[Teszt] UFC 3

UFC 3

mcmackoGéczy Attila2018.02.09. 18:00

Tegyük fel, hogy két féle videojátékos forma létezik. Az egyik csoportba azokat sorolom, akik tisztában vannak a valós küzdősportok rejtelmeivel és showelemeivel, a többiek pedig magasról tojnak az UFC-re, vagy általában az MMA-ra, a box-ra és (tudom, hogy szakmailag pofáraesés idekeverni, de a laikusok számára nagyjából az „egy hülyeség” kategóriába tartozik) a pankrációra.

Nos én az utóbbi táborba tartozom; sem élőben sem pedig játékok terén nem követem a fenti műfajok aktualitásait. És ekkor robbant be a tesztlabor ajtaján az UFC3, amely már egyrészről egy jól bejáratott show és franchise feldolgozása, másrészről pedig egy baromi jól kinéző, kívánatos és komplex bunyós cuccnak tűnt. Így vettem a bátorságot, hogy kicsit beleássam magam a buliba. Ha már Conor McGregor arcával így is jóval többet találkozok, mint amennyit szeretnék, legalább virtuálisan tudjak róla, hogy mit is gurít az ír jóember.

Nos, az UFC3 introja mintha tényleg egy McGregor-fétisjáték nyitánya volna. Aztán szerencsére kinyílik az izzadtsággal, véres köpetekkel és súlyos ökölcsapásokkal kivert doboz, és kiderül, hogy az EA Sports munkatársai alaposan beletettek mindent, már ami az elérhető játékmódokat és a mechanikák minőségét illeti. Az alap kiindulási pont bizonyára mindenkinek a kampány lesz, ahol saját karaktert alkotunk, és egy mikromenedzsment-résszel kiegészült rengetegben próbálunk különböző célokat kergetni, hogy mi legyünk a legnagyobb játékosok. A karrier versenyről-versenyre való készülési hurka baromi jópofa - edzőtermet választhatunk, a közösségi médián hájpolhatjuk karakterünket, edzéseken, gyakorlatokon vehetünk részt, ahol felhúzhatjuk magunkat a következő harcra, és a küzdőpartnert is megismerhetjük. Nagyon jól átgondolt szekciója ez a játéknak, és gondoljatok csak bele - ez nem is árkád küzdelem, inkább sportszimuláció. Baromi nehéz dolga van annak, aki egy ennyire összetett sportot tényleg show és élményszerű elemekre felfűzve próbál meg játékosítani. A 2K és az EA Sports is jó irányba halad ezekkel az ötletes karriermodellezési megoldásokkal.

Aztán ott a főmenüben a mumus: az Ultimatív Csapat, ami egy kártyázáson, érmegyűjtögetésen, azaz… kitalálhatjátok: mikrotranzakciókon alapuló mód. Az Ultimate Team szintén egyjátékos kampányként működik, bunyóval, csapat, támadás és kozmetikai apróságok sokaságával. A fő probléma? Bizony az érmehajhászat úgy van kitalálva, hogy előbb-utóbb az ember inkább költsön, mintsem grindeléssel szedje be a tallérokat. Ha ránk hallgattok az Ultimate Team-et rakjuk be egy virtuális sötétszobába, a többi játékmód úgyis tartogat elég szórakozást.

Ilyen például a Torna mód, a szokásos multi, meg a többi kismillió játék-beállítási lehetőség, amelyből annyi van, hogy az ember elszédül, amire végigtekeri a menüt. Aztán a mélyebb rétegekben olyan meglepetések érhetik az embert, mint például a Knockout Mode, ahol a jó öreg Snoop kutya kommentálja az eseményeket.

De vajh, milyen maga a játékmenet? Emellett sem szabad elmenni szó nélkül, pláne, hogy a készítők nagy ígeretekkel küldték ringbe az UFC3-at. Jómagam a korábbi UFC epizódok lehetőségeit nem ismertem, de az új RPM (Real Player Motion) irányítás és animációs technológia kellően érdekes és mély ahhoz, hogy az ember egy hét játék után is tudjon újat tanulni. A figuránkkal a szokásos mozgási lehetőségek mellett behajolást, fejre, testre, lábra irányuló támadásokat és erősített ütéseket, harcmodor szerinti speckó mozdulatokat, valamint alsó és felső védekezést indíthatunk. De nem áll meg ennyiből a szisztéma, hiszen minél agresszívebbek vagyunk, annál jobban fogy és morzsolódik lefele a stamina csík is. Tehát a harcosunkat hamar kifáraszthatjuk, és mivel a maximális erőnlétünk tényleg fogyogat (azaz a csík nem csorog vissza teljes mértékben), ezért hamar lepkefinggá degradálhatjuk le marcona izomkolosszusunkat. Érdemes taktikázni, próbálkozni - a rendszer elég intuitív (mínusz a földre kerülést, ahol egy erősebb ellenféllel szemben csak pislogni fogsz, hogy mi is történik valójában), így ráérezhetünk a stamina/sérülésrendszer mikéntjére. Ezzel együtt hosszabb távon is tud meglepetéseket okozni a program mind emberi, mind CPU ellenfelek ellen - erre nyugodtan készüljetek fel.

Meg arra is, hogy a látványvilág messziről fantasztikusnak tűnik, de sokszor betopogunk majd abba a bizonyos Uncanny völgybe az UFC3 játékórái során. Egyes jelenetekben, a harc adott pillanataiban tényleg már-már filmszerű az, ami a képernyőn folyik. Majd jön egy közeli vágókép a harcos arcáról, vagy egy pásztázás a nyolcszögletű ring körül a stadionban, és máris kilóg a lóláb. Nem rossz ez az Ignite motor, de gyanúnk szerint a Frostbite-ból még durvább dolgokat is ki lehetett volna hozni, konzisztensebb minőségben. Zenék-hangok? Azokkal sincs nagy baj, feltéve, hogy az ember bírja a hiphop muzsikát. A kommentátorok viszont nagyon ott vannak a szeren, sokszor meglepődik az ember, hogy mennyire jól és pontosan reagálják le az adott helyzeteket, stratégiai játszmákat, vagy hirtelen meglepetéseket.

Az UFC3 legnagyobb problémája, hogy amíg egy NBA, FIFA vagy más csapatsportjáték univerzálisan vonzó lehet mindenkinek, addig az UFC3-at főleg azok fogják élvezni, akik naprakészek a show valós vonalában is. A szimulációs jelleg miatt hosszú távon tényleg csak az marad majd rajta a cuccon, aki megtalálja a kellő beleélést a szituációkba, a többieknek csak egy érdekes megközelítése lesz a bunyós játékok niche zsánerének. Komolyság és mélység bőven van benne, a franchise felé mutatott alázat úgyszintén - már csak egy kicsivel több szív és lélek kéne, esetleg egy „buta mód”, ahol ezek a karakterek árkádosabban is megküzdhetnének… Így lehetne univerzálisabb siker egy ilyesfajta sportfeldolgozás. De ha McGregor rajongó vagy, a szobád falát Rhonda Rousey és Michelle Waterson poszterek díszítik, akkor irány a szoftveráruház! Jó darabig elleszel majd a legfrissebb UFC feldolgozással.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 órája
1

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==