Alternatív jelen - negyedik rész

Alternatív jelen - negyedik rész

dragCsető Zsolt2008.07.29. 09:34

Alternatív jelen cikksorozatunkban rendre olyan múltbéli, videójátékokkal kapcsolatos történéseket vizsgálunk, amelyek végül nem éppen úgy értek véget, mint ahogyan arra előzetesen számítani lehetett. Következzen a negyedik, kissé speciális fejezet.

Az eddigi három részben vizsgáltunk már átszabott hardvereket, kiegészítőket, játékokat, illetve hirtelen más irányt vett sorozatokat, a mostani (ha úgy tetszik) különkiadásban pedig olyan fejlesztésekről lesz szó, amelyek végül sohasem kerültek aranylemezre, és szépen eltűntek a feledés homályában.

Jöjjön tehát három mostani főszereplőnk, a furcsa halált halt Jurassic Park: Survival, a nemesebb cél érdekében feláldozott Raven Blade, illetve a rendkívül érdekes alapkoncepciójú Survivor.

JURASSIC PARK: SURVIVAL

A túlélő-horror műfaj és a dinoszauruszok izgalmas párosítása a kiadó és a játékosok szemszögéből nézve is remek húzásnak bizonyult a Capcom részéről, így nem meglepő, hogy - még ha kicsit késve is - akadt követője a Dino Crisis sorozatnak: a Vivendi és a Savage Entertainment a Jurassic Park: Survival-lal szeretett volna maradandót alkotni. A játék nem filmadaptáció lett volna, hanem egy teljesen különálló produktum: a történet szerint egy harmadik szigeten szokás szerint olyanok akarnak dínósat játszani, akiknek nem lenne szabad, főhősünk pedig a helyi komplexum biztonságáért felelős osztag tagjaként arra kényszerül, hogy megmentse társait és a kutatásokért felelős tudósokat - mindezt nem túl barátságos hüllőkkel és az ellenséges katonákkal a nyakában. A Survival kicsit másképp közelítette volna meg a témát, mint stílusbéli társai: a szemtől szembeni tűzharc csak ritkán lett volna alkalmazható, sokkal inkább menekülésre és a terepviszonyok kihasználására lettünk volna utalva - stílusához és alcíméhez hűen tehát egy igazi túlélő játék lett volna, ügyességi részekkel és fejtörőkkel.

A PlayStation 2 exkluzív játék rendkívül ígéretesnek tűnt: a helyszínek igen nagyok és változatosak voltak, a dínófelhozatalban minden megtalálható volt, kezdve az aprócska Compsognathus-októl kezdve a veszedelmes Velociraptor-okon át egészen magáig a zsarnokgyíkkirályig, és korához képest audiovizuális szempontból is teljesen rendben volt. A megjelenés először 2001 őszére lett kitűzve, majd 2002 nyarára tolódott, ám a játék végül sosem került a boltokba: a dolgok háttérben az állt, hogy a Vivendi végül nem fizetett kellő pénzt a licenszért.

Látjuk-e még valaha?: A szokásos kérdést, vagyis hogy "Örültünk-e volna neki?" ezúttal felesleges lenne feltenni, hiszen egy új játékot mindig szívesen látunk, így inkább arról érdemes beszélni, hogy számíthatunk-e a visszatérésre. A JPS esetében sajnos ez szinte teljesen kizárt: egy, a PS2 kínálatának első nagy rajába tervezett játék ma már csupán a nulláról felépítve tehetne próbát, de a filmsorozat lecsengésével már amúgy sem kapna akkora figyelmet, mint 6-7 évvel ezelőtt.

RAVEN BLADE

A Nintendo alatt működő Retro Studios újoncként, valamikor az évezred elején kapásból négy Gamecube exkluzív játék fejlesztésébe is belekezdett, melyek közül a legígéretesebb darabnak kétség kívül a Raven Blade tűnt. Napjaink játékkínálatából leginkább az Oblivion mellé állíthatnánk be: egy belső nézetű akció-kaland-szerepjáték egyvelegről van szó, tipikus fantasy környezetben, melyben hősünknek a legendás kardot - ez a Raven Blade - használva kell megszabadítania a világot a gonosz ártalmaitól. A játékban a hagyományos fegyverek mellett természetesen a mágia is megjelent volna, mint alternatív harceszköz, amiket aztán számtalan különféle ellenfél, illetve főellenség ellen vethettünk volna be.

A fejlesztés igen lassacskán haladt, ami betudható a négy párhuzamos project-nek, ám a kegyelemdöfést végül maga a Nintendo adta meg a Raven Blade-nek: a Metroid Prime hirtelen maximális prioritást kapott, és mivel Samus visszatérésének elkészítésével a Retro Studios lett megbízva, ezért a texas-i csapat kénytelen volt leállítani mind a négy játékának fejlesztését.

Látjuk-e még valaha?: A Raven Blade nem volt messze attól, hogy teljesen elkészüljön, a Retro pedig köztudottan felhagyott egy időre a Metroid játékok készítésével, így akár az sem lenne elképzelhetetlen, hogy a fejlesztés végül Wii-n fejeződjön be.

SURVIVOR

Érdekes, hogy két olyan játékról is szó van most, melyek címében szerepel a túlélés, ám ezt saját maguknak végül nem sikerült abszolválniuk. A német Replay Studios nemes egyszerűséggel Survivor címmel ellátott fejlesztésének semmi köze a két évadot nálunk is megélt reality-hez, csupán túl kell élnünk benne néhány esetet - konkrétan a világ legnagyobb katasztrófáit. Ezek közül hat ismert: a Titanic elsüllyedése (1912), az atombomba Hirosimában (1945), a földrengés Mexikóvárosban (1985), az Andrew-hurrikán (1992), a szeptember 11.-ei terrortámadás (2001) és a paraguay-i tűzeset (2004). A konkrét játékmenetről egyébként meglehetősen kevés dolog derült ki: annyit tudni, hogy a túlélésért való kűzdelem mellett GTA-szerű mellékküldetéseket is megcsinálhattunk volna.

A Survivor-t 2004-ben jelentették be, és fejlesztése eredetileg PlayStation 2-n, Xbox-on és Gamecube-on indult, majd hosszú csendet követően tavaly a német csapat elmondta, hogy a munkálatok az újgenerációs platformokon folytatódnak, ám egyebet azóta sem hallottunk róla - az össz képanyag is csupán annyi a játékról, amennyi fentebb látható. Nem meglepő, hogy ezek után a videójátékos sajtó a leállított project-ek közé sorolja a Survivor-t.

Láthatjuk-e még valaha?: A most vizsgált három cím közül talán a Survivor-nak van a legnagyobb esélye a túlélésre, egyrészt azért, mert hivatalosan a cancel ténye még nem lett megerősítve, másrészt pedig azért, mert legalább csak egy év telt el azóta, hogy utoljára hallottunk felőle, még ha az akkor mondogatott 2008-as megjelenés nem is nevezhető realitásnak. Borzasztóan érdekes a játék alapötlete, így már csak ezért is jó lenne, ha végül mégis csak viszontlátnánk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

11 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==