[2017] Az év legjobb játékai: 10-1
Eddig 218 hozzászólás
Gamer365
2017. december 30.
szombat 14:00
Elérkeztünk a visszaszámlálás utolsó - és egyben legizgalmasabb - részéhez: itt az ideje, hogy kiderüljön, mely játékok végeztek az élmezőnyben olvasói szavazásunkon. Íme a 2017-es esztendő tíz legemlékezetesebb alkotása, köztük az Év Játékával - természetesen továbbra is a ti szösszeneteitekkel kiegészítve.



Wolfenstein II: The New Colossus | MachineGames | Szerintünk: 8 pont

"Összhatás. Úgy vélem, egy videojáték esetében ez a legfontosabb. Hiszen lehet, hogy egy-egy eleme nem a legtökéletesebb egy jó játéknak, de ha valami ezt palástolni tudja, a nap végén lehet, hogy még így is tud nyerni. A Wolfi 2 pedig pontosan ettől különleges. Első ránézésre nem tűnik többnek - az egyébként klassz - elődjénél, ám a stáblistához érve egy messze tetőzött élményt kaptam tőle. Jóllehet, a játékmenetben akad némi negatív újdonság is, de ennek ellenére valahogy a történetmesélés és interaktív náciirtás, még sosem alkotott ilyen remek fúziót." (multishoot)

"Az előző rész után egyszerűen nem tudtam nem várni. Számomra mindenben jobb lett annál, de még is megtartotta, amiben az jó volt." (Jakec1115)

"Hihetetlen pörgés, rengeteg kivégzett náci, jó - bár lezáratlan - történet, elképesztő atmoszféra. A MachineGames igazából ezzel kimaxolta az FPS műfajt, ahogy tavaly a Doom, úgy idén ez a játék is valami hihetetlenre sikeredett. MUST PLAY bárkinek, aki szereti az FPS-eket." (Ide93)



NieR: Automata | PlatinumGames | Szerintünk: 8 pont

"Az előző Nier játékot X360-on szerettem, csak a gameplay nem volt épp tökéletes, így egy végigjátszás után félretettem. Itt viszont Yoko Taro-t segítette a PlatinumGames, és ők elhozták nem csak az idei év, de (talán) játékos pályafutásom kedvenc játékát. A harc remek, a karakterek emlékezetesek és szerethetőek, változnak a történet alatt, a zenére pedig nincsenek szavaim. Ritka, hogy minden ennyire egyben legyen egy játékban, és bár nem tökéletes (a PC-s verzió a mai napig nem mentes a hibáktól, és ez valószínűleg már így is marad), bármilyen hiányosságát hajlandó vagyok elnézni, mert ez a játék egy élményt adott." (B3asT)

"Az első Niert a zene adta el, amivel még a szürreális története is befogadható volt. Ezt a részt viszont a továbbra is tökéletes zenén kívül kétségtelenül a csiszolt játékmenete és harcrendszere tette igazán élvezetessé... és persze a folyamatosan képernyőn lévő kerek idomok. :)" (Laza)

"Lehet nem a legszebb, lehet nem a legkidolgozottabb, de annyire egyedi és különleges hangulata van ennek a játéknak, amire nem nagyon vannak szavak. Remek sztori, érdekes karakterek és világ. A játékműfajok ügyes vegyítése. Azok az ügyes kikacsintások a gamerek felé (aki kiplatinázta, az tudja, miről beszélek.) Úgy érzem, feltámadt a japán játékfejlesztés, lehet más úton járnak, mint a nyugatiak, de ha azt ilyen minőségben teszik, én csak örülni tudok!" (TidusFamous)



Cuphead | StudioMDHR | Szerintünk: 9 pont

"A süllyesztőből a mennyekbe. A végtelenségig elhúzódó fejlesztési idő megtérült, ugyanis a Cuphead valami más. Valami olyan, ami reményt adhat a játékosok és fejlesztők számára, mert lehet ezt másként is csinálni. Lehet valami képzőművészeti, miközben a tömeg számára egyszerű és feldolgozható. A 20. századi elemek és látványvilág összemosható a modern kor elvárásaival, miközben olyan interaktív élményt nyújt, amire emlékezni fogunk; különösen a nehézség és hangulat miatt." (CoolCat)

"Egy játék, ami annyira cuki, amennyire nehéz - ugyanakkor nem csal, ami nagyon pozitív! Feleségemmel ketten próbáljuk megfektetni a bossokat, néha a saját idegrendszerünk rovására, mindenesetre eddig nem lett kontroller széttörve, és ez egy jó dolog. A zenék egy-az-egyben idézik a régi, fekete-fehér Mickey egeres rajzfilmeket, azokat az idióta ringatózó mozgásokat, és ez az egész hangulatot annyira megdobja, hogy mindig kíváncsian kezdünk bele egy újabb menetbe." (Hwopapa)

"Az év meglepetése! A képi világa, zenéi és hangjai egy üde színfolt az általában megjelenő játékok között. A Cuphead idézi a 16-bites érát nehézségében és hangulatában. Nem igazságtalan, minden tanulható, csak kitartás kell hozzá. Az eleinte legyőzhetetlennek gondolt bossok mind legyőzhetőek, és a sikerérzés egy ilyen küzdelem után a játék legjobb része!" (Palmer07)



Nioh | Team Ninja | Szerintünk: 9 pont

"Ha csak egy Dark Souls klón lenne a Szengoku érában, már akkor is jó eséllyel pályázna az "év játéka" címre, de ennél jóval többet tud a Nioh. Komplex harcrendszer, loot, kőkemény kihívás és a japán történelem egyik legizgalmasabb periódusának szórakoztató feldolgozása, plusz három kimondottan erős DLC. Kell ennél több? Igen, egy második rész." (shearer)

"Soulsborne játékmenet megspékelve fantasztikus loot rendszerrel, felgyorsított, mély harcrendszerrel és autentikus japán szamuráj hangulattal. Nem mostanában rakott le a Team Ninja kimagasló játékot az asztalra, de a Nioh révén újra visszatértek az első osztályba. Párját ritkítóan igényes játék." (maccc)

"A képlet egyszerű: Diablo + Onimusha + Ninja Gaiden + Dark Souls + sok-sok szeretet = Nioh. Az egyik legjobb akció-RPG, ami valaha készült. Remek sztori, végletekig polírozott harcrendszer, tonnányi tartalom, csúcs soundtrack! Remélem, a második részre nem kell több mint 10 évet várni!" (p.jay)



Uncharted: The Lost Legacy | Naughty Dog | Szerintünk: 8 pont

"A Naughty Dog egyszerűen nem tud hibázni. Nem világmegváltó, de minden ugyanolyan jól működik benne, ahogy eddig is. Remek lövöldözés, pazar grafika, könnyed és vicces történet. Izgalmas 10 órás kaland, ami remek instant szórakozást nyújt." (Tom)

"Gyönyörű játék, amely folytatta az Uncharted 4 által kitaposott utat. Tökéletes gunplay, gyönyörű tájak, érdekes fejtörők. PlayStation 4 tulajoknak a tipikus Must Have játék." (Csabee86)

"A szokásos gyönyőrű látvány, és harci, ügyességi, illetve logikai elemeket kaptunk itt is. Ami miatt különleges, az a két főszereplő hölgyemény és az ő rendkívűl egyedi stílusuk, személyiségük. Számomra nagyon élvezetes volt őket hallgatni, illetve a történetüket követni, és felüdülés volt Drake után ez a vérfrissítés." (AdamMcKraken)

"Az Uncharted az egyik kedvenc videojáték sorozatom, így nagyon vártam a megjelenést. A grafika elsőrangú, rendkívül szépen kidolgozottak a karakterek és a környezet. A játék közben nekem sokszor visszaköszönt az első két rész, gondolok itt az őserdős helyszínre vagy avonatos küldetésre, ezeket a figyelmességeket külön értékeltem. Nekem 13 óra lett az első végigjátszás, de még biztosan újra végig fogom játszani a közeljövőben. Remélem, hogy a nyilatkozatokkal ellentétben lesz még Uncharted játék a jövőben." (Piki)

Még nincs vége! Folytatás a következő oldalon az 5-1. helyezettekkel.
>>

Összesen: 218 [1-50]
1 | 2 | 3 | 4 | 5
[40] Rewmac
jan 08., hétfő 16:11 #218
É nen mis tudom melyik AC-mél közöltem, hogy soha többet a sorozattal, de egyre többet olvasom, hogy ez most jó lett. Az utolsó amit nagyon élveztem a hajós rész volt fogalmam sincs az melyik. A Horzion Zero Dawn eddig is fenn volt a listámon, de ezután meg aztán pláne fel fog kerülni.
Youtube: TheIconizer
[13] Nyarlako
jan 04., csütörtök 3:30 #217
Válasz ne5h (#216) üzenetére
Ízlés dolga, szájbarágós játékból meg ami tálcán kínál választ mindenre szerintem van elég.
Steam id.: Nyarlako
jan 03., szerda 23:21 #216
Válasz Nyarlako (#215) üzenetére
Amivel továbbra sincs semmi bajom, de azért nem mindegy, hogy a 100 darabos puzzle-ből 3 darab hiányzik csak vagy mondjuk 60. Egyébként néztem lore elemző videókat a Bloodborne-ból (pont azért, mert érdekelt, hogy mi az, amit esetleg kihagytam vagy másképp lehetne) és baromi jó magyarázatok voltak, amik bizonyos szinten eléggé egyeztek, tehát mégiscsak van egy nagyjából kész háttér, világ, csak jobban örültem volna, ha a játék ebből kicsivel többet adott volna direktbe. Ennyi.
I am such a B.A.
[13] Nyarlako
jan 03., szerda 23:00 #215
Válasz ne5h (#214) üzenetére
És itt jön az hogy a fantáziád kiegészíti a részeket és kicsit sajátod a sztori.
Steam id.: Nyarlako
jan 03., szerda 22:56 #214
Válasz priewoferdc (#209) üzenetére
"A Soulsok nem átvezetőkben mesélnek..., hanem párbeszédekkel, tárgyleírásokkal"

Pontosan ez a bajom vele (főleg a leírásokkal). Nem azt várom, hogy mindent a számba rágjon, de mivel a játék ennyire épít a misztikumra (amivel egyébként semmi bajom nincs, mert valóban jól áll neki), sosem tudhatom, mi az tárgy/fegyver/ruha/bármi, aminek a leírása például közelebb visz a világ megismeréséhez. Mert ugye nem kezd azzal, hogy itt a lista, ezeket gyűjtsd össze és mindent érteni fogsz. Emiatt tartom korrektebbnek a Nioh felfogását (és sosem mondtam, hogy a korrekt=jó), mert amit el akar mondani, azt meg is teszi. Nem azt mondom, hogy a világ legjobb forgatókönyvével bír, nyilván bele lehet kötni a minőségébe, de ettől függetlenül mire végigértem a játékon, tudtam, hogy ki kicsoda, mit miért csinált. A Souls-oknál ezzel szemben a végigjátszás után még van az ember fejében nagyjából kismillió kérdés, amikre vagy talál választ az összegyűjtött cuccokból vagy nem.
I am such a B.A.
jan 03., szerda 22:45 #213
Válasz priewoferdc (#207) üzenetére
Prey-hez és a Divinity-hez nem volt szerencsém, ellenben a Persona 5 pontosan élvezhető véleményem szerint bármilyen játékos számára, köszönhetően a (szerintem) jól belőtt nehézségi szinteknek. Aki még sosem találkozott a szériával vagy a műfajjal, annak ott a (ha jól emlékszem) very easy mód, ami aztán tényleg azért van, hogy bárki végig tudjon érni a játékon, magasabb szinteken meg egész jól skálázódik a kihívás, bőven kínálva lehetőséget rá, hogy mindenki annyira mélyedjen el benne, amennyire tud/akar. Ettől függetlenül a kicsit játszok, majd lépek tovább hozzáállás valóban nem igaz rá, még ha végig is rohan rajta az ember, akkor is lazán van 30-40 óra körül a végigjátszás. Normálisan haladva meg ennek lazán a duplája, de inkább triplája.
I am such a B.A.
[33] CHASE
jan 03., szerda 22:18 #212
Válasz priewoferdc (#207) üzenetére
Akkor a "minden" szót kicserélem a legtöbb, vagy csupán "sok" jelzőre, mert amúgy egyetértünk.
jan 03., szerda 20:30 #211
Válasz priewoferdc (#210) üzenetére
Ok, igy mar vilagos. Kozben utananeztem/erdeklodtem a BotW-nak, valoban igy van. Kerdes, ez mennyire szorakoztato. Azt hiszem, ez csak jatszva derulne ki.

A HZD-t en oktoberben jatszottam vegig, lehet a patch miatt, de nekem hardon volt kihivas boven. Lehet, hogy te vagy tul jo jatekos. Az kulon tetszett a jatekban, hogy sok lehetoseged volt, pl lopakodas, lesbol tamadas, csapdaallitas, tavolsagi ijjazas, vagy akar kozelharc es mindig erdemes.volt felmerni a terepet, az ellenseg szamat, gyenge pontjait, hogy kivalaszd, mi a celravezeto. De lehet, hogy a Zeldaban ennel is tobb lehetoseg van.

Regi jatekok: nem az Elder Scrolls es Gothicocra gondoltam, hanem a regebbiekre, 16 bit vagy korabbi, de ezek is mar 15-20 ev koruliek, szoval ja. Nekem inkabb az egyszeru, de ugyesseget igenylo jatekok derengenek fel, de ketsegtelenul voltak olyanok is, amiket irsz.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 03., szerda 19:02 #210
Válasz Rick Dangerous (#206) üzenetére
Igen kb. A Zelda egy rakás dolgot a kreativitásodra bíz, megmutatja az alapokat és az utadra enged (kár hasonlítanod a régiekhez, mert más - ugyan nincs túl nagy rálátásom a frencsájzra, de amit próbaltam az mind erősen fogta a játékos kezét), ha ez nem hangzik jól akkor tényleg csalódni fogsz. Magadnak kell megismerned a kisebb-nagyobb mechanikákat, hogy lehet öket hasznalni és hogyan viszonyulnak egymáshoz. A Horizon ennek az ellentéte: mindent megmutat, mindenre rávezet. Persze ígyis kreatívkodhatsz (vannak benne érdekes kütyük), de jóval áramvonalasabb élmény, kevesebbet vár el a játékostól.

"Horizon (...) Ugyanis nem adja könnyen a sikerélményt, még normalon sem."

Ez szerintem nem igaz. Én az elején próbalgattam a nehézségeket és lepkefingként éltem meg a normált majd a legfelső mellett maradtam, ami ugyan szivatós volt helyenként, de az sem extrém módon (azóta ha jól tudom belepatcheltek egy nehezebbet - de már elment a gusztusom a játéktól). Meg hát ez amúgy is lényegtelen, fent már tisztáztuk hogy nem a nehézségről beszéltem.

"Old-school játékos vagyok, lévén közel 30 éve kezdtem, de nem sok old-school klasszikust tudnék mondani, ahola felfedezés jjelenetette a játékot"

Képzelegsz. A felfedezés már a kezdetektől fundamentásis játékmechanikai elem és bár félek te a játékvilág felfedezéseként értelmeztem, én elsősorban a játékmechanikai nüanszok felfedezésére gondoltam. Lényegtelen, mindkét esetben tévedsz.
A klasszikus nyitottabb világú játékok keményen penalizáltak ha a felfedezés részét hanyagoltad (Elder Scrolls, Gothic), a valós idejü stratégiai játékok alapvető és fontos része a világ felfedezése, a D&D-féle rpg-k szintén erre épülnek (Wizardry), a collectathon platformerekről nem is beszélve vagy a klasszikus FPS-ekről, ahol nehezebb nehezségeken vérpisilős magad átverekedni ha nem fedezed fel kellően a mapokat titkok után (meg ha fps: System shock? Deus ex? Melyikben nem kellett felfedezni?).
Gondolom a készakarva elhallgatott játékmechanikákra, amik felfedezése a játékosra volt bízva, már nem kell példákat hoznom

Jah és egy tipp: ne vegyél új platformot egyetlen játék miatt. Nincs olyan játék ami annyit ér.
jan 03., szerda 18:54 #209
Válasz ne5h (#205) üzenetére
hm ... ok, tehát akkor az átvezetőkben szereplők száma alapján értékeljük a sztorit?
A Soulsok nem átvezetőkben mesélnek (szóval ez a nézőpont teljesen zsákutca), hanem párbeszédekkel, tárgyleírásokkal (ez nagyon gáz, ráadasul ha jól rémlik a Bloodborne a trófeák leírasában ad infót a befejésekhez) és a környezettel (ez viszont nem gáz és nagyon nehéz jól csinálni, Nioh pl nem is tudja).
Az egész Nioh történetvezetés olyan kultúr sokk volt számomra, hogy rosszabb szájízt hagyott maga után mintha nem is lett volna egyáltalan sztori csak független szintek egymásutánja. Szerintem túltárgyaljuk, nincs kedvem példákat keresgélni, hogy hol mutatott be a játék egy teljesen új szereplőt csak azért hogy bökje elöre a történetet és dobta el a kovetkező jelenetben vagy hol erőszakolja meg a suspenson-of-disbelief kapcsolót csak hogy validalja a következő küldetést mert az előbb kész volt mint a sztori, ahogy példákat a könnyfakasztó dialógusokra sem (a kedvencem a csaj aki szerelmes lett mert váltott két teljesen semleges mondatot a főszereplővel - merthát kell a romantikus szál). Ha ez neked korrekt hát lelked rajta.
[8] sti
jan 03., szerda 18:51 #208
Válasz herooftime (#192) üzenetére
Voltis mar vagy 36szor meg kulonben is a szar izlesu, taplo magyar gemereknek hiaba mutogatsz ilyesmit. Ugyse ertjuk meg. Tul alacsony a szint..
jan 03., szerda 18:47 #207
Válasz CHASE (#204) üzenetére
Nem véletlenül volt idézőjelben a hardcore
De ha már itt vagyok: nem értek egyet, már ha a hadcore szintet ugyanúgy definiáljuk - az én olvasatomban amikor a játék elvárja, hogy elsajátítsd behatóan és azért térj hozzá vissza újra és újra mert a kompetenciád függvényében folyamatosan tud újat mutatni a mechanikáin keresztül, a motiváció pedig a játékélmény és nem a következő átvezető.
Na nem konkrétan a Zelda-Horizon duóra gondolok most, mert bár nézőpont szerint akár mindkettő megfelelhet a fentinek (Horizon is szépeket tud villanatani magasabb nehézségeken, még ha van mozi-üzemmód is), számomra egyikük sem volt túl érdekes játékmechanikai szinten és unalom miatt mindkettőt félbehagytam.
Ellenben az egekbe tudom dicsérni a Preyt és az Original Sin 2-őt (meg látok potenciált a Persona 5-ben, de még nem jutottam el hozzá) és nem érzem úgy, hogy bármelyik is különösebben élvezhető egy casual játékos számára, aki azért ül le, hogy akkor most majd jól elszórakozgatók egy órácskát mert nincs jobb dolgom, jövő héten meg úgyis jön a következő játék. Értsd jól: nem csak időt kér a játékostól, hanem figyelmet, tanulást, kísérletezgetést.
jan 03., szerda 14:47 #206
Válasz priewoferdc (#201) üzenetére
Hogy érted azt, hogy "elengedi a kezed"? Nem mondja meg, mi a feladat? Nem mutatja a térképen, hogy azt hol találod? Nem mutatja be, hogyan használd fegyvereidet és a skilljeidet? Mert ha igen, akkor: 1.) végtelenül örülök, hogy a HZD más; 2.) csalódni fogok a Zeldában, pedig elsősorban miatta akarok Switchet.

Szintúgy nem tudom (pedig a HZD-t A-tól Z-ig ismerem) mire gondolsz, amikor azt írod, hogy mindig a kedvemben akar járni? Komolyan. Ugyanis nem adja könnyen a sikerélményt, még normalon sem.

Old-school játékos vagyok, lévén közel 30 éve kezdtem, de nem sok old-school klasszikust tudnék mondani, ahola felfedezés jjelenetette a játékot, éppenséggel a régi Zeldák sem kifejezetten arról szóltak (Link to the Past, pl. amit számtaslanszor végigvittem: megkapod a térképen hova menj, verd le a mobokat, old meg a puzzle-ket, győzd le a bosst, repeat)
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 03., szerda 13:55 #205
Válasz priewoferdc (#202) üzenetére
De nem csak a boss-okat látod az átvezetőben, épp erről beszélek. Azért az Ieyasu-Mitsunari szembenállást elég jól bemutatja.
I am such a B.A.
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:52 #204
Válasz priewoferdc (#201) üzenetére
Pontosan.
Megjegyzem, ennek semmi köze sztem a hardkórságához, minden játékot lehet casual és hardcore szinten nyomni, a játék hozzáállásáról van szó, nem a játékos idő befektetéséről.
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:50 #203
Válasz maccc (#199) üzenetére
Még egyszer, a Zeldához képest kevésbé játék. A mainstream átlaghoz képest felfele lóg ki a Horizon.
Arról meg nem tehetek, hogy nekem alapvetően minden játék élmény, amíg nem ás le egy bizonyos ponton túlra (mechanikában, lehetőségeiben), aztán kezdődik csak a játék.
jan 03., szerda 13:43 #202
Válasz ne5h (#200) üzenetére
"Dark Souls III "történetével," amit fél mondatban össze lehet foglalni (kialszik a tűz)"

Javaslom üsd fel a "cselekmény" és a "történet" definícióját. A DS-ekben a világ és karakterek története/lore-ja egyenlő a játék történetével.

"nem csak annyi átvezetőt kapsz, ahogy az éppen aktuális boss megjelenik, de hogy mit miért csinál, arról semmit nem tudsz meg"

Anyám borogass, a Nioh pont ezt csinálja szinte az összes bossával. Még a legutolsó, fő konsprirátor boss is ilyen. Hirtelen megjelenik és hirtelen eltűnik. Vicc az egész.
jan 03., szerda 13:39 #201
Válasz Rick Dangerous (#196) üzenetére
Pedig nagyon egyszerűen beláthatod, hogy mire gondolnak ezzel a "hardkór" gamerek, itt is többször le lett írva: a Zelda elengedi a kezed az első pillanatban és rád bízza a játékmechanikák felfedezését, míg a Horizon minden lépésednél a kedvedben akar járni. Az old-school játékosnak az előbbi jelenti a játékot. Nem értek én sem egyet ezzel a definícióval, de azt még kevésbé értem, hogy ez miért ekkora probléma egyeseknek, hogy kommentek százain rugóznak rajta.
A játékipar a játékosokkal együtt már jó ideje azon pörög, hogy vegyék komolyabban a médiumot, hogy tompuljon a geek-éle a videojátékoknak és tűnjenek el az esetlegesen ezzel járó stigmák is. Hányszor olvashattad ujjongások közepette pl 10 évvel ezelőtti reviewokban, hogy, "vao ez már nem csak játék, ez sokkal több annál", mennyivel menőbben hangzik, hogy "én egy komoly interaktív drámát éltem át" (Fahrenheit, Heavy Rain) vagy "én egy művészeti mesterművet tanulmányoztam" (Braid, Limbo), minthogy "egész éjjel grindoltam egy xy leveles buzogányért". Hisz csak a dedósok játszanak. Most meg reklamálunk, mert "több mint játék".

Mindenesetre nekem a Horizon az open-world Uncharted. Szinte minden elemében sztori-központú, szereti az átvezetőket és ért is hozzajuk, hozza az átlagnál jobb nyári blockbuster-film minőséget és ehhez jár egy fun, dinamikus, pörgős, nehézséggel jól skálázódó harcrendszer, amit a kocajátékos is élvez, a gyakorlottabbnak pedig teret hagy taktikázni.
jan 03., szerda 13:21 #200
Válasz priewoferdc (#195) üzenetére
Úgy tudom rámondani, hogy korrekt, hogy szemben egy Dark Souls III "történetével," amit fél mondatban össze lehet foglalni (kialszik a tűz), a Nioh esetében legalább van egy ív, amit végigkövet. Van cselekménye, a karakterek motivációja többé-kevésbé be van mutatva, nem csak annyi átvezetőt kapsz, ahogy az éppen aktuális boss megjelenik, de hogy mit miért csinál, arról semmit nem tudsz meg. A Souls játékoknak lore-ja van, ebben valóban remekek, de ezt nem kéne összemosni a történettel.

A Bloodborne-t imádom, de annak is csak egy alapfelütése van történet címszóval (ébredj fel a rémálomból), semmi több.
I am such a B.A.
[24] maccc
jan 03., szerda 13:16 #199
Válasz CHASE (#198) üzenetére
De ez szimplán hülyeség. Próbáld meg indokolni a Horizon miért élmény", mint sem játék? Konkrétan 99%-ban craft, gyüjtögetés, küldetés felvevés, rpg fejlesztés, vadászás, bunkerbevétel a játék. Egy klasszikus nyílt világú akció játék rpg elemekkel és sajátosabb harcrendszerrel megspékelve, szinte egy az egyben a Witcher 3 alapjaira építve.

Mitől kevésbé játék ez mint bármelyik más kevésbé komplex, vagy komplex sandbox? Vagy akár mint a Zelda? Igen, tudjuk: jobb az ZISTEN több aspektusát tekintve, év eleje óta erről szól a történet, de következetlen hülyeségekkel egy másik játékra nézve ne próbáljuk már tovább fokozni a valóban vitathatatlan erényeit. Komolyan mint egy szekta. már.

Hogy akarod pont ehhez a játékhoz az élményt mosni a játék mivolta helyett mikor totálisan gameplay központú.
Vagy mi nálad az élmény"? Mert egy David Cage játék, az idei Hellbalde az ultra lnearitással, qte, mozikkal abszolút az, illetve ezekre használják ezt a jelzőt.
Na de egy Horizonra? Baromira következetlen.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:05 #198
Válasz Rick Dangerous (#196) üzenetére
De ez inkább a Zelda dicsérete akart lenni és nem a többi fikázésa.
[33] CHASE
jan 03., szerda 13:01 #197
Válasz Rick Dangerous (#196) üzenetére
Nem, a Zeldához képest kevésbé játék. A többi mainstream vonalhoz képest inkább.
Tehát mondjuk a kettő között van. (de a Last of Ust és az Unchartedet nem venném egy kalap alá)
jan 03., szerda 12:43 #196
Válasz CHASE (#193) üzenetére
Nem tudom, hogy érted, hogy a Horizon nem (annyira) játék, hanem élmény, de ha az Uncharted - Last of Us vonalra utalsz, akkor 100 óra HZD + Frozen Wilds után azt kell mondjam, ennél nagyobbat nem is tévedhetnél.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 03., szerda 12:27 #195
Válasz ne5h (#190) üzenetére
"Még így is korrektebb sztorija van, mint bármelyik Souls játéknak."

Nem, nincs neki. A Nioh az egyik legamatőrebb sztorimesélést villantotta amit az utóbbi években triplaA szinten volt balszerencsém végigszenvedni, egyszerűen képtelen vagyok megérteni, hogy lehet arra a logikátlan, kesze-kusza, klisés marhaságra azt mondani, hogy korrekt. A fő cselekmény és a főgonosz egy matiné szintjén áll, a millió karakterből nincs egy darab aki ne csak felszínesen lenne bemutatva (ha egyáltalán be van) potyognak a semmiből csak hogy beböfögjene egy mondatot es teljesen eltűnjenek; a játéknak még sokszor az is a nehzére esik, hogy érdemben összekösse az átvezetőket azzal ami gameplay közben történik. Süt az egészről, hogy a development hellben újra és újra át lett írva a forgatókönyv és definiálva a játékmenet, míg a végére sehogy nem áll össze egy logikus egésszé.
Szemben a Soulsok sem tudnak jól sztorit mesélni, de az legalább koherens, okosan és következetesen felépített és itt-ott potyannak fasza mellékszálak érdekes karaketerekkel és motivációkkal.

Egyébként ezzel is butaságot mondtál:
"Látható stamina az ellenfeleknél, aminek köszönhetően nem tudnak végtelenül támadást spammelni. Csak hogy egy példát hozzak."

Az, hogy nem látsz valamit még létezhet. Soulsokban ugyanúgy fogy az npc-k staminája harc közben, de Nioh-val ellentétben vizuális jelekből kell ezt kikövetkeztetned nem pedig a GUI-ból, ami szvsz sokkal jobb megoldás. Rásadásul PvP-ben pedig végképp több feszültséget is visz a harcokba.
Egyedül talán a Bloodborneban tűnt úgy, hogy az npc vadászokra más szabályok vonatkoztak, és spammalhetik következmény nélkül a löfegyvert/dash-t.
jan 03., szerda 10:53 #194
Válasz herooftime (#192) üzenetére
Már ellőtték az 50. kommentben.
I am such a B.A.
[33] CHASE
jan 03., szerda 10:09 #193
Válasz herooftime (#192) üzenetére
Jó hát ezen felesleges elmélkedni: a Zelda sokkal inkább játék mint a Horizon, ami inkább "élmény".
[19] herooftime
jan 03., szerda 8:50 #192
Egy kis apróság az év játékához:

KATT!
Amerikai cégek (Playstation, steam, deviantArt, twitch) -> cenzura japánban is. Japán cégek (Nintendo, dlsite, pixiv, nicovideo) -> van minden angolul is.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 22:41 #191
Válasz ne5h (#190) üzenetére
Sztorin nem fogunk összeveszni, én meg az a fajta vagyok aki órákat szöszölt karaktergenerálásnál souls játékokban meg Dragons dogmában is és mikor photoshoppal dolgozom is véreres szemmel nézem extrém zoomban az utolsó rohadt kósza pixelt is amin még lehet finomítani. Szóval kinek mi.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 21:34 #190
Válasz Nyarlako (#188) üzenetére
Még így is korrektebb sztorija van, mint bármelyik Souls játéknak. A karaktergenerálásnál meg nem értem, mi a probléma. Ha az, hogy nem nézhet ki úgy, ahogy akarod, az szerintem tök mindegy, amikor kb csak a cutscene-ekben látszik az arca, ha pedig a kezdő statokra gondolsz, az simán állítható, csak nem akkora mértékben, mint egy Souls játéknál. De mivel úgyis van respec a játékban, ezt se érzem olyan hatalmas problémának. Az ismétlődő pályafelhasználást és ezzel együtt a level designt adom, abban valóban gyengébb, az ellenféltípus pedig csak abban az esetben, ha az elementál változatoktól eltekintesz. Csak mert hogy azoknak is van jelentőség, igaz nem NG-ben, hanem később, amikor már a mobok is szénné vannak buffolva.
I am such a B.A.
jan 02., kedd 21:13 #189
Válasz Rick Dangerous (#175) üzenetére
Főleg, ha a premierkori 60 dolláros árakat nézzük. Egy leárazás során viszont sokan késztetést érezhetnek a "rövidebb" kalandok felé is.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 19:47 #188
Válasz ne5h (#187) üzenetére
Nekem nem jött át. Egynek elment, de a történet volt a másik katasztrófa, borzalom gagyi lett. Talán majd legközelebb. A föszereplö sem volt egy annyira egyedi valaki hogy indokolja a karakterkészítés hiányát.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 14:27 #187
Válasz Nyarlako (#186) üzenetére
Látható stamina az ellenfeleknél, aminek köszönhetően nem tudnak végtelenül támadást spammelni. Csak hogy egy példát hozzak. Ha pedig a fegyverek mellett a ruhákat is végignézted volna, rájönnél, hogy a buildes megállapításod rohadtul nem igaz.
I am such a B.A.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 14:07 #186
Válasz ne5h (#185) üzenetére
Nekem kapásból egy sem jut az eszembe, a stance dolog jópofa volt de igazából annyira nem nagy szám és minden fegyver végylis mint egy dex build.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 11:55 #185
Válasz Nyarlako (#184) üzenetére
Simán van olyan megoldása is, amivel iskolapadba ülteti a Souls-okat, de azt nem tagadom, hogy vannak hibái. Mondjuk én a lootrendszert pont nem sorolnám közéjük, de ez már ízlés dolga.
I am such a B.A.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 11:35 #184
Nioht amúgy kár hogy elcseszték az idétlen diablós lootolással meg a mellékküldetések is unalmasak mikor sokadszorra használják fel ugyanazt a helyszínt, ahogy ellenféltípusból is kevés van.
Kellemes kis játék, de a Dark soulsnak a cipöfüzöjét se tudja bekötni pedig annak is van annyi hibája hogy kisregényt írhatnék róla.
Steam id.: Nyarlako
jan 02., kedd 10:57 #183
Válasz Nyarlako (#181) üzenetére
Az Anromedát meg a Fallout 4-et még a negyedéig se vittem el, annyira untam - ellenben a HZD részben pont a feszessége miatt volt sokkal jobb.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 10:28 #182
Válasz Rick Dangerous (#165) üzenetére
Fagdromeda 26. nincs több kérdésem. Minöségi oldal lehet ez a Eurogaymen.
Steam id.: Nyarlako
[13] Nyarlako
jan 02., kedd 10:27 #181
Válasz Rick Dangerous (#175) üzenetére
Sokszor a nyílt világ eröltetetetten nyújtja el a játékidöt, tele van üresjárattal és megöli az újrajátszhatóságot. Egy feszesebb játékot elövesz újra az ember, de a timesinkeket nem sokan miután kivitték.
Steam id.: Nyarlako
jan 01., hétfő 21:54 #180
Válasz Rick Dangerous (#179) üzenetére
Akkor csak várd ki az alapjáték végén a versét.
I am such a B.A.
jan 01., hétfő 21:46 #179
Válasz ne5h (#178) üzenetére
Én már a "...POP! goes the bandit" meg a "...blow things up and make people die" dalocskák hallatán majd lefordultam a kanapéról
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 21:33 #178
Válasz Rick Dangerous (#177) üzenetére
Fun fact: a Borderlands 2 fő sztoriírója Anthony Burch, aki Ashly testvére. Zseniális alakítás volt egyébként a részéről Tina, ha majd eljutsz a Tiny Tina's Assault on Dragon Keep DLC-hez, ott fog csak igazán brillírozni.
I am such a B.A.
jan 01., hétfő 21:15 #177
Válasz ne5h (#176) üzenetére
Abszolút. Jó kis oldal, kedvelem amúgy is.

Hanem lejjeb görgetve, best performance: Ashly Burch a HZD-ben nyújtottakért, jólvan, megérdemelt, olvasom tovább, hogyaszongya a Borderlands 2-ben is szinkronizált - de vajon kit? Siren? Tannis? Hánebazmá hogy TINY TINA! o_O Ha ezerszer játszom végig a Borderlands 2-t, ez akkor se jutott volna eszembe!
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 20:32 #176
Válasz Rick Dangerous (#174) üzenetére
Ez is egy egész korrekt összeállítás (szerintem), mind olvasói, mind szerkesztői oldalról.

KATT!
I am such a B.A.
jan 01., hétfő 19:50 #175
Válasz Necroman Mk2 (#173) üzenetére
A legtöbb gamer - szerintem és a mellékelt ábra szerint is - szívesebben veszi az 50-100 órás játékélményt, mint az 5-10 órásat. Persze csak ha minőséget is kap a mennyiség mellé, mert játék közben unatkozni / bosszankodni azt nem szeret.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 19:47 #174
Válasz Kenny (#170) üzenetére
Az olvasóik legalább nem szenvednek abban a rettenetes sznobériában, mint a szerkesztők...
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jan 01., hétfő 19:24 #173
Válasz Fórumozó (#172) üzenetére
Nem, inkább azt, hogy mit kedvel a játékosok nagy többsége. Persze a nyílt világ önmagában még nem jelent garanciát a sikerre, de ha jól megcsinálják, mint a fenti példákban, akkor a legtöbb gamernél simán maga mögé utasítja a történet vezérelt, lineáris játékokat.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[48] Fórumozó
jan 01., hétfő 18:18 #172
Válasz Necroman Mk2 (#171) üzenetére
Ami az, hogy nem igazán van erős AAA lineáris single játék?
MEDIOCRE
jan 01., hétfő 17:09 #171
Ahogy sejtettem, az idei évet IS egy open world játék nyerte meg. Sőt, a top5-ből 4 cím open world.
Ezek alapján mindenki leveheti a tanulságot...
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[15] Kenny
jan 01., hétfő 16:43 #170
Válasz Rick Dangerous (#165) üzenetére
Van ott is olvasói top 50... KATT!

1. Zelda
2. Mario
3. HzD
4. Persona 5
5. Nier
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
jan 01., hétfő 13:51 #169
Válasz grosy (#167) üzenetére
Volt már szerencsém hozzá rövid ideig, illetve néztem pár gameplay-t, de jól esik az aggódás.
I am such a B.A.
Összesen: 218 [1-50]
1 | 2 | 3 | 4 | 5
Friss hírek

935 | [Nyerd meg!] Újévi játékeső - Monster Energy Supercross (XO+PS4)

Karácsony elmúlt, mi pedig masszív játékesővel izzítjuk be az újévet. A mostani nyereményjátékunkat is a szokásos módon fogjuk levezényelni, és most is teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni. Majd két tucat játék után most Supercross bajnokságra invitálunk mindenkit.

236 | [Szavazz és nyerj] 2018 legjobb játékai

Szép lassan lezárjuk a 2018-as esztendőt, december második fele pedig évek óta ugyanazt jelenti itt a Gamer365-ön: ideje sort keríteni A Nagy Év Végi Olvasói Szavazásra! A 2018 legjobb játékait tartalmazó ötvenes toplistánkat most is a ti voksaitok alapján fogjuk összeállítani - mutatjuk, hogy szavazhattok!

22 | Gamer365 Podcast 2018 november

Itt van az ősz, itt van újra a maga kismillió videojátékos megjelenésével, napsütésbe csavart időjárásával, és a következő Gamer365 Podcasttel, amelyben kivesézzük a Blizzcon legizgalmasabb pillanatát, regélünk Ian Livingstone-ról és a Playstation Classicról.

wiiu 2 | Ilyen indie játékok jönnek idén Switch-re

Negyedórás prezentáció a Nintendótól.

0 | Metro Exodus: ilyenek lesznek a fegyverek

Részletes videó a Metro-fegyverkezésről.

pc 3 | Yakuza Kiwami: februárban PC-re is

Friss trailer készíti elő a PC-s megjelenést.

2 | Utolsó trailer: Life is Strange 2 - Episode 2

Csütörtökön érkezik a második felvonás, a Rules.

3 | FutureGrind: megjelent a reflexjáték

Grind a köbön, avagy OlliOlli a jövőből.