[Teszt] City of Brass

City of Brass

StingerCsere Krisztián Gábor2018.05.07. 17:05

A független színekben induló Uppercut Games játékfejlesztő-veteránokból verbuválódott csapata nem gondolta túl bonyolultra aktuális játékát, ám ez nem jelenti azt, hogy a City of Brass gyenge produktum lenne - kategóriájában legalábbis biztosan nem. Mindenesetre az Ezeregyéjszaka meséinek dungeon crawler-szerű feldolgozása alapvetően az unalmas hétköznap délutánjaidat célozza meg, mert a hosszú, hétvégi videójátékos órák alkalmával garantáltan megfeküdné a gyomrodat. Íme, a Shattered Mugs of Arabian Nights azaz: hogyan zúzz le egy ostorral és két lyukas cserépedénnyel másfél szellemzombit gyorsan és szakszerűen!

Roguelike. Kezd lassan szitokszóvá válni ez a kifejezés, pedig a mögötte megbúvó játékmenet sajátos elemeket takar: akció, kaland, csapdák, karakter- és tárgyhasználat, fejlesztés és valami magasztos cél - nos, a City of Brassban mindegyik elem kódolva lőn, melyet a Prince of Persia világa se irigyelhetne jobban. Már csak Elika és a Herceg hiányzik belőle, annyira arábus az egész miliő, de nyugalom: a név kötelez és a vendégéjszakák száma is majdnem stimmel: bár úgy a nyolcvanötödik halál után kissé fakul a látvány, de az UE4 becsülettel teszi a dolgát és ugyanazt a csillogó pusztulatot varázsolja elék pepitában, mint az előző nyolcvannégy esetben. Mi pedig csak menetelünk előre, bízva abban, hogy minél több kincset harácsolunk össze a félnótás szellem-csontik és varázslók hadától, mellyel csillapítható a piaci-kofáknak öltözött dzsinnek nemesfém éhsége. “Alkudj a feléből” - súgná reszkető árny a sarokban, mikor a soron következő felszerelésért adakozunk nekik, de a füstölgő köcsögök csak a csilingelő érmékre váltanak ki reakciót.

A City of Brass ugyanis egy roguelike stílusba bújtatott first-person run'n hit játék, melyben procedurálisan generált pályákon rohangászva gyűjthetünk kincseket vagy jobb felszerelést, hogy a kijárat felé igyekezve lenyomjuk a büszke kapuőröket, akik a város szívébe vezető utat őrzik. Összesen tizenkét kerületen keresztül tart a móka, amely random összetételben tolja elénk a veszélyes csapdák, ellenfelek és szerkezetek hármasát, a szanaszét szórt kincsekről nem is beszélve.

A ritka és becses relikviák és lámpatestek azon kívül, hogy fegyverként is használhatóak, pénzértékkel is bírnak, melynek súlya csak a palackba zárt dzsinneknél realizálódik igazán: segítségükkel hatásosabb fegyverek, plusz elementális sebzés (tűz, jég, méreg stb.), csapda deaktiválás, védelmi módszerek, vagy titkos trükkük is választhatóak, sőt: a megszerzett pénzünkkel hazárdírozhatunk, vagy épp kisegítő szellempajtást is vásárolhatunk magunknak. Nem is lenne Arábia, ha nem lehetne hármat kívánni: természetesen a grátisz nyeremény a City of Brass útvesztőiben is felbukkan, s mint ilyen, bármikor kijátszható egy-egy dzsinnél tett kitérő esetén.

A City of Brass legnagyobb élménye mégiscsak a játékmenete: nyerhetünk úgy is, hogy szimplán csak rohanunk, mint mérgezett egér át a csapdákon, szobákon és ellenfeleken, vagy - leállhatunk móresre tanítani a várost benépesítő haláli figurákat is. Robbanó vázák? Elhajított vizes köcsögök? Széthasító ostorcsapások? Mindegyik használható és kombinálható, mellyel a legkülönfélébb szadista módszerekkel is játszadozhatunk.

Gáncsolás, csapdába lökés, fejbekólintás - csak néhány a sok közül, melyek egész szórakoztatóak tudnak lenni a random generált falak között egészen addig, amíg nem mi húzzuk a rövidebbet. Ilyenkor a Permadeathnek hála, jöhet a replay ráadásul a játék legelejétől kezdve, amely a huszadik próbálkozásnál igencsak idegörlő tud lenni, de … némi örömünk azért lehet, mert a szintlépésünk megmarad (és idővel néhány lootot is át lehet majd menteni). Persze az új nekiveselkedés egyáltalán nem folytatás, hiszen minden egyes kasza után egy teljesen új labirintusban találjuk majd magunkat. Minél többször esünk neki a város ostromának, annál nagyobb eséllyel haladunk majd a végejáték felé - és ha netán túl soknak, vagy kevésnek éreznénk a játék által nyújtott nehézséget, szenvedéseinknek hála a megszerzett buffokkal (több-kevesebb csapda, agresszívebb ellenfelek, stb.) még az ezerkettedik éjszakát is Brass falai közt tölthetjük.

A négy kerületet átívelő rohangálást személy szerint picit középszerűnek találtam: valószínűleg a stílusból fakad, de elviseltem volna változatosabb, vagy legalább is okosabb ellenfeleket, esetleg meghökkentő, vagy trükkös környezeti motívumokat. Nekem Arábia egyenlő a Prince of Persia csodás, hihetetlenül meghökkentő helyszíneivel, azokkal a mesés szerkezetekkel, melyhez fülbemászó zenei dallamok is társulnak… Ebből a gondolatmenetből kiindulva a City of Brass sajnos nem több, mint egy mízes-mázas dungeon crawler - nem beszélve arról, hogy néhány óra után nagyon monoton üzemmódba kapcsol az egész gameplay, amelyet az állandó újrakezdés, a limitált környezet és az n-edikre már rém unalmas gyűjtögetés is nagyban szabotál. A kvázi variálható harcrendszer a környezet kihasználását tekintve csak ideig-óráig érdekes, de a stílus kedvelői számára egy délután azért lazán végigcsapkodható vele. Egyébként is: az ostor királyság, plane ha égő testű szellemzombikat gáncsolunk el vele.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

17 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==