[Teszt] Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory

Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory

ne5hVáradi Dániel2018.01.23. 23:00

Még élénken él emlékeimben a legutóbbi Digimon játékkal eltöltött kínzó percek sora, ezért már előre óvatosan közelítettem a Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory-hoz, abban a hitben, hogy hasonlóan sekélyes produkcióra kell készülöm. Legnagyobb meglepetésemre azonban pozitívan kellett csalódnom.

A játék története nagyjából azt a szintet hozza, amit egy ilyen JRPG-től elvárhatunk: azaz ad némi keretet, hogy éppen miért is tiplizünk A-ból B-be, illetve éppen kinek és miért ugrálunk, és hogyan keveredünk folyamatosan harcokba. Bár a játék alapvetően egyenes ági folytatása az előd Digimon Story: Cyber Sleuth-nak, ez szerencsére nem jelenti azt, hogy annak ismerete nélkülözhetetlen a játék ezen elemének élvezetéhez. Természetesen nem kell bestselleri mélységet várni, az alapkonfliktuson túl (hackerek hackerkednek más hackerek ellen, hűha) a klasszikus, a lények a barátaink és nem csak kihasználni kell őket mantra is kötelezően előkerül.

Nem meglepő módon a játékidő tetemes részét a különféle virtuális lények terelgetése, fejlesztése és a velük való harc fogja kitenni. Az összecsapások rendszere egy egyszerűsített mechanikát követ, ahol - a Digimon játékoktól nem meglepő módon - a már sokszor látott kő-papír-olló felállás kerül elő, ráadásul rögtön két lépésben. Az első a lények típusa, ami lehet vírus, adat, antivírus vagy semleges. Könnyen kitalálható módon a nyilvánvaló logikai kapcsolat mentén (antivírus üti vírust, vírus üti adatot, adat üti antivírust, még ha utóbbi kicsit fura is) tudnak az egyes lények erősebb vagy gyengébb sebzéseket kiosztani. Logikus módon ha széllel szembe akarunk pisiltetni a lényekkel, akkor csak a saját dolgunkat nehezítjük meg. Valamint szintén nem kell atomtudósnak lenni hozzá, hogy rájöjjünk: a semleges lények sem nem erősek, se nem gyengék más típusok ellen, szimplán csak… semlegesek. Ezen kívül a lényegnek van még egy elementális besorolásuk is, ami szintén egy körbeveréses mechanikát követ, ami azt jelenti, hogy megfelelő leosztás esetén drasztikus nagy pofonok is kioszthatóak.

Maguk a harcok tényleg a már ősidők óta ismert leosztást követik, mindegyik lényünknek van egy teljesen alap támadása, ami mellé az egyre nagyobb szinteken kapjuk a különféle speciális mozdulatokat, a feladat pedig nem több, mint hogy azelőtt nullázzuk a velünk szemben álló lények életcsíkját, amíg a mi digitális fenevadjaink nem harapnak a virtuális fűbe. Bizony, a spanyolviaszt nem itt találja fel a játék. Sőt, továbbmegyek, talán sehol máshol sem. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a játék ezen része ne lenne kellően kidolgozott, inkább csak arról van szó, hogy vagy nem tudtak/mertek a betonbiztos alapokról elrugaszkodni. Inkább csak a kényelmes utat választották és továbbra is erre építettek

A sima egy-egy elleni harcok mellett a sztori során néha 3v3 meccsekre is kényszerülünk, ilyenkor nem pusztán egy csapatalapú leosztásra kell készülnünk, hanem az egészet megfejelték egy területfoglalós játékkal is, ahol a feladat a pálya bizonyos pontjainak egyidejű birtoklása. Nem számít, ha ennek során egyszer-kétszer kikapunk, esetleg teljesen nullázzuk a lények életét, ilyenkor szimplán csak visszakerülünk a kezdőpontra. Ha viszont az ellenfél adott számú területet birtokol, akkor övé a győzelem, függetlenül attól, hogy az egyes harcok kimenetele mi volt.

A harcokon túl pedig a legtöbb elfoglaltságot a különféle digitális lények pesztrálása adja, azonban mivel esetünkben a fejlődés nem egyenes ágú, valamint nem is feltétlen egyirányú, ezért a lehetőségeink száma hatványozottan magas. Ráadásul zsebszörnyes társával ellentétben itt a kispados lények is tudnak fejlődni (ha nem jobban, mint a kezdőcsapatunk), ezért megéri kellő figyelmet fordítani erre is. Mindezen túl a dolgunkat csak egyszerűsíti és a könnyíti a tény, hogy a fejlesztők a lehető legtöbb hozzájuk köthető funkciót egy viszonylag kicsi, de szerencsére kismillió pontról megközelíthető területre tették. A DigiLab a játék során bejárt helyszínek majd' mindegyikéről azonnal elérhető, így nem kell hosszú perceken át fel-alá rohangálnunk, ha éppen új lényekkel akarunk foglalkozni vagy másokat hadrendbe állítani.

Első körben a csapatunk menedzselése intézhető a laborból, vagyis itt tudjuk lecserélni az éppen velünk tartó lények egységét, megpróbálva a lehető legváltozatosabb és emiatt minden eshetőségre felkészült leosztást kialakítani. Ezen kívül a más lényekkel való harcok során a megfelelő mennyiségű adat birtokában új lényeket gyárthatunk le, majd az újoncokat rögtön el is küldhetjük a digitális edzőtáborba, ahol folyamatosan fejlődnek (nyilván a velünk harcolók ugyanúgy lépik a szinteket), majd kellő szint elérése után magasabb formába evolválódhatnak. Itt pedig a korábban említett többlépcsős kő-papír-olló mechanika köszön vissza, aminek következtében a semleges lényekből altípussal rendelkezőt faraghatunk vagy éppen fordítva, esetleg új vagy másik elementál besorolással ruházhatjuk fel őket. A magasabb szintű lényeket tovább negatív irányba is fejleszthetjük, ilyenkor alacsonyabb variánsukból másik irányba nevelhetjük őket tovább. Ha pedig végleg ráununk valamelyikre, visszafejthetjük őket nyers adatra, melyből aztán a későbbiek során más lényeket hozhatunk létre. A tárház tehát nagy, ezáltal pedig az elfoglaltságok, valamint a kombinációs lehetőségek száma is rendkívül magas.

Ha sikerül összeverbuválnunk az ütőképes kis brigádunkat, nem marad más hátra, mint a lehetséges feladatok között válogatva végighaladnunk a játékon. A fő- és mellékkükldetések mellett pedig lehetőségünk lesz más játékosok ellen online párbajozni, vagy a Colosseumban az egyre nehezedő ellenfeleket sorra venni. Utóbbinál észre fogjuk venni, hogy a korábban megismert lények nem éppen egy ligában indulnak, így például a pattogó labdára hasonlító kezdeti stádiumban leledzők is képesek akkora csapásokat bevinni, mint a legmagasabb szintű óriások. Ami azonban az igazi negatív élt adja a játék küldetésrendszerének, hogy sok esetben nem kapunk egyértelmű jelzést, pontosan hova is kéne mennünk, csak a párbeszédek alatt elejtett információkból következtethetjük ki. Ez már csak azért problémás, mert a felkereshető helyek száma már az első néhány óra után is több, mint elégséges, a későbbiekben pedig ez értelemszerűen csak növekedni fog. Az sem segíti a helyzetünket, hogy sok területet csak gyalogosan közelíthetünk meg, ilyenkor pedig mindig számítanunk kell a virtuális tér kósza bitjeiből elugró véletlenszerű ellenfelekre, hogy az adott pontokon elszórt kötelező kihívókról már ne is beszéljek.

Szintén kissé kettős élményt hagyott bennem az a megoldás, melynek köszönhetően az átvezetők egy része kifejezetten igényes animációkat és nem kevésbé minőségi szinkront kapott, más esetekben pedig Chaplint megszégyenítő némafilm fesztivál kerül a képernyőre, ahol a karakterek két-három előre megszabott arckifejezéssel oldanak meg minden szituációt. (Tudjuk, ez a megoldás sok más japán szerepjátékban is megtalálható...)

A Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory hozza a zsebszörnyes JRPG-k minden kötelező elemét, kiegészítve az inspirációs forrás sajátosságaival, ennél többet azonban nem vállal. Hogy ez a biztonsági játéknak vagy a fejlesztők kútfőjének kiapadásáról tesz tanúbizonyságot, azt nehéz megállapítani, mindenesetre aki ettől várja a speciális alzsáner úttörését, az némileg csalódni fog. Aki viszont csak egy könnyed JRPG-re vágyik, digiszörnyekkel és vaskos csatákkal, az minden bizonnyal megtalálja a számítását.

***Digimon Story: Cyber Sleuth - Hacker's Memory | Platform: PS Vita, PS4 (tesztelt)

Kiadó: Bandai Namco Entertainment | Fejlesztő: Media.Vision

Megjelenés: 2018. január 18.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

5 órája
4

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==