[Teszt] Warhammer: Vermintide 2

Warhammer: Vermintide 2

LotharFuchs Róbert2018.03.28. 00:00

Mikor közeledett a megjelenés, bosszúsan kaptam a fejemhez. Annyira figyelmetlen lettem volna, hogy tavaly kihagytam az első részt az év játéka listából? Aztán realizáltam, hogy valójában több, mint két éve jelent meg. Olyan rendszerességgel és sokat gyűrtem az eltelt hónapok alatt, annyira frissnek és hiánypótlónak hatott az élmény még 180 óra után is, hogy fel sem tűnt, valójában milyen régen is kezdődött a svéd Fatshark kooperatív Warhammer sztorija.

Az előzetes anyagokat kóstolgatva viszont felütötte a fejét az aggodalom: első ránézésre alig akadt érdemi újdonság. De bíztam a skandináv srácokban, hogy inkább a motorháztető alá rejtették az igazi finomságokat, és - spoiler alert - szerencsére ez később beigazolódott. A koncepció maradt a régi: öt ember (vagy elf, vagy törpe) a végzetébe rohanó világ ellen. A Left 4 Dead szellemi örökösének is mondható Vermintide négy játékost küld 12+1 küldetésre (darabonként cirka fél órára), melyek mindegyike könyörtelenül sulykolja az együttműködés létfontosságát. Anno azért is szólt nagyot az ominózus előd, mert bár a pályák lineárisak, a várható kihívások mennyisége és formája minden alkalommal kicsit más. Vagyis a terepismeret birtokában sem annyira kiszámítható, hogy a siker mindig garantált legyen.

Sorrendben játszva (ami nem kötelező) a sztori szépen kibontakozik, ami röviden a következő: Rasknitt, a már korábban alaposan megutált fő patkányarc újfent lepaktált a Káosz seregeinek néhány (bűzös) vezetőjével, hogy együttes erővel töröljék a Föld felszínéről a nekik nem tetsző egyedeket. Vagyis mindenkit, aki nem a Fester klán szőrös tagja, vagy épp nem északi kutya Nurgle mocskos pórázán. A háttérirodalom tudorai talán most még legyintenek, elvégre a Káosz olyan messze tanyázik az északon, hogy ez nem jelenthet problémát. Igen ám, de a Skaven technológia© kicsúcsosodik egy Skittergatenek keresztelt találmányban, ami szó szerint kaput nyit az inváziónak. Ezt vagyunk hivatottak megakadályozni.

Sokkal fontosabb kérdés, hogy miben várhatunk többet a folytatástól. Ehhez azonban ismét a múltba kell tekinteni: a Vermintide egyik legnagyobb hátránya az volt, hogy a karakterek hatékonyságát csak és kizárólag a felszerelésük határozták meg. Ezt a rendszert teljesen újragondolták, és immáron mind az öt választható kaszt saját szintrendszert, valamint fejenként három karriert kapott, melyek egyedi külsőt, aktív (!), illetve számos (szintúgy egyedi) passzív képességet takarnak. Hogy jobban szemléltessem, a Bright Wizard (tűzvarázsló) esetében ez egyszerre kínál közelharcra szakosodott játékstílust, aki varázslatoktól és sérülésektől felhevülve egy nagy robbanásban tudja leadni a felgyülemlett hőt, illetve klasszikus, távolsági harcmodorban jártas tűzlabdazsonglőrt. Ehhez jön még a loot rendszer, ami szintúgy radikálisan változott. A fegyverek és ékszerek többsége most már csak általános tulajdonságokat erősítenek (aktív képesség cooldownja, mozgási sebesség, kritikus csapás esélye, stb.), illetve rendelkeznek egy power nevezetű képességgel, melyek átlagolva növelik a karakter sebzési, illetve penetrációs potenciálját. Az elmélet mindez mögött az, hogy a játékosok sokrétűbb fejlődést éljenek meg, mint korábban. Ez lényegében sikerült is, azt leszámítva, hogy a négy nehézségi fokozat legkönnyebbikén is igen kemény a kezdetek-kezdete, főleg, ha csapattársainknak sincsenek még felszerelései.

A Vermintide 2 ugyanis nehezebb lett. És ez csak részben fakad a kisebb balansz problémákból, jóval üdvözülendőbb oka az, hogy bővült a kis és nagy kártevők repertoárja: Zöld warpflame-et hányó Skaven, forgószelet idéző Káosz varázsló, vagy épp robusztus páncélba zárt monstrum bajnokok léptek a porondra. Ahogy a nagyok között is volt toborzás. A Rat Ogre mellett már maró szmötyit öklendező trollok és gusztustalan abominációk, nevükön nevezve Chaos Spawnok is helyet kaptak. Többek között. Ja, és ha valaki kevesellte az első felvonás egyetlen boss harcát, annak jó hírem van: ez a szám is négyre duzzadt.

Jesper Kyd ismét tökéletes talpalávalót húz a(z amúgy csak látszatra eszetlen) szeletelés alá, ami nem csak hangulati aláfestés, de egyben fontos játékelem. Mikor megszólalnak azok a bizonyos szólamok, a négyfős társaság rendre összezár, hogy vállvetve, egymást fedezve várják a rohamot, vagy épp szétszóródva, hogy ideális taktikai helyzetet teremtsenek egy-egy nagyobb szörnyeteg bekerítésére. A fegyvereknek súlya van. Érezni és látni, ahogy a pöröly akár fél tucat patkányt söpör el egy jól időzített suhintást követően, vagy épp pontos fejre célzott ütéssel szétloccsantja az amúgy talpig páncélozott patkányúr ocsmány fejét. Ilyenkor vésődnek be azok az emlékezetes pillanatok, amikor pl. egy gyanútlan varázsló háta mögött ütni készülő Káosz harcos karját egy jól irányzott csapással levágja az ember, vagy amikor utolsó talpon maradtként, a semmiből hozza vissza a csapatot, hogy aztán egy harci üvöltéssel megadja az utolsó elkeseredett lökést.

Mindehhez nagyszerű körítést ad az AAA minőségű látványvilág, ahogy a motor is jobban kihasználja a gép erőforrásait (kevesebb töltési idő, ritkább és kisebb framerate esések). A pályák változatosabbak, tágasabbak, és úgy összegészében jobban megtervezettebbek, mint az első epizód esetében, amire egyébként már akkor sem volt panaszom. És miután egy multiplayer játékról van szó, azt sem árt megemlíteni, hogy a Vermintide büszkélkedhet az egyik legjobb közösséggel. A mechanikából adódóan akár szavak nélkül is megérteni egymást, és meglepően sokszor találkoztam olyanokkal, akiktől nem volt idegen a csapatjáték definíciója. Itt nem csak arra kell gondolni, hogy nincs annyi Rambo / Leeroy Jenkins, mint általában, de arra is, hogy sokszor önzetlenül osztják be a gyógyításra alkalmas tárgyakat a nagyobb jó érdekében. Sőt, megkockáztatom, hogy (aktív multi játékosként) az utóbbi idők egyik legcivilizáltabb közösségéről van szó. Remélhetőleg ez így is marad.

Akadtak bosszantó hibák, mint pl. beakadó, és így halhatatlanná avanzsáló szörnyek, ami a továbbjutást is ellehetetlenítette (20 perc után ez elég bosszantó). A balansz messze nem tökéletes, a craft rendszer pedig nem elég felhasználóbarát (egyelőre). A nehézség nem fokozódik elég finoman, a legelső órák a megjelenés idején túl brutálisak voltak, beleértve néhány boss fightot is. Ezek azonban mind olyanok, amiket biztosan javítani fognak, vagy már javítottak is. Az igazi nyűgje az, ami sajnos még csak nem is új: dedikált szerverekkel operál a kód, vagyis mindig van egy host, aki ha valamiért kiesik (összeomlás, elmegy a net, vagy mert anyu fellőtte a pizsit), az egész küldetést lehet elölről kezdeni. És miután nagyjából fél órás menetekről van szó, ez korántsem tréfa dolog. Ahogy arra sem szabad nagyon számítani, hogy ez a jövőben változni fog.

Röviden így lehetne összefoglalni a Vermintide 2-t: mindenben jobb, mint a felmenője, azonban ezzel együtt néhány hibája is megmaradt. Akinek tetszett első, annak tuti vétel, akinek pedig valamiért kimaradt, de vágyik egy pofás és véres, négyfős kooperatív élményre (és a Warhammer setting sincs ellenére), az most nem fog jobbat találni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 órája

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

17 órája
4

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==