[DLC teszt] Prey: Mooncrash
Kapcsold jtk: Prey (xbox1)
Eddig 18 hozzszls
mcmacko
2018. jlius 07.
szombat 22:05
ldom a Mooncrash DLC rkezst, mert visszahozott valamit, ami a Prey jbli betltse sorn elnttte a receptoraimat. Az elmlt v jtkain vgigtekintek, s btran mondom 2018 nyarn is: az Arkane remeke simn ott tanyzik a szemlyes TOP 3 jtkaim kztt tavalyrl. A mlt v lmnyei, a jniusban is vadul pcgtetett alapjtk emlke igen kellemes llapotba sodort, mikzben elkezdtem felfedezni a Krtert, s a kr plt Holdbzist. Aztn a jtk nekifutsbl tkn rgott, bebortott Gloo trutymval, rm gyjtotta azt, vgl kigurtott a Typhoon-ok kz, hadd szenvedjek, amg azok dolgoznak a satnya szkafanderes porhvelyemen.



A Prey Mooncrash nevezet kiegsztje ugyanis nem kisplyzik. Rougelike jtkmenetet szintetizl az eredeti Prey intelligens, immerzis szimultorhoz (gy hvjk klfldn ezt az FPS-RPG hibridet), ezzel pedig valszn a jtkos tbor egyik felt el is idegenti magtl.
Mitl zsivnyos a buli? A Mooncrash gy van felptve, hogy egy Hold krli plyn kering szatelliten tengdve, egy szimulcis rendszer segtsgvel prblsz a lent trtnt cselekmnyek szlaibl valami rtelmeset kibogozni. Ehhez a Holdbzis j helyszne adja a keretet, a jtkmenet pedig mindig aszerint alakul, hogy melyik karaktert vlasztod. A hsknek radsul a bzison ltalban mindig ms s ms tennivalja akad. Ha elvgezted a kldetst, jhet a kvetkez karakter megnyitsa, s gy kell az t hst szpen vgigvezetni a trtnetszlon. Ha meghalsz? Nos, a maradk, mg l karakterek kzl vlaszthatsz, vagy ha mindenki kimlt, kezdheted ellrl az egszet. Persze rdekes mdon lesznek olyan dolgok, amelyek mr az els nekifutsra „begethetek” a bzis szimulcijba. Mskor pedig a jtk tfazonrozza a krnyezetet, j ellenfeleket dob be, megtekeri a fellelhet lootot. Gyakorlatilag minden cselekedetnkrt bnusz pontokat kapunk, ezeket pedig az j krk elejn a mr megnyitott trgyak s buffok megvsrlsra klthetjk, hogy az jbl indtott karakternk nagyobb esllyel vgjon neki a kihvsoknak. Akad persze olyan szitu is, amit az adott komval szinte csak mzliszeren lehet csak teljesteni – ilyenkor jobb hamar beadni a kulcsot, s inkbb jhet a kvetkez, „tiszta lappal” indtott kaland.



A jtk az alap mechanikit tekintve amgy mit sem vltozott, de azrt vannak frisstsek is: kapunk j szrnyeket (Lbjegyzetbe: a holdcpa messze nem nz ki olyan kirlyul, mint amennyire cool a Moon Shark elnevezse.), j eszkzket, Half-Life szer okos megoldsokat, szkennereket-vdkapukat, s egy hihetetlenl preczen sszerakott j plyt, ami bzishoz mrten tovbbi al-ltestmnyekre oszlik. Ezekkel egytt vagy ezek nlkl: a Mooncrash sehogy sem lesz ppen knnyed szrakozs – pikk-pakk sszejn a hall, a halads rzete pedig az jrakezdsekkel s a vratlan fordulatokkal olykor lass tud lenni. Ha sietsz, azrt kaparsz el, mert kapkodni fogsz. Ha teketrizol, akkor a szimulci „korrupcis szintje” n meg, ezzel pedig a terepen grasszl monsztk lesznek ersebbek… s itt veszti el szerintem a Mooncrash a potencilis kznsgnek (azaz a Prey vsrlinak, vagy a dlux kiads friss beszerzinek) a msik felt. A komoly kihvs bizonytka, hogy az acsik/trfek java is a vgjtkhoz s extra erfesztsekhez kthetk (Hello, hardcore holdhupkolk!). Vigasztaljon minket a tny, hogy br az alapjtk kb. harmad rba (20 EUR) kerl DLC-rl van sz, itt bizony simn van 15 ra, vagy akr tbb friss jtkra is az rbzis napflii alatt.



Ha mg mindig itt vagy velem, gy valszn a kritikus pontok ellenre is rdekesnek tartod a Mooncrash-t. Azt mondom igazad van – ez tnyleg nem a kezdk kiegsztje, s mint olyan, piaci szemmel nehezen megfoghat, hogy milyen elvek mentn dntttek egy ilyesfajta adalk mellett. De ez semmit sem fog levonni a csomag nll rtkeibl. A jtkmenet nem fl innovatv elemeket bevonni a korbban fellltott prma kalandozsba, a hangulat tovbbra is hibtlan (a Dead Space s a 2001: rodsszeia is felsejlik a horizonton), az sszkp pedig terhes, de terkzs nlkl is tartalmas kikapcsoldst nyjt. Kell ennl tbb egy kemnyvonalas jtk kemnyvonalas DLC-jtl?

[5] xanax
jl 11., szerda 16:54 #18
Vlasz mcmacko (#17) zenetre
Persze, elolvastam gy utlag az alapjtkt is
Szeretem amgy a komplex jtkokat, a sci-fi tmt is, de mostanban ignorltam az FPS-eket (fapados run&gun mivoltuk miatt), de ezt beprblom. Elsttted a hvszavakat: komplex, szertegaz jtkmechanikai lehetsgek, mretes s tartalmas helyszn
Radsul le szoktk razni store-ben idnknt elg j ron.
jl 11., szerda 15:50 #17
Vlasz xanax (#16) zenetre
rlk a feedbacknek. A korbbi cikket is olvastad esetleg?
"This is our time to medicate..."
[5] xanax
jl 11., szerda 12:36 #16
Vlasz mcmacko (#14) zenetre
Nekem valahogy tavaly ez kimaradt - mostanban nem vagyok rkattanva FPS nzet cuccokra -, de elolvasva a cikked valahogy meghoztad hozz a kedvem. Alapjtkkal beszerzem a legkzelebbi valamelyik digit akciban.
[65] Lavitz
jl 10., kedd 7:52 #15
Immerzv rdektelensg szmomra. Rougenotlike.

Kszi a tesztet!
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
jl 09., htf 16:31 #14
Vlasz madball (#10) zenetre
Az v vgi toplistmon ott volt!
KATT!
"This is our time to medicate..."
jl 09., htf 16:30 #13
Vlasz theSickness (#11) zenetre
Nem szerkesztettem bele semmit.

"A Prey Mooncrash nevezet kiegsztje ugyanis nem kisplyzik. Rougelike jtkmenetet szintetizl az eredeti Prey intelligens, immerzis szimultorhoz (gy hvjk klfldn ezt az FPS-RPG hibridet), ezzel pedig valszn a jtkos tbor egyik felt el is idegenti magtl. "

Az r felttelezi, hogy:
- kis kimret DLC cikkben nem kell az alapjtk mechanikit rszletezni, teht az olvas tudja mirl van sz (ha nem, elolvas egy Prey tesztet)
- ezek alapjn az olvas pontosan tudhatja, hogy mi az az immerzis szimultor, nem fogja odakeverni a Borderlands-et, a Destinyt vagy durvbb pldval az Eye of the Beholdert, vagy a Might and Magic VIII-at.
- az olvas rteni fogja, hogy a fenti mondatnak az a f mondanivalja, hogy roguelike lett belekeverve az immersive sim formulba. (Egyik bvebb kifejtsre sincs szksg egy ilyen kimret cikknl.)

Az immersive sim Wiki oldala az Elder Scrolls jtkokat is idesorolja (szerintem ez krdjeles mondjuk), de a Gamasutra/PC Gamer/Giantbomb vonatkoz cikkeiben is kb ezek a jtkok szerepelnek.

"Az viszont ll, hogy nem mindegyik immersive sim FPS-RPG hibrid. A Thief pl. sosem szmtott RPG-nek. " OK, alrom, de ez mr a lenti kommentembe val belekapaszkods, ahol mindssze az ltalad sorolt cmeket s a sajt idzetemet vettem ssze.

Relatve puha defincikon, "kifejezseken" reszeljk amgy a hangya pcst, amely definci pl. a PC Gameren gy kezddik. "The immersive sim is one of the most exclusive of PC gaming genres." A Steam a Thief-et "Genre: Action, Adventure"-nek jelli, mint ahogy a Prey-t is. A Bioshock "Genre: Action", mint ahogy a Vampire: The Masqurade is... A Giantbomb szerint "Immersive sims are primarily concerned with making players feel as though they are truly experiencing a believable world by creating mechanics that feel appropriate and logical within the game world and try to avoid feeling arbitrarily 'Gamey'."

"j lenne pontosan hasznlni ket, szimpln meg bedobni egy hangzatosabbat az olvasknak, akik nagyrszt nem is vgjk, egyenesen res felvgsdi."

Akkro mg egyszer a 2 napja kirakott cikkbl:

"Rougelike jtkmenetet szintetizl az eredeti Prey intelligens, immerzis szimultorhoz (gy hvjk klfldn ezt az FPS-RPG hibridet), ezzel pedig valszn a jtkos tbor egyik felt el is idegenti magtl. "

Nem tudom, tovbbra is ktzkdsnek, mint jszndk kritiknak rzem a kommentjeidet...
"This is our time to medicate..."
jl 09., htf 15:31 #12
Vlasz ubul86 (#9) zenetre
Jogos, bizony.
jl 09., htf 15:30 #11
Vlasz mcmacko (#8) zenetre
Valban, az ezt szt nem vettem szre (vagy utlag szerkesztetted bele, te kis hamis).

Az viszont ll, hogy nem mindegyik immersive sim FPS-RPG hibrid. A Thief pl. sosem szmtott RPG-nek.

Ha mr doblzunk a kifejezsekkel, j lenne pontosan hasznlni ket, szimpln meg bedobni egy hangzatosabbat az olvasknak, akik nagyrszt nem is vgjk, egyenesen res felvgsdi. Bocs, ha paraszt vagyok, de korbban n is rtam (meglehetsen szarul), azt viszont szerintem minden rnak meg kell magtl kvetelnie, hogy legyen alapos s felkszlt. Az oldalon nem ez az els, csak nem mindig vagyok tah hangulatban, hogy beszljak.
[5] madball
jl 09., htf 12:56 #10
Szmomra is a Prey volt a tavalyi v egyik legjobbja, de mltatlanul eltnt, azta senki sem emlegette. Szerintem n is behzom majd ezt a DLC-t.
XBL Gamertag: madball66 NNiD (Wii U): madball66
[20] ubul86
jl 09., htf 12:53 #9
Vlasz theSickness (#5) zenetre
plusz ott a szivacs nyilfegyver is , tlni az ablakon vele a szmtgp gombjait eltallva
Inkbb a tudat hasadjon,mint az atommag.
jl 09., htf 11:06 #8
Vlasz theSickness (#5) zenetre
Sick, pls ne kss mr bele mindenbe:

"ezt" -> EZT a tpus FPS-RPG hibridet. Pontosan, amit rsz, Prey, Thief, Deus Ex.

Kkn a csomt tpus kommentnek rzem.
"This is our time to medicate..."
[7] Kester
jl 09., htf 9:54 #7
Vlasz theSickness (#5) zenetre
+1 mltatlanul hanyagolt kifejezs az immersive sim, fontos hogy megismerjk az emberek
[71] zaz
jl 09., htf 9:00 #6
Vlasz mcmacko (#4) zenetre
Szpen csendben X enhanced lett!
Lassan neki kell llnom jra !
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
jl 08., vasrnap 20:34 #5
Az "immersive sim" NEM az FPS-RPG hibrid, sokkal inkbb az a szubzsner, amelyben az adott jtktren megadott feladatok megoldsa nincs kbe vsve, azaz a rendbe llthat kpessgekkel s eszkztrral relatve szabadon dntve juthatunk el a megadott aktulis clig.

Plda mondjuk az alap Prey-bl: be kell jutnod egy szobba, a kvetkez lehetsgek llnak eltted (mr ha egyltaln felismered ezeket a lehetsgeket):
- megszerzed a kulcskrtyt
- feltrd a zrat
- a mimic alakvltssal bejutsz egy nylson
- a purhab-fegyverrel eljutsz egy szellzig, amelyen keresztl bepottyanhatsz a szobba.

Szval: pl. a Borderlands vagy a Destiny nem immersive sim, ellenben pl. a Prey, a Thief, a Deus Ex vagy System Shock meg az.
jl 08., vasrnap 12:06 #4
Vlasz KiswechPS3 (#3) zenetre
XO-n a HDR is bekapcsolt!
"This is our time to medicate..."
[51] KiswechPS3
jl 08., vasrnap 11:07 #3
Vgre visszajtt a 1080, gy hogy neki tudok lendleni. Mr vrtam egybknt a tesztet, kszi Mack.
Once, there was an explosion...
jl 08., vasrnap 11:02 #2
Vlasz backstab (#1) zenetre
Nem teljesen The Thing szer - fokozatosan nyitod meg az j komkat, akik a szimulci briefing ablakn tl soha nincsenek egy fedl alatt.
"This is our time to medicate..."
[31] backstab
jl 08., vasrnap 5:40 #1
n ha meghallom a "roguelike" szt, siktva meneklk, de ez hihetetlenl j tlet, szerintem be is szerzem. Mint "A Dolog" cm film, csak Typhon-okkal.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
Prey adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2017. mj 05.
Kategria: Akci/Kaland
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
9
Ami tetszett
- Intelligens, komplex, szertegaz jtkmechanikai lehetsgek;
- A mfajbl igyekszik kihozni mindent, amit csak lehet - sok ponton jt s innovl;
- Mretes s tartalmas helyszn;
- Sokfle megoldsi lehetsg;
- Meghllja a belefektetett energikat;
- Rengeteg geek kikacsints;
Ami nem tetszett
- Msok tleteibl nem fl olykor poftlanul is merteni (de szerencsre sokat tesz hozz a hivatkozsi alapokhoz);
- Zeneileg lehetne ersebb;
- Nagyon nha t tud csapni kicsit szolgaiba;
Olvasi rtkels: 8,8 (4 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

18 | [DLC teszt] Prey: Mooncrash

A Prey a tavalyi felhozatal egyik kiemelked, s kiemelkeden intelligens megjelense volt. Az Arkane egy vvel a megjelens utn dnttt gy, hogy kiegszti a furcsa idegen faj s az emberek tallkozsnak rmlomszer trtnett. Tesztlaborba vittk a holdkzet-mintkat!

37 | [Teszt] Prey

rlloms, amnzia, idegenek, tudomny s rettegs – hls a tma, a Prey pedig az elz gondolatok segtsgvel, valamint a legjobbaktl ert mertve prblja jrartelmezni az intelligens FPS jtkok mfajt. Tesztlaborba vittk az Arkane bels nzet tlltrjt!
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba