[DLC teszt] Prey: Mooncrash

Prey: Mooncrash

mcmackoGéczy Attila2018.07.08. 00:05

Áldom a Mooncrash DLC érkezését, mert visszahozott valamit, ami a Prey újbóli betöltése során elöntötte a receptoraimat. Az elmúlt év játékain végigtekintek, és bátran mondom 2018 nyarán is: az Arkane remeke simán ott tanyázik a személyes TOP 3 játékaim között tavalyról. A múlt év élményei, a júniusban is vadul pöcögtetett alapjáték emléke igen kellemes állapotba sodort, miközben elkezdtem felfedezni a Krátert, és a köré épült Holdbázist. Aztán a játék nekifutásból tökön rúgott, beborított Gloo trutymóval, rám gyújtotta azt, végül kigurított a Typhoon-ok közé, hadd szenvedjek, amíg azok dolgoznak a satnya szkafanderes porhüvelyemen.

A Prey Mooncrash nevezetű kiegészítője ugyanis nem kispályázik. Rougelike játékmenetet szintetizál az eredeti Prey intelligens, immerziós szimulátorához (így hívják külföldön ezt az FPS-RPG hibridet), ezzel pedig valószínű a játékos tábor egyik felét el is idegeníti magától.

Mitől zsiványos a buli? A Mooncrash úgy van felépítve, hogy egy Hold körüli pályán keringő szatelliten tengődve, egy szimulációs rendszer segítségével próbálsz a lent történt cselekmények szálaiból valami értelmeset kibogozni. Ehhez a Holdbázis új helyszíne adja a keretet, a játékmenet pedig mindig aszerint alakul, hogy melyik karaktert választod. A hősöknek ráadásul a bázison általában mindig más és más tennivalója akad. Ha elvégezted a küldetést, jöhet a következő karakter megnyitása, és így kell az öt hőst szépen végigvezetni a történetszálon. Ha meghalsz? Nos, a maradék, még élő karakterek közül választhatsz, vagy ha mindenki kimúlt, kezdheted elölről az egészet. Persze érdekes módon lesznek olyan dolgok, amelyek már az első nekifutásra „beégethetőek” a bázis szimulációjába. Máskor pedig a játék átfazonírozza a környezetet, új ellenfeleket dob be, megtekeri a fellelhető lootot. Gyakorlatilag minden cselekedetünkért bónusz pontokat kapunk, ezeket pedig az új körök elején a már megnyitott tárgyak és buffok megvásárlására költhetjük, hogy az újból indított karakterünk nagyobb eséllyel vágjon neki a kihívásoknak. Akad persze olyan szitu is, amit az adott komával szinte csak mázliszerűen lehet csak teljesíteni - ilyenkor jobb hamar beadni a kulcsot, és inkább jöhet a következő, „tiszta lappal” indított kaland.

A játék az alap mechanikáit tekintve amúgy mit sem változott, de azért vannak frissítések is: kapunk új szörnyeket (Lábjegyzetbe: a holdcápa messze nem néz ki olyan királyul, mint amennyire cool a Moon Shark elnevezése.), új eszközöket, Half-Life szerű okos megoldásokat, szkennereket-védőkapukat, és egy hihetetlenül precízen összerakott új pályát, ami bázishoz mérten további al-létesítményekre oszlik. Ezekkel együtt vagy ezek nélkül: a Mooncrash sehogy sem lesz éppen könnyed szórakozás - pikk-pakk összejön a halál, a haladás érzete pedig az újrakezdésekkel és a váratlan fordulatokkal olykor lassú tud lenni. Ha sietsz, azért kaparsz el, mert kapkodni fogsz. Ha teketóriázol, akkor a szimuláció „korrupciós szintje” nő meg, ezzel pedig a terepen grasszáló monszták lesznek erősebbek… És itt veszti el szerintem a Mooncrash a potenciális közönségének (azaz a Prey vásárlóinak, vagy a dölux kiadás friss beszerzőinek) a másik felét. A komoly kihívás bizonyítéka, hogy az acsik/trófeák java is a végjátékhoz és extra erőfeszítésekhez köthetők (Hello, hardcore holdhupákolók!). Vigasztaljon minket a tény, hogy bár az alapjáték kb. harmad árába (20 EUR) kerülő DLC-ről van szó, itt bizony simán van 15 óra, vagy akár több friss játékóra is az űrbázis napfóliái alatt.

Ha még mindig itt vagy velem, úgy valószínű a kritikus pontok ellenére is érdekesnek tartod a Mooncrash-t. Azt mondom igazad van - ez tényleg nem a kezdők kiegészítője, és mint olyan, piaci szemmel nehezen megfogható, hogy milyen elvek mentén döntöttek egy ilyesfajta adalék mellett. De ez semmit sem fog levonni a csomag önálló értékeiből. A játékmenet nem fél innovatív elemeket bevonni a korábban felállított príma kalandozásba, a hangulat továbbra is hibátlan (a Dead Space és a 2001: Űrodüsszeia is felsejlik a horizonton), az összkép pedig terhes, de terkózás nélkül is tartalmas kikapcsolódást nyújt. Kell ennél több egy keményvonalas játék keményvonalas DLC-jétől?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

12 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==