Hát ez se egy mai csirke! Egy 2014-es, sikeres Kickstarter kampány, pár publikus demó, és durván 4.5 év kellett ahhoz, hogy a Bacon Man ne egy újabb crowdfunding katasztrófaként vonuljon be a játékok történelemkönyvébe. A legtöbb, ilyen szinten elhúzódó fejlesztés általában nem ígér túl sok jót a játékosoknak, lássuk, a Skymap Games hogy vizsgázott.
A játék története a megboldogult Roast Beef király, a trónjáért fondorkodó rokonok, és egy ártatlanul megvádolt unoka, Bacon Man körül forog - ez utóbbi szerepében ránk vár a feladat, hogy megbosszuljuk nagypapi (big roast, érted) nem éppen természetes távozását, és elfoglaljuk a minket megillető helyet a birodalom élén. Mindez persze röhejesen sablonos, és szinte teljesen felesleges, de szerintem olyan ügyesen egyensúlyoz a “kiráz a hideg tőle” és a “ó, ez okos volt” között, hogy mégis érdemes legalább minimálisan odafigyelni az átvezetőkre. Nem mindenkinek fog bejönni ez a nyers (ha-ha) szatíra, de a legrosszabb, amit történhet, hogy figyelmen kívül hagyod.
Van pár dolog, amit viszont nem hagyhatunk figyelmen kívül egy platformernél, ilyen például az irányítás. Személy szerint eléggé megszenvedtem vele, mert egy One kontrollert használva annyira érzékeny volt, hogy már csak az analóg kar elengedésekor keletkező minimális “visszarúgástól” megfordult a karakter. Egy külső program segítségével aztán sikerült kellemesre kalibrálni a kar holtjátékát, illetve mások visszajelzései alapján X360 kontrollerekkel ez a probléma nem jelentkezik, de azért legalább egy opciót a menükben megért volna a dolog, kár érte.
Amúgy a játék nem rossz. Sokaknak problémás lesz a kissé “lebegős” ugrás, de a dolog abszolút szokható, néhány ponton pedig kifejezetten előnyös, mert kicsit több időnk van korrigálni. Korrigálásra pedig nagy szükség lesz - a Bacon Man a “genyóplatformerek” egyik igazán prominens tagja, a Super Meat Boy-hoz hasonló folyamatos elhalálozással, újrakezdéssel, elhalálozással, újrakezdéssel...... Szerencsére a checkpointok pont annyira vannak közel egymáshoz, ami még nem okoz agyérgörcsöt, illetve az újjáéledés is töltésmentes módon azonnali. A preciziós platformerkedésen kívül lehetőségünk lesz némi harcra is: tudunk ütni, rúgni, illetve egy lőfegyver is bejátszik a későbbiek során. Valójában ki is javítanám magam - nem csak, hogy lehetőségünk lesz a kissé offenzívebb játékstílusra, hanem gyakran a továbbjutás kulcsa is egy-egy olyan akrobatikus kombó, aminek elengedhetetlen része mondjuk a levegőben támadás. Celeste rajongók előnyben! Az alap “menj egyenesen a pálya végéig” útvonal mellett rengeteg opcionális, nehezen megközelíthető hely is található a szinteken, amiket külön művészet elérni, de persze a jutalom is bőséges.
Egyjátékos módban négy (nem túl különböző) karakter választható, és a zsáner hagyományainak megfelelően folyamatosan új képességekkel gazdagodunk, ahogy haladunk előre a játékban. Nagyon érdekes a kétjátékos mód is - osztott képernyőn próbálhatunk egy haverunkkal eljutni a pályák eleddig elérhetetlen részeire, vagy egyszerűen csak szivathatjuk a másikat a Friendly Fire opcióval, mert a Wizard of Wor örök és elpusztíthatatlan, és “jaj bocsánat nem téged céloztalak”. :D
Grafikailag, és úgy általában a stílusát tekintve a játék engem folyamatosan az Earthworm Jim-re emlékeztetett, bár ez a közepesen megvalósított cell shading nem veszi fel a versenyt a kézzel rajzolt figurákkal, hátterekkel. Rondának azért semmiképp nem mondanám, van néhány nagyon kellemes látványvilágú pálya, és az animációk is szépek, folyamatosak, de nem a grafika a játék erőssége. A hangeffektek sem, bár nem is zavaróak, a zene viszont nagyon jó, kellemesen dúdolható, a pályákhoz jól illeszkedő témákkal.
Ha nem lennének a kellemetlen glitchek, bugok, irányítástechnikai problémák, akkor teljesen nyugodt szívvel ajánlanám bárkinek egy próbára a játékot, mert tényleg meg van benne a “na most ennek még EGYSZER nekimegyek, aztán befejeztem..... hopp, besötétedett” faktor. Egyelőre érdemes kicsit várni, mert amúgy megjelenés óta serényen peccselgetik, és úgy tűnik, nem lankad a lelkesedésük.
7.5/10 megelőlegezve, jelenleg 6/10
reptile