Az éjszaka lezajlott a Nintendo befektetői tájékoztatója, melynek során Satoru Iwata beszélt a cég közeli és távoli jövőképéről. Lássuk a fontosabb információkat, szépen pontokba szedve.
>> Marad a konzolgyártás, jönnek a mobil appok
Kezdjük mindjárt a két legfontosabb kérdéssel: Iwata megerősítette, hogy a Nintendot továbbra is szoftver és hardverfejlesztőként képzeli el, és továbbra is fő profiluknak tartják az otthoni konzolok gyártását és azokra saját fejlesztésű játékok kiadását.
A napokban felvetődött "mobilra fejleszt a Nintendo" híreket is kicsit pontosította: szó sincs arról, hogy a jelenlegi játékaik mobil platformokon is megjelenjenek, azonban olyan "szolgáltató" alkalmazásokat fognak idén megjelentetni, melyek segítségével az okos eszközökön keresztül "alakítanak ki kapcsolatokat a vásárlókkal". Túl sok részlet nem hangzott el, mindössze annyi, hogy olyan funkciókat akarnak a mobileszközökre átemelni, melyek azokon jobban működhetnek, mint a saját platformokon (például játékok vásárlása). Nem zárták ki, hogy a fejlesztők előbb-utóbb játékokat készítenek, vagy a cég figuráit használják, de a cél az lesz, hogy a saját platformokra húzzanak be vásárlókat. A meglévő NNID rendszert akarják mobilra is kiterjeszteni azzal a céllal, hogy egy loginnal érje el a felhasználó az asztali, a hordozható és a mobil rendszert is.
>> Mi lesz a Wii U-val?
Nem, nem hagyják magára ezt a platformot. Azonban megpróbálnak olyan játékokat fejleszteni, melyek egy játékos esetén is hangsúlyosabban kihasználják a konzol táblagép irányítóját, így például a júniusi E3-n olyan címek kerülnek bejelentésre, melyek jobban építenek a kontroller NFC funkcionalitására, illetve terveznek egy "gyorsindító" módot, mely segítségével a normális menüt megkerülve lehetne egyből a játékokat elindítani.
Játékfronton két bejelentés történt: A Mario Kart 8 megjelenési dátuma pontosítva lett (2014 május), illetve kiderült, hogy Nintendo DS Virtual Console játékok fognak a Wii U eShopba érkezni, melyek nem meglepő módon a gamepad érintőképernyőjét is kihasználják majd.
>> Titokzatos technikák a jövőben
Végül szóba került, hogy mit terveznek a távoli jövőben. A Wii Fit sikere után a cég még inkább az "egészségre és életminőségre" fog fókuszálni. Hogy ez pontosan mit is jelent arról egyelőre nem kaptunk pontosabb információkat, annyi derült ki, hogy a cég megpróbálja "átugorni" a jelenlegi és közeljövő trendjeit (pontosabban: a mobilokat és "wearable" technológiákat" és már az azt követő "non-wearable" technológiát fejleszti, mely "még nem látott élményeket" produkál majd a Nintendo konzolokon. Iwata úgy véli, hogy kihasználva a cég tapasztalatát a játékiparban képes lesz elérni, hogy az egészséges életmódra figyelést is szórakoztató élményként adja el, akár olyan területekre is betörve, mint az oktatás és az életmód. A "Quality of Life" üzletágról pontosabb információkat az idei évben terveznek megosztani, majd pedig a 2015 áprilissal kezdődő üzleti évben próbálják bevezetni.