[Béta] Monster Hunter World

Monster Hunter World

ne5hVáradi Dániel2017.12.12. 23:00

Időkorlát. Nem éppen az a megoldás, amit a legjobb egy béta esetén alkalmazni. Mármint nyilván nem arra célzok, hogy a próbaverzió limitált ideig érhető el, hanem hogy annak minden tartalmát csak adott időkeret alatt tudjuk teljesíteni. A Monster Hunter World ugyanis pontosan ezt teszi, emiatt pedig nehéz rendesen kiismerni, mi több, átfogó képet kapni róla. Hacsak nem vetemedünk arra, hogy dacoljunk a ketyegő stopperrel és újra és újra belevágjunk, csak azért, hogy pontosan megtudjuk, mire is számíthatunk. De hát mi mást is tehet ilyenkor az ember? Hát persze, hogy ismételget.

A béta meglehetősen szűkre szabott felhozatallal várta a méretes monszták irtására vállalkozókat, hiszen mindössze három elérhető megbízásban próbálhattuk ki szerencsénket és tudásunkat. Ezek az egymáshoz képest egyre nehezebb vadászatok nem pusztán a célpont méretében és erejében csúcsosodtak ki, hanem például a megtalálásában is. A Monster Hunter World ugyanis a viszonylag nagy bejárható terület (bízom benne, hogy a végleges játékban még nagyobb játszóterünk lesz) több pontján is utunkra bocsáthat minket, hogy aztán a környezeti nyomokat használva találjuk meg a prédát.

A keresés pedig eleinte épp annyira van segítségünkre, amennyire szükséges. A nyomra bukkanást biztosító felderítő legyek ugyanis kezdetben úton-útfélen megállnak és jeleznek nekünk minden olyan tárgyat, ami érdemes a figyelmünkre. Ezek között persze találunk rengeteg olyat, ami a tárgykészítéshez vagy az életben maradáshoz szükséges, esetleg lőszerként használható. Aztán ha a sok figyelemelterelő apróság között rábukkanunk a valódi célpontunk által hagyott nyomokra, a kis zümmögők ráhangolódnak a nyomokra és idővel csak a levadászni kívánt dögöt követik. Az elgondolás ötletes és a megvalósítás is jó, csak ugye a fránya időlimit miatt sokszor fogunk össze-vissza rohangálni, hogy a legyek szagot fogjanak és még időben megtaláljuk a fenevadat.

Hasonló a helyzet, ha a hátizsákunk tartalmát szeretnénk tüzetesebben átnézni, illetve kitalálni, mivel mihez is fogunk majd tudni kezdeni. A béta alatt a begyűjtött tárgyak közül egyedül az alkalmi gyógyító alkalmatosságokra és a fenőkövekre volt igazából szükség, hiszen az előre generált karakterek esetén sem a páncélok, sem a fegyverek terén nem kellett extra köröket futni, lévén elég szép repertoárt biztosítottak számunkra, amiből biztosan tudtunk kedvünkre valót választani. Ha éppen nem a keresett szörny után loholtunk, lehetőségünk volt ásványokat bányászni és más, kisebb lények leöléséből további alapanyagokat szedni, amelyek nyilván hasznosak lesznek a teljes játékban, a bétában azonban a craftolás csak áttekintés szintjén volt jelen.

Valamivel átfogóbb képet kaphattunk a harcrendszerről, melyben a védjegynek számító méteres szabják mellett megtalálhatóak voltak egészen apró és trükkös fegyverek is. Ráadásul nem egy még átalakítható is, így például egy hatalmas fejszéből egy suhintás alatt varázsolhattunk kardot vagy éppen fordítva. A kétkezes pallosok mellett a pajzzsal társuló kisebb lándzsák és a teljesen offenzív stílust támogató duplakard is képviseltette magát, ahogy a távolsági harc kedvelőinek akadt néhány erőteljes lőfegyver is, az alkaron lévő csúzlin túl. A méretbeli különbségekből adódóan a harc inkább ritmikus suhintásokból áll, semmint precíz időzítésekről, ellenfeleink többnyire lomhák (de menekülni azért tudnak), így kitérni viszonylag egyszerű lesz előlük. A fegyverek bár kaptak néhány kombót, hogy némileg megfűszerezzék a harcot, az esetek többségében a közelükben állva fogjuk csépelni a szörnyeket. Ez azért némileg csorbít az egyébként néha meglehetősen látványos mozdulatok érdemeiből, amiket ha máshol nem is, az edzőtéren láthattunk teljes pompában.

Látvány tekintetében nem kell szégyenkeznie a Monster Hunter Worldnek, a nyitottabb tereken egészen kellemes képet tud elénk tárni. Már a bétában volt lehetőség különféle beállításokkal finomhangolni, így például választhattunk, hogy felbontást vagy képfirssítést szeretnénk preferálni. Sajnálatos módon mindkét opció esetében be kellett érnie a közönségnek a 30FPS-sel, a teljesítmény esetében mindössze csak ennek stabilan tartása volt a kitűzött cél a Capcom előtt. A hangok terén is elismerésre méltó munkát végeztek, az apró zörejek, állathangok és minden együtt tényleg olyan érzéssel tölthet el, mintha valóban egy veszélyekkel teli vidéket rónánk.

A karakter testre szabhatósága a korlátozott lehetőségek miatt érthető módon kimaradt a bétából, azonban nem is ez a legnagyobb negatívum, ami a próbaverzió során előkerült, de még csak nem is a már taglalt időkorlát. Hanem a multiplayer. És elsősorban nem a kapcsolat stabilitásában kersendő a hiba, hiszen az ilyen béták egyben szervertesztek is, így az átlag 5 esetből négyszer kapott connection errort és csatlakozási gondokat betudom ennek. Az igazán nagy hátrány az volt, hogy nem volt rendes meghívási rendszer, minden egyes küldetés előtt olyan kódsorokat kellett begépelnie mindenkinek, amivel 30 évre előre lehetne titkosítani egy kisebb ország összes államtitkát. Ez kézenfogva a szűkösen rendelkezésre álló idővel viszont már jóval nagyobb problémaként lengte be a béta teljes hosszát.

Nem voltam maradéktalanul elégedett a Monster Hunter World bétájával, annyira azonban mindenképpen érdekes volt, hogy továbbra is kíváncsian várjam a teljes játékot, amiben már remélhetőleg a próba során felvetődött problémák és apróságok is javítva lesznek.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szünetel a PSVR 2 gyártása, összefog a GOG és a Luna – ez történt hétfőn

Továbbá: Hi-Fi Rush, Sand Land, Lies of P, Mutsumi Inomata, Balatro, Fatal Fury: City of the Wolves, Animal Well, Rusted Moss.

2 órája
3

Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

Nagyot gurít az Exit Plan, a Bang-On Balls egy támogató és elégedett közönséget tudhat maga mögött. A memejátékból lett platformer jópofasága előtt mi is meghajoltunk, most hogy kijöttek a konzolos verziók. Teszt.

23 órája
1

Heti megjelenések

1 napja
15

Unicorn Overlord - a Vanillaware ismét megcsinálta

A cég, ami egy lapra tett mindent - a Vanillaware következő játéka a stratégiai JRPG-k következő generációját hozza el. Kérdés, hogy minőségében azt kapjuk-e amit vártunk. Azaz kérdés ez? Hiszen mégiscsak a Vanillaware-ről van szó. Teszt!

1 napja
3

Üdvözöl a Dragon's Dogma II, jön a The Smurfs: Village Party – ez történt pénteken

Továbbá: Selfloss, Phantom Fury, Planet of Lana, Into the Dead: Our Darkest Days, Wild Bastards, Until Then, Phantom Spark, Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons, Squirrell with a Gun, Sacre Bleu, Surmount.

3 napja
8

Bemutatkozott a MotoGP 24, új Dungeons & Dragons a láthatáron – ez történt csütörtökön

Továbbá: Empire of the Ants, Shadows of the Damned: Hella Remastered, The Devil Within: Satgat, Crow Country, Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, Saviorless, Moonglow Bay, OTXO, Gigantic: Rampage Edition.

4 napja
2

PlayStation Game Catalog: a márciusi felhozatal

Marvel’s Midnight Suns. NBA 2K24. Resident Evil 3. Izgalmas friss címekkel és klasszikusokkal bővül az előfizetés katalógusa.

4 napja
12

Visszatér a Summer Game Fest, kivált a Saber Interactive – ez történt szerdán

Továbbá: Prince of Persia: The Lost Crown, PS5 rendszerfrissítés, V Rising, Resident Evil 4, Ereban: Shadow Legacy, Deceit 2, Paper Trail, Reggie, His Cousin, Two Scientists and Most Likely the End of the World, Sea of Stars, Venture to the Vile, Terra Memoria, Crypt of the NecroDancer.

5 napja
1

Slave Zero X - pixelszeletelő

A Slave Zero X őse egy PC/Dreamcast mecha TPS, ami szinte mára teljesen feledésbe merült. A mostani cím pedig egy japán stílusjegyekkel megáldott, scrollozós hack and slash, ami mintha csak Saturnról maradt volna rajtunk. Hogy kerültünk ilyen messzire a forrástól? Teszt!

6 napja
6

Stig Asmussen új stúdiója, noir nyomozás a jövőből - ez történt kedden

Továbbá: Emptyvessel, The Last Case of Benedict Fox Definitive Edition, TopSpin 2K25, Street Fighter 6, F1 Manager 2024, Children of the Sun, Grandia HD Collection.

6 napja
9

MultiVersus megjelenés, Capcom Highlights bejelentések - ez történt hétfőn

Továbbá: Destiny 2, Final Fantasy XVI, Forza Motorsport.

7 napja
8

Snufkin: Melody of Moominvalley - Múmintavasz

Múminék ritka szereplők a videójátékok világában. Most egy norvég csapat gondolta, hogy itt az idő kicsit előtérbe hozni az északi mesevilágot. És milyen jól gondolták! Teszt!

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
3

Hivatalos az új Mario animációs film - MAR10 Day hírcsokor

Ha március 10., akkor MAR10 Day - a Nintendo készült is néhány említésre méltó bejelentéssel.

8 napja
6

Geometry Survivor

A Geometry Survivor címe rögtön két játékot is megidéz – de jutott-e saját elképzelés is vajon az inspirációs források mellé? Tesztlaborban a vibrálóan színes auto-shooter.

9 napja
5

Alakul a Watch Dogs mozifilm, bezár a Deviation Games – ez történt pénteken

Továbbá: Epic Games vs. Apple, Activision Publishing, The Night Wanderer, Thorgal, Outcast – A New Beginning, Ikonei Island, Reigns: Beyond, Dave the Diver.

2024.03.09.

Lysfanga: The Time Shift Warrior – Az idő nem játék

A Quantic Dream csapata 2019 óta már nemcsak fejlesztőként, hanem kiadóként is jelen van a piacon, és bár eddig mindössze néhány külsős játékkal rukkoltak elő, a mostani címüket is érdemes górcső alá venni.

2024.03.08.
3

Nosztalgiázik az EA, még mindig ígéretesnek tűnik a Fallout sorozat - ez történt csütörtökön

Továbbá: Overwatch 2, Rise of the Ronin, Marvel's Spider-Man 2, Helldivers 2, Snufkin: Melody of Moominvalley.

2024.03.08.
12

Elhunyt Akira Toriyama

A Dragon Ball alkotója 68 éves volt, munkássága komoly nyomot hagyott a populáris kultúrában.

2024.03.08.
17

Új bejelentések az Xbox Partner Preview-n, megint balhézik az Apple és az Epic- ez történt szerdán

Továbbá: Ghost of Tsushima Director's Cut, Valiant Hearts: Coming Home, Princess Peach: Showtime!, ABYSS X ZERO.

2024.03.07.
15

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==