[2017] Az év legjobb játékai: 10-1
Eddig 218 hozzászólás
Gamer365
2017. december 30.
szombat 14:00


Super Mario Odyssey | Nintendo EPD | Szerintünk: 10 pont

"Egy hajszálon múlott, de ez az első, ennek oka pedig roppant egyszerű: A Super Mario Odyssey fantasztikus új elemekkel bővült mozgásrepertoárja más dimenzióba emeli a 3D-s Mariók nyújtotta játékélményt. A jump-throw-dive-jump-dive kombó, amely bármilyen ugrástípussal indítható, emellett éles irányváltásokkal és akár több wall jumppal is bővíthető, vagy a különböző ugrásokkal kombinálható roll technika után én nem látok visszautat a korábbi Mariókhoz." (bmw530d)

"Még mindig meglep, milyen természetességgel dob be olyan ötleteket, amelyekre más fejlesztőknél egész játékok épülnek fel. Gyakorlatilag zsigerből, izzadtság nélkül mutatja meg, hogyan lehet új szintre emelni a már kimaxoltnak hitt zsánert." (the Sickness)

"Ennyi ötlet és mosoly nem tudom hogyan fért el egy ekkora kártyára. Valahogy úgy képzelem a fejlesztést, hogy 20-30 ember pályánként tart workshopot arról, hova is lehetne még úgy csillagokat dugni, hogy az insiprálja a játékosokat - gyermekeket és felnőtteket egyaránt. Az idei év oximoronja: a SMO egy félelmetesen komplex mászkálós játék." (paisacha)



Assassin's Creed Origins | Ubisoft Montreal | Szerintünk: 8 pont

"Az Assassin’s sorozat mindig is szép volt, de az idei egyszerűen gyönyörű lett! Ez nagyban köszönhető az újabb konzolgenerációnak is, ami immár támogatja a 4K-t és a HDR-t is. A térkép hatalmas, a feladatok kellően változatosak, vannak benne könnyebbek és nehezebbek is és természetesen gyűjtögetnivaló is akad bőven. A harc és a (falra)mászós/ügyességi részek jó arányban vannak. Érdemes a szintünknek megfelelő – max. 3-5-tel magasabb – feladatokat választani, ellenkező esetben könnyen beleszaladhatunk egy végzetes pofonba, amit a pályán cirkáló Phylakes ellenfelek e nélkül is rendre osztogatnak, így van a játékban egy folyamatos üldözős-menekülős nyomás…" (Renatto)

"Nem igazán hittem volna, hogy valaha újra ilyet fogok írni egy AC játékról, de a Ubisoft megcsinálta - a maga mércéjéhez képest - a tökéletes játékot! Az ég egy adta világon szinte minden a közelmúltban sikeres játékból lop egy picikét, de pont azt az elemet, és pont úgy olvasztja magába, hogy minden hibája ellenére (ugyanis akad sok), EGY-IGAZI-VIDEOJÁTÉK kerekedik ki belőle. Nem rossz a történet sem, de rengeteg rétege akad a játékmenetnek, ami által csak úgy repülnek vele az órák és mindig találni valami célt, amiért a lefekvés helyett az ember tovább szorítja a kontrollert és fut még egy kört a csodás Egyiptomban." (multishoot)

"Nem gondoltam volna, hogy a topba bekerül nálam valaha is egy AC, de ez most tényleg lehagyhatatlan a Top 3-ból... Nekem az AC2 óta kvázi halott a széria, viszont ezzel a résszel most meg kellett emeljem a kalapomat az Ubi előtt, mert brutálisan jól összerakták a játékot - ehhez persze azért kellett azért a Horizontól, illetve a Witcher 3-ból átemelnie pár játékelemet, de végül nagyon jól sült el. Szintén álleejtős látvány, sokszor csak azon kaptam magamat, hogy megyek a nagy semmibe céltalanul a lóval, mert annyira elvarázsolt az ókori egyiptomi látvány. Bízom benne, hogy ezzel végre magára talált a széria - és hogy az Ubisoft is..." (skiz0)

"Az utolsó rész, ami ennyire megfogott a második rész volt. Hihetetlen a hangulat, ami árad belőle, és Egyiptom szépsége, nagysága mellett sem lehet elmenni szó nélkül. Valahogy a második rész után nem tudtam lopakodva gyílkolni, de ebben újra előjött ez az "ösztönöm", és egyszerűen élvezem. De ez az egész játékra igaz! Van, hogy csak bóklászom a sivatagban, céltalanúl, mint egy eltévejedett ember, de ebben Géza, a GPS teve is segít, mert nem mindig oda visz, ahova kérem. Beszippantott a játék, minden percét élvezem, és nem utolsó sorban, lehet benne cicát simogatni." (szentpeter360)



The Legend of Zelda: Breath of the Wild | Nintendo EPD | Szerintünk: 10 pont

"A BotW legnagyobb erénye az, hogy az első fél-egy óra után szabadjára enged, aztán a játékos itt szembesül azzal, mennyivel jobb, amikor a felfedezésre csábító, minden kis sarkában meglepetésekkel készülő világ, és nem villogó markerek, otrombán segédkező minitérképek meg ideális nyomvonalak miatt indul el kalandozni." (the Sickness)

"Manapság sok játékkal úgy vagyok , hogy sajnos elöbb megunom, mint hogy a végére érnék! Lassan sok játékból kihal a jó gameplay (szerintem), mert mindenki rá van feszülve a grafikára, 4K-ra stb... Ez a játék viszont olyan változatos játékmenettel, ötletekkel van ellátva, amit már nagyon régóta keresek a játékokban! Nem unalmas, nem vontatott, és olyan dolgokkal találkoztam benne, mint eddig egy játékban sem, úgyhogy nálam abszolút nyertes!" (Viper)

A Breath of the Wild az a játék, amelyben az almát is legalább féltucat érdekes módon lehet leszedni a fáról. Hyrule világa egy óriási játszótér, ahol a játékos szabad kezet kap, és csak a fantáziáján múlik, hogy mihez kezd. A Nintendo szerencsére nem csak Mariót turbózta fel, Link is kapott pár új mozdulatot. A Souls játékokra emlékeztető, de annál valamivel játékosbarátabb parry rendszernek (és sok más apróságnak) köszönhetően a sorozat történetében ez az első alkalom, hogy nem csak primitív kardozgatásról, hanem végre harcrendszerről beszélhetünk." (bmw530d)

"Maga a nagybetűs VIDEOJÁTÉK. Minél régebben hódolsz ennek a hobbinak, annál jobban tudod értékelni mindazt a csodát, amit ez a játék mutat. Nehéz pár mondatban összefoglalni azt, amit ez a mestermű nyújt, ezt át kell élni. Megváltoztatja, újraformálja mindazt, amit eddig videojátéknak gondoltál." (grosy)

"Új etalon született általa az open-world játékok műfajában.Végtelen kreatívitás és odaadás jellemzi ezt a címet. Megmondom őszintén, picit nehezen kapott el... konzervatív gamer vagyok és hiányzott a klasszikus Zeldák játékmenete,de elkezdtem rá más szemmel nézni és életem egyik legjobb élményét kaptam. Amiért imádom a klasszikus videojátékokat,az ízlésesen vegyítve a modern játékok hozományaival egy szinte tökéletes játékot eredményezett. Annyi a negatívuma a játéknak,hogy utána minden open-world játék számomra olyan "kevésnek" tűnt... még az olyan nagyszerű játékok is, mint a Horizon. A Zelda felült az open-world játékok képzeletbeli trónjára." (TidusFamous)

"Szinte az összes Zelda játék végigvitele után is sikerült újra olyat alkotni, amiről évekig beszélünk majd. A kaland, amit nem felejtünk el, remelém a következő rész is ezt a vonalat viszi tovább." (vumar)



Resident Evil 7: Biohazard | Capcom | Szerintünk: 9 pont

"Sok évnyi vakvágány, lejtmenet után a széria visszatér az igényes szórakoztatás műfajához egy jóval lassabb, Silent Hill-szerű horror játékmenetre váltva. Bár a történet lezárása némileg csalódás, maga a játék feszes, kreatív, izgalmas az elsőtől az utolsó percig." (maccc)

"Az elmúlt években ez volt az első igazi olyan horrorjáték, ami képes volt felnyomni a pulzusomat (mind jó és mind rossz értelemben ), de maga a játékmenet és a grafika is király. Méltó a Resident Evil címhez a játék." (Sefneni)

"A JÁTÉK, ami a KILLER APP a VR vásárláshoz. Ha unod a sok szir-szar lim-lomot, mobiljáték szintű kacatokat, amiket csak úgy fosnak ki VR-ra, akkor EZ KELL NEKED. Ha valami, akkor EZ a játék validálja a VR Headset vásárlást. Olyan, mintha egy másik játékkal játszanál. NEM TUDOD, milyen a valódi rettegés, ameddig nem próbáltad VR-ban. Olyan részletességű látványt tár eléd a játék a kisebb felbontás ellenére, annyira "ott vagy", hogy ez még a hasonló játékoknál is sokkal intenzívebb. Megéri a pénzt! Arról nem is szólva, hogy maga a játék is mennyire IGAZI Resident Evil. Visszatérés a horror gyökerekhez a borzalmas 6. rész után. Bolyongással, meneküléssel, lőszer managementtel, felfedezéssel (itt tényleg minden zugot érdemes megnézni - VR!!!) és egy nagyon fasza sztorival." (ssj4vegita)

"Annak ellenére, hogy egyáltalán nem vagyok egy Resi fan (csupán az 5. epizódot toltuk végig annak idején couch-coopban), és a horrort is csak mértékkel fogyasztom, simán beszippantott elsőre, és nem nagyon engedett a történet, amíg végig nem toltam. Folyamatosan nyomasztó, félelmetes, amire csak rátesz a fantasztikus zene és a naturalisztikus grafikai megvalósítás. A napokban végre VR tulajdonos is lettem, és újból nekikezdtem. Annak ellenére, hogy már nagyjából tudtam, mire számíthatok, iszonyú PARA még mindig, és megkönnyebbülés volt egy óra után letépni a fejemről a VR headsetet." (p34c3)

"Az első rész hangulata a negyedik részben megismert ocsmányságokkal megtöltve, belső nézetből, Outlastosan ijesztgetve, DE fegyverekkel ? Hát mennyire brutálisan jól sikerült már ez a váltás?!" (KiswechPS3)

"A Capcom megmentette a Resident Evil franchise-t. Remek módon tálalták, kissé Outlast hangulattal és játékmenettel megbolondítva, de legbelül ez az igazi, régi, "totyogós" Resident Evil játék." (frg_dnl)

"A legjobb dolog, ami történt a sorozattal az utóbbi 10 évben." (p.jay)

Az Év Játéka pedig nem más mint...



Horizon Zero Dawn | Guerrilla Games | Szerintünk: 9 pont

"Az év meglepetése volt számomra. Érdekes történettel megáldott sci-fi, ami remek grafikával és kellemes játékmenettel rendelkezik. Nem próbálta meg feltalálni a spanyol viaszt, de mégis egyedire és elképesztően élvezetesre sikerült. Ha van PlayStationöd, akkor mindenképpen a gyűjteményedben a helye." (Tom)

"Nagyszerűen összeollózott játékmechanika egy gyönyörű és eredeti open world környezetben. A sztori egészen jó, a főszereplő meg egyenesen fantasztikus." (Lameth)

"1080Ti így, milliós gamer PC úgy, ameddig nem látok ilyen minőséget rajtuk, addig fabatkát nem érnek. De ez nem minden. Nem tudom, mivel kezdjem a dícséretek sorát. Hogy a történetet említsem? Vagy azt, hogy mennyire emberi főhőst sikerült kreálni? Vagy azt, hogy sose éreztem azt, hogy elnyújtják az unalomig a feladatokat? Vagy azt, hogy élvezet minden egyes szegletét felfedezni ennek a csodának? Vagy az, hogy itt éreztem először azt az IGAZI dzsungeles-elveszős, sűrű érzést? Vagy hogy a játék egy HDR referencia még a szakmai TV tesztoldalakon is? Vagy hogy nincs mikrotranzakció és lootbox szerencsejáték mechanika (erre sose gondoltam, hogy egyszer meg kell említeni)? A sort folytathatnám. A játék MINDEN szempontból egy pozitív, követendő példa, ami mindenre és mindenkire pozitív hatással lehet a sikerességére nézve." (ssj4vegita)

"Trendek jönnek, és mennek, de köztük kevés marad említett. Az AAA open world-játékok talán lassan egy kaptafára épülnek, miközben a fogyasztók valami másra vágynak. Valami pluszra, amit a Horizon nagyon eltalált. Az első olyan nyitott világú játék, amiben a világ szót ki lehet emelni. A látvány, a környezet mind egy magával ragadó univerzumot alkot, miközben a hozzá hasonló játékok hibáin javít! A remasterekkel a Sony egyfajta biztonsági játékot játszik, de ha kapunk legalább 1-1 ehhez hasonló játékélményt, akkor jöhet 10 remaster is egy évben. Ha csak egy csillag van az égen, az legalább ékes." (CoolCat)

"Szkeptikus voltam kissé, mivel a Guerrilla Games eddigi munkássága nem nyűgözött le sosem (max. technikailag), de az alapszituáció érdekesnek tűnt. Aztán beszereztem én is a kezdeti pozitív hangok után, és csalódtam: hatalmasat, pozitívan. Hihetetlen érdekes világ, az ősközösségi élet és a messzi jövő keveredése egy végig izgalmas sztoriban, kitűnő játékmenettel, szuper élvezetes harcokkal, kalandokkal, rengeteg gyűjtögetnivalóval, érdekességgel. Rettentő élvezetes kideríteni az ellenfelek gyengéit, elsajátítani, hogy mily módon, milyen eszközökkel, fegyverekkel vehetjük fel a leghatásosabban ellenük a harcot. A grafika/audio természetesen csak hab a tortán." (unknown soldier)

"A Witcher 3 óta ez az első játék, ami sztori és karakter szinten is le tudott láncolni. Aloy karaktere nagyon szerethető, igazi hős és harcos. A játék története zseniális, és nagyon jól adagolják, hogy szépen lassan megtudjuk, hogy jutott el odáig a világ, ahol tart, sőt, mindezek mellett még maradtak rejtélyek a következő részre. Maga a harc rendszer is nagyon jól meg van csinálva, bár nem kiemelkedő, de a változatos fegyvereknek és a még változatosabb ellenségeknek köszönhetően maga a harc elég különleges és jó kihívás tud lenni. Grafikailag gyönyörű, szemkápráztató, az Uncharted 4 mellett a második legszebb játék, amit valaha láttam." (AdamMcKraken)

"2015-ben, majd rá egy évre a második kiegészítőjével a Witcher 3 olyan nyomot hagyott bennem a több száz lejátszott óra után, hogy attól tartottam, már semmi nem fog így lekötni az elkövetkezendő években. Aztán az idei év brutális kezdésekor végre megérkezett a Horizon, amitől ugyan nem vártam, hogy pótolhatja is akár a W3 utáni űrt, de jó eséllyel indult a címért. Röviden összefoglalva, sikerült is neki. Aloy karaktere, a Zero Dawn project, a non-plus ultra körítés, a játékmenet (nyilazás nem volt még számomra sehol ilyen élvezetes és hatékony), a világ mind-mind olyannyira beszippantott már a kezdetetektől, hogy tudtam, amit előre nem vártam: ez a játék lesz az, ami betölti majd a W3 utáni hiányt. Így nem is lehet kétséges, hogy az első hely miért illeti meg nálam a HZD-t." (KiswechPS3)

Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki szavazatával hozzájárult a 2017-es toplista létrejöttéhez!
<<

Összesen: 218 [1-50]
1 | 2 | 3 | 4 | 5
[40] Rewmac
jan 08., hétfő 16:11 #218
É nen mis tudom melyik AC-mél közöltem, hogy soha többet a sorozattal, de egyre többet olvasom, hogy ez most jó lett. Az utolsó amit nagyon élveztem a hajós rész volt fogalmam sincs az melyik. A Horzion Zero Dawn eddig is fenn volt a listámon, de ezután meg aztán pláne fel fog kerülni.
Youtube: TheIconizer
[13] Nyarlako
jan 04., csütörtök 3:30 #217
Válasz ne5h (#216) üzenetére
Ízlés dolga, szájbarágós játékból meg ami tálcán kínál választ mindenre szerintem van elég.
Steam id.: Nyarlako
jan 03., szerda 23:21 #216
Válasz Nyarlako (#215) üzenetére
Amivel továbbra sincs semmi bajom, de azért nem mindegy, hogy a 100 darabos puzzle-ből 3 darab hiányzik csak vagy mondjuk 60. Egyébként néztem lore elemző videókat a Bloodborne-ból (pont azért, mert érdekelt, hogy mi az, amit esetleg kihagytam vagy másképp lehetne) és baromi jó magyarázatok voltak, amik bizonyos szinten eléggé egyeztek, tehát mégiscsak van egy nagyjából kész háttér, világ, csak jobban örültem volna, ha a játék ebből kicsivel többet adott volna direktbe. Ennyi.
I am such a B.A.
[13] Nyarlako
jan 03., szerda 23:00 #215
Válasz ne5h (#214) üzenetére
És itt jön az hogy a fantáziád kiegészíti a részeket és kicsit sajátod a sztori.
Steam id.: Nyarlako
jan 03., szerda 22:56 #214
Válasz priewoferdc (#209) üzenetére
"A Soulsok nem átvezetőkben mesélnek..., hanem párbeszédekkel, tárgyleírásokkal"

Pontosan ez a bajom vele (főleg a leírásokkal). Nem azt várom, hogy mindent a számba rágjon, de mivel a játék ennyire épít a misztikumra (amivel egyébként semmi bajom nincs, mert valóban jól áll neki), sosem tudhatom, mi az tárgy/fegyver/ruha/bármi, aminek a leírása például közelebb visz a világ megismeréséhez. Mert ugye nem kezd azzal, hogy itt a lista, ezeket gyűjtsd össze és mindent érteni fogsz. Emiatt tartom korrektebbnek a Nioh felfogását (és sosem mondtam, hogy a korrekt=jó), mert amit el akar mondani, azt meg is teszi. Nem azt mondom, hogy a világ legjobb forgatókönyvével bír, nyilván bele lehet kötni a minőségébe, de ettől függetlenül mire végigértem a játékon, tudtam, hogy ki kicsoda, mit miért csinált. A Souls-oknál ezzel szemben a végigjátszás után még van az ember fejében nagyjából kismillió kérdés, amikre vagy talál választ az összegyűjtött cuccokból vagy nem.
I am such a B.A.
jan 03., szerda 22:45 #213
Válasz priewoferdc (#207) üzenetére
Prey-hez és a Divinity-hez nem volt szerencsém, ellenben a Persona 5 pontosan élvezhető véleményem szerint bármilyen játékos számára, köszönhetően a (szerintem) jól belőtt nehézségi szinteknek. Aki még sosem találkozott a szériával vagy a műfajjal, annak ott a (ha jól emlékszem) very easy mód, ami aztán tényleg azért van, hogy bárki végig tudjon érni a játékon, magasabb szinteken meg egész jól skálázódik a kihívás, bőven kínálva lehetőséget rá, hogy mindenki annyira mélyedjen el benne, amennyire tud/akar. Ettől függetlenül a kicsit játszok, majd lépek tovább hozzáállás valóban nem igaz rá, még ha végig is rohan rajta az ember, akkor is lazán van 30-40 óra körül a végigjátszás. Normálisan haladva meg ennek lazán a duplája, de inkább triplája.
I am such a B.A.
[33] CHASE
jan 03., szerda 22:18 #212
Válasz priewoferdc (#207) üzenetére
Akkor a "minden" szót kicserélem a legtöbb, vagy csupán "sok" jelzőre, mert amúgy egyetértünk.
jan 03., szerda 20:30 #211
Válasz priewoferdc (#210) üzenetére
Ok, igy mar vilagos. Kozben utananeztem/erdeklodtem a BotW-nak, valoban igy van. Kerdes, ez mennyire szorakoztato. Azt hiszem, ez csak jatszva derulne ki.

A HZD-t en oktoberben jatszottam vegig, lehet a patch miatt, de nekem hardon volt kihivas boven. Lehet, hogy te vagy tul jo jatekos. Az kulon tetszett a jatekban, hogy sok lehetoseged volt, pl lopakodas, lesbol tamadas, csapdaallitas, tavolsagi ijjazas, vagy akar kozelharc es mindig erdemes.volt felmerni a terepet, az ellenseg szamat, gyenge pontjait, hogy kivalaszd, mi a celravezeto. De lehet, hogy a Zeldaban ennel is tobb lehetoseg van.

Regi jatekok: nem az Elder Scrolls es Gothicocra gondoltam, hanem a regebbiekre, 16 bit vagy korabbi, de ezek is mar 15-20 ev koruliek, szoval ja. Nekem inkabb az egyszeru, de ugyesseget igenylo jatekok derengenek fel, de ketsegtelenul voltak olyanok is, amiket irsz.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 03., szerda 19:02 #210
Válasz Rick Dangerous (#206) üzenetére
Igen kb. A Zelda egy rakás dolgot a kreativitásodra bíz, megmutatja az alapokat és az utadra enged (kár hasonlítanod a régiekhez, mert más - ugyan nincs túl nagy rálátásom a frencsájzra, de amit próbaltam az mind erősen fogta a játékos kezét), ha ez nem hangzik jól akkor tényleg csalódni fogsz. Magadnak kell megismerned a kisebb-nagyobb mechanikákat, hogy lehet öket hasznalni és hogyan viszonyulnak egymáshoz. A Horizon ennek az ellentéte: mindent megmutat, mindenre rávezet. Persze ígyis kreatívkodhatsz (vannak benne érdekes kütyük), de jóval áramvonalasabb élmény, kevesebbet vár el a játékostól.

"Horizon (...) Ugyanis nem adja könnyen a sikerélményt, még normalon sem."

Ez szerintem nem igaz. Én az elején próbalgattam a nehézségeket és lepkefingként éltem meg a normált majd a legfelső mellett maradtam, ami ugyan szivatós volt helyenként, de az sem extrém módon (azóta ha jól tudom belepatcheltek egy nehezebbet - de már elment a gusztusom a játéktól). Meg hát ez amúgy is lényegtelen, fent már tisztáztuk hogy nem a nehézségről beszéltem.

"Old-school játékos vagyok, lévén közel 30 éve kezdtem, de nem sok old-school klasszikust tudnék mondani, ahola felfedezés jjelenetette a játékot"

Képzelegsz. A felfedezés már a kezdetektől fundamentásis játékmechanikai elem és bár félek te a játékvilág felfedezéseként értelmeztem, én elsősorban a játékmechanikai nüanszok felfedezésére gondoltam. Lényegtelen, mindkét esetben tévedsz.
A klasszikus nyitottabb világú játékok keményen penalizáltak ha a felfedezés részét hanyagoltad (Elder Scrolls, Gothic), a valós idejü stratégiai játékok alapvető és fontos része a világ felfedezése, a D&D-féle rpg-k szintén erre épülnek (Wizardry), a collectathon platformerekről nem is beszélve vagy a klasszikus FPS-ekről, ahol nehezebb nehezségeken vérpisilős magad átverekedni ha nem fedezed fel kellően a mapokat titkok után (meg ha fps: System shock? Deus ex? Melyikben nem kellett felfedezni?).
Gondolom a készakarva elhallgatott játékmechanikákra, amik felfedezése a játékosra volt bízva, már nem kell példákat hoznom

Jah és egy tipp: ne vegyél új platformot egyetlen játék miatt. Nincs olyan játék ami annyit ér.
jan 03., szerda 18:54 #209
Válasz ne5h (#205) üzenetére
hm ... ok, tehát akkor az átvezetőkben szereplők száma alapján értékeljük a sztorit?
A Soulsok nem átvezetőkben mesélnek (szóval ez a nézőpont teljesen zsákutca), hanem párbeszédekkel, tárgyleírásokkal (ez nagyon gáz, ráadasul ha jól rémlik a Bloodborne a trófeák leírasában ad infót a befejésekhez) és a környezettel (ez viszont nem gáz és nagyon nehéz jól csinálni, Nioh pl nem is tudja).
Az egész Nioh történetvezetés olyan kultúr sokk volt számomra, hogy rosszabb szájízt hagyott maga után mintha nem is lett volna egyáltalan sztori csak független szintek egymásutánja. Szerintem túltárgyaljuk, nincs kedvem példákat keresgélni, hogy hol mutatott be a játék egy teljesen új szereplőt csak azért hogy bökje elöre a történetet és dobta el a kovetkező jelenetben vagy hol erőszakolja meg a suspenson-of-disbelief kapcsolót csak hogy validalja a következő küldetést mert az előbb kész volt mint a sztori, ahogy példákat a könnyfakasztó dialógusokra sem (a kedvencem a csaj aki szerelmes lett mert váltott két teljesen semleges mondatot a főszereplővel - merthát kell a romantikus szál). Ha ez neked korrekt hát lelked rajta.
[8] sti
jan 03., szerda 18:51 #208
Válasz herooftime (#192) üzenetére
Voltis mar vagy 36szor meg kulonben is a szar izlesu, taplo magyar gemereknek hiaba mutogatsz ilyesmit. Ugyse ertjuk meg. Tul alacsony a szint..
jan 03., szerda 18:47 #207
Válasz CHASE (#204) üzenetére
Nem véletlenül volt idézőjelben a hardcore
De ha már itt vagyok: nem értek egyet, már ha a hadcore szintet ugyanúgy definiáljuk - az én olvasatomban amikor a játék elvárja, hogy elsajátítsd behatóan és azért térj hozzá vissza újra és újra mert a kompetenciád függvényében folyamatosan tud újat mutatni a mechanikáin keresztül, a motiváció pedig a játékélmény és nem a következő átvezető.
Na nem konkrétan a Zelda-Horizon duóra gondolok most, mert bár nézőpont szerint akár mindkettő megfelelhet a fentinek (Horizon is szépeket tud villanatani magasabb nehézségeken, még ha van mozi-üzemmód is), számomra egyikük sem volt túl érdekes játékmechanikai szinten és unalom miatt mindkettőt félbehagytam.
Ellenben az egekbe tudom dicsérni a Preyt és az Original Sin 2-őt (meg látok potenciált a Persona 5-ben, de még nem jutottam el hozzá) és nem érzem úgy, hogy bármelyik is különösebben élvezhető egy casual játékos számára, aki azért ül le, hogy akkor most majd jól elszórakozgatók egy órácskát mert nincs jobb dolgom, jövő héten meg úgyis jön a következő játék. Értsd jól: nem csak időt kér a játékostól, hanem figyelmet, tanulást, kísérletezgetést.
jan 03., szerda 14:47 #206
Válasz priewoferdc (#201) üzenetére
Hogy érted azt, hogy "elengedi a kezed"? Nem mondja meg, mi a feladat? Nem mutatja a térképen, hogy azt hol találod? Nem mutatja be, hogyan használd fegyvereidet és a skilljeidet? Mert ha igen, akkor: 1.) végtelenül örülök, hogy a HZD más; 2.) csalódni fogok a Zeldában, pedig elsősorban miatta akarok Switchet.

Szintúgy nem tudom (pedig a HZD-t A-tól Z-ig ismerem) mire gondolsz, amikor azt írod, hogy mindig a kedvemben akar járni? Komolyan. Ugyanis nem adja könnyen a sikerélményt, még normalon sem.

Old-school játékos vagyok, lévén közel 30 éve kezdtem, de nem sok old-school klasszikust tudnék mondani, ahola felfedezés jjelenetette a játékot, éppenséggel a régi Zeldák sem kifejezetten arról szóltak (Link to the Past, pl. amit számtaslanszor végigvittem: megkapod a térképen hova menj, verd le a mobokat, old meg a puzzle-ket, győzd le a bosst, repeat)
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 03., szerda 13:55 #205
Válasz priewoferdc (#202) üzenetére
De nem csak a boss-okat látod az átvezetőben, épp erről beszélek. Azért az Ieyasu-Mitsunari szembenállást elég jól bemutatja.
I am such a B.A.
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:52 #204
Válasz priewoferdc (#201) üzenetére
Pontosan.
Megjegyzem, ennek semmi köze sztem a hardkórságához, minden játékot lehet casual és hardcore szinten nyomni, a játék hozzáállásáról van szó, nem a játékos idő befektetéséről.
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:50 #203
Válasz maccc (#199) üzenetére
Még egyszer, a Zeldához képest kevésbé játék. A mainstream átlaghoz képest felfele lóg ki a Horizon.
Arról meg nem tehetek, hogy nekem alapvetően minden játék élmény, amíg nem ás le egy bizonyos ponton túlra (mechanikában, lehetőségeiben), aztán kezdődik csak a játék.
jan 03., szerda 13:43 #202
Válasz ne5h (#200) üzenetére
"Dark Souls III "történetével," amit fél mondatban össze lehet foglalni (kialszik a tűz)"

Javaslom üsd fel a "cselekmény" és a "történet" definícióját. A DS-ekben a világ és karakterek története/lore-ja egyenlő a játék történetével.

"nem csak annyi átvezetőt kapsz, ahogy az éppen aktuális boss megjelenik, de hogy mit miért csinál, arról semmit nem tudsz meg"

Anyám borogass, a Nioh pont ezt csinálja szinte az összes bossával. Még a legutolsó, fő konsprirátor boss is ilyen. Hirtelen megjelenik és hirtelen eltűnik. Vicc az egész.
jan 03., szerda 13:39 #201
Válasz Rick Dangerous (#196) üzenetére
Pedig nagyon egyszerűen beláthatod, hogy mire gondolnak ezzel a "hardkór" gamerek, itt is többször le lett írva: a Zelda elengedi a kezed az első pillanatban és rád bízza a játékmechanikák felfedezését, míg a Horizon minden lépésednél a kedvedben akar járni. Az old-school játékosnak az előbbi jelenti a játékot. Nem értek én sem egyet ezzel a definícióval, de azt még kevésbé értem, hogy ez miért ekkora probléma egyeseknek, hogy kommentek százain rugóznak rajta.
A játékipar a játékosokkal együtt már jó ideje azon pörög, hogy vegyék komolyabban a médiumot, hogy tompuljon a geek-éle a videojátékoknak és tűnjenek el az esetlegesen ezzel járó stigmák is. Hányszor olvashattad ujjongások közepette pl 10 évvel ezelőtti reviewokban, hogy, "vao ez már nem csak játék, ez sokkal több annál", mennyivel menőbben hangzik, hogy "én egy komoly interaktív drámát éltem át" (Fahrenheit, Heavy Rain) vagy "én egy művészeti mesterművet tanulmányoztam" (Braid, Limbo), minthogy "egész éjjel grindoltam egy xy leveles buzogányért". Hisz csak a dedósok játszanak. Most meg reklamálunk, mert "több mint játék".

Mindenesetre nekem a Horizon az open-world Uncharted. Szinte minden elemében sztori-központú, szereti az átvezetőket és ért is hozzajuk, hozza az átlagnál jobb nyári blockbuster-film minőséget és ehhez jár egy fun, dinamikus, pörgős, nehézséggel jól skálázódó harcrendszer, amit a kocajátékos is élvez, a gyakorlottabbnak pedig teret hagy taktikázni.
jan 03., szerda 13:21 #200
Válasz priewoferdc (#195) üzenetére
Úgy tudom rámondani, hogy korrekt, hogy szemben egy Dark Souls III "történetével," amit fél mondatban össze lehet foglalni (kialszik a tűz), a Nioh esetében legalább van egy ív, amit végigkövet. Van cselekménye, a karakterek motivációja többé-kevésbé be van mutatva, nem csak annyi átvezetőt kapsz, ahogy az éppen aktuális boss megjelenik, de hogy mit miért csinál, arról semmit nem tudsz meg. A Souls játékoknak lore-ja van, ebben valóban remekek, de ezt nem kéne összemosni a történettel.

A Bloodborne-t imádom, de annak is csak egy alapfelütése van történet címszóval (ébredj fel a rémálomból), semmi több.
I am such a B.A.
[24] maccc
jan 03., szerda 13:16 #199
Válasz CHASE (#198) üzenetére
De ez szimplán hülyeség. Próbáld meg indokolni a Horizon miért élmény", mint sem játék? Konkrétan 99%-ban craft, gyüjtögetés, küldetés felvevés, rpg fejlesztés, vadászás, bunkerbevétel a játék. Egy klasszikus nyílt világú akció játék rpg elemekkel és sajátosabb harcrendszerrel megspékelve, szinte egy az egyben a Witcher 3 alapjaira építve.

Mitől kevésbé játék ez mint bármelyik más kevésbé komplex, vagy komplex sandbox? Vagy akár mint a Zelda? Igen, tudjuk: jobb az ZISTEN több aspektusát tekintve, év eleje óta erről szól a történet, de következetlen hülyeségekkel egy másik játékra nézve ne próbáljuk már tovább fokozni a valóban vitathatatlan erényeit. Komolyan mint egy szekta. már.

Hogy akarod pont ehhez a játékhoz az élményt mosni a játék mivolta helyett mikor totálisan gameplay központú.
Vagy mi nálad az élmény"? Mert egy David Cage játék, az idei Hellbalde az ultra lnearitással, qte, mozikkal abszolút az, illetve ezekre használják ezt a jelzőt.
Na de egy Horizonra? Baromira következetlen.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:05 #198
Válasz Rick Dangerous (#196) üzenetére
De ez inkább a Zelda dicsérete akart lenni és nem a többi fikázésa.
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:01 #197
Válasz Rick Dangerous (#196) üzenetére
Nem, a Zeldához képest kevésbé játék. A többi mainstream vonalhoz képest inkább.
Tehát mondjuk a kettő között van. (de a Last of Ust és az Unchartedet nem venném egy kalap alá)
jan 03., szerda 12:43 #196
Válasz CHASE (#193) üzenetére
Nem tudom, hogy érted, hogy a Horizon nem (annyira) játék, hanem élmény, de ha az Uncharted - Last of Us vonalra utalsz, akkor 100 óra HZD + Frozen Wilds után azt kell mondjam, ennél nagyobbat nem is tévedhetnél.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 03., szerda 12:27 #195
Válasz ne5h (#190) üzenetére
"Még így is korrektebb sztorija van, mint bármelyik Souls játéknak."

Nem, nincs neki. A Nioh az egyik legamatőrebb sztorimesélést villantotta amit az utóbbi években triplaA szinten volt balszerencsém végigszenvedni, egyszerűen képtelen vagyok megérteni, hogy lehet arra a logikátlan, kesze-kusza, klisés marhaságra azt mondani, hogy korrekt. A fő cselekmény és a főgonosz egy matiné szintjén áll, a millió karakterből nincs egy darab aki ne csak felszínesen lenne bemutatva (ha egyáltalán be van) potyognak a semmiből csak hogy beböfögjene egy mondatot es teljesen eltűnjenek; a játéknak még sokszor az is a nehzére esik, hogy érdemben összekösse az átvezetőket azzal ami gameplay közben történik. Süt az egészről, hogy a development hellben újra és újra át lett írva a forgatókönyv és definiálva a játékmenet, míg a végére sehogy nem áll össze egy logikus egésszé.
Szemben a Soulsok sem tudnak jól sztorit mesélni, de az legalább koherens, okosan és következetesen felépített és itt-ott potyannak fasza mellékszálak érdekes karaketerekkel és motivációkkal.

Egyébként ezzel is butaságot mondtál:
"Látható stamina az ellenfeleknél, aminek köszönhetően nem tudnak végtelenül támadást spammelni. Csak hogy egy példát hozzak."

Az, hogy nem látsz valamit még létezhet. Soulsokban ugyanúgy fogy az npc-k staminája harc közben, de Nioh-val ellentétben vizuális jelekből kell ezt kikövetkeztetned nem pedig a GUI-ból, ami szvsz sokkal jobb megoldás. Rásadásul PvP-ben pedig végképp több feszültséget is visz a harcokba.
Egyedül talán a Bloodborneban tűnt úgy, hogy az npc vadászokra más szabályok vonatkoztak, és spammalhetik következmény nélkül a löfegyvert/dash-t.
jan 03., szerda 10:53 #194
Válasz herooftime (#192) üzenetére
Már ellőtték az 50. kommentben.
I am such a B.A.
[33] CHASE
jan 03., szerda 10:09 #193
Válasz herooftime (#192) üzenetére
Jó hát ezen felesleges elmélkedni: a Zelda sokkal inkább játék mint a Horizon, ami inkább "élmény".
[19] herooftime
jan 03., szerda 8:50 #192
Egy kis apróság az év játékához:

KATT!
pixiv.net
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 22:41 #191
Válasz ne5h (#190) üzenetére
Sztorin nem fogunk összeveszni, én meg az a fajta vagyok aki órákat szöszölt karaktergenerálásnál souls játékokban meg Dragons dogmában is és mikor photoshoppal dolgozom is véreres szemmel nézem extrém zoomban az utolsó rohadt kósza pixelt is amin még lehet finomítani. Szóval kinek mi.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 21:34 #190
Válasz Nyarlako (#188) üzenetére
Még így is korrektebb sztorija van, mint bármelyik Souls játéknak. A karaktergenerálásnál meg nem értem, mi a probléma. Ha az, hogy nem nézhet ki úgy, ahogy akarod, az szerintem tök mindegy, amikor kb csak a cutscene-ekben látszik az arca, ha pedig a kezdő statokra gondolsz, az simán állítható, csak nem akkora mértékben, mint egy Souls játéknál. De mivel úgyis van respec a játékban, ezt se érzem olyan hatalmas problémának. Az ismétlődő pályafelhasználást és ezzel együtt a level designt adom, abban valóban gyengébb, az ellenféltípus pedig csak abban az esetben, ha az elementál változatoktól eltekintesz. Csak mert hogy azoknak is van jelentőség, igaz nem NG-ben, hanem később, amikor már a mobok is szénné vannak buffolva.
I am such a B.A.
jan 02., kedd 21:13 #189
Válasz Rick Dangerous (#175) üzenetére
Főleg, ha a premierkori 60 dolláros árakat nézzük. Egy leárazás során viszont sokan késztetést érezhetnek a "rövidebb" kalandok felé is.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 19:47 #188
Válasz ne5h (#187) üzenetére
Nekem nem jött át. Egynek elment, de a történet volt a másik katasztrófa, borzalom gagyi lett. Talán majd legközelebb. A föszereplö sem volt egy annyira egyedi valaki hogy indokolja a karakterkészítés hiányát.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 14:27 #187
Válasz Nyarlako (#186) üzenetére
Látható stamina az ellenfeleknél, aminek köszönhetően nem tudnak végtelenül támadást spammelni. Csak hogy egy példát hozzak. Ha pedig a fegyverek mellett a ruhákat is végignézted volna, rájönnél, hogy a buildes megállapításod rohadtul nem igaz.
I am such a B.A.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 14:07 #186
Válasz ne5h (#185) üzenetére
Nekem kapásból egy sem jut az eszembe, a stance dolog jópofa volt de igazából annyira nem nagy szám és minden fegyver végylis mint egy dex build.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 11:55 #185
Válasz Nyarlako (#184) üzenetére
Simán van olyan megoldása is, amivel iskolapadba ülteti a Souls-okat, de azt nem tagadom, hogy vannak hibái. Mondjuk én a lootrendszert pont nem sorolnám közéjük, de ez már ízlés dolga.
I am such a B.A.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 11:35 #184
Nioht amúgy kár hogy elcseszték az idétlen diablós lootolással meg a mellékküldetések is unalmasak mikor sokadszorra használják fel ugyanazt a helyszínt, ahogy ellenféltípusból is kevés van.
Kellemes kis játék, de a Dark soulsnak a cipöfüzöjét se tudja bekötni pedig annak is van annyi hibája hogy kisregényt írhatnék róla.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 10:57 #183
Válasz Nyarlako (#181) üzenetére
Az Anromedát meg a Fallout 4-et még a negyedéig se vittem el, annyira untam - ellenben a HZD részben pont a feszessége miatt volt sokkal jobb.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 10:28 #182
Válasz Rick Dangerous (#165) üzenetére
Fagdromeda 26. nincs több kérdésem. Minöségi oldal lehet ez a Eurogaymen.
Steam id.: Nyarlako
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 10:27 #181
Válasz Rick Dangerous (#175) üzenetére
Sokszor a nyílt világ eröltetetetten nyújtja el a játékidöt, tele van üresjárattal és megöli az újrajátszhatóságot. Egy feszesebb játékot elövesz újra az ember, de a timesinkeket nem sokan miután kivitték.
Steam id.: Nyarlako
jan 01., hétfő 21:54 #180
Válasz Rick Dangerous (#179) üzenetére
Akkor csak várd ki az alapjáték végén a versét.
I am such a B.A.
jan 01., hétfő 21:46 #179
Válasz ne5h (#178) üzenetére
Én már a "...POP! goes the bandit" meg a "...blow things up and make people die" dalocskák hallatán majd lefordultam a kanapéról
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 21:33 #178
Válasz Rick Dangerous (#177) üzenetére
Fun fact: a Borderlands 2 fő sztoriírója Anthony Burch, aki Ashly testvére. Zseniális alakítás volt egyébként a részéről Tina, ha majd eljutsz a Tiny Tina's Assault on Dragon Keep DLC-hez, ott fog csak igazán brillírozni.
I am such a B.A.
jan 01., hétfő 21:15 #177
Válasz ne5h (#176) üzenetére
Abszolút. Jó kis oldal, kedvelem amúgy is.

Hanem lejjeb görgetve, best performance: Ashly Burch a HZD-ben nyújtottakért, jólvan, megérdemelt, olvasom tovább, hogyaszongya a Borderlands 2-ben is szinkronizált - de vajon kit? Siren? Tannis? Hánebazmá hogy TINY TINA! o_O Ha ezerszer játszom végig a Borderlands 2-t, ez akkor se jutott volna eszembe!
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 20:32 #176
Válasz Rick Dangerous (#174) üzenetére
Ez is egy egész korrekt összeállítás (szerintem), mind olvasói, mind szerkesztői oldalról.

KATT!
I am such a B.A.
jan 01., hétfő 19:50 #175
Válasz Necroman Mk2 (#173) üzenetére
A legtöbb gamer - szerintem és a mellékelt ábra szerint is - szívesebben veszi az 50-100 órás játékélményt, mint az 5-10 órásat. Persze csak ha minőséget is kap a mennyiség mellé, mert játék közben unatkozni / bosszankodni azt nem szeret.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 19:47 #174
Válasz Kenny (#170) üzenetére
Az olvasóik legalább nem szenvednek abban a rettenetes sznobériában, mint a szerkesztők...
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 19:24 #173
Válasz Fórumozó (#172) üzenetére
Nem, inkább azt, hogy mit kedvel a játékosok nagy többsége. Persze a nyílt világ önmagában még nem jelent garanciát a sikerre, de ha jól megcsinálják, mint a fenti példákban, akkor a legtöbb gamernél simán maga mögé utasítja a történet vezérelt, lineáris játékokat.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[48] Fórumozó
jan 01., hétfő 18:18 #172
Válasz Necroman Mk2 (#171) üzenetére
Ami az, hogy nem igazán van erős AAA lineáris single játék?
MEDIOCRE
jan 01., hétfő 17:09 #171
Ahogy sejtettem, az idei évet IS egy open world játék nyerte meg. Sőt, a top5-ből 4 cím open world.
Ezek alapján mindenki leveheti a tanulságot...
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[15] Kenny
jan 01., hétfő 16:43 #170
Válasz Rick Dangerous (#165) üzenetére
Van ott is olvasói top 50... KATT!

1. Zelda
2. Mario
3. HzD
4. Persona 5
5. Nier
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
jan 01., hétfő 13:51 #169
Válasz grosy (#167) üzenetére
Volt már szerencsém hozzá rövid ideig, illetve néztem pár gameplay-t, de jól esik az aggódás.
I am such a B.A.
Összesen: 218 [1-50]
1 | 2 | 3 | 4 | 5
Friss hírek

18 | Gamer365 Podcast 2018 november

Itt van az ősz, itt van újra a maga kismillió videojátékos megjelenésével, napsütésbe csavart időjárásával, és a következő Gamer365 Podcasttel, amelyben kivesézzük a Blizzcon legizgalmasabb pillanatát, regélünk Ian Livingstone-ról és a Playstation Classicról.

976 | [Nyerd meg!] Játékeső - VALKYRIA CHRONICLES 4

Van egy jó hírünk, meg hozzá pár még jobb - a dögmelegnek ígérkező augusztust és szeptembert fincsi nyereményjátékkal szeretnénk feldobni, ahol teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni nyereményjáték formájában. Gyertek és játsszatok - veszteni nem veszíthettek!

9 | Gamer365 podcast GC2018 #3

Maga az expó ugyan még a hétvégén is tart, számunkra azonban a csütörtöki nappal befejeződött a 2018-as Gamescom. Program és látnivaló szerencsére az utolsó napra is akadt - legemlékezetesebb, legérdekesebb és legbizarrabb élményeinket egy és háromnegyed órában hallgathatjátok.

4 | USA eladások: a CoD nyerte az októbert

Soha nem volt még annyira erős október, mint most.

11 | Fallout 76: villámgyors akció

Egy héttel a megjelenés után már nyírbálják az árcédulát.

6 | [Felzárkóztató] Darksiders

Ezeket érdemes tudnod a harmadik rész előtt.

21 | Elkészült a Kingdom Hearts III

Új trailer is érkezett a jó hírek mellé.

wiiu 1 | Super Smash Bros: bejelentkezik a bejelentő

Mindenki Bemondója kommentálja végig a 7 perces trailert.