Jönnek az űrlények és megpróbálják leradírozni az emberiséget. Mi pedig örömmel fogadjuk őket, hiszen nekik köszönhetően futott be tesztelésre az Earthfall - egy négyjátékos kooperatív FPS játék, ami a méltán híres Left 4 Dead és Killing Floor árnyékában idézi fel a zombiöldöklős kalandokat. Az Earthfall is ilyesmit kínál, azzal a különbséggel, hogy a zombik helyett földönkívüliek ellen kell felvennünk a harcot, miközben a játékmenet, a hangulat és a csapatjáték fontosságát tekintve teljes mértékben megegyezik az előbb említettekkel. A nagy hasonlóság miatt először csak az átvett elemekre koncentráltam, először nehezemre is esett az újszerűségre, vagy a pozitívumokra rávilágítani.
Lássuk a részleteket: van tehát egy kooperatív játékmódunk, ahol barátainkkal, vagy idegen játékosokkal gyepálhatjuk az alieneket, illetőleg egy egyjátékos mód, ahol botok mellett kezdhetünk féktelen öldöklésbe. Jelenleg két kampány, 5-5 pályáján játszhatunk, amik egymástól függetlenül kezdhetők el. Sajnos egyik játékmódban sincs lehetőség konkrét kampányszerű előrehaladásra, hiszen bármikor bármelyik pályán játszhatunk, ami megítélésem szerint tetszés kérdése, hogy a jó vagy a rossz kivitelezés margójára írható fel.
A pályát megkezdve egyértelmű célok kerülnek kitűzésre, amiket sorban kell teljesítenünk a sikeres megmeneküléshez. Fegyvereket a pálya bizonyos részein találunk, csakúgy, mint fegyvertárakat, fegyvert elkészítő 3D nyomtatót, gránátokat, elsősegély csomagokat vagy életerőt feltöltő állomást. Amit az Earthfallnak remekül sikerült megvalósítania az a mozgatható tárgyak elhelyezése és az ezekkel történő interakció. Ilyen például a védőkerítésként használható mobil barikád, ami ideiglenes védelmet nyújt egy inváziós roham ellen, ha épp meg kell védeni egy objektumot, vagy ilyen a felállítható géppuskaállás is. Ha már az inváziókról említést tettem, ezek bizonyos checkpointokat elérve indulnak be. Több hullámban érkező, különböző erősségű földönkívüli lényekkel találkozhatunk, amik közül sokuk sajnos jellegzetesen a Left 4 Deadből ismerős képességekkel rendelkezik.
A játék grafikája nem makulátlan, inkább középszerű, ugyanez mondható el a hangokról is. Gyakran fordult elő, hogy nehéz volt beazonosítani a hang forrását. A mesterséges intelligencia legtöbbször jó, de máskor találkoztunk a pályán elakadó ellenségekkel és bot társakkal.Egyjátékos módban nincs lehetőség a botoknak utasításokat adni, így már a négy nehézségi mód második szintjén is kihívás volt az inváziókon túljutni, ezért a játékot mindenképp online érdemes játszani.
Az Earthfall könnyed szórakozásra ad lehetőséget, ha ismerősökkel szeretnénk kikapcsolódni, vagy LAN-partyk mellé is ajánlható, ha nem zavar az a tény, hogy gyakorlatilag egy Left 4 Dead lenyúlással állunk szemben. Személy szerint kicsit kétes érzéseim vannak a játék további sorsát tekintve, ugyanis Steamen elég magas árcédulát kapott a tesztalany, ami miatt elég szűk játékos közösség áll mögötte. Miközben a kooperatív módhoz elengedhetetlen, hogy sokan legyenek játékra foghatók. Ami miatt bizakodhatunk a szebb jövőben, azok a hamarosan érkező frissítések és fejlesztések. Épp a cikk írását megelőzően publikáltak a fejlesztők egy ütemtervet a következő három hónapra, amiből jól látható, hogy új pályák, ellenségek, játékmódok és személyre szabható megjelenések fognak hónapról hónapra bekerülni a játékba.
Eleinte gondban voltam, hogy mit fogok a végszóban a játékról írni, de úgy érzem, nem lenne igazságos azt mondani, hogy az Earthfall csapnivaló. Az ötlet nem egyedi, a megvalósítás középszerű, de az alieneket hentelve az is jól esik az embernek, hogy felelevenítették ezt a játékstílust. Ráadásul ha a Holospark beváltja a jövőbeli frissítésekhez fűzött reményeket, akkor még pozitívabb értékelést is megérdemelhet később a program.
Chio