[Teszt] Trailblazers
Kapcsolódó játék: Trailblazers (ps4)
Eddig 5 hozzászólás
drag
2018. május 14.
hétfõ 12:00
A sokéves éhínséget követõen az idei év egészen kellemesnek ígérkezik az árkád versenyjátékok szerelmesei számára, hiszen viszonylag nagy mennyiségben érkeznek majd ilyen címek 2018 folyamán. Az már csak hab a tortán, hogy a különféle remaster kiadások és a már unalomig ismert receptek újramelegítése mellett jutott némi kreatív erõforrás az új ötletekre is: itt van például a Trailblazers, amely merít ugyan máshonnan, de legalább a zsáneren kívülrõl teszi ezt.



A festékalapú csatározásról elsõre bizonyára mindenkinek a Splatoon ugrik be, a Nintendo egyedi shootere pedig valóban tökéletes párhuzam a Trailblazers esetében. Az alany egy futurisztikus versenyjáték, melyben a jármûvek elsõ számú sajátossága az, hogy színes festékekkel kenik össze a pályát. Ez adja a gameplay alapját - és egyben egyetlen igazi mélységét - is: úgy kell taktikázni, hogy minél több és jobb íveket festhessünk a mi színünkre a csapattársakkal, hiszen ezek azok a sávok, amik gyorsítanak bennünket.



Leírva egyszerûnek hangzik mindez, de amikor három-, vagy akár hatféle szín verseng a legjobb ívekért, akkor igazi pacakáosszá tud változni a versenypálya. Arról nem is beszélve, hogy nem locsolhatjuk a festéket szabadon: folyamatosan meg kell várni, hogy feltöltõdjön, így az idõzítésnek is fontos szerepe van. Két külön felhasználási mód is van ráadásul: festhetünk magunk alá, segítve a mögöttünk jövõket és kiegészítve a sávjaink közötti szakaszokat, vagy kilõhetjük elõrefelé, ami ezáltal egyfajta turbo boostként is funkcionál.



A koncepció összességében nagyon érdekes, és alapvetõen mûködik is - szórakoztató tud lenni, ahogy pár kör alatt felfestjük magunknak az ideális ívet, hogy aztán az utolsó körben már maximális boost mellett száguldozzunk. Emellett a taktikázás is jóval hangsúlyosabb a megszokottnál - sõt, az általános berögzõdéseket is fel kell adnunk sokszor, az amúgy brutál tartalmas sztori kampányban ugyanis általában nem a gyõzelem a cél, hanem a versenyenként kitûzött három feladat közül kell minél többet teljesíteni. Hogy mi akkor a gond? Az, hogy a remek alapötlet sajnos kifejezetten gyenge megvalósítással párosul.



Hol is kezdjem? A Trailblazers legnagyobb öngólja, hogy bár "koop versenyjáték"-nak hívja magát, a fejlesztõk képtelenek voltak értelmes AI-t kódolni, így egyedül játszva igen bosszantóak tudnak lenni azok a versenyek, ahol a csapatos eredmény (is) számít. Nem elég, hogy a társak nem festenek elég hatékonyan és következetesen, de gyakran még akadályoznak is bennünket. Ami azért is óriási baj, mert a Trailblazers ütközésfizikája katasztrofális: még a legkisebb csattanásból is mi jövünk ki rosszul általában, a pályákat övezõ szalagkorlát pedig szó szerint beszippantja a jármûveket. Jókora dizájnbaki a játék egyetlen támadási lehetõségének megvalósítása is. Amikor ugyanis elõrefelé lõjük ki a festéket, és eltaláljuk vele az egyik ellenfelet, akkor az megpördül - igen ám, csak elég nehéz úgy összehozni ezt a manõvert, hogy utána ne menjünk neki mi is, ami az egészet kvázi értelmetlenné teszi. (Hogy mennyire igaz ez, azt mi sem mutatja jobban, hogy még a lenti hivatalos trailerben (!) is van egy jelenet 1:01 környékén, ahol ez látható.)



Ami magát az élményfaktort illeti, itt sem lehetünk maradéktalanul elégedettek. Maga a látvány ugyan igen stílusos: a szuperszínes cel-shaded képi világ és a zenék együttese a Jet Set Radio-szériát idézi (bár kicsit kevesebb chromatic aberration effektet elbírt volna). A pályák is viszonylag változatosak annak ellenére, hogy maga a dizájn azért messze van a bravúrostól - nem feltétlenül azért, mert sok van belõlük, hanem mert a tükrözött és fordított verziókat is elõszeretettel használja a játék. Az olykor tényleg észveszejtõ sebesség mellé viszont illett volna valami használhatóbb drift-mechanikát programozni, ilyen tekintetben fényévekre elmarad a Trailblazers a mûfaj nagyjaitól. Arról nem is beszélve, hogy technikai gondok is árnyékolják a száguldás örömét: elég komoly framerate-problémákkal küzd sajnos a játék.

Remek alapötlet, gyenge megvalósítás. A Trailblazers tipikusan az a játék, mely a megfelelõ háttértálentummal az év egyik titkos kedvencévé is válhatott volna akár. Annyi ponton bele lehet kötni azonban, hogy nehezen tudnánk nyugodt szívvel ajánlani bárkinek is - hiába van kevés a hasonló címbõl, a mûfaj királyai szerencsére épp elég jól öregedtek ahhoz, hogy ne kelljen kategóriákkal gyengébb friss címekre pazarolni az értékes játékórákat.

Trailblazers | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One
Kiadó: Rising Star Games | Fejlesztõ: Supergonk
Megjelenés: május 8.

aug 26., vasárnap 13:30 #5
Ezt lehet lokális co-opban nyomni?
"Élõ gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengerébõl született!"
máj 14., hétfõ 22:22 #4
Bakker, ettõl SOKKAL többet vártam.
"This is our time to medicate..."
[6] samus101
máj 14., hétfõ 21:04 #3
Érthetetlen... hogy hogy nem tûnik fel a tesztelõknek hogy ennyire korlátozott a hajók irányítása, ugyanez a baj a Redout-al is. Anno ez volt a bajom a F-zero Gx-el, a sima X-hez képest a legtöbb hajót alig lehetett az úton tartani, az X támadással (L-gomb kétszer gyorsan benyomva) kanyarodása egyszerû és zseniális ötlet volt, azzal nem veszített az ember sebességet a kanyarokban + jól lehetett a sikánokban is manõverezni.
"Reach out and touch faith!"
[66] Lavitz
máj 14., hétfõ 19:50 #2
Pff most került le a listámról. Köszi a tesztet. Majd úgyis valamelyik szolgáltatásban hozzámvágják.
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | Élõ játék streamek!
[19] Drazse
máj 14., hétfõ 16:11 #1
Hatalmas kár érte.
PSN ID: dragee1984 | Battletag: dragee#2133 | Twitch: facepalmdesign
Trailblazers adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: Rising Star
Fejlesztõ: 10tacle Studios
Megjelenés: 2018. máj 08.
Kategória: Verseny
Online játékmód: Van

A szerkesztõség értékelése:
5
Ami tetszett
+ Nagyon érdekes koncepció
+ Taktikázós versenyek
+ Tartalmas sztori kampány
+ Stílusos képi világ
Ami nem tetszett
- Gyenge drift-mechanika
- Borzasztó csapattársak
- Szörnyû ütközésfizika
- Framerate problémák
- Nincs minimap
Olvasói értékelés: Még nem értékelte senki!
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

5 | [Teszt] Trailblazers

Hogy milyen lenne a Splatoon versenyjátékként? Ha valamilyen valószínûtlen okból pont erre lennél kíváncsi, akkor jó hírünk van: a Supergonk frissen megjelent versenyjátéka, a Trailblazers megadja a választ. De vajon megvan mellé a Nintendo-minõség is? Tesztünkbõl kiderül.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába
Friss hírek

1096 | [Nyerd meg!] Játékesõ - Darksiders III (XO)

Karácsony elmúlt, mi pedig masszív játékesõvel izzítjuk be az újévet. A mostani nyereményjátékunkat is a szokásos módon fogjuk levezényelni, és most is teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni. Az MX szörnyeket kisorsoltuk, most egy lovasért folyik a küzdelem.

236 | [Szavazz és nyerj] 2018 legjobb játékai

Szép lassan lezárjuk a 2018-as esztendõt, december második fele pedig évek óta ugyanazt jelenti itt a Gamer365-ön: ideje sort keríteni A Nagy Év Végi Olvasói Szavazásra! A 2018 legjobb játékait tartalmazó ötvenes toplistánkat most is a ti voksaitok alapján fogjuk összeállítani - mutatjuk, hogy szavazhattok!

22 | Gamer365 Podcast 2018 november

Itt van az õsz, itt van újra a maga kismillió videojátékos megjelenésével, napsütésbe csavart idõjárásával, és a következõ Gamer365 Podcasttel, amelyben kivesézzük a Blizzcon legizgalmasabb pillanatát, regélünk Ian Livingstone-ról és a Playstation Classicról.

wiiu 11 | Feltámaszt egy elkaszált játékot a Nintendo?

A Game Informer újságírója szerint igen.

11 | Fallout 76-ot a gumikupak mellé

Egy lengyel bolt akciójára figyelt fel az internet népe.

23 | Napi Apex: jaj a csalóknak

Tizenhatezren buktak le eddig az Apex Legends szerverein.

9 | A briteknél jól fogy a Metro Exodus

Befutott a zsúfolt hét szigetországi Top 10 listája.

1 | Csúszik a Ghost of a Tale konzolos kiadása

SeithCG még pár hetet ül a projekten.