[Próbakör] Slaps and Beans

Slaps and Beans

mcmackoGéczy Attila2018.01.01. 19:42

Szinte hihetetlen, hogy Bud és Terence kalandjaiban valaki videojátékos potenciált látott: már csak azért is mert a híres páros leginkább szülőhazájában, a németeknél és nálunk rendelkezik kultusz-pozícióval. Szerencsére a Slaps and Beans Kickstarter kampánya túlhaladta a várakozásokat, és olyan számokat produkált, ahonnan nem volt megállás: a Trinity Team és Buddy Productions duójának véghez kellett vinni a távolról lehetetlennek tűnő vállalást. A Slaps and Beans pixelorgiája, feszes beat 'em up ígérete pedig most karácsony előtt valósággá vált. Az Early Access változat begurult buggyjával a tesztlaborba, mi pedig stílszerűen szilveszter utánra, az újévi ébredezés pillanataira időzítettük az élménybeszámolónkat.

Az első indításnál egyfajta hitetlenkedő érzés uralkodik el az emberen: a Slaps and Beans tényleg itt van, tényleg működik, és élőben jobban néz ki, mint a képeken, vagy a trailereken. És a játékmenet is meglehetősen szórakoztató. A készítők a klasszikus bunyós-haladós árkád élményt próbálták Bud&Terence kalandjaihoz igazítani, és a zsánerkapcsolás tökéletesen működik. Bud a masszív, lassú melák, aki kevesebbet üt egy adott időszeletke alatt, de azok a csapások nagyobbat szólnak. Terence ezzel szemben a gyors-agilis karakter, aki ha kell a pályákon található ugrabugra-mászó feladatokkal is képes megbirkózni. Tehát teljesen hasonló a felállás, mint a filmekben. A mozdulatok pedig minden szempontból autentikusak. Bud speciális nagy-ütésével méreteset kólint a mobok fejére, akik kongó hangeffektus kíséretében dőlnek ki. Terence pedig bepörgetett taslijaival pofonfát növeszt akár a vadnyugat közepén is. Ezek mellett is rengeteg apró animációs geget tartogat majd a bunyó. Az egymás hátán átcsusszanő hőseink, a cintányérként összecsapott csatlósok, az önpofoztatás, vagy épp a dákóval fejbekólintott kisfőnökök úgy implementálják a két nevettető vizuális nyelvezetét a pixelművészet digitális vásznára, hogy az egyszere tisztelgéssé és nagyszerű stílusgyakorlattá is válik. Mindezek mellett a pályákon megy a duma is rendesen. Az akciók előtt és után (és sokszor közben is) vicces dialógusok vezetik fel a cselekményt, ami (dobpergés) kapott tisztességes magyar fordítást is. Nem hittem a szememnek, amikor a menüben megláttam a honosítást - a magyar dumák pedig EGÉSZEN jól követik az eredeti angol forgatókönyvet. (Az látszik, hogy Bud&Terence rajongók csinálhatták a fordítást is, mert egészen autentikusan landolnak a csattanók.)

Eleinte azt hittük, hogy a filmeken csak összefüggéstelen lépdeléssel fog a kampány végighaladni. Tévedtünk - a játék eredeti sztorival bír, ami persze nem hagyja ki a filmek bedolgozását. A buli legelején a vadnyugaton kezdünk, de hamar kiderül ám, hogy csak egy forgatásról van szó, ezek után pedig jön a kalamajka - elrabolják az áhított kedvest és a filmért kiírt gázsit, így jöhetnek sorban a klasszikus mozikhoz tartozó helyszínek. Ráadásul nem csak bunyózni kell, hanem lesz itt lovas üldözés, pisztolypárbaj, buggyverseny és sok más apró finomság. A jelenlegi változatban 12 pálya található, és a készítők további szinteket ígérnek a végleges kiadás elkészültéig. Ezek alapvetően változatosak, mindig van valami egyediség az adott miliőben, de a gameplay alap mechanikája nem sokat fejlődik a játék indulásától. Ez valószínű a fejlesztés utolsó fázisára sem fog változni, így talán már most kimondhatjuk, hogy a Slaps and Beans játékmenete inkább a múltban ragadt, mintsem a progresszíven jövőbe tekintene. A változatosságot a környezettel és a dumákkal tartják fenn a játék fejlesztői, RPG-szerű elemek helyett inkább a múltidézésen van a hangsúly. Persze ez is változhat még a megjelenésig, de annyi már most látszódik, hogy mechanikák tekintetében nem szabad túlságosan előremutató dolgokat várni a játéktól

És van azért más finomítani való is. Bár a grafika hihetetlenül látványos (egyfajta nyüzsgő, mozgalmas Neo-Geo pixel grafikát képzeljetek el, ami méretes HD-televízión is remekül értelmezhető), az egyes animációs fázisok összetettsége és összefűzöttsége olykor megtöri a varázst és bumfordi mozzanatokat varázsol az amúgy makulátlan vizualitásba. Ugyanígy a pályák hangolása, az ellenfelek olykor túlságosan is hosszúra nyújtott áradata, a ritkásan mért checkpoint szisztéma és az ennél fogva kialakuló repetitív pofozkodás is igényelhet még némi finomhangolást. Mindenesetre az a tény, hogy a program itt van és ilyen simasággal működik már most is NAGYON sokat jelenthet egy olyan felvezető kampány után, amely a játék mivoltot háttérbe helyezve nyilvánvalóan a Bud és Terence moziörökségre, valamint a fergeteges látványorgiára próbálta a hangsúlyt helyezni. Apropó látvány, az atmoszféra minden más produkciós téren is hibátlan, ehhez pedig a Kickstarter célok között elért eredeti licenszmuzsikák is vastagon hozzáteszik a magukét!

Még egy nagyon fontos aspektusa lehet a Slaps & Beansnek - jelesül a videojátékokat távolról figyelő, de a színészek irányába célzottan érdeklődő, potenciális játékosok bevonzásáról beszélek. Nos, a Bud&Terence kalandot a gamepad támogatásnak köszönhetően könnyedén felkapja bárki, de lesz 1-2 kihívás, ahol az eseti gamerek esetleg majd a képzettebb játékosok segítségét fogják igényelni. Jelenleg egyébként natív Big Screen Mode nincs, azaz a Steam „konzolosított” formáját nem támogatja egyelőre a játék. Két XO gamepadot viszont anélkül is felismert a program, és indulhatott is a kooperatív pajkoskodás.

Ígéretesnek indult, és az ígéreteit bőkezűen teljesítő árkád mókagyár lett a Slaps and Beansből, amely a forrásanyag ismerete nélkül nyilván nem nyújt annyit, mint a műfaj legjobbjai. Ám a tribute-aspektusával együtt egy nagy húzásnak bizonyulhat. A Slaps and Beansre minden rajongó, és talán maguk a színészek is (Isten nyugosztalja Carlo Pedersolit!) büszkék lehetnek. Az előzetes változatból az látszik, hogy a játék nyilván nem fogja a beat 'em up műfaját újraértelmezni, vagy elemében megrázni. De nyilván nem a következő Treasure csodajátékot vártuk tőle. És ahogy a Bud-Terence páros filmjeitől is pontosan tudjuk, hogy nem a hálivúdi magasművészet képviselői, úgy a Slaps and Beans-t is ebben a viszonyítási rendszerben kell kezelni. Meglátjátok, a játék végleges változata jó példa lesz arra, hogy ugyanaz a pofon századjára is vicces tud lenni!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

49 perce

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

16 órája
4

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==