A platfromerekről az embernek általában vagy a pixelpontos ugrások és a gyors reflexek, vagy a könnyed ugrabugrálás jut eszébe. Mi történik azonban ha ezt a két egymástól jól elkülöníthető oldalt egyesítjük és megpróbálunk hibrid játékot alkotni, ahol az esetek többségében nem csak az időzítésen, de a megfelelő tervezésen is van hangsúly? Röviden, megkapjuk a Light Fallt, ami egy meglehetősen egyszerű ötlet köré építi fel minden elemét és mechanikáját.
Numbra világát az örök sötétség fenyegeti, egyetlen kiút az 5 mennyei lény megtalálása, akik megakadályozhatják, hogy a romlás visszafordíthatatlan legyen. Ennek a nem éppen semmiségnek tűnő feladatnak a teljesítése természetesen a mi vállunkat fogja nyomni. A Bishop Games ugyan nem rugaszkodik túlságosan messze a történetet illetően, még így is képesek voltak egy-két apró csavart és fordulatot belevinni. Ez pedig mindenképpen elismersére méltó, hiszen a platformerek esetében nem a cselekmény szokott a középpontban lenni, hanem a játékmenet. Szerencsére ebben sem kell szégyenkeznie a Light Fallnak.
A Light Fall a sebességre és pontos ugrásokra építő játékmenetet kiegészíti egy elsőre segítségnek tűnő mechanikával. Az általunk irányított karakter bizonyos számú alkalommal képes saját magának platformot generálni, ezáltal elérni olyan helyekre, ahova önerőből képtelen lenne. Ez a megoldás egyben helyettesíti is a megszokottnak számító dupla ugrást, azonban ennek egyáltalán nem érződik a hiánya, már csak azért sem, mert a bármikor megidézhető kockát több alkalommal is segítségül hívhatjuk, amíg a levegőben tartózkodunk.
Természetesen van azért némi csavar a dologban, a mágikus kockánknak időről-időre újratöltésre van szüksége, ehhez azonban elég csak szilárd talajt érnünk és máris újból kihasználhatjuk adottságait. Amiből egyébként több is van. A puszta táptalajon túl lövedéknek is használhatjuk, ezáltal törékeny falakat és kristályokat zúzhatunk szét, használhatjuk védőpajzsként, sőt, bizonyos esetekben még a helyzetét is változtathatjuk, így oldva meg apróbb feladatokat.
Az apró indie fejlesztőcsapat a 4 fejezetre osztott kampány során fokozatosan hoz be újabb trükköket és kihívásokat, így a teljes végigjátszás során újszerű élményekben lehet részünk, ezáltal a játék egy pillanatra sem fullad unalomba, ráadásul a kocka képességeit felhasználva teljes mértékben saját képességeink és stílusunk alapján oldhatjuk meg az elénk állított feladatokat, így meglepő mértékű szabadságot biztosítanak számunkra.
A rövid sztoriszálat kiegészítendő a pályákon elrejtett tárgyakat gyűjthetünk be, amik segítségével jobban megismerhetjük Numbra világát és a benne lezajlott eseményeket. Ehhez remek kiegészítést nyújtanak az átvezetők, valamint a folyton velünk tartó harcsabajszú bagoly, Stryx anekdotái is.
Ha pedig végigértünk a történeten, valamint az összes gyűjthető tárgy a birtokunkban van, a Light Fall akkor is szolgál még elfoglaltsággal, hiszen ott lesz nekünk a Speedrun mód, mely könnyen kitalálható módon arra ösztönöz, hogy minél gyorsabban érjünk a pályák végére, legjobb eredményeinket pedig aztán a többi játékoséval mérjük össze.
Dacára a változatos pályáknak és a jól felépített feladatoknak, a fejlesztők a játék vége felé kissé átestek a ló túloldalára, már ami a nehézséget és a kihívást illeti, az utolsó bossfight pedig a kelleténél hosszabbra sikeredett, így az elsőre könnyed ugrándozás a végére bizony át tud csapni igazi régivágású platformerbe, ahol a trial and error mechanika akár órákon át is a társunk lehet.
A Light Fall üde színfolt a platformerek palettáján, ami ugyan alapjaiban nem rengeti meg a zsánert, újító megoldásaival azonban képes szélesíteni a műfaj kereteit, ezáltal a veterán játékosoknak is tud valami szokatlannal szolgálni. A rövid történet, a plusz kihívást nyújtó gyűjtögetés és a Speedrun mód gondoskodik róla, hogy minenki megtalálja a számításait és kellő időt eltölthessen Numbra világában.
***Light Fall | Platform: PC, Switch (tesztelt)
Kiadó: Bishop Games | Fejlesztő: Bishop Games
Megjelenés: 2018. április 26. | Ár: 14.99 EUR***