[Teszt] Full Metal Furies

Full Metal Furies

StingerCsere Krisztián Gábor2018.01.25. 14:30

Akinek volt már korábban szerencséje a Cellar Door Games-féle Rogue Legacy-hoz, akkor a Full Metal Furies stílusa és színvonala sem lesz meglepetés: az előd szinte összes pozitív tulajdonsága (változatos gameplay mechanika, magas újrajátszás faktor) a srácok legújabb játékában is fellelhető, pedig... a zsáner ezúttal teljesen más. A Full Metal Furies ugyanis egy jobbfaja modernizált RPG-akciójáték brawler beat'em up hatását kelti, mely' kifacsarva ugyan, de a görög mondavilágból mazsolázta össze a történetet. Fura koncepció, de működik: az eleinte vicces setup, melyben távcsöves puskákkal és légiós fegyverekkel vadászunk drónokkal támadó Minotauruszokra - idővel komoly feladattá avanzsál és a komplexebb taktikai szemléletet is megkíván.

A legjobb az egészben, hogy a játék abszolút komolyan veszi önmagát: a négy fős kooperatív (vagy 2 karakter/single) játékmódban is végigjátszható történet stílusában, modorában és képességeiben is teljesen eltérő figurákat takar: Alex, a Fighter, Triss a Tank, Meg a Sniper és Erin, az Engineer képességeiknek megfelelően képes egyedül, vagy egymást segítve harcolni - és sajátos támadási formáiknak köszönhetően mindegyik csajszi másféleképp segítheti a továbbjutást. Persze, a felvehető pénzmagok fényében nem csak a fegyverzetük, de skilljeik (erő, ügyesség, plusz statok, elementálok, erősebb kombók) is szépen bővíthetők, amelyre a változásokkal reagáló játékmenet miatt szükség is van. A karakterek a kasztjuknak megfelelően támadnak- védekeznek - térnek ki - és használhatnak egyedi, ún. kritikus támadásokat, de ugyanakkor ügyelniük kell a cooldown idők miatti penalty-ra is. A gyakorlatban ez a pihenőidőt jelenti, amit a szintlépéseknek köszönhetően azért lehet csökkenteni, vagy helyettesíteni, de legtöbbször a társunkkal összehangolt támadásban rejlik a győzelem kulcsa.

A játék harcrendszerét tekintve meglepően változatos formákat vonultat fel: egy dolog, hogy jelzi a játékos számára, hogy az adott karakter éppen melyik hőst készül támadni, de a szívósabb ellenfelek barrierjét csak bizonyos karakter-specifikus képességekkel lehet likvidálni: előfordulhat, hogy egy banshee pajzsát csak a végtelenül laza humorú Sniperes szuperlövésével lehet leszedni, vagy a mérnök bombájával lehet hatástalanítani - és csak eztán eshetnek neki a többiek. Az egyjátékos módban természetesen ez a két választott karakterre korlátozódik, de a későbbi pályákon előszeretettel kell majd váltogatni hőseink közt - hol a kitérő/támadó mozdulataik, hol pedig a gyorsaságuk, vagy épp revive (ún. újraélesztő) képességük miatt.

A FMF folyton változó harci környezet mellett a térképen elhelyezett fontosabb és kevésbé fontosabb pályákon fellelhető ereklyékre, aranyra, szétverhető tárgyakra, illetve az ezekből gyűjthető aranyra is épít: a felvett pénzmagból a táborban mindenféle okosságot lehet vásárolni, az artifact-ok pedig vicces kiegészítőkkel látják el az amúgy is leleményes társaságot (mint pl. az ejtőernyős macska, vagy a jövendőmondó, akik alkalmasint rávezetnek a helyes irányokra). Szerencsére az arany csak részben korlátozódik a megtalálójára, így az esetlegesen gyengébb kasztokat, vagy játékosokat is viszonylag gyorsan fel lehet rángatni a megfelelő szintekre (más kérdés, hogy az egyre erősödő skillek idővel már húzós költégekbe kerülnek, ezáltal egy későn beugró karakter hátránnyal indulhat a többiekkel szemben.)

Külön pozitívum, hogy a játék sok esetben nem lineáris, sőt: egész jó útvesztőket is tartalmaz, amelyben olykor meg-megbújik egy artifact, titkokhoz vezető puzzle-darab, vagy egy-egy felszerelés lehetséges tervrajza is. Míg előbbiek általában a történetért és titkos pályákért, dimenziókapukért felelősek, utóbbiak egy-egy felszerelésünket hivatottak új tulajdonságokkal felvértezni (vagy ún. mesteri szintre emelik a már meglévő mérőszámainkat, úgymint a sebességet, a critical hit-arányt, stb.). Ezek a mellékküldetések még egy-egy elbukott misszió esetén sem tűnnek időpocsékolásnak, mert az időközben fellelt tárgyak és aranyrögök a checkpointtól való újrakezdés után is megmaradnak, így busás jutalommal kecsegtetnek a táborba érve. Annyit azért érdemes megemlíteni, hogy időnként nem árt újra nekifutni a már teljesített pályáknak, mert a játék alkalmasint értelmetlenül szenvedősre vált - ilyenkor pedig csak az arany az egyetlen segítség a megfelelő szint eléréséhez.

A külcsínre egyébként nem lehet panasz: a játék pixelart a javából, de nem válik egyhangúvá, sem monotonná: az ellenfelekből mondjuk lehetett volna többféle, de a változó harci feállásoknak azért tompítják némiképp a hiányérzetet. A küldetések egyébként a sok (de nem shakespeare-i) vicces párbeszédnek köszönhetően tematikusan vannak felépítve, de a térképen való bóklászás nem mindig triviális - ellenben remek bosscsatákat tartogat, ahol nem csak a küzdőtér, de a pattern és a feladatok összetétele is folyamatosan változik. A kombórendszernek, és a stílusunkra reagáló ellenfeleknek köszönhetően a harc nem válik unalmassá, és még az alkalmanként monoton dallamokat, illetve a zavaróan bebuggoló hangeffekteket is feledteti valamelyest (amely a teszt írásakor a FMF talán legbosszantóbb hibája és a fejlesztők tájékoztatása alapján valamikor csak a premier környékén érkezik hozzá javítás).

Mindent összevetve a Full Metal Furies egész kellemes meglepetés a brawler játékok palettáján: nem tökéletes, de vicces, változatos, van benne négy fős online-offline koop és roguelike-nak sem utolsó választás.

A játékot Xbox One platformon teszteltük.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 órája
13

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==