Ami elméletben jól működik, az néha nem muzsikál olyan jól a gyakorlatban. Vagy esetünkben: ami mobilon jól szerepel, az már kevésbé állja meg a helyét konzolon. A World of Warriors papíron egy egyszerű mechanikával ellátott játék, nagygépes inkarnációja azonban súlyosan elhasal néhány kritikus ponton.
Adva van nekünk egy különösebb ok vagy indok nélkül összeálló hipercsapat, mely minden idők valaha volt legjobb harcosaiból verbuválódik össze. Ezután pedig különböző arénákban vívnak változatos kardpárbajokat, mert… csak. Igazából a játék nélkülöz bármiféle mozgatórugót.
Az első gondolatom a World of Warriors kapcsán az volt, hogy ez mobilon tök jól működő játék lehetne. Majd néhány perc Google böngészés után ki is derült, hogy visszafelé gondolkodom, hiszen a Mind Candy játéka eredetileg mobil platformokon támadta be a játékosközösséget és manapság indult meghódítani a nagygépes gamertársadalmat a Saber Interactive-nak köszönhetően.
Az a baj csak az, hogy ami mobilon egy működőképes koncepció, az konzolon már jóval kevésbé az. A World of Warriors problémáinak legnagyobbja a harchoz köthető. Ez pedig csak azért gond, mivel ez a játék alfája és omegája. Nem is feltétlen magával a harccal van az igazi probléma, hanem a körülményekkel. A viszonylag egyszerű rendszer néhány kombóra, blokkolásra, valamint egy-két speciális támadásra épül. Sok helyen láttunk már hasonlót, itt is viszonylag jól működik, nem úgy a játéktér. Az arénák ugyanis kötött kameraállásból mutatják a küzdelmeket, amivel csak az a baj, hogy nem látjuk be a teljes placcot, valamint néha a helyezkedést is megnehezíti. Ennél azonban nagyobb probléma, hogy nem mindig vesszük észre az időnként felbukkanó környezeti elemeket, amiket akár előnyünkre is fordíthatnánk vagy a pályán megjelenő ládákat.
Azokat a ládákat, amikből élettöltő sült hús mellett különféle alapanyagokat is gyűjthetünk, melyekből aztán a harcok között gyárthatunk passzív módosítókat a karakterekhez. Ha pedig már a karaktereket szóba hoztam, a két tucatnál is több harcos annak rendje és módja szerint különbözik egymástól alaptulajdonságban és néhány képességben, valamint mindegyikük a négy természeti elem egyikének megfelelő csoportba tartozik, amiket a harcok során is kihasználhatunk, hiszen egy körbeveréses szisztémát kapunk, ahol az egyik elem erős, gyenge vagy semleges a többivel szemben.
Ezen kívül találunk egy edzőpályát, ahol az újonnan megszerzett harcosokat próbálgathatjuk, míg a kovácsnál a korábban már említett passzív bónuszokat és módosítókat készíthetjük el a ládákból összegereblyézett alapanyagok birtokában. Ha pedig még ezen túl is játszanánk a World of Warriors-szal, a multiplayer segítségével akár másodmagunkkal is társulhatunk vagy másokat hívhatunk ki az online küzdőtereken.
Azonban itt is szembejön velünk a korábban már említett problémák sokasága a harcot illetően, így valószínűleg könnyűszerrel fogunk kihátrálni a további megmérettetések elől. Ez pedig csak azért szomorú, mert alapjaiban egy egyszerű, de ötletes koncepció rejlik a World of Warriors mögött, azonban a nagygépre költözés során “csak” azt nem sikerült megoldani, hogy mindez élvezetes formában legyen játszható.
**5/10
*World of Warriors | Platform: PS4 (tesztelt)
Kiadó: Sony Interactive Entertainment Europe | Fejlesztő: Saber Interactive
Megjelenés: március 21. | Ár: 8990 Ft***