LEGO Indiana Jones - teszt

LEGO Indiana Jones - teszt

GhzSzabó Ákos2008.07.24. 10:08

Szerintem nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy mindenki szereti Indiana papát, a kalandjait bemutató filmeken nemzedékek nőttek fel. Szinte hibátlan műalkotások ezek, amik tökéletesen ötvözték a humort, a kalandot és az akciót. Igazi szórakozás volt az egész családnak, és bebizonyította, hogy lehet jó filmet csinálni feleslegesen sok erőszak és csöcsök nélkül is. A Traveller’s Tale ismételten egy olyan témához nyúlt, amiben szinte lehetetlen hibázni, és ha még hozzá vesszük azt is, hogy jó marketing érzékkel szinte az új mozival egy időben jelentették meg Lego Indy kalandjait, akkor biztosra vehetjük, hogy a siker garantálva van.

Az elmúlt évek egyik meglepetés franchise-a lett a Lego-világba öntött filmek műfaja, pedig legelőször nem adtunk volna egy lyukast garast sem értük, hiszen ki gondolta volna, hogy egy ilyen bugyutaságnak tűnő játék jó lehet. Viszont a múlt bebizonyította, hogy a kétkedők nagyot tévedtek: az első Star Wars Lego adaptáció átütő siker lett, köszönhetően annak, hogy a fejlesztők tökéletesen ráéreztek arra az arany középútra, ahol nem lehet komolyan venni a játékot, viszont elég komoly lett ahhoz, hogy felhőtlen szórakozást nyújtson az idősebb korosztály számára is. Az egyetlen aprócska probléma akkor következett, amikor egymás után jöttek az új részek, és a tartalmi bővítésen kívül más nem nagyon történt. Persze nem volt ez akkora tragédia, hiszen a jón felesleges változtatni, viszont az ember azért egy olyan jószág, amely egy idő után igényli az újdonságot. Bármilyen meglepő, de én is ebbe a kategóriába tatozom, így amikor megkaptam tesztelése az új Lego játékot, arra voltam leginkább kíváncsi, hogy mit tudtak újítani a zsáneren a srácok.

Akiknek az előző bekezdés olvasása alatt nem jelent meg a feje fölött egy Lego-villanykörte, és az elmúlt 1-2 évet az internettől és úgy zusammen a videójáték-ipartól elzárva töltötték, azoknak röviden leírnám pár sorban, hogy miről is beszélünk. A játék felépítésében egy 3D-ben elhelyezkedő ügyességi platformszerűség, ami bőven meg van locsolva logikai feladványokkal és töménytelen mennyiségű harccal. Egy adott pályán egyszerre mindig kettő vagy több Lego karakter van bent, akik egy modern két szereplős Lost Vikings szisztéma segítségével, a saját speciális képességeiket kihasználva juttatják tovább magukat és Lego-bajtársukat a pályarészeken. A terep 80%-ban mindig lerombolható, és le is rombolandó, mivel általában a továbbjutás egyetlen módja így válik számunkra is felismerhetővé. Nem is említve még azt az apróságot, hogy a tereptárgyak elpusztításával rengeteg Lego darabka ugrabugrál szerte-széjjel, amiknek a begyűjtése erősen javallott, persze csak akkor, ha a pálya végi értékeléskor pozitív mutatóra hajtunk. Természetesen Indy szinte mindig az egyik irányítható karakterünk, aki mellé a filmek adott jelenetéből ismert szereplő csapódik. A speciális képességek tárháza nem túl nagy, van, aki nagyot ugrik, van, akit a legyártáskor mérethibás Lego darabokból tettek össze, így a szűk helyekre is befér. Van, akinél mindig akad egy bazzooka, ami azért fontos, mivel az ezüstösen csillogó tereptárgyak csak Lego-detonáció segítségével robbanthatóak fel. Van okos Tónink, akinél mindig van egy hieroglifákat megfejteni tudó csodakönyv, amit a megfelelő falnál használva megnyithatja a tovább vezető utat, vagy a segítségével begyűjthetjük a hőn áhított csodás ereklyék darabjait. Ezek gyűjtögetése már ismerős lehet a Lego-veteránok számára, hiszen a pályánként elrejtett 10 darab összeszedése után a központban - ami most Dr. Jones múzeuma/egyeteme - teljes pompájukban megtekinthetőek. Gyakran fogunk még járműveket és Lego-állatokat is használni kalandjaink során, amik szintén a továbbjutásunkat vagy a rejtett tárgyak magunkhoz szólítását könnyítik meg.

Minden állásbetöltés után a már fentebb említett múzeumba kerülünk, ahonnan is többek között elindulhatunk az aktuális küldetésünkre. Na, a “többek között” közé tatoznak bele az olyan nyalánkságok, mint a moziterem, ahol a már eddig lejátszott story közben látható átvezető filmecskéket nézhetjük meg egyben, ami így teljesen olyan, mintha az eredet filmet néznénk egy Lego-szemüvegen át. Ott van a könyvtár, ahol megvehetjük a még hiányzó szereplőket, persze csak akkor, ha kalandjaink során elegendő Lego-pénzt gyűjtöttünk. A Lego-osztályterem táblájára írhatjuk fel a tudomásunkra jutott különböző csalókódokat, amiknek így majd élvezetjük vicces vagy áldásos tevékenységét. Az udvar végén lévő művészeti stúdióban kiélhetjük ez irányú indíttatásunkat, mármint az olyan művészet felé irányulót, ahol az eddig már megszerzett Lego-szereplők darabkáit tetszés szerint cserélgetve létrehozhatunk egész vicces kreációkat. A már fentebb is említett trófeateremben megnézhetjük az eddig begyűjtött darabkákat, és ha igazi, vérbeli, pocakot eresztett, nulla kalandvággyal rendelkező, kihívásoktól rettegő Lego-kocka játékosok vagyunk, akkor meg is vehetjük a pályán felejtett hiányzó részeket, ahelyett, hogy megkeresnénk őket. Itt van még lehetőségünk a múzeum elzárt területeinek megnyitására is. A központi teremből tudunk elindulni kalandos utazásainkra, a három nagy térképen követhető nyomon, hogy merre is járunk éppen. Értelemszerűen a 3 nagy térkép a 3 “régi” filmet szimbolizálja. Ha egy pályát egyszer már teljesítettünk, akkor megnyílik a hozzá tartozó Free Play mód, és onnantól fogva bármikor visszamehetünk, hogy begyűjtsük a hiányzó trófeadarabokat, vagy csak egyszerűen megdöntsük az előző pontrekordunkat. Ja, és természetesen ilyenkor már az unlockolt karaktereink közül bárkit bevihetünk, amire azért is van szükség, mert első alkalommal nem fogunk tudni mindent összegyűjteni, hiszen nem minden esetben van velünk az a karakter, akinek a speciális keppességére az adott pályán szükségünk lenne. Olcsó trükk a szavatosság növelésére - mondanám, ha egy rosszindulatú tesztelő lennék, de mivel nem vagyok az, így nem mondom. :)

A vizuális körítésre eddig sem lehetett panaszunk (az eddig alatt amúgy a már megjelent Star Wars adaptációkat értem), Indy bácsi abszolúte hozza a megszokott minőséget. Minden nagyon ízléses, csillog-villog, ahogy egy Lego-kockának illik, megfelelően Lego-sak az animációk, és látszik, hogy szokás szerint rengeteg munkát fektettek arra, hogy minden a lehető legtökéletesebben illeszkedjen a filmek által elénk tárt világba. Persze azért sok minden visszaköszön az előző részekből, de erre mindjárt rátérek. Kivetnivalót azonban mindig találhatunk, ha nagyon akarunk, gondolok itt arra, hogy azért a pályák nem minden esetben sikerültek egyformán minőségire. Vannak olyanok, amik úgymond jobban állnak Indynek, vannak azonban, amik kevésbé. Néhány pályarészlet, objektum, távolba kihúzott óriástextúra nem lett az igazi, ami főleg pár szemkápráztatóan jól sikerült pálya után szúrja igazán a szemet. Az irányítással sem voltam teljesen megelégedve, az automata célzás bár kényelmes, de nem mindig hatékony, és mivel a kontroller 50 százaléka teljesen kihasználatlan, erre kitalálhattak volna valamit. Könnyű leesni vagy meghalni, mert az animáció, ahogy már fentebb írtam egy Lego-hoz képest király, de egy olyan Lego-hoz képest, ami szakadékok fölött ugrabugrál már nem annyira.

De, hogy még egy kicsit fanyalogjak. Ahogy pár korábban látott tereptárgy, objektum, megoldás visszaköszön, úgy köszön vissza az egész játék. Kifejtem. Oké, hogy egy adott zsánerről beszélünk a vdeójátékok között, de még aztán az unalomig ismételt FPS-ek között is van általában valami, amivel megpróbálnak újítani. Itt most megint minden ugyanaz mint a Star Wars-ban volt. A köteles, lézerpisztolyos Luke-al végig lehetne vinni az összes pályát az Indyben. Semmivel sem tudtak többet hozzátenni a játékélményhez, ami alapból is jó és szórakoztató - ezt elismerem -, csak örültem volna valami plusznak. Bár tény, hogy a már létező film története miatt igencsak megvolt kötve a kezük. Remélem, hogy a Lego Batman-ben már találkozhatunk, új és kreatív ötletekkel, mert Gotham City-ben aztán azt csinálnak, amit csak akarnak.

Mindent egybevetve azért nagyon jót szórakoztam a végigjátszás során, de érdekes módón végig azon járt az agyam, hogy ez hogy történt a filmben, azt hogy oldották meg, és persze azon, hogy mennyire isten király császárság az Indy filmek zenéje. Megfelelő kikapcsolódás az egész családnak, és mivel manapság a platformer stílust óriás Lego-nagyítóval kell keresni a boltok polcain, ezért nyugodt szívvel ajánlom Indy kalandjait kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Mert még idősebb fejjel sem szabad elfelejteni, hogy Lego-zni jó!!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

19 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==