[Teszt] Light Fall

Light Fall

ne5hVáradi Dániel2018.05.11. 10:00

A platfromerekről az embernek általában vagy a pixelpontos ugrások és a gyors reflexek, vagy a könnyed ugrabugrálás jut eszébe. Mi történik azonban ha ezt a két egymástól jól elkülöníthető oldalt egyesítjük és megpróbálunk hibrid játékot alkotni, ahol az esetek többségében nem csak az időzítésen, de a megfelelő tervezésen is van hangsúly? Röviden, megkapjuk a Light Fallt, ami egy meglehetősen egyszerű ötlet köré építi fel minden elemét és mechanikáját.

Numbra világát az örök sötétség fenyegeti, egyetlen kiút az 5 mennyei lény megtalálása, akik megakadályozhatják, hogy a romlás visszafordíthatatlan legyen. Ennek a nem éppen semmiségnek tűnő feladatnak a teljesítése természetesen a mi vállunkat fogja nyomni. A Bishop Games ugyan nem rugaszkodik túlságosan messze a történetet illetően, még így is képesek voltak egy-két apró csavart és fordulatot belevinni. Ez pedig mindenképpen elismersére méltó, hiszen a platformerek esetében nem a cselekmény szokott a középpontban lenni, hanem a játékmenet. Szerencsére ebben sem kell szégyenkeznie a Light Fallnak.

A Light Fall a sebességre és pontos ugrásokra építő játékmenetet kiegészíti egy elsőre segítségnek tűnő mechanikával. Az általunk irányított karakter bizonyos számú alkalommal képes saját magának platformot generálni, ezáltal elérni olyan helyekre, ahova önerőből képtelen lenne. Ez a megoldás egyben helyettesíti is a megszokottnak számító dupla ugrást, azonban ennek egyáltalán nem érződik a hiánya, már csak azért sem, mert a bármikor megidézhető kockát több alkalommal is segítségül hívhatjuk, amíg a levegőben tartózkodunk.

Természetesen van azért némi csavar a dologban, a mágikus kockánknak időről-időre újratöltésre van szüksége, ehhez azonban elég csak szilárd talajt érnünk és máris újból kihasználhatjuk adottságait. Amiből egyébként több is van. A puszta táptalajon túl lövedéknek is használhatjuk, ezáltal törékeny falakat és kristályokat zúzhatunk szét, használhatjuk védőpajzsként, sőt, bizonyos esetekben még a helyzetét is változtathatjuk, így oldva meg apróbb feladatokat.

Az apró indie fejlesztőcsapat a 4 fejezetre osztott kampány során fokozatosan hoz be újabb trükköket és kihívásokat, így a teljes végigjátszás során újszerű élményekben lehet részünk, ezáltal a játék egy pillanatra sem fullad unalomba, ráadásul a kocka képességeit felhasználva teljes mértékben saját képességeink és stílusunk alapján oldhatjuk meg az elénk állított feladatokat, így meglepő mértékű szabadságot biztosítanak számunkra.

A rövid sztoriszálat kiegészítendő a pályákon elrejtett tárgyakat gyűjthetünk be, amik segítségével jobban megismerhetjük Numbra világát és a benne lezajlott eseményeket. Ehhez remek kiegészítést nyújtanak az átvezetők, valamint a folyton velünk tartó harcsabajszú bagoly, Stryx anekdotái is.

Ha pedig végigértünk a történeten, valamint az összes gyűjthető tárgy a birtokunkban van, a Light Fall akkor is szolgál még elfoglaltsággal, hiszen ott lesz nekünk a Speedrun mód, mely könnyen kitalálható módon arra ösztönöz, hogy minél gyorsabban érjünk a pályák végére, legjobb eredményeinket pedig aztán a többi játékoséval mérjük össze.

Dacára a változatos pályáknak és a jól felépített feladatoknak, a fejlesztők a játék vége felé kissé átestek a ló túloldalára, már ami a nehézséget és a kihívást illeti, az utolsó bossfight pedig a kelleténél hosszabbra sikeredett, így az elsőre könnyed ugrándozás a végére bizony át tud csapni igazi régivágású platformerbe, ahol a trial and error mechanika akár órákon át is a társunk lehet.

A Light Fall üde színfolt a platformerek palettáján, ami ugyan alapjaiban nem rengeti meg a zsánert, újító megoldásaival azonban képes szélesíteni a műfaj kereteit, ezáltal a veterán játékosoknak is tud valami szokatlannal szolgálni. A rövid történet, a plusz kihívást nyújtó gyűjtögetés és a Speedrun mód gondoskodik róla, hogy minenki megtalálja a számításait és kellő időt eltölthessen Numbra világában.

***Light Fall | Platform: PC, Switch (tesztelt)

Kiadó: Bishop Games | Fejlesztő: Bishop Games

Megjelenés: 2018. április 26. | Ár: 14.99 EUR***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

13 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==