[Teszt] Adventure Time: Pirates of the Enchiridion

Adventure Time: Pirates of the Enchiridion

ne5hVáradi Dániel2018.07.24. 10:00

Az Adventure Time szinte ordít a videojátékosításért, hiszen az első ránézésre marhaságnak tűnő világ és karakterek alaposabb megismerés után kellő mélységgel is rendelkeznek, az univerzum maga pedig képes elegendő táptalajt adni a feldolgozásnak. A lehetőséget már többször is felismerték, legújabb képviselőként a Pirates of the Enchiridiont köszönthetjük, amely némi múltidézés mellett a mai trendeket is igyekszik meglovagolni.

Finn és Jake egy nyugodt este után arra ébrednek, hogy Ooo világát hatalmas áradás veszélyezteti. Fel is kerekednek, hogy végére járjanak a titokzatos özönvíz forrásának, útközben pedig az összes ismert és kevésbé ismert szereplővel össze is akadnak annak rendje és módja szerint. A duó idővel kvartetté bővül és mire ez megtörténik, addigra a Pirates of the Enchiridion nagyrészt az összes puskaporát ellövi, pedig a játéknak még közel sem értünk a végére.

A történet felgöngyölítése során az elárasztott Ooo-ban kell különböző helyszíneket felkeresnünk, majd az ott tanyázó rosszarcokat móresre tanítani, miközben az újabb küldetések mellett mellékes tennivalókba is foghatunk. A hirtelen jött árvíz miatt mindenki kalózzá avanzsált, ez pedig az egész játék alapját képezi majd, hiszen az egyes szigeteken stílszerű módon kincsesládák után is kutathatunk akár.

Adva van tehát Ooo, amiben többnyire a hajónkkal közlekedhetünk, az egyes területek pedig kisebb-nagyobb szigetként képviseltetik magukat, amik felfedezésében a fejlesztők ügyes backtracking mechanikákat helyeztek el, így még a játék vége felé is megéri visszamenni már ismert helyekre, mert előfordulhat, bizonyos ajtókat és rövidítéseket csak később lesz módunk feloldani.

Az open world megközelítés mellett a kalandozáson túl természetesen harcolnunk is kell, ez pedig a régi, körökre osztott harcrendszerre épül, némi modernizálással. Sajnálatos módon a mechanikák csak akkortól állnak teljesen a rendelkezésünkre, amint Finn és Jake mellett Marceline és Bmo is a csapat tagjává válik. Ezután viszont tényleg nyílt lapokkal játszik velünk az Enchiridion és csak rajtunk múlik, mennyire tudjuk kihasználni a lehetőségeket. Dacára annak, hogy nem egy óriási szuperprodukcióról beszélünk, a harc kellően sok megoldást tartogat. Adva van a legalapabbnak számító közelharci támadás minden csapattag számára, valamint ezen felül a négyes mindegyike rendelkezik néhány speciális támadással és egy lassan töltődő, de hasznos szuperképességgel. Előbbiek érdekessége, hogy a támadások mindegyike több variánssal rendelkezik, így további taktikázásra ad lehetőséget. Azzal is számolnunk kell, hogy a csapat ezek elsütését egy közös energiasávból finanszírozza, tehát mindig figyelnünk kell, kivel is akarunk éppen nagyobb erőbedobással támadni.

A harcrendszer további érdekessége, hogy a támogató eszközök, mint a gyógyítás, valamint a különféle passzív hatásokat semlegesítő tárgyak használata nem számít cselekvésnek, így egy karakterrel egyszerre tudunk például egy elesett társat feléleszteni és mellette támadni is. Ez néhány kritikus szituációban meglehetősen nagy segítség lesz, ugyanakkor a karaktereknél elérhető egyedi és személyhez kötött képesség használatakor már nem számíthatunk ilyen engedményekre.

Mindezek mellett természetesen akad szintlépés és karakterfejlesztés, ennek érdekessége, hogy a tapasztalati pont csak az újabb szintek meglépéséhez kell, a képességek és tulajdonságok erősítéséhez azonban már a pénztárcához kell fordulni. Ráadásul a végső szintek felé már igen borsos ára van egy-egy fejlesztésnek. Itt pedig bejön a képbe, hogy a játék bizonyos pontjain könnyen fullad önismétlésbe (főleg amikor az éppen kipucolt helyekre küld vissza a legújabb mellékküldetés). Ez pedig csak fokzódni fog, ha egy éppen előttünk álló harchoz gyengének érezzük magunkat, ilyenkor ugyanis csak a már ismert helyszíneken kereshetünk ellenfeleket, hogy leverésükkel erősebbé váljunk.

Sajnálatos módon, a Pirates of the Enchiridion leginkább technikai oldalról szenved problémákkal, az alapok a (vélhetőleg) kimért büdzsé ellenére teljesen korrekt megvalósításban részesültek. Nem mehetünk el azonban szó nélkül a hosszú töltési idők, a harcok előtt szó szerint 0-ra eső képfrissítés (ami miatt sokszor hihetjük azt, hogy sikeresen lehalt a játék) mellett, valamint az is kellően negatív benyomást tud tenni, hogy a felirat és a szinkron sokszor nem csak, hogy nincs összhangban, de még különböznek is egymástól. Hiába az egyébként jól megtervezett játék, a sokszor elképesztően vicces párbeszédek, az ötletes mellékküldetések és minijátékok (a kihallgatások zseniálisak), ha ezek mellett folyamatosan ott vannak az előbb említett negatívumok.

Márpedig az említett problémák végig ott lesznek, ha valaki azonban ezeken felül tud emelkedni, néhány könnyed délutánt tölthet el Finn és Jake társaságában (a játék egyébként még maximálisan végigjátszva sem hosszabb 15 óránál), ha viszont ezek a negatívumok eltántorítanak, akkor nem ez a kalózhajó az, aminek a fedélzetére kell lépni.

***Adventure Time: Pirates of the Enchiridion | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One, Switch

Kiadó: Outright Games | Fejlesztő: Climax Studios

Megjelenés: 2018. július 17. | 30 euró***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 órája
1

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==