[Teszt] Sword Art Online: Fatal Bullet
Kapcsold jtk: Sword Art Online: Fatal Bullet (ps4)
Eddig 7 hozzszls
ne5h
2018. mrcius 04.
vasrnap 08:00
Az elhivatottsg csods dolog. Tbbek kztt ennek is ksznhet, hogy egyesek a minl jobb minsgre trekednek, esetleg korbban nem ltott formulkkal ksrleteznek, netaln mshol mg nem ltott mechanikkat kevernek. Az vek sorn lttunk sok olyan megvalstst, ahol egy szokatlan koncepci vgl igazolta ltjogosultsgt, nem egyszer olyan mrtkben, ami rgtn trendet is teremtett. Aztn persze voltak olyanok is, amik kevesebb sikert elrve a feleds homlyba vesztek. Jelen cikknk trgya sajnos az utbbi tbort ersti.



A Namco az elmlt esztendkben lthatan egyre nagyobb s szlesebb knlattal igyekszik lefedni a klnbz mangkon s animken alapul jtkokkal a felhasznlbzist, lehetsget adva mindenkinek, hogy kedvenceit nmikpp interaktvabb formban is tlje. Az igazn korszakalkot s kiemelked adaptcira mg vrnunk kell, azonban bven tallunk a felhozatalban tisztessges megvalstsokat, elg pldul a Naruto vagy a One Piece jtkokra gondolni. A Sword Art Online cmek esetben azonban az ttrs tovbbra is vrat magra.

A tavalyi vben mr volt „szerencsm” egy felvonshoz a sorozatbl, a mostani tallkozs pedig sajnos a legtbb fj emlket felidzte. A Fatal Bullet megprbl nmi csavart vinni az egybknt unalomig ismert s mfaj ismerinek nagyjbl semmi jjal nem szolgl formulba. A fejlesztk itt is kezdtek rjnni arra, hogy a krkre osztott harc helyett manapsg sokkal nagyobb hzert kpviselnek a vals idej sszecsapsok, ezrt a Fatal Bullet is ezen megkzeltst alkalmazza. Azonban egy lnyeges ponton vltoztat a megkzeltsen: a kzelharc helyett a tvolsg fog dominlni.



Bizony, a cmbl knnyen kitallhatan ezttal a fegyverek a fszerep, vagyis kapunk egy JRPG-be oltott TPS-t. s hogy mennyire mkdik ez a gyakorlatban? Elre lelvm a pont, nem igazn. A hiba okt pedig nem a zsnerben kell keresnnk. A Fatal Bullet felvonultat minden ktelez elemet, amit egy szerepjtkban elvrunk: szintlpsen alapul karakterfejleszts, f- s mellkldetsek, emberes mennyisg fegyver, ruha s egyb trgy, amikkel testre szabhatjuk a karaktereket, megannyi NPC segt, akiket magunkkal vihetnk a harcokba s gy tovbb.

A fentiekbl knnyen kikvetkeztethet, hogy ha a fzi RPG oldala nagyjbl rendben van, akkor bizony a mrleg TPS nyelve az, ami nem tud egyenslyban maradni. Amennyiben shooterknt nzzk, a Fatal Bullet csfosan elhasal, az ok pedig igen egyszer. Kt sarkalatos ponton hibdzik a mechanika, ezek kzl pedig egyik sem olyan, ami fltt knny szemet hunyni. A kevsb rosszal indtok, ez pedig a fedezkrendszerhez kthet. Ami nemes egyszersggel csak azrt kerlt a jtkba, hogy benne legyen, hasznlni ugyanis nem igazn fogjuk tudni. Ezt pedig annak ksznhetjk, hogy a sncok mg csak bebjni lesz lehetsgnk, azok mgl lni mr csak gy tudunk, ha felllunk, ami rvid ton eliminlja a barikdok ltjogosultsgt.



A msik kardinlis krds maga a lvldzs kivitelezse lesz, ami ht finoman szlva sem hibtlan. Aki szereti a kihvst, az kikapcsolhatja az egybknt elrhet (s a jtk ltal folyamatosan visszakapcsolt, taln utals akar lenni) clzsrsegtst, amivel legalbb az ellenfelek egy biztos pontjt el lehet tallni. Termszetesen ha nem kvnunk lni az alkalommal, mind az aim assisttal, mind anlkl megprblkozhatunk a szabad clozgatssal. Itt viszont visszakszn az, hogy gy a jtk egy ers kategrival lvezhetetlenebb, maga a gunplay enyhn suta. Olyan rzsnk lehet, mintha az egsz mechanika csak azrt kerlt volna be a jtkba, hogy benne legyen, de rdemi cllal mr nem sikerlt felruhzni. A bna kamerakezels miatt a clzs problms, a fegyverek egy rsze pedig csak kzptvolsgbl vagy annl kzelebbrl jelent komoly veszlyt. A nap vgn pedig ott vagyunk, hogy sokkal knnyebben tudunk elrejutni, ha a lvldzst rbzzuk a trsakra, mi pedig csak a felcser szerept tltjk be s arra figyelnk, hogy letben maradjanak.

RPG fronton ugyan a jtk hozza a ktelezt, azonban ez legalbb annyira pozitvum, mint negatvum. A karakterek a mr sokszor ltott skatulykbl lettek elhzva s maga a trtnet sem tl aclos. Persze vannak neknk klnbz, vltozatos helyszneink, azonban az ezeken tallhat bzisok, ahol a lvldzsek zajlanak, mr jval egyskbbak. A steril ltestmnyekben pedig mg gy is szembetnek a korbban mr emltett lvldzses problmk, hogy alapveten szkebb terleten kell mozognunk. Ennek pedig leginkbb akkor fogunk rlni, amikor a harcok nagy rszt a trsakra bzzuk, mivel a mestersges intelligencia is kpes rdekes dolgokat produklni.



A fentiek fnyben komoly btorsgra vall, ha valaki ezek ellenre nem csak az egyjtkos kampny knlta harcokban szeretne elmlylni, hanem online sszecsapsokban is. Merthogy ilyenre is van lehetsg, rgtn kt tpusbl is vlogathatunk. Az els egy kooperatv md, ahol 4 fs csapatba verdve kell vgiglnnk magunkat az ellensgek hadn, a vgn termszetesen a jl megrdemelt boss vr majd minket. Aki azonban inkbb a PvP harcokat preferlja (s pont ebben a jtkban akarja ezen vgyt kilni), annak ott a 4v4 csapatos haddelhadd. Termszetesen a mr emltett problmk itt is jelen vannak, radsul itt mg az AI segtsgre sem szmthatunk, szval ez tnyleg csak sajt felelssgre ajnlott.

Ha ki kne emelnem egy valamit, amiben a Fatal Bullet valban jl teljest, az (nem meglep mdon) az audis szekci lenne. A szinkronokat ezttal sem rheti rossz sz, a zenei felhozatal pedig tbb-kevsb de jl passzol a fegyverropogshoz. Maguknak az lomszrknak a hangjai mr kicsit ms kategriba tartoznak, de ez mgsem Battlefield, ahol ezt rdemes felrni. Azt viszont pros lbbal rgnm tarkn, aki kitallta, hogy minden egyes meglt ellenfl utn a trsak folyamatosan elismer szavakkal illessk egymst vagy minket. Ezzel csak az a problma, hogy ugyanazt a kt szt tudjk ismtelgetni, azokat azonban egy perc alatt akr 748-szor, ami rvid ton vezethet agyrgrcshz.

sszessgben teht a Sword Art Online: Fatal Bullet megprbl valami jszervel szolglni, mind a szria kedvelinek, mind a JRPG rajongknak. A vgeredmny azonban tbb sebbl vrzik, ennek kvetkeztben pedig inkbb a negatv tapasztalatok fognak eltrbe kerlni. Mert hiba a ktelezen jelenlv RPG elemek hada, ha azok a megszokotton tl semmivel sem kpesek ellenslyozni az jdonsgknt hat, de ugyanakkor rosszul megvalstott TPS lvldzst. Az irny mindenesetre j, remljk a kvetkez rszben mr a hibkat is sikerl javtani.

[20] herooftime
mrc 06., kedd 18:42 #7
Vlasz Nyarlako (#6) zenetre
Nyugaton sem a filmlisenc alapjn kszlt jtkok a legjobbak, a bamco ugyanez, anime lisenc, s sszetnek valami kzepes jtkot.
dlsite, pixiv, fantia.jp, pawoo, mangagamer, nintendo, nicovideo
[13] Nyarlako
mrc 06., kedd 7:16 #6
Vlasz herooftime (#5) zenetre
Szegny Sanyi VR-t nem kell tovbb tni, nem vagy te a lkupec.

Amgy elg szar gy hogy a liszenszelt jtkokat mindig csak sszedobjk egykettre mr az E.T. ta s legjobb esetben is jindulattal gyenge kzepeseke taln tisztelet a kevs kivtelnek.
Little witch academit megltjuk milyen lesz de emiatt ahhoz se fzk sor remnyt ltatlanban.
Steam id.: Nyarlako
[20] herooftime
mrc 05., htf 16:57 #5
A negatvumokhoz mg oda lehetne rni: nincs Playstation VR tmogats XD
dlsite, pixiv, fantia.jp, pawoo, mangagamer, nintendo, nicovideo
[1] Rafanir
mrc 04., vasrnap 23:47 #4
n most jtszom vele s eddig semmi problmm sincs vele. Remek JRPG-TPS hibrid ami szmomra eddig felhtlen szrakozst biztostott. A lvldzs akcival pedig egyenlre nem volt sok problmm, br mondjuk a normlis fedezkrendszer tnyleg hinyzik. A karakter krel is nagyon j pont, mivel anims jtkban nem igen lttam mg ignyes karakter krelsi lehetsget (az kln tetszett, hogy a fhs A.I.-jt is mi tervezhetjk meg). A hangulat s a jtkmenet tetszik. Lehet kldetseket vllalni, vagy mszklni s beszlgetni a GGO vilgt jl visszaad vrosban, s mellesleg halovny szerepjtk elemek is akadnak benne, mivel dntsi lehetsgek is vannak a prbeszd rendszerben. St, ha jl tudom, romnc lehetsg is van a jtkban. Ha minden igaz, 7 karakterrel is ssze lehet jnni. Br, hogy ez mennyire van ignyesen megcsinlva, az mg rejtly szmomra.
Mindenesetre eddig remekl elvagyok a jtkkal, pedig azt sem lehet rm mondani, hogy SAO fan vagyok, mivel magt az animt, mindent sszevetve lltagosnak tartom.
[20] WarAdmir4L
mrc 04., vasrnap 14:10 #3
Nem gondoltam hogy lesz ilyen de tokeletesen egyetertek.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX htgp...
[13] Nyarlako
mrc 04., vasrnap 11:17 #2
Tipikus shovelware szemt amit a weeb kznsgnek akarnak eladni a liszensszel.
Steam id.: Nyarlako
[26] Orichalcos
mrc 04., vasrnap 10:24 #1
Mr bejelentskor sem rtettem hogy mrt a GGO-bl csinltak jtkot. Ha nem akartk jra a kezdeteket elmeslni, akkor jhetett volna egy feldolgozs az Alicization vagy a Unital Ring Arc-bl.
Gamertag: oriic
Sword Art Online: Fatal Bullet adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2018. febr 23.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
5
Ami tetszett
+ A ktelez JRPG elemek megvannak
+ Prbl jtani...
Ami nem tetszett
- ...de nem sikerl tl jl neki
- Nem tud vagy nem akar tovbblpni
- A lvldzs tbb szempontbl is problms
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

7 | [Teszt] Sword Art Online: Fatal Bullet

jabb v, jabb Sword Art Online jtk. A Namco tovbbra is rendthetetlenl szlltja a klnfle adaptcikat, a Fatal Bullet pedig egy nmileg j megkzeltsben kvnja tlalni az animefeldolgozst. Megnztk, mennyire is sikerlt jl az j koncepci.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba