[Teszt] Monster Hunter: World
Kapcsold jtk: Monster Hunter: World (ps4)
Eddig 80 hozzszls
ne5h
2018. februr 01.
cstrtk 07:00
Alig nhny perc elg hozz, hogy az ember rjjjn, a Monster Hunter: Worldben minden az id krl forog. Mindssze 30 perc is elegend volt, hogy megalkossam a tkletes szrnyvadszt (egszen pontosan ennyi id utn hagytam fel a karaktergenerl pontjainak nyektetsvel) s csupn negyed ra utn mr a mindig hsges macskadt is elnyerte vgs formjt. Ezutn pedig kezddhetett a tnyleges versenyfuts az idvel.



Trtnetnk szerint a hz nagysg monstrumok vadszai tra kelnek, hogy az ismeretlen rgik j veszlyeivel dacoljanak. A Monster Hunter World a npszer Shin Sekai (vagyis j Vilg) forgatknyvet kveti, ahol a megnvekedett kihvssal egyenes arnyban bznak a szereplk a sikerben s elismersben is. Ez persze nem meglep mdon olyan ellenfelekkel llt majd szembe minket, akik els pillantsra legyzhetetlennek tnnek. De a dolgunk termszetesen nem ennyire remnytelen.

A korbban mr emltett versenyfuts a jtk majd' sszes elemben megvillantja hatst, olyan rzsnk lehet, mint a Fehr Nylnak, hogy folyamatos kssben vagyunk. Ez pedig rgtn az a pont, ahol egy nagyon lnyeges dolgot tisztzni kell: nem az idkorlt a jtk nagy problmja. Az kifejezetten megenged, nha mr-mr el is felejthetjk a kpzeletbeli stoppert, mely llandan ketyeg. Az igazi problma sokkal inkbb a jtk sok ms alkoteleme, mely az idkorlttal kiegsztve mr knnyebben okozhat bosszsgot. Ezek nagysga s jelentsge nyilvn nem egyetemesen megegyez vagy jelen lv, de ezek tudatban kicsit ms megvilgtsba kerl az a frnya ra.



Kezdjk rgtn a Monster Hunter: World egyik sarkalatos pontjval, a harccal. Itt azonnal egy hatalmas kpzeletbeli piros pontot kell kiosztanom a Capcomnak, ugyanis ms hasonl jtkkal ellenttben itt nem korltoznak le minket egy kezd fegyverre, az sszes, szm szerint 14 fegyvertpus minden egyes tagja azonnal elrhet mr a jtk elejn, gy nem kell attl tartanunk, hogy egy elhibzott kezdeti dnts miatt knyszertjk sajt magunkat htrnyba. Ez pedig fontos szempont, mivel ezek mindegyike lnyegesen eltr tmadsokkal rendelkezik, ezrt nem rt, ha vesszk a fradtsgot s kiismerjk ket a gyakorlplyn. Amint pedig les helyzetben is bevetjk ket, szre fogjuk venni, hogy dacra a vltozatos csapsoknak s kombknak, a jtk nmikpp a lomhbb nspngolkat preferlja. Ennek pedig nagyon egyszer a magyarzata: a mr emltett idlimit miatt logikusan knnyebb dolgunk van a nagyobb alapsebzssel rendelkez fegyverekkel, mint a gyors, techniks, de cserbe kevesebbet sebz trsaikkal. Ezzel egytt a harcrendszer - ha nem is kimondottan, de - arra sztnz minket, hogy ne pusztn csak a fegyvernkre tmaszkodjunk, lltsunk csapdkat, hasznljuk a klnfle eszkzket, kombinljunk bombkat s klnbz specilis lszereket, egyszval hasznljuk a teljes arzenlunkat.

Mieltt azonban elkezdhetnnk rendet vgni s vgtagokat lecsapni a szrnyek kztt, nem rt, ha meg is talljuk ket. Ehhez pedig a viszonylag nagy terleteken kell nyomokat keresnnk, melyekbl aztn a feldertlegyek gyorsan szagot fognak s vezetnek minket a prdnk fel. A dolog rdekessge, hogy a zmmg irnytink egyttal alapanyagot is szerezhetnek neknk, amennyiben elegend informciforrssal ltjuk el ket. Ennek segtsgvel a kzponti kutatbzisunkon (errl kicsit ksbb rszletesebben is beszmolunk) gazdagthatjuk a lnyekrl az ismereteinket. A legyek segtsgkkel a ksbbiekben mr arra is kpesek lesznek, hogy egy ksza lbnyombl egybl a monstrum fszkig vezessenek minket, ezzel nem kevs idt sprolva meg neknk.



Az pedig ugye - mint az mr tbbszr elkerlt -, rendkvl fontos tnyez. Emiatt lesz akkora jelentsge az Expedcinak nevezett free roam opcinak, melynek sorn a mr felfedezett terleteket jrhatjuk be tvirl-hegyire, nem pusztn a terepadottsgokat megismerve, de rtelemszeren clpontok utn nyomozni, rvidtseket felfedezni, tborokat verni - ahonnan aztn ksbb tra kelhetnk, hogy megint csak idt takartsunk meg - vagy a megannyi alapanyagbl kszleteket felhalmozni. De termszetesen lehetsgnk lesz brmilyen mr megismert rmmel szembe kerlni, csak ezttal oly' mdon kzdetnk velk, hogy nem zakatol a stopper.

A kldetsek kztt a fhadiszllsra trhetnk vissza, ahol a megannyi lehetsget kihasznlva vlhatunk egyre jobb s jobb vadssz. A kovcsnl nem csak j fegyvereket s pnclokat kovcsolhatunk magunknak s apr segdnknek, de a mr meglv eszkzeinket is fejleszthetjk. Ezekhez a vilgban tallhat szmtalan rtkes alapanyagra vagy szrnydarabra van szksgnk, radsul bizonyos szintig a fegyverek visszafejthetek, gy a beljk lt nyersanyagok ismt birtokunkba kerlnek, ezltal cskkentve a beszerzskkel eltltend idt. Ha ez nem lenne elg, a megfelel NPC-ktl kisebb megbzsokat (bounty) vllalhatunk, melyek teljestsvel a pnclok fejlesztshez szksges pontokat halmozhatjuk fel. Ezen apr feladatok radsul vgtelen szmban felvehetek, amire szksg is lesz, hiszen idvel mr elgg megkri az rt a fmiparos egy-egy szintnek.



Itt azonban nem rnek vget a lehetsgek, a botanikus kertnl sajt nvnyeket termeszthetnk, gy kevsb fogunk rszorulni, hogy emiatt is folyton expedcikra kelljen mennnk. Ezen fell a mr szba kerlt kutatsi rszlegnl ellenrizhetjk, az egyes lnyeket illeten mekkora mrtk tudssal rendelkeznk, s ennek ksznheten a feldertlegyek milyen rtkes extra jutalommal szolglnak neknk. A kantinban az egyes bevetsek eltt egy kiads lakomval passzv bnuszokat szerezhetnk, melyek nem pusztn tbb letet s stamint biztostanak, de akr ersebb tseket vagy komolyabb vdelmet. Ha ennyi nem lenne elg, sajt kis lakternkben a kldetsek sorn befogott kisebb llatokkal hozhatunk ltre rgtnztt llatkertet vagy kereshetjk fel az edzteret nhny j fegyver tesztelsre. Vgezetl pedig a ms jtkosokkal val egyttmkdst segtend chekbe verdhetnk, hogy aztn a megfelel pillanatban a mr nem is annyira idegen vadszokkal kzsen csapjunk le nhny kemnyebb fenevadat.

A kldetsek egy rszrl mr esett nhny sz, a Monster Hunter: World azonban bven szolgl elfoglaltsggal mindenki szmra. A ktelez sztorikldetsek mellett, a vgtelen Expedcin tl vr mg rnk az opcionlis lehetsgek kis trhza is. Ezek kztt tallunk egyedi megbzsokat, amikor adott lnyt kell elre meghatrozott krlmnyek mellett levadszni, de megeshet, hogy lve kell a kzpontba szlltani, hogy aztn ott tovbbi megfigyelsnek vethessk al. Ha pedig mg ez sem lenne elg, az igazi kihvst nyjt Arna mellett az idszakos esemnyek is megfelel mennyisg kihvst s tennivalt biztostanak. Fontos azonban megjegyezni, hogy az igazn rtkes jutalmakkal szolgl nyomozsok korltozott szmban teljesthetek szemben a kisebb megbzsokkal, ezrt nem rt rsen lenni, mieltt id eltt flljk az ezekbl szerezhet alapanyagokat.



rintlegesen mr szt ejtettem a kzssgi jtkrl, mieltt azonban erre kitrnk, a mr emltett idlimithez kapcsold nhny aprsgrl is megemlkeznk. A kezdeti tjkozdshoz s nyomkeresshez fzd elemek mellett a jtk egy msik, nmileg komolyabb gtl tnyezvel is kszl, ez pedig a staminamenedzselshez kapcsoldik. Alap esetben, amg csak a terletet fedezzk fel s a zskmny utn kutatunk, kiapadhatatlan a szuflnk, amint azonban harcba keverednk, mr vges mennyisggel rendelkezik. Ez nmagban mg nem is jelentene problmt, azonban a tny, hogy a maximlis mrtke idvel - s a folyamatos rohanglsnak ksznheten - cskkenni kezd, mr bizony komoly taktikzsokra knyszert. Amivel nmagban mg nem is lenne baj, m a tny, hogy a szrnyekkel val kzdelem tetemes rszt teszi ki az, hogy nhny komolyabb ts utn ldozataink rendre megfutamodnak, hogy aztn jra betmadhassuk ket, majd az egsz kezddjn ellrl, mr rnyalja a helyzetet. Persze llthatunk nekik csapdkat, ehhez azonban az kne, hogy tudjuk, pontosan merre fognak iszkolni, mivel terelni nem lehet ket, valamint arra is figyelnnk kell, hogy a sorozatos tsek utn a fegyvernk le kicsorbul, ha hatkonyak akarunk maradni a harcban, rendre el kell kapnunk a fenkvet. Ami megint csak idt vesz ignybe. Ami miatt ismt rohanhatunk a szrnyek utn, amivel tovbb cskken a staminnk. Erre is van megolds, ehhez azonban vagy a korbban elksztett trgyak egyikt kell hasznlnunk, vagy a csata hevben lelni a rgtnztt tbortz mell egy j kis stgetsre, hogy az gy sebtben pirtott kajval j erre kapjunk. Ez azonban szintn idbe telik (mg ha nem is kifejezetten sokba), ami jfent az elbb vzolt szitucihoz vezethet.



Ennyi mellkvgny utn a jtk online rendszerrl is kell mr nhny szt ejtenem. Ez sajnlatos mdon az egyik olyan pontja a Monster Hunter: Worldnek, melyben gyengbben teljest. A gondolat, hogy folyamatosan egy maximum 16 fs lobby-ban vagyunk, ahol brmikor hvhatunk segtsget vagy betrsulhatunk msokhoz, remek gondolat (ezen fell mkdik a mr emltett ches rendszer), a kivitelezs azonban nem a legsimbb. A fkldetsek esetben nhny teljesen rthetetlen megktsnek kell teljeslnie, a mellkes tennivalkhoz pedig csak abban az esetben csatlakozhatunk, ha a felhvstl szmtott legfeljebb 10 percen bell reaglunk. Ezen kvl a lobby rendszerben val keresgls s vlts sem optimlis, mivel ha privt partit hoznnk ltre, az ehhez szksges jelszt nem mi adjuk meg. Mi csak a lobby-n belli kldetsekhez adhatunk kdot, ezltal csak azokkal egytt vadszva, akikkel valban szeretnnk. A rendszer teht nem a legrosszabb, viszont egy rnyalatnyival komplikltabb, mint indokolt lenne, ez pedig csak azrt fj, mert a jtk valban akkor a leglvezetesebb, ha nem pusztn egyedli indulunk a hatalmas lnyek levadszsra.

Ezeken kvl azonban tnyleg nagytval kell keresni azokat a pontokat, ahol bele lehet, vagy inkbb bele rdemes ktni a Monster Hunter: Worldbe. A klnfle vizulis belltsoknak ksznheten megszabhatjuk, hogy a ltvny lvezzen elnyt vagy inkbb a folyamatosabb akci. Brmelyik mellett is dntsnk, a jtknak abszolt nincs oka szgyenkeznie, a vltozatos tjak gyakorta szolglnak csods kiltssal, a hangok esetben pedig egy-egy szrny semmibl feltr vltse hallatn valban olyan rzsnk lehet, mintha egy igazi vadszaton lennnk.



A Monster Hunter: World tkletes nyitsa az idei vnek, a komolyabb dmping eltt remek elfoglaltsggal szolglhat hossz-hossz rkra. Hiszen nem elg csak gyorsan vgigszaladni a veszlyekkel teli sokszn vilgon, a tkletes fegyver s legersebb pncl rdekben bizony jra s jra rendet kell vgni a hatalmas rmsgek kztt. Hogy a bajbajutott vadsztrsakrl ne is beszljnk. Ki fog dkat zengeni rlunk, ha az arna kzelbe se megynk? Megannyi hasonl krdssel s a hozzjuk tartoz vlaszokhoz kapcsold teendvel kszlt neknk a Capcom szrijnak legjabb darabja.

sszesen: 80 [1-50]
1 | 2
febr 06., kedd 22:36 #80
Vlasz p.jay (#79) zenetre
Valszntlennek tartom, hogy drasztikusan ms pontszmot adtam volna, ha mondjuk 50 rval tbbet teszek bele. Az alapok baromi jk s ersek, nagyon el kellett volna barmolniuk a vgt, hogy ms eredmnnyel vgezzen.
Egybknt teljesen jogos szrevtel, nem is szoktam minden jtknl ennyivel a vge eltt mr tesztet rni, de itt taln rthet az ok.
I am such a B.A.
[11] p.jay
febr 06., kedd 21:42 #79
Vlasz ne5h (#73) zenetre
Odogaron? Foleg ha megutod a high-rankot ( nem vagy olyan messze mar ), ott meg brutalisabb, uj mozdulatokkal.
Egyebkent ebben a kontextusban erdekes a 9 pont amit adtal, foleg ugy, hogy a napokban olvastam, hogy Legiana-nal tartasz, ami talan a game 40-50%-a. Most meg Odogaron.
Persze ertem en, hogy elo kell jonni egy teszttel, mert teszem azt 1 honap mulva mar senkit sem erdekel. De mire a vegere ersz, siman elmozdulhat az a 9, felfele vagy akar lefele.
Egyebekent en az Elderek kozul utom az egyiket most ( high rank), szenvedek is mint a kutya.
[23] CeXzer
febr 06., kedd 20:10 #78
Vlasz igni (#77) zenetre
Ht, nem rtek egyet. n most elssorban dual bladet nyomok, s szvsz gyorsabb, mint a souls jtkok. Rgen blademastert szerettem csinlni, az lassabb volt, de csak a fegyver. Mikor az odogaron krbeugrl a falakrl, akkor nem rzem gy, hogy maga a jtk lass lenne. Mondjuk azt se gondolom, hogy a harcrendszer sebessge nmagban brmilyen tnyez lenne egy jtk minsgben, ez minden tekintetben teljesen ms, mint az emltett jtkok, s ahogy a DMC is gykereiben kellene, hogy megvltozzon, ha a Dark soulshoz hasonl harcot akarnl benne ltni, ez erre is igaz. Mi lenne, ha minden sebzst megtriplznnk a DMC-ben, de a harcrendszer marad ugyanez? Nem hiszem, hogy annyira sikeres jtk lenne. Ugyanez igaz itt is, vannak szrnyek, ahol most is csak azrt lehet nha benyomni egy potiont, vagy lezni egyet, mert a Palico elvonja a figyelmt. Ha pl az Odogaron, ha mr itt szba kerlt 2x ilyen gyors lenne, egy bleeding azonnali hallt jelentene. Persze az is elmlhatna cserbe gyorsabban, akkor pedig elg lenne egy fl msodpercre megllni. Egyik se jobb opci annl, ami most van, szerintem. A rendszer komplett, a sebessg csak egy tnyez.

Persze lehet gy nyugdjhoz kzeltve nekem a nyugdjas harcrendszer tetszik mr, de nem hiszem, LoL-ban is elkenem mg a tizenvesek szjt.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[15] igni
febr 06., kedd 19:49 #77
Vlasz CeXzer (#76) zenetre
Az sszes fegyvert hasznltam a btban s sszessgben tl lass a harcrendszer. A souls jtkokat azrt hoztam fel, mert azoknak se valami gyors a harcrendszere, de a MHW mg azoknl is lassabb. Jobban rtsd mire gondolok nlam a DMC/Bayo 100% harcrendszer dinamikussg,Souls jtkok/Skyrim/Darksiders/W2-3/Toukiden 80% a MHW meg 50%(ami szmomra mr nagyon lass).
Switch Friend Code: SW-4131-4448-1527
[23] CeXzer
febr 06., kedd 19:25 #76
Vlasz igni (#75) zenetre
Menj dual bladel, akkor nem nyugdjas... (mr ha azt rted alatta, hogy egy greatsword lass, meg kell tallni a pillanatot, mikor tmadni akarsz vele). A tbbit nem is rtem, kb azt kred, hogy brcsak ne lenne Monster Hunter, akkor olyan j jtk lenne. Az emltettekhez semmi kze, ez nem egy souls jtk, s jval regebb is azoknl, hla a j Istennek, hogy a Capcomnl rtik, mirt maradnak a sorozatnl a rajongk, s nem kezdenek el ms jtkokat msolgatni! Brcsak msok is ezt csinlnk!
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[15] igni
febr 06., kedd 18:19 #75
Szomoran olvasom a tesztet, hogy a btban tapasztalt nyugdjas harcrendszeren nem gyorstottak egy kicsit legalbb a BB/DS/Nioh/Toukiden szintet elrn. A kergetzsrl mr nem is beszlve ami szmomra 4-5 ra btzs utn monotonn tette az egsz szrnyvadszatot. Gondolom a kamera kezelsen(forgats) is maradt ugyanolyan bncska.
Kr rte pedig amit a jtkvilggal mvelt a Capcom le a kalappal elttk. Amikor egymsnak esnek a szrnyek te meg pont arra msz s ltod hatalmas lmny volt sikerlt egy igaz "l" vilgot ltrehozniuk.
Switch Friend Code: SW-4131-4448-1527
[23] CeXzer
febr 06., kedd 17:03 #74
Vlasz zaz (#72) zenetre
n most nztem elszr az rt. Legianara vadsztam elszr, de mg a terletet se fedeztem fel, kibnysztam mindent, amit talltam, s belebotlottam egy tzitzi-ya-kuba is, gondoltam levadszom, kell a pnclja (mr nem, de ezt akkor nem tudtam), szval 25 perc volt megtallni a Legianat, s dual blade-el mentem r, ami annyira nem repl szrnyek ellen val, de a flash pod sokat segtett ezen. gy is maradt a vgn 9 percem, szal tnyleg, ha egy szrnyet valaki nem tud clirnyosan 50 perc alatt lenyomni, az id a legkisebb gondja.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
febr 06., kedd 15:48 #73
Vlasz zaz (#72) zenetre
Eddig az Anjanath-ot utltam a legjobban, de az Odogaron krket ver r. s persze, hogy az szettje nz ki az egyik legjobban (eddig).
I am such a B.A.
[72] zaz
febr 06., kedd 9:09 #72
Srcok, felejtstek mr el ezt az idlimit krdst! Egszen egyszeren nem tnyez, csak ad egy keretet a dolognak!
Tegnap 30 percet adott egy madrra,amit konkrtan 6 perc alatt vertem hlyre!
Eddig minden monstt (belertve Anajath-ot ) megvertem(nk) 20-25 perc alatt az 50-bl!
Ha valamit nem tudsz megverni 50 perc alatt akkor az rg felejts, illetve jval elbb meghalsz!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[48] Frumoz
febr 05., htf 11:41 #71
Vlasz theSickness (#70) zenetre
Tudom. Nem most veszem meg, majd valamikor ksbb, ha mr kisebb a vesztenival.
MEDIOCRE
febr 05., htf 10:48 #70
Vlasz Frumoz (#67) zenetre
Azrt azt vedd figyelembe, hogy:
- ersen multiplayer kzpont
- az sszes MH, gy ez a rsz is hatrozottan farmols jtk.
[23] CeXzer
febr 05., htf 9:11 #69
Egybknt gyjobban megismerve, egyik oldalon nagyon tetszik a sok ramvonalasts, a kldetsrendszer, hogy mindenre van kldi, hogy armor spheret akkor kapsz, amikor akarsz, hogy nem kellett eddig hideggel, meleggel foglalkozni, ahogy a pnclokat, fegyvereket unlockolja s prezentlja, stb.

Msrszrl viszont elg sokat elvett a bjbl, hogy nem kell megfestenem a szrnyet, ha tudni akarom, hova bjt, nem kellett eddig hidegre vagy forrsgra felkszlni, ha leszedek egy nvnyt rgtn potion lesz belle, hogy crafting list van, nem kell ksrletezni, hogy mit tudok mivel kombinlni, hogy vgtelen whetstone van, hogy mindig van cskny, lepkehl, horgszbot (ez egyrszt tkj, msrszt elvesz a felkszlk a kldire rzsbl), s hasonl dolgok, amik reztettk, hogy az n dolgom, hogy legyen nlam minden, amire szksgem lesz, s sok mindenre szksgem is lesz ktelez jelleggel, s hogy ez nem egy sima akcijtk, amiben addig cspelem a szrnyet, mg meg nem dglik.

Krek monster hunter xx-et switchre angolul, csak tegyk bele a fkusz kamert.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[23] CeXzer
febr 05., htf 9:02 #68
Vlasz Frumoz (#67) zenetre
Szvsz nem neked val.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[48] Frumoz
febr 05., htf 8:39 #67
Vlasz theSickness (#65) zenetre
Na jo. Megvesszuk aztan meglatjuk.
MEDIOCRE
febr 04., vasrnap 13:50 #66
Vlasz Pukkandr (#63) zenetre
Igazbl azrt nem fejtem ki, mert rezheten ers ellenrzsed van a tmval kapcsolatban. Ami szved joga.
febr 04., vasrnap 3:22 #65
Vlasz Frumoz (#60) zenetre
pp tegnap volt egy full leterrl msodpercek alatt hallom, mert tl btor s tl nagykp mdon lltam hozz a jtkhoz. Aztn meg a csapattrsak jrtak gy. A maga mdjn ez is g*ci, csak mskpp kvn trelmet s odafigyelst.
[23] CeXzer
febr 03., szombat 17:05 #64
Vlasz Pukkandr (#63) zenetre
?

Egyrszt 400 rn t ugyanazon a pici terleten vadszgatni elg egyhang lenne. Msrszt a trtnetet is nehz lenne gy elre vinni.
Harmadrszt hlyn nzne ki, hogy ugyanott egyszer ilyen, mskor olyan szrny lakik.
Negyedrszt a klnbz terletek klnbz stratgit kvnnak. Mg az egyik tele van vzzel s tk sokat segt olyan pncl, ami ezt semlegesti, a msik helyen repl minden s tk sok vertiklis mozgs van, ahol pedig az segt, ha erre szerelkeztl fel.
Ez szvsz, mint rtam, egyltaln nem open world, kzepes mret zrt plyk vannak, mint a sorozatban mindig, csak most az azokon belli kisebb terletek kztt nincs tltkperny, de azok klnbz karakterisztikja is ugyangy megmaradt, mint eddig.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[2] Pukkandr
febr 03., szombat 16:22 #63
Vlasz theSickness (#57) zenetre
rtem, hogy gy a jtk izgalmas marad de n nem pakoltam volna bele plusz terletet mert szerintem felesleges. Br biztosan valaki szeret barangolni, felfedezni de flsleges munknak tnik gy is a ksztk rszrl mert a jtk nem hiszem, hogy emiatt vesztene rtkbl mint, hogyha kizrlag a kldetsek lennnek a maguk idlimitvel.

Nekem pl. a tmny izgalmakkal teli Manhunt-ba hiba tettek volna mg barangolhat plyarszeket, biztosan nem tltttem volna vele idt, hogy mszklgassak, felfedezzek, felesleges idpocskols s nem visz elre a jtkban. De ezzel lehet csak n vagyok gy. s mg sok ms jtkot mondhatnk amelyikbe (szmomra) hibaval lenne a nagy terlet.

Emlkszem mikor a Metropolis Street Racer-t vgigvittem DC-n s a kijellt nyomvonalak eltntek s egy sszefgg vrosrszt lehetett bejrni, lmny volt s rltem is neki de utna mr 10 percnl nem autzgattam tbbet cltalanul.

Szmomra ezrt rtelmetlenek a nyitott vagy majdnem nyitott vilg jtkok. (Kivtel a GTA5, de az ms tszta).
[23] CeXzer
febr 03., szombat 16:08 #62
Vlasz theSickness (#59) zenetre
KATT!
KATT!

Nlam gy nz ki a TV-n is, monitoron is (persze rnyalatnyi klnbsgekkel), mozgsban lesebbnek tnik, de ennyi. Ha nlad nem ilyen, csak van valami oka. Ez egybknt a grafikra kihegyezett bellts. Ha nlad is ilyen, akkor annyi, hogy ez a kls engem nem zavar, st, nekem gy tetszik.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[23] CeXzer
febr 03., szombat 15:56 #61
Vlasz Frumoz (#60) zenetre
Ez is, csak ebben a jtkmechanika rsze, hogy elszaladhatsz gyjtgetni nvnyeket, amibl gygyitalt csinlsz, vagy elcsalni a tobi-kadachit sk terepre, hogy ne a fk kztt szedje szt a szdat 10 msodperc alatt. Ilyen a dark soulsban nincs, ezrt rtelemszeren ms szablyokat kvn a kt jtk.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[48] Frumoz
febr 03., szombat 15:28 #60
Vlasz theSickness (#57) zenetre
A Dark Souls, ha felkeszuletlen vagy, 10 masodpercen belul tudatja veled, noncs szuksege.mesterseges korlatokra mondjuk.
MEDIOCRE
febr 03., szombat 15:07 #59
Vlasz CeXzer (#58) zenetre
Lehet, hogy csak az n szememet bntja az ACO meg a tbbi utn. Nem hiba, hanem grafikus stlus.
[23] CeXzer
febr 03., szombat 14:01 #58
Vlasz theSickness (#56) zenetre
rdekes. Azrt krdeztem, mert nekem pont ugyangy nz ki a tv-n, mint ezek a kpek. 1080p-s LG, ez se tud HDR-t. Nem tudom mi lehet a bibi.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
febr 03., szombat 13:34 #57
Vlasz Pukkandr (#54) zenetre
Inkbb azt mondanm, hogy egy nagyobb sandbox, mint igazn mretes open world.

Ami az idlimitet illeti, rtem a krdst. Van lehetsged szabadon barangolni, azonban a kzpontban kirt vadszatokra nagyon is logikus az idkeret.

A free roam arra van, hogy barangolj, kiismerd a krnyezeted, esetleg farmolj, a kldetsek viszont j okkal vannak idlimithez ktve: a jtkos gy olyan kihvst kap, ami nem teljesthetetlen, viszont clon tartja, s szerintem pontosan ez az, ami izgalmass teszi a vadszatokat. Ugyanis cltudatosabban, a folyamatosan bvl s a jtkos ltal egyre jobban kiismert eszkztr / krnyezet / mechanikk kihasznlsval tudnak clt rni, amibe az idlimit hinya mellett nem igazn reznk a nyomst.

Hozzteszem megint: eddig, olyan 12-13 ra jtk utn egyszer sem (!) buktam az idlimit miatt, ellenben olyan dolgokra kell kihegyeznem a vadszatokat, mint mondjuk hogy tudatosan s hatkonyan lltsak csapdt az ellenflnek, ill. hogy jobban kihasznljam a szrnyetegekrl begyjttt infkat (gyenge pontok s rzkenysgek, a lny kedvenc terleteinek kihasznlsa, terels, a magaslatok s a becsklyzhat pontok tudatos hasznlata, satbbi).

Ha egy-egy konkrt vadszatra vgtelen idd lenne, elveszne a jtk egyik legizgalmasabb eleme, mert kis tlzssal a legprimkbb megoldsokkal s az "egyszer gy is kidl" hozzllssal kiherlnk az amgy tnyleg vltozatos s kihvst jelent kldetseket, ami meg a jtk gerinct adja.

Jobb pldt nem tudok: kpzeld el a Dark Souls-t very easy fokozaton, hall esetn megmarad lelkekkel. Mkdne, sokan biztosan gy is szeretnk, hogy a jtk megkap vilgn sima gombtaposssal vgigvgnk maguk, de kiherln azt, amitl igazn mkdik, amitl igazn kattan valami az emberben.
febr 03., szombat 13:32 #56
Vlasz CeXzer (#52) zenetre
Nem, ezek kontrasztosabb bullshotok. Ugyanazon a kpernyn nzem.
[23] CeXzer
febr 03., szombat 11:04 #55
Vlasz Pukkandr (#54) zenetre
Szvsz ez nem nyitott vilg, de mind1.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[2] Pukkandr
febr 03., szombat 10:18 #54
Vlasz theSickness (#21) zenetre
n ezt nem rtem, ha idlimittel prbljk az embert a nyomvonalon tartani akkor minek csinljk meg nyitott vilgra?
[33] Laza
febr 03., szombat 9:49 #53
Vlasz Rewmac (#45) zenetre
Nem is val mindenkinek ez a jtk ... mint ahogy sok msik sem
Ez igazbl szinte ugyanolyan MH, mint a korbbiak ... vagy szereted, vagy nem.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[23] CeXzer
febr 03., szombat 7:47 #52
Vlasz theSickness (#49) zenetre
A cikkben lv fenti kpeken is ezt ltod?
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[7] ETX
febr 03., szombat 1:10 #51
Vlasz theSickness (#49) zenetre
A HDR szarul van megcsinlva, rdemes kikapcsolni, nagyon tl van tolva a fnyer mr alapbl, a sznek meg olyan kopottasak, hogy a tnusos lljtgatsnak hatsa nem ltszik. remlem javtjk, az ac originsban pldartk a hdr implementci.
Face the consequence alone with honor, valour, pride!
[7] ETX
febr 03., szombat 1:07 #50
kis kiegszts a harci rszhez :
1. a stamina harc kzben tltdik vissza is, ha nem futkosol, tsz folyamatosan meg ugrlsz. kell egy kis sta is, s voil, lesz szufla.
2. a nhny komolyabb ts utn nekem nem szoktak megfutni szrny bartaink, mert elbb felbasszk az agyukat s rjngenek. akkor futnak, ha trnek a testrszeik, mer az fj, vagy ha nagyon megfradnak s hesek lesznek - ezeknek elg jl ltszanak az eljelei is. Ha szargalacsinnal lvldzd az arcukat, akkor gyorsan tmennek msik terletre, ezzel lehet szpen taktikzni - rengeteg helyen van elksztett, aktivlhat csapda, a grymalkinok is segthetnek, radsul hasznlhatod a tarzanozs indn lengedezst is, fellrl tmadni, rugrani a htra....
3. A jtk varzsa, hogy a vadszat kzben ismerd meg mind jobban a prdt s a szoksait, gy majd tudod mikor rdemes csapdt lerakni, milyet s hova, stb. ugyangy tudod majd mikor tudsz csata kzben lezni.
4. a well done stake-et nem csata kzben kne stgetni - persze akkor is lehet - hanem az expedici alatt. lehet nlad belle 10, ami akkora mennyisg, hogy borzaszt - mivel azonban visszatltdik a stamina, annak max rtke miatt lehet rdekes a hosszabb etapok alatt...
5. a high rank-ot elrve bejnnek a kpbe a bvtslot-os pnclok, fegyverek, s akkor bedurran a skillrendszer is - lehet villmgyorsan lezni, gygyulni, stb. ahogyan sszelltod magadnak, mit szeretnl a lehetsgeidbl kihozni....
5. a monstereket ssze is eresztheted, ha felbosszantod, egy helyre csalod ket, turf war cmn egymsnak esnek, helyenknt elg durva srlseket okozva a msiknak - jelentsen megknnytheted gy a dolgodat s mg ltvnyos is.
6. az idlimit inkbb segt, hogy a clszemly/ekre koncentrlj a plyn, majd a g rankos, tbbszrs clpont kldetseknl lehet anyzni miatta, de ha addig eljutsz mr gyis elvesztl

.... s mg lehetne rni egy csom mindent ami kimaradt, de nem szeretek sokat gpelni Amgy j lett a teszt, kszi!!!!
Face the consequence alone with honor, valour, pride!
febr 02., pntek 20:34 #49
Vlasz CeXzer (#48) zenetre
Mg nem HDR-es, a tpust nem tudom, 127 centis Sony, amit 3 ve ppen azrt vettem, mert mindenhol nagyon dicsrtk a kpt s mert jtkra az akkori tesztek alapjn az egyik legjobb volt.

Nem a tvmben van a hiba, ezt leszgezhetjk. Lttam msnl is a jtkot, ugyanezt reztem.
[23] CeXzer
febr 02., pntek 16:56 #48
Vlasz theSickness (#47) zenetre
Milyen tv? Nlam semmi baja nincs, de ms is mondta ezt. HDR van?
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
febr 02., pntek 16:32 #47
Vlasz CeXzer (#42) zenetre
Ha a grafikra gondol, akkor dett ezt mondom. A tvmen az AC Origins meg egy csom ms cm is hibtlanul s vibrns, lnk kinzettel jelenik meg, de az MHW olyan fak, szrks, mintha valami elszrt szrt hztak volna r az egszre.

Igyekeztem belni hozz a tvt, de miatta nem fogom elbarmolni az egszet, mivel tnyleg minden ms jtk tkletesen fest.
[38] Hunk2
febr 02., pntek 16:26 #46
Vlasz TCr (#43) zenetre
Ez a problma nem mai dolog megjelens ta mint PS/One is vannak problmk.
Vagy mkdik vagy nem. Mkdik akkor nincs gond, minden ok nlkl kidob fmenbe jtk kzben vagy berak res lobyba.
Tegnap bartommal jtszottam 3-4 rt nem volt gond lehet azta csinltak valamit.

Egy nappal megjelens eltt lejtt a jtk, akkor mg el sem indult! XD
"lni s lni hagyni"
[40] Rewmac
febr 02., pntek 16:22 #45
Vlasz zaz (#27) zenetre
Jah de ha 51 perc kne vagy egy utols ts visszadob az elejre n valszn ott fejeznm be a jtkot. Ezrt inkbb megvrom amg olcs lesz. Amikor nincs mit vesztenem vele.
Youtube: TheIconizer
[38] Hunk2
febr 02., pntek 16:20 #44
Vlasz TCr (#43) zenetre
Ez a problma nem mai dolog megjelens ta mint PS/One is vannak problmk.
Vagy mkdik vagy nem. Mkdik akkor nincs gond, minden ok nlkl kidob fmenbe jtk kzben az zavar tud lenni.
"lni s lni hagyni"
[15] TCr
febr 02., pntek 10:12 #43
Vlasz Hunk2 (#39) zenetre
Egy bartommal minden nap jtszunk coopban, tegnap este is gond nlkl mkdtt.
Mi a gondod az online rszvel?
"...the rain transformed"
[23] CeXzer
febr 02., pntek 7:09 #42
Vlasz Joel1970 (#41) zenetre
Akkor mr inkbb fordtva, nem? Ez a jtk mr akkor sreg volt, mikor a Scalebound mg tletknt sem ltezett. 14 ve jelent meg az els PS 2-re.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[15] Joel1970
febr 02., pntek 2:26 #41
Ez a jtk gy nz ki,mint egy kopott Scalebound.
RESIDENT EVIL 2
febr 01., cstrtk 22:37 #40
Havernl prbltam teljesen j cucc.
"You know I'm right, Morty, because I'm *burp* smarter than you."
[38] Hunk2
febr 01., cstrtk 21:16 #39
Vlasz kis (#30) zenetre
Online ha mkdne, 2 napja leraktam a jtkot egyszeren nem mkdik. Mai napig hallok panaszt, mai napon este fel teszek egy prbt jtt valami kisebb update, remlem rendbe teszi a dolgot! A jtk ennek ellenre tetszik az idlimit nlam ktszer is lejrt 15 perc feladatnl nem volt elg az elejn, egy rszt az n hibm is.
"lni s lni hagyni"
[33] Laza
febr 01., cstrtk 20:55 #38
Ezt a tesztet az elmlt vek brmelyik MH jtkhoz le lehetett volna rni 1:1-ben ... na j, a casual faktor, azaz a zld legyek nlkl

Ettl a formula mg mkdik, kr, hogy most semmi idm belekezdeni
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[13] Nyarlako
febr 01., cstrtk 20:12 #37
Vlasz Rick Dangerous (#32) zenetre
Bartokkal hatalmas mka a Borderlands 2, idegenekkel engem se rdekelne. A Portal 2 is Coopban a legjobb, meg mostanban toltam a The Darkness II kln coop kampnyt.
Sokkal nagyobb lmny szerintem a j coop mint random emberekkel kergetzni s lni egymsra.
Dark souls az ms tma, ott j idegeneknek is segteni bosst lni, na meg az invade, levadszni ket.
Steam id.: Nyarlako
[48] Frumoz
febr 01., cstrtk 18:37 #36
Vlasz Rick Dangerous (#32) zenetre
Borderlands pl azert, mert az egymast kiegeszito kasztokkal teljesen mas a jatek, taktikaztok, egymast segititek kepesegekkel, mas egyszeruen a jatekmenet, mint.egyedul.
MEDIOCRE
[35] kis
febr 01., cstrtk 18:26 #35
Vlasz Rick Dangerous (#32) zenetre
n nem szeretek online multizni. Taln ha harminc jtk multijt toltam egy rnl tovbb, s volt vagy t, amit intenzvebben. Kzte volt a PSP-s MH, amibe tbb szz rm volt. Haverokkal, kzsen, srzve. Msabb multiba az ellensg viselkedsmintja, s csapatmunka nlkl a cscsragadazk bedarlnak.
Egyedl, kuksolva a szobban, nem az n vilgom. Itt a MHW-ben sem rzem jl magam, mgha faszul is van megcsinlva.
febr 01., cstrtk 17:51 #34
Vlasz Rick Dangerous (#32) zenetre
A trkk a dologban, hogy nem felttlenl vadidegenekre kell gondolni, amikor az onlnie co-op szba kerl. A Boderlands 1-et s 2-t is legalbb 5-szr vittem vgig, s ezek kztt csak egy-egy szl vgigjtszs volt. Sokkal lvezetesebb ismerskkel kzsen. Eleve a legtbb jtk ilyenkor sklzza a nehzsget, radsul rengeteg olyan szituci s helyzetkomikus addhat, amire egyedl jtszva esly sem lenne.

n eddig csak ismeretlenekkel co-opoztam a Monster Hunter: Worldben, nem is volt mindig felhtlen lmny, de az alaplketet megadta, ezrt most azt vrom, ismersk kzl rrepl-e mg valaki.
I am such a B.A.
febr 01., cstrtk 17:46 #33
Vlasz Rewmac (#23) zenetre
Erre van a free roam, szval nem kell attl fosni, hogy sosem tudsz felfedezni vagy szabadon gyjtgetni.
febr 01., cstrtk 17:34 #32
Vlasz kis (#30) zenetre
Ezt soha nem rtettem, mitl jobb egy jtkot online coopban nyomni, mint egyedl. gyrtem, annak idejn egyms mellett lve a haverral persze hogy sokkal jobb volt 2 playerben vgigtolni a Final Fightot, mint egyedl, mert volt szemlyessge a dolognak, de pl. a Diablo vagy a Borderlands (ezeknl ugye folyton a coop nagyszersgrl szl a fma) mirt jobb egy idegennel egytt online, akihez mg alkalmazkodni is kell, hogy mikor r r, mint single-ben? Tnyleg krdezem, totl noob vagyok a tmban
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
[23] CeXzer
febr 01., cstrtk 17:21 #31
Vlasz Gergo89 (#28) zenetre
Szerintem egyedl is teljesen rendben van, fleg, mita bekerltek a sorozatba a palicok.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
sszesen: 80 [1-50]
1 | 2
Monster Hunter: World adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Capcom
Fejleszt: Capcom
Megjelens: 2018. jan 26.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
9
Ami tetszett
+ Hatalmas, vltozatos vilg
+ Egyedi fegyverek, sajtos harcrendszerrel
+ Rengeteg tennival
+ Co-op szrnyvadszat
Ami nem tetszett
- Nmileg tlbonyoltott online megoldsok
- Az idkerethez kapcsold jtkelemek
Olvasi rtkels: 7 (6 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

80 | [Teszt] Monster Hunter: World

A Capcom az v elejt a vadszatnak sznja. A Monster Hunter: World vltozatos veszlyekkel teli risi vilga minket is elcsbtott, a szrnyek vgelthatatlan hadt pedig nagy rmmel igyekeztnk megritktani. Azt pedig hogy milyen rzs egy ssrkny nyomba eredni, egy kattints utn olvashatjtok.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba