[Teszt] QUBE 2
Kapcsold jtk: QUBE 2 (pc)
Eddig 4 hozzszls
siklara
2018. prilis 17.
kedd 15:45
veken t figyelemmel ksrtk a Toxic Games bels nzetes sci-fi fejtrjnek, az eldjn minden tekintetben tlmutat QUBE 2-nek a fejlesztst, amely most tavasszal vgre megjelent, s nagyon kellemes meglepetst okozott.



Az egyetemi projektbl nll jtkk kintt QUBE mgtt mg egy csupn hrom fs brit barti trsasg llt, akik mostanra Toxic Games nven egy kilenc lland tagbl ll hivatsos indie csapatt bvltek, s pontosan tudjk, hogy els jtkuk a kivl fejtrk ellenre tbb hinyossggal brt. A helysznek meglehetsen sterilek s egyhangak voltak, a grafika s a dizjn nem sok figyelmet kapott, s minimlis trtnet is csak utlag, a Director’s Cut kiadssal kerlt a jtkba, gy aztn volt hov fejldni.

A b hrom vig kszlt QUBE 2-t tavaly s tavalyeltt is kiprbltuk gamescomon, mikzben a fejlesztkkel is beszlgettnk a ltottakrl, amelynek tkrben klnsen rdekes volt ltni, hogy a korbbi demkbl pr dolog – pldul a hallos lzer – vgl nem kerlt be a vgleges jtkba, amelyre egybknt mr korbban is vethettnk egy alapos pillantst. Ami maradt, az az Unreal Engine 4-gyel elrt ll leejts grafika s a tovbbra is minimalista krnyezetbe csempszett termszet, amelyre a legszembetlbb plda a gynyr ozis jelenet a vrs level fval, de az egyik helyszntpust is f s nvnyek bortjk. Maradt a high-tech keszty, amellyel kockkat manipullhatunk, ezek pedig legalbb olyan elengedhetetlen trsaink a tovbbjutshoz, mint a Portal Companion Cube-jai, radsul tbbfle sznben rkeznek s eltr tulajdonsgokkal rendelkeznek.



Bels nzetes sci-fi logikai jtkoknl szinte trendd vlt a ni fhs (ld. pl. Portal 1,2 The Turing Test), s ez ezttal sincs mskpp: az idegen bolygn maghoz tr s rszleges emlkezetkiesstl szenved rgszt, Amelia “Millie” Crosst irnytjuk, aki egy bizarr architektrj komplexumban tr maghoz, ahonnan a clja termszetesen a kijuts, s vgs soron a hazajuts. Cljai elrshez az tja fejtrkkel elltott termeken keresztl vezet, amelyekben vagy egy kzponti reaktor aktivlshoz szksges szmtgp elindtsa, vagy a Portal test chamberjeihez hasonlan a kijrat megkzeltse a feladat. Ezek teljestsben a spci kesztynkkel manipullhat sznes kockk lesznek a segtsgnkre, amelyeket az erre kijellt, a padln vagy a falon elhelyezett ngyzet alak felleteken tudunk ltrehozni.

Ha kesztynk alap kk funkcijt hasznljuk, egy ugrdeszkaknt szolgl kk ngyzetet hozhatunk ltre, majd ksbb megszerezzk a piros s a zld upgradet is. A piros kockt a falbl vagy talajbl tudjuk “kihzni”, mint egy fikot, teht ha pldul egy interaktolhat ngyzetre llva kesztynkkel abbl piros felletet csinlunk, majd aktivljuk, az liftknt egy adott magassgig emel minket. A zld felletbl egy zld kocka hozhat ltre, amelyet hasznlhatunk lpcsfoknak, de akr ajtk betrsre is, s szintn fontos rsze a gyakran fizikra pl fejtrknek, hogy a kockkat nernkbl ugyan nem tudjuk mozgatni, azok viszont interakciba lphetnek egymssal. Ha van pldul a falon kt interakcira alkalmas ngyzet s az egyik a msik alatt van, akkor ha alulra ltrehozunk egy kk felletet, fellre pedig egy zldet, amibl kihzunk egy zld kockt, akkor az a gravitcinak engedelmeskedve elkezd leesni, m ess kzben a kk fellet ellki a faltl. Ksbb elfordulnak mgneses felletek is, amelyek plusa llthat, gy aszerint vonzzk vagy tasztjk a kzelkbe kerl zld kockt vagy egyebet (nha vannak golyk is!). A mgnesek mellett j bonyolt tnyezknt megjelennek mg a forgathat platformok, a nagyteljestmny ventiltorok s az olaj fecskendk is – ez utbbiak megnyitsval ha „meglocsolunk” egy zld kockt, az nem csak csszs lesz, de gylkony is, nhny ajtt ugyanis csak tzzel lehet kinyitni.

Lerva taln bonyolultan hangzik, de a QUBE 2 egyik legnagyobb ernye, hogy nem csak az irnytst, de a keszty kpessgeit is pillanatok alatt elsajttjuk, annyira intuitv az egsz, ugyanakkor a limitlt eszkztr ellenre meglepen sszetett fejtrket fogunk megoldani, amelyek fokozatosan vezetnek r a kockk, mgnesek, a tr s minden egyb tnyez felhasznlsra. A legjobb, hogy br nha becsszik egy-egy meglepen knny feladvny is, sokszor nem a szokott mdon nehezednek a feladatok, hanem csak az alkotelemek s a krlmnyek vannak jszeren sszekombinlva, amelynek hla sok „Ja hogy ilyet is lehet??” heurka-pillanatban lesz rsznk. A tizenegy fejezetre tagolt trtnet finljban azrt persze szerepel a ktelez gigszi s komolyabb gondolkodst ignyl feladvny, amelybe mindent belepasszroztak, amivel addig csak tallkozhattunk.

Nhny sajt kp a tesztelt PC vltozatbl.

Br eleinte inkbb a trtnet nagy krdsei visznek elre, amelyek elssorban Millie s egy t rdin keresztl segt sorstrs, majd egy rejtlyes hang kztt lezajl prbeszdekbl ll ssze, idvel a cselekmny idvel amellett is veszt a slybl, hogy a szinkronsznszek kivl munkt vgeztek (Tamaryn Payne nem csak a DOS2 Lohse-jeknt, de ktsgbeesett tudsknt is szuper). Az igazi fszereplk itt vgig a sikerlmnyt ad feladvnyok, amelyek megoldsnak jutalmaknt rendszerint kapunk egy-egy jabb infmorzst arrl, hol vagyunk, mi trtnt, s rszben a kockakvekkel kirakott ptmny titkai is feltrulnak. Az olykor elnk trul ltvny miatt szintn rdemes megerltetni a szrkellomnyt, hiszen a ksztk nagyszeren kihasznltk az Unreal motor erssgeit, vagyis elkpeszt fny-rnyk hatsokban s mr-mr igzen rcsks, karcos s csillog felletekben gynyrkdhetnk a sznpomps folyoskon, termekben s nylt tereken. A sztori jelentsebb fordulpontjainl, pldul a komplexum struktrjt trendez reaktorok aktivlsakor zene is felcsendl, de a nyomaszt csend legalbb ugyanennyire passzol az 5-6 rs sci-fi kaland hangulathoz, amely ktfle befejezst is tartogat.



A QUBE 2 az a folytats, amelybe kockzat (hh) nlkl is nyugodtan belevghat brki, mert nem csak eldje eredeti alaptletre s tletes fejtrire pt azokat pldsan tovbbfejlesztve, hanem gyakorlatilag minden tren ltvnyos (, az a ltvny!) elrelpst tett. A mfajt nem reformlja meg s egy kicsit taln rvid is, de egy rendkvl tgondolt s lvezetes j tagja azon intelligens jtkok szk csoportjnak, amelyeket elkerlhetetlenl s nem fair mdon a Portalhoz hasonltunk. Brmi is lesz a Toxic Games kvetkez dobsa, izgatottan vrom!

QUBE 2 | Platform: PC (tesztelt), PS4, One
Kiad: Trapped Nerve Games | Fejleszt: Toxic Games
Megjelens: 2018. mrcius 13. | r: 24.99 EUR

pr 18., szerda 13:25 #4
Vlasz madball (#3) zenetre
Hajr! Mivel csak 5-6 ra hossz, arra is idelis, hogy gy rezd, vgre befejeztl valamit, nekem legalbbis nagyon jl esett a szintn gigszi backlogommal.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[5] madball
pr 18., szerda 13:07 #3
Vlasz siklara (#2) zenetre
Kszi, akkor az elst kihagyom s kezdem ezzel, tl hossz a backlog gy is
XBL Gamertag: madball66 NNiD (Wii U): madball66
pr 18., szerda 12:39 #2
Vlasz madball (#1) zenetre
Mivel az elsben csak egszen minimlisan volt trtnet, nyugodtan vgj bele. Egy-kt visszautals van, de azokat is megmagyarzzk, illetve nincs is nagy jelentsgk.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[5] madball
pr 18., szerda 11:27 #1
rdemes az elz rsz ismerete nlkl nekillni, vagy elbb ptoljam az elst?
XBL Gamertag: madball66 NNiD (Wii U): madball66
QUBE 2 adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2018. mrc 13.
Kategria: Puzzle
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ szemkprztat grafika
+ az eldjnl jval soksznbb helysznek
+ vltozatos s egyre sszetettebb fejtrk
+ a rgi alaptlet s eszkztr kreatv kibvtse
+ nagyszer prbeszdek s szinkronok
+ tbbfle befejezs
Ami nem tetszett
- kiss sablonos trtnet
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

4 | [Teszt] QUBE 2

veken t figyelemmel ksrtk a Toxic Games bels nzetes sci-fi fejtrjnek, az eldjn minden tekintetben tlmutat QUBE 2-nek a fejlesztst, amely most tavasszal vgre megjelent, s nagyon kellemes meglepetst okozott. Kiss megksett Kocks tesztnk kvetkezik.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba