Mikor megpillantottam, tudtam, hogy itt valami friss, ropogós ötlet került kidolgozásra, és nem is csalódtam: a Double Kick Heroes a zombiapokalipszis témát keveri a Brütal Legend jellegű rajzfilmes metálkodással, némi 16-bites pixelart stílussal, a runner játékok haladós mivoltával, és - tessék megkapaszkodni - a Guitar Hero játékok ritmusos árkád játékmenetével. Lássuk a kapszula-kiméretű próbakörünket, amivel remélhetően sikerül felhívni minden érdeklődő játékos figyelmét!
Amint felocsúdtunk a fenti keverék ízlelgetéséből, le is szögeztük gyorsan, hogy a játék remekül működik, és mindenféle erőlködés nélkül házasítja a fenti elemeket. Egy platós verdán menekülő metálbanda dobosát alakítjuk, akinek a két lábdobja két szeparált ágyút indít el a vas hátsó részén. Így a minket üldöző zombikákat ritmusra, és csak a háttérben futó dal ritmusára tudjuk tizedelni.
Tömegmenedzsment, ritmusézék és némi térlátás - ezekre lesz szükség, ha ügyesen akarjuk venni az akadályokat. A zombik ugyanis érkezhetnek fentről, lentről - magyarul a tömeg kezelésének része gyakorlatilag a pálya mélységének figyelemmel követése is. Egyes kihívásoknál, bossoknál ráadásul a kocsit is mozgathatjuk, hogy tovább fokozzuk a kihívást. Elvégre egy dobosnak is alsó hangon négyfelé kell megosztania a figyelmét…
Az alap nehézségeken egyébként kényelmesen, épp elsőre kivitelezhető módon érkeznek a zomboidok. Pörög a kombó, érkezik a jobb fegyver a szorzók emelkedésével. Később azonban nagyon be tud durvulni a móka, a nehezebb fokozatokon pedig sokszor a pergő és cinek által előhívható extra fegyverek sem segítenek a helyzetünkön. Szerencsére a készítők jól értelmezik a nehézségi ív fogalmát, így a fokozatossággal senkinek sem lehet problémája.
Jelenleg Early Access-ben van a program, de már most játszható a sztori, az árkád játékmód, és próbálhatunk magunknak is hekkelni pályákat. Millió dolláros kérdés: a játék tud-e Tancsapdát játszani? Igen, tud! Saját fileokat is megetethetsz az editorral, így mindenképp érdekesnek tűnik a jövőt tekintve ez a része a játéknak. (Az ügyvédeket úgy kerüli el a community feltöltést támogató editor, hogy ha neked nincs meg jogszerűen a zenefile, akkor nem tudod elindítani pl. a Master of Puppetsre generált szintet.
A Double Kick Heroes díjai
A játék meglehetősen sok díjat zsebelt be az elmúlt évben, ezek közül szemezgettünk:
• "Best Indie Game" Gamescom 2017
• "Best Game to Play" Play Awards 2016
• "Jury's Choice" Play Awards 2016
• "Heart Crush" Animasia 2016
• "Gold medal for Music, #10 for graphics, #15 overall" Ludum Dare #34, December 2015
• "3rd Best Indie Game" Stunfest, May 2016
Mivel a végleges megjelenésig van még pár hónap, talán a készítőknek van ideje még pár apróságon csiszolni. Bár a játék büszkén hirdeti a Rodriguez-ihletésű sztorit, azért a dialógusok 80'-as évekre jellemző rajzfilmstílusát picit finomítanám, ha rajtam múlna a forgatókönyv. Ugyanígy változatosak a pályák, a nóták és a kihívások, de talán a bónuszokkal, árkádos buffokkal tovább lehetne fokozni az őrületet. A játék prezentációja amúgy több, mint szuper - minden képpont a helyén van, az animációk pedig a pixelart stílus jobbik szegletébe röpítik a Double Kick Heroest. Döfjön meg valaki egy szálkás dobverővel: a játék olykor a Lucas kalandok stílusát is megidézi az animációival.
Ha valami különleges, kellemes élményre vágysz, vagy élsz-halsz a metálért, nyugodtan hesszelj rá az Április 11-én Early Accessbe kerülő Double Kick Heroes-ra. Már mostani állapotában is beváltja ígéreteinek nagy részét!
És most, ahogy a játék is mondja: rage quit!