[Kapszula] Debris
Eddig 3 hozzszls
drag
2018. prilis 25.
szerda 13:30
A vzalatti helyszn, mint htborzongat krnyezet nem jdonsg a videojtkok vilgban (sem), hiszen ezt lovagolta meg tbbek kztt az elmlt vek egyik legjobb bels nzet horrorja, a SOMA is. Mg virtulisan is nyomaszt tud lenni az a tudat, hogy tbb millird kbmter vlaszt el bennnket a felszntl, ehhez pedig nem felttlenl kell a ngy fal kztt lennnk: a Debris mr az els pillanattl kezdve behajt bennnket az cen mlyre egy balul elslt bvrkldetst kveten.



Flrerts ne essk: a Debris nem horrorjtk, inkbb egy bels nzet narratv kaland, melyben egy promcis filmet forgat hromfs bvrcsapat egymstl elszigetelt tagjai prbljk megtallni egymst - meg persze a kiutat. Mi Ryant alaktjuk, akit egy ni trs, Sonya igyekszik segteni egy tvirnythat tintahallal, ez a robot adja ugyanis a fnyforrst, illetve a tllshez szksges energit. Energit? Azt bizony, hiszen a vz alatt nem brjuk ki brmeddig - plne gy, hogy futurisztikus fegyvernk, amely jelzfnyt s energiatltetet is kpes lni magbl, szintn ezt hasznlja. Mg szerencse, hogy a trtnet legfbb mozgatrugjnak szmt klnleges, meteorbl szrmaz trmelkek - innen a cm - kpesek feltlteni bennnket. Ennek megfelelen az erforrsmenedzsels inkbb csak egy tletes hangulati elem, a tnyleges jtkmenet sorn egy-kt akcidsabb szituciban tudunk csak legfeljebb kifogyni.



Utbbiakbl egybknt nincs sok, ami nem is baj: nem klnsebben nagy kihvs lassan mozg halakra s cpkra lvldzni. Az viszont mr sokkal inkbb, hogy a Debris - mint jtk - kegyetlenl unalmas s vontatott. Az esetek tbbsgben csak sodrdunk az ismeretlen cl fel, amit ritkn dob csak fel egy-egy "lopakods" vagy lvldzs szekvencia. Az igazi problma pedig az, hogy a krnyezet borzasztan egysk: a sarkvidki helyszn miatt a jgpncl s sziklk vezte plyaszakaszokat ritkn dobja csak fel valami nvnyzetre emlkeztet elem. A februr vgn megjelent 2.0-s verzi annyiban jobb, hogy lehet kooperatv felllsban is jtszani, ahol az egyik jtkos a robotot irnytja, gy legalbb az olykor elg idegest AI-t nem kell elviselni. s taln a rejtett zenetek megkeressre is nagyobb gy a motivci a nagy sttsgben.



Ha valami miatt mgis lehet ajnlani a Debris-t, az a befejezs, meg gy sszessgben a Nagy Kp. Nem vits, hogy a Moonray jtka tipikusan horrorisztikus megoldsok nlkl is tartogat htborzongat szakaszokat s beszlgetseket, st, mg egy-kt emlkezetes WTF-momentumot is. A hromrs sztoriban radsul nhny dntsi szituci is van, gy ngy klnfle befejezst is meg lehet nyitni - csak ne kne vgigszenvedni miattuk az egsz jtkot...

A Debris tipikus pldja annak, ahol gameplay kptelen felnni az alapkoncepcihoz: hiba az izgalmas alaphelyzet, a j prbeszdek s a csattans vgkifejlet, amikor pp nem trtnik semmi, az borzasztan egysk tud lenni. Mrpedig a vz mlyn ez elg gyakran elfordul...

5 / 10

Debris | PC
Kiad / Fejleszt: Moonray Studios
Megjelens: februr 26. (2.0) | r: €19.99

pr 25., szerda 16:44 #3
Vlasz mcmacko (#2) zenetre
"debr"

Annyira hallom, ahogy ezt kamu francia akcentussal raccsolva mondod.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
pr 25., szerda 16:38 #2
Vlasz Captain Vrungel (#1) zenetre
Naaa, inkbb valami "langyosvz" jelleg cm illene r, mint a "debr"!
(Szlott imgyen vala a gatya indie jtkok vdelmezje.)
"This is our time to medicate..."
pr 25., szerda 16:05 #1
Nomen est omen.