[Teszt] Masters of Anima /Frissítve!/
Kapcsolódó játék: Masters of Anima (ps4)
Eddig 21 hozzászólás
ne5h
2018. április 19.
csütörtök 09:00
Ha jól derengenek az emlékek, az utolsó stratégiai játék, amivel huzamosabb időt eltöltöttem, az Age of Empires II volt. Az pedig ugye nem épp egy mai darab. Emiatt is örültem, hogy a Masters of Anima kicsit lazábban közelíti meg a témát és a taktikus harcok mellett szolgál némi felfedezni valóval és egy adag logikai feladvánnyal is készül.



Kezdésképp rögtön megtudjuk, hogy a valaha óriási fenyegetést jelentő hegy földöntúli zabolázatlan erejét a letűnt korokban sikeresen elzárták, így a múlt veszélyeiről már csak a feljegyzésekben akadhatunk össze. Természetesen a békét fenn kell tartani, ez pedig a mi feladatunk lesz, az általunk irányított Otto ugyanis a Shaperek legújabb tagjának készül beállni, magára vállalva ezzel a kötelességet és biztosítani házasságát szerelmével. Ám ahogyan az könnyen elképzelhető, a tervbe hiba csúszik és amikor a régi rémség ismét felüti fejét, a mi feladatunk lesz megállítani azt.

A Masters of Anima tehát nem találja fel a spanyolviaszt a történet terén, viszont annyit mindenképpen nyújt, hogy okot adjon a további kalandozásunkra. Merthogy Ottonak nem csupán a hatalmas fenyegetéssel kell szembenéznie, de menet közben szíve hölgyét is meg kell mentenie.



A játék során a tevékenységeinket két nagy csoportba sorolhatjuk, ezek között azonban akad némi átfedés. Egyrészről itt van nekünk a korlátozott helyszíneken történő kalandozás, valamint apró fejtörők megoldása és rejtett tárgyak begyűjtése, másrészről pedig az elengedhetetlen harc. A kettő között az összekötő kapocs pedig nem más, mint az általunk megidézhető harci egységek. Otto összesen 5 különböző típusú kőkatonát idézhet meg, a belőlük összeválogatott sereggel kell az összecsapások során helyt állnunk. Vagy a segítségükkel megoldani a pályákon elszórt kisebb-nagyobb logikai feladványokat.

Elsőre talán kevésnek tűnhet, hogy mindössze 5 eltérő egységnek dirigálhatunk, a létszámuk megfelelő kombinálásával, valamint Otto különböző speciális képességeivel azonban már jóval szélesebb a repertoárunk. Az egyszerű közelharci Protector és a távolsági Sentinelek mellett, a leginkább felcser szerepét betöltő Keeperek, a Commanderek és a Summonerek állíthatóak csatasorba. A közöttük való váltogatás viszonylag egyszerű, ha viszont nem az egyes típusba tartozó összes harcosnak szeretnénk utasításokat adni, az már kicsivel körülményesebb.



Ez a fajta apró kerékkötés a harcok nagy részénél jelen van, ami vélhetőleg abból adódik, hogy az irányítás nem sikerült igazán a kontrollerre átültetni. Amikor az egyes harcok között barangolunk a pályákon, jóval kevesebbszer fogjuk ezt érezni, a csaták alatt viszont nem egyszer volt olyan érzésem, hogy itt bizony hátrány, hogy nem egérrel terelgetem ifjú Shaperemet.

Ebből adódóan a Masters of Anima kalandjátékként sokkal jobban megállja a helyét (szigorúan konzolon), mint stratégiai játékként. Főleg annak fényében, hogy innen sem hiányozhatnak a szintlépések és különböző passzív képességek megszerzése, valamint a tény, hogy nem egyszer érünk végig úgy egy pályán, hogy ezt-azt nem sikerült begyűjteni az egyes felszedhető tárgyakból. A szintlépésekkel kapcsolatban nem csak Ottonak adhatunk új és erősebb mozdulatokat, hanem derék katonáinak is. Mindenképpen elismerésre méltó megoldás, hogy a már teljesített pályákra visszatérhetünk, így ha a játék egy pontján úgy érezzük, kifognak rajtunk az ellenfelek, elég csak visszamenni egy korábbi helyszínre és néhány extra szint és képesség megszerzése után újból próbálkozni.



Ha pedig az ismétlést szóba hoztam, a harcok során is találkozhatunk ezzel, csak kevésbé pozitív formában. Arról van szó, hogy bizonyos helyzeteknél ha nem tudunk már a harc előtt megfelelően felkészülni vagy rendkívül gyorsan lereagálni a kialakult helyzetet, könnyen megtörténhet, hogy hosszú percekig küzdünk csak azért, hogy aztán elbukjunk és kezdjük elölről. Ugyanis nem csak arra kell figyelnünk, hogy az ellenfelek egy adott idő után bedühödnek és egyre keményebb támadásokat eresztenek el, hanem hogy a harc közben elesett egységeket csak Animából tudjuk pótolni, ha viszont a készletünk kifogy, abból kell gazdálkodnunk, ami maradt. Végső soron Ottoval is nekiállhatunk pofozkodni, ám ez aligha fog kihúzni minket a slamasztikából. Szintén problémás lehet bizony körülmények között a kötött kamera azon rákfenéje, hogy nem tudjuk a teljes csatateret belátni, így megtörténhet, hogy azért veszítünk katonákat, mert nem látjuk, hogy egy feléjük érkező támadás elől hova kéne terelnünk őket.

NYERD MEG!

Szeretnéd megnyerni a játék Steam változatát? Nincs más dolgod, mint kommentben jelezni a részvételi szándékodat! Sorsolás 21. szombaton 24:00 órakor! Hajrá Animágusok!

Bejött a drukk rezibellának, a RANDBETWEEN függvény a 20-as számot dobta! Gratulálunk, nyereményét privát üzenetben továbbítjuk!


Mindezeket ellensúlyozandó a kicsit rajzfilmes, cel-shaded grafikával készült változatos vidékeken valóban élmény a kalandozás, ráadásul a készítők az összes helyszínen elrejtettek valami mellékes tennivalót is, melynek teljesítésével további tapasztalati ponthoz juthatunk, hogy még gyorsabban szerezhessünk új képességet Ottonak és kicsiny seregének. Hasonlóan remekelnek a szinkronok és a párbeszédek, elsősorban Otto és szerelme, Ana dialógusai csalhatnak mosolyt az arcunkra.



Ha egy könnyed, de nem feltétlenül könnyű stratégiai játékra vágysz, a Masters of Anima jó választás lehet, főleg ha nem pusztán az egymást követő harcok, de az ezeket megtörő feladványok sem riasztanak el. Sajnos néhány apró hibával számolni kell, valamint a konzolon egy picit nehézkesebb irányítást is célszerű szem előtt tartani, ha viszont ezeken felül tudsz emelkedni, valószínűleg nem fogsz csalódni.

Masters of Anima | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Focus Home Interactive | Fejlesztő: Passtech Games
Megjelenés: 2018. április 10. | Ár: 19.99 EUR

[1] croquis
ápr 21., szombat 0:08 #21
Asszem még elfér a steam könyvtáramban egy játék.. vagy több. Azaz burkoltan jelzem a részvételi szándékom.
[1] rezibella
ápr 20., péntek 19:25 #20
Nagyon szeretném megnyerni! Két megszállott gamer drukkol ezért nekem a családból! Köszönöm
[1] zweistein
ápr 20., péntek 18:46 #19
Nyerném
ápr 20., péntek 18:15 #18
ZX Spectrum-ra kellene nekem!
Hihetetlen szamomra, hogy 3-4 mondatot keptelenek ertelmezni az emberek.

Valojaban nincs ra szuksegem, csak nem tudtam elmenni a jelenseg mellett.
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentőséget."
[1] Ginko
ápr 19., csütörtök 22:07 #17
Terveztem PS4re venni, de ha ingyen lehet PCre szerezni akkor úgy is jó! (Jelezném részvételi szándékom !)
[1] unicum
ápr 19., csütörtök 18:32 #16
Sziasztok!
PS4-re szeretném megnyerni.
[9] MC Rigo
ápr 19., csütörtök 17:21 #15
nyerném
[1] bozsi09
ápr 19., csütörtök 16:10 #14
Érdekelne
[1] tomii89
ápr 19., csütörtök 14:35 #13
Xboxon kipróbálnám
[47] Kumite
ápr 19., csütörtök 14:13 #12
Game Boy verziót kérnék
Switch: SW-2073-4677-0226 || 3DS: 2363-6322-9880 || Wii U: Kumite84
[3] tsz
ápr 19., csütörtök 13:32 #11
Szeretném megnyerni PS4-re
Köszi előre is.
[1] blg73
ápr 19., csütörtök 13:14 #10
Anima megnyerhetsz, ne halaszd szombatra! Nyerném!
Nem semmi...
[6] Gabsesz
ápr 19., csütörtök 13:13 #9
Szívesen kipróbálnám. ☺️
[33] Crockett
ápr 19., csütörtök 13:11 #8
Tennék vele egy próbát, érdekes.
"A második az első vesztes"
[2] Hofi
ápr 19., csütörtök 12:56 #7
Nagyon is érdekelne!
ápr 19., csütörtök 12:50 #6
Válasz Hwopapa (#3) üzenetére
"Steam változat"
"This is our time to medicate..."
[29] gabi1818
ápr 19., csütörtök 12:45 #5
gimme gimme!
That's How I Roll!
[47] zsozsa
ápr 19., csütörtök 12:21 #4
Nyerném!
Dzsézon Tetem a Transplanter
[24] Hwopapa
ápr 19., csütörtök 12:20 #3
Nekem is van egy Switches szándékom
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[1] Wakka
ápr 19., csütörtök 12:14 #2
van részvételi szándékom!
[7] reptai
ápr 19., csütörtök 11:14 #1
Angol nyelvteruleten eleg south parkos a cime
Masters of Anima adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: 10tacle studios
Fejlesztő: 10tacle Studios
Megjelenés: 2018. ápr 10.
Kategória: Stratégia
Online játékmód: Nincs

A szerkesztőség értékelése:
8
Ami tetszett
+ Egyszerű, de kellően mély harcrendszer
+ A harcokat megtörő logikai feladatok
+ Könnyű fejlesztési rendszer
Ami nem tetszett
- A kamera néha megtréfál
- Ha nem érzünk rá, sokszor ismételhetjük a harcokat
Olvasói értékelés: Még nem értékelte senki!
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

21 | [Teszt] Masters of Anima /Frissítve!/

Stratégiai játék, ami a harcoknál többet is nyújt. Terrakatonák seregének élére álltunk, és megnéztük, mivel is készült a Passtech legújabb játéka, a Masters of Anima. Harctéri jelentésünket olvashatjátok, és meg is nyerheted a játék Steam változatát!
Tovább a játék adatlapjára / fórumába
Friss hírek

340 | [Nyerd meg!] Nyári játékeső - STREET FIGHTER 30th ANNIVERSARY

Van egy jó hírünk, meg hozzá pár még jobb - a dögmelegnek ígérkező augusztust fincsi nyereményjátékkal szeretnénk feldobni, ahol teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni nyereményjáték formájában. Gyertek és játsszatok - veszteni nem veszíthettek!

23 | Gamer365 podcast 2018 július

Ha nyár, akkor nyárkeszt - most kicsit más felállásban, és kicsit komolyabb hangnemben, mint megszokhattátok. A téma ezúttal a videojátékos filmek, és a videojátékok, amelyek filmadaptációt érdemelnének. Ezek mellett pedig kibeszéljük az EA-t, és megszagoljuk a cseresznyét. Egészségetekre!

pc 23 | [Nyerd meg!] WoW: Battle for Azeroth bétakulcsok

Jó hírünk van - több béta kulcsot ajánlott fel a Blizzard, a World of Warcraft augusztus 14-én érkező kiegészítőjéhez, a Battle For Azeroth-hoz! A játékban való részvételhez egy kis aktivitást is várunk tőletek! Lássuk azokat a Blizzard relikviákat!

0 | Sniper Ghost Warrior: újra szól az egylövetű

Jövőre új résszel tér vissza a széria.

0 | Beyond Blue: túl a kékségen

Kis relaxvideó a nyári forróságra.

ps4 0 | Marvel's Spider-Man: New York, a játszótér

A legújabb előzetes a városi tennivalókra koncentrál.

0 | Shadow of the Tomb Raider: változatos ismétlés

Egyedi módosítókkal érkezik a New Game+.

6 | Metro Exodus: a gőzgép ereje

Bemutatkoztak a speciális kiadások.