[DLC] Destiny 2: Warmind

Destiny 2: Warmind

ne5hVáradi Dániel2018.05.17. 09:00

Még leírni is furcsa, de megtörtént az, amit korábban nem hittem volna: úgy jelent meg Destiny kiegészítő, hogy szinte teljesen érdektelen volt a számomra. Nem gondoltam, hogy eljön az a nap, amikor minden baklövés és melléfogás után rideg nihilizmussal fogadom a legújabb extra tartalmat a Destiny 2 életében. A Warmind esetében sajnos pontosan ez történt, az alapjáték és főleg a Curse of Osiris keserű szájíze után hosszas kényszerpihenőre küldtem a Bungie alkotását és szigorúan a megelőlegezett "bizalom" miatt (értsd: season pass-t vettem a játékhoz) néztem rá a Marson játszódó legújabb felvonásra.

Kezdésképp szerepeljen itt valami meghökkentő: a Vicarious Visions nem végzett rossz munkát. Bizony, a Warmindot a Crash trilógia remasztereléséért felelős csapat hozta tető alá és annak ellenére, hogy először kaptak ekkora feladatot, teljesen vállalható produktumot hoztak össze. Az új történeti szál a felszínen meglehetősen elnagyolt és kapkodó (hasonlóan az elődhöz), mélyen elrejtve azonban egy régi karakter titkát leplezi le és ezzel a játékosok egy nagy kérdésére is választ ad. A kérdésem ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy ezt miért így kellett? Egy olyan rész a kirakósból, ami sokak fantáziáját mozgatta, miért rejtvények és kódok mögé rejtve kell, hogy a játékba kerüljön? Az ilyet színes-szagos csinnadrattás átvezető keretében kéne a közönség arcába tolni, hogy "Tessék, itt van, erre vártatok! Ehelyett kapunk egy önmagában nem túl acélos és rövidke kampányt, aminek a végén szerény Őrzőnk már isteneket öl (nesze neked Kratos).

A Warmind nem titkoltan legnagyobb újdonsága, az Escalation Protocol, ami szám szerint a negyedik aréna/horda mód a sorozatban. Ebből kiindulva azt feltételezhetnénk, hogy az eddigi megoldások jó és rossz tulajdonságait szem előtt tartva sikerül megalkotni egy valóban élvezetes és nem utolsósorban érdemi játékrészt. A valóság ennél azonban jóval komorabb. Kezdődik az egész annál a nem titkolt mechanikánál, miszerint a Bungie tudatosan lassítja a játékosok fejlődését, ezáltal megpróbálva kitolni a játékkal töltött időt. Ez még önmagában nem is lenne probléma, ha a meglévő és új tartalmak elsősorban bátorítanák és jutalmaznák a közösséget annak érdekében, hogy foglalkozzanak vele. Ez azonban több szempontból sem történik meg. Egyrészt a bűvös 345-ös szint beütése után a fejlődés látványosan lelassul, itt megint előkerül a másod- és harmadlagos karakterek fontossága, ezek nélkül még szembetűnőbb a mesterséges gát. Másrészt az elérhető tevékenységek teljesítésének jelentős része ilyen-olyan okokból lesz problémás.

Az Escalation Protocolra koncentrálva ez a következő. A 7 szintes (szintenként több körös) hordamód a jelenlegi formájában a lehető legkevésbé sem motiválja az embert arra, hogy időt és energiát áldozzon rá. Hogy miért? A válasz igen egyszerű. Egyrészről ott van a tevékenység ajánlott szintje, ami 380 (az új maximális szint 385 modokkal) és a korábban említett lassítás miatt nem olyan könnyen abszolválható. Másrészről az itt is jelen lévő átgondolatlan jutalmazási rendszer. A Protocol ugyanis csak a hetedik szint teljesítése után ad garantált jutalmat, odáig csak a százával leölt ellenfelek adhatnak véletlenszerűen valamit, illetve két szint végén kapunk egy-egy ládát. Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy a befektetett munka megtérülési aránya erősen közelít a nullához, hiszen nem csekély csapatmunkára van szükség mind a 7 szint teljesítéséhez, ráadásul mindezt jóval az ajánlott szint alatti karakterekkel. Az sem segíti a körülményeket, hogy bár a Protocol bármikor indítható (tehát ezúttal nem kell kulcsokat, rúnákat vagy más egyebeket gyűjtögetnünk), a patrol zónák korlátjai miatt nem kis munka 6-8 embernek egy lobby-ba kerülnie, hiszen a fireteamek létszámát nem növelték, valamint nem lehet külön tevékenységként indítani (mint egy Nightfallt vagy Raidet), így még matchmaking sincs hozzá.

A DLC-vel együtt megérkeztek a harmadik szezon újdonságai is, mint például a különböző szintek és rangok a multiplayerhez, valamint az exotic fegyverek első módosításai is megtörténtek. Ami rövid úton azt eredményezte, hogy az eddigi 3-4 fegyverrel domináló Crucible megmaradt, csak a korábbi flintákat kell másra cserélni (khm, Graviton Lance, Vigilance Wing). Vagyis ugyanaz mint eddig, csak pepitában. Akadnak persze örömteli újítások is, mint az emote-okhoz kapcsolódó, már csak a hajók és sparrow-k esetében kéne bevezetni egy Collection rendszert, valamint a shaderek kezelését kellene kipofozni (talán a szeptemberi nagy kiegészítőbe már ez is bele fog férni).

Az igazán nagy kihagyott ziccer azonban a Strike-okhoz köthető, amik esetében megint ugyanazt az olcsó húzást lépték meg mint az előző DLC-nél, nevezetesen az új kampány küldetései (leszámítva a PS4-exkluzív Strike-ot) kerülnek be a Playlist-be, minimális módosítással. Azt már csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy az egyik új exotic questbe ezek egy részét nem is számolja a játék Strike-nak, tehát valahol a Destiny 2 is érzi, hogy ezt nem így kellett volna.

A Warmind tehát megpróbálja felidézni és meglovagolni a korábbi Destiny kiegészítők minden pozitív hozadékát. Vannak itt megint gyűjthető tárgyak exotic lootért cserébe, rejtett questek, amik felfedezésre várnak és hordamód. A baj csak az, hogy ezek megvalósítása megint nem sikerült hibátlanul, a végeredmény pedig megint egy újabb lökés lehet afelé, hogy az emberek elpártoljanak a játéktól. Pedig a Curse of Osiris-szel szemben a Warmind valóban a megfelelő irányba próbál elmozdulni, csak sajnos túl keveset vállal és talán már túl későn is teszi. Valamint az sem segít rajta, hogy a háttérben húzódó változtatások sem az érdekeit szolgálják.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

11 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

15 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

23 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==