[Teszt] Red Faction: Guerilla ReMARStered

Red Faction: Guerilla ReMARStered

StingerCsere Krisztián Gábor2018.07.16. 09:00

Kíváncsi lennék arra a szelekciós folyamatra, amellyel a THQ Nordic az elmúlt évek során felvásárolt kisebb-nagyobb stúdiók múltbéli játékait válogatja ki egy második esély erejéig. Vajon milyen szisztéma szerint halászták ki a GTA4-el kb. egyidőben megjelent Red Faction: Guerilla-t a középszerűség mocsarából és miért pont ezt a játékot ? Költői kérdés, hiszen a játék anno nem volt rossz darab és a legtöbb kritikát is a sztori és a látvány középszerűségéért, nem pedig a játékmenetéért kapta.

A rajongókkal együtt mi is leginkább a destruktív hajlamáért és a környezet rombolhatóságáért szerettük a Volition lövöldéjét - na meg a marsi létért, mert a játék afféle “Vörös bolygó GTA” gúgynévvel keringett a köztudatban, amely nem is állt túlzottan messze a valóságtól. Végülis még mindig szebb életet élt, mint a kritikusi nyavajgás totális félreértelmezése következtében kifacsart Red Faction: Armageddon, amely aztán egy kiherélt generikus csőshooter képében látta meg a napvilágot, durva 38.4 milliós veszteséget okozva a THQ-nak (amelynek a következményét mostanra már mindenki tudja, ugye).

Na de számoljunk le a múlttal, amúgyis mindenkinek jár egy második esély. Különösen, ha a Vörös Frakció tagja az illető, és a Darksiders: Warmastered Edition srácai dolgoztak rajta. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mikor a Nordic (később THQ Nordic) megszerezte a franchise jogait, idővel szép lassan elkezdték patchelgetni a korosodó játékot - erről pedig csak onnan tudunk, hogy a Steamen egyre-másra jelentek meg a performancia fixek és az online multiplayer funkciókat kijavító csomagok. Akkor még nem volt világos, de ez volt az első lépés egy potenciális ReMARSter elkészítéséhez, amelynek minősége szerencsére nem a fantáziadús elnevezésen alapszik. [Megjegyeznénk, hogy az eredeti rész Steam tulajdonosai ingyen megkapják a ReMARSter változatot, ami nagyon derék hozzáállás a kiadótól.]

Remastereknél kvázi de facto szabállyá vált, hogy a játék alapvető mechanikájához, történetéhez és lényegi esszenciájához nem nyúlnak hozzá, mindösszesen a technikai részleteken reszelnek kicsit, hogy a sorjás élek ne vágjanak egyből lyukat a retinánkba. Itt sem történt másképp, de a higgadt (?) fejlődést produkáló textúrahúzás és a natív 4K támogatás mellett azért szerencsére jutott energia az alapjátékhoz megjelent összes DLC összehalászására is (beleértve a Samanyát felvonultató előzménysztorit, amellyel gyakorlatilag a teljes Red Faction: Guerilla élményt megkapjuk jóárasítva, kurrens generációs platformokra csomagolva). Kb. ennyi a történet, mert a játék maga kottára ugyanazt az élményt nyújta mint kilenc esztendővel ezelőtt - leszámítva, hogy manapság a teljesen földig rombolható sandbox környezet már nem akkora kuriózum - kivéve, ha azt kifejezetten a rajongók kérték.

Mindenesetre marsi lázadónak lenni továbbra is jó dolog, még ha a kopottas, vöröses színben pompázó ingerszegény környezet nem is kecsegtet túl sok látvánnyal (de annál több PUSZTíTÁSSAL!). A játék gerincét most is az EDF (Earth Defense Force) ellen küzdő marsi felszabadító erők mozgalma adja, amelybe egy végzetes halálesetnek köszönhetően a főhős, Alec is belecsöppen. Végül, az érzelmi hullámvasút egészen odáig fajul, hogy emberünk egy szem terminátorként meneteli végig majd az egész játékot, pedig sem belső fémváza, sem szuperképessége nincs - leszámítva a robbantási képességeket, amely state-of-the-art képes szétrottyantani a környezetet.

Az RF: Guerilla remaster framework a korai sandbox játékokra jellemzőformációkkal fedi le a kalandmodul jelentős részét: vagy az EDF-et gyengító küldetésekre indulsz, melyeket a Safehouse-okban, illetve a bázisokon aktiválhatsz, esetleg zsoldosnak állsz és mellékküldetésekkel abúzálod az ellenséget. Akad még egy harmadik (és egyben legszimpatikusabb) megoldás is: felkapsz egy szedett-vedett roncsot és elindulsz a vörös nirvanába pusztítani mindent, ami csak él és mozog. Mindhárom opció ugyanoda vezet, azaz: az EDF központok likvidálása közben szép lassan felszabadulnak majd az egyes szektorok, melyek a játék végét is jelentik majd idővel. Az eleinte izgalmas robbantgatást később felváltó lőszer- és tűzerőhiányt az összegyűjthető alkatrészekből, nyersanyagból, illetve fémhulladékból gyúrhatjuk ki - igaz, a jobb darabokért derekasan meg kell szenvedni, de alapvetően még ez sem szükséges a végigjátszáshoz, csupán csak megkönnyíti azt.

A legnagyobb probléma azonban nem a kalandmodulok egyszerűsége, hanem hogy a játék képtelen erős impulzust elültetni az agyban ahhoz, hogy legyen lendületed végigjátszani. A sandbox jelleg 2009-ben egyedül a GTA4-ben volt igazán jelen, a Red Faction: Guerilla marsi környezete (hiába a sokféle épület, a retro és high-tech járgány, vagy fegyver) csak eleinte vonzó: egyébkét sivár és unalmas, a felpiszkált látványvilágot pedig manapság már nem tudja kellően ellensúlyozni a rombolhatóság és a vandalizmus köré épített akcióorientált mivolta. Történet ugyan akad, de kb. annyi mondandója van, mint a Doomnak, a textúrák pedig pontosan annyi “tuningot” kaptak, amennyi ahhoz szükséges, hogy ráaggathassuk az "átlagos" jelzőt. Ennyi, nem több: a Red Faction: Guirella ReMARSTered egy múló gondolat, melyet jobb lett volna szép emlékeinkben tovább őrizni, de ki tudja: lehet, hogy csak mi vagyunk már túl öregek ehhez.

**Red Faction: Guerilla ReMARStered | Platform: PC, XO (Tesztelt) PS4

Kiadó: THQ Nordic | Fejlesztő: KAIKO Games

Megjelenés: 2018. július 3. **

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

3 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2024.04.10.
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==