[Béta] Monster Hunter World
Eddig 26 hozzászólás
ne5h
2017. december 12.
kedd 22:00
Időkorlát. Nem éppen az a megoldás, amit a legjobb egy béta esetén alkalmazni. Mármint nyilván nem arra célzok, hogy a próbaverzió limitált ideig érhető el, hanem hogy annak minden tartalmát csak adott időkeret alatt tudjuk teljesíteni. A Monster Hunter World ugyanis pontosan ezt teszi, emiatt pedig nehéz rendesen kiismerni, mi több, átfogó képet kapni róla. Hacsak nem vetemedünk arra, hogy dacoljunk a ketyegő stopperrel és újra és újra belevágjunk, csak azért, hogy pontosan megtudjuk, mire is számíthatunk. De hát mi mást is tehet ilyenkor az ember? Hát persze, hogy ismételget.



A béta meglehetősen szűkre szabott felhozatallal várta a méretes monszták irtására vállalkozókat, hiszen mindössze három elérhető megbízásban próbálhattuk ki szerencsénket és tudásunkat. Ezek az egymáshoz képest egyre nehezebb vadászatok nem pusztán a célpont méretében és erejében csúcsosodtak ki, hanem például a megtalálásában is. A Monster Hunter World ugyanis a viszonylag nagy bejárható terület (bízom benne, hogy a végleges játékban még nagyobb játszóterünk lesz) több pontján is utunkra bocsáthat minket, hogy aztán a környezeti nyomokat használva találjuk meg a prédát.

A keresés pedig eleinte épp annyira van segítségünkre, amennyire szükséges. A nyomra bukkanást biztosító felderítő legyek ugyanis kezdetben úton-útfélen megállnak és jeleznek nekünk minden olyan tárgyat, ami érdemes a figyelmünkre. Ezek között persze találunk rengeteg olyat, ami a tárgykészítéshez vagy az életben maradáshoz szükséges, esetleg lőszerként használható. Aztán ha a sok figyelemelterelő apróság között rábukkanunk a valódi célpontunk által hagyott nyomokra, a kis zümmögők ráhangolódnak a nyomokra és idővel csak a levadászni kívánt dögöt követik. Az elgondolás ötletes és a megvalósítás is jó, csak ugye a fránya időlimit miatt sokszor fogunk össze-vissza rohangálni, hogy a legyek szagot fogjanak és még időben megtaláljuk a fenevadat.



Hasonló a helyzet, ha a hátizsákunk tartalmát szeretnénk tüzetesebben átnézni, illetve kitalálni, mivel mihez is fogunk majd tudni kezdeni. A béta alatt a begyűjtött tárgyak közül egyedül az alkalmi gyógyító alkalmatosságokra és a fenőkövekre volt igazából szükség, hiszen az előre generált karakterek esetén sem a páncélok, sem a fegyverek terén nem kellett extra köröket futni, lévén elég szép repertoárt biztosítottak számunkra, amiből biztosan tudtunk kedvünkre valót választani. Ha éppen nem a keresett szörny után loholtunk, lehetőségünk volt ásványokat bányászni és más, kisebb lények leöléséből további alapanyagokat szedni, amelyek nyilván hasznosak lesznek a teljes játékban, a bétában azonban a craftolás csak áttekintés szintjén volt jelen.

Valamivel átfogóbb képet kaphattunk a harcrendszerről, melyben a védjegynek számító méteres szabják mellett megtalálhatóak voltak egészen apró és trükkös fegyverek is. Ráadásul nem egy még átalakítható is, így például egy hatalmas fejszéből egy suhintás alatt varázsolhattunk kardot vagy éppen fordítva. A kétkezes pallosok mellett a pajzzsal társuló kisebb lándzsák és a teljesen offenzív stílust támogató duplakard is képviseltette magát, ahogy a távolsági harc kedvelőinek akadt néhány erőteljes lőfegyver is, az alkaron lévő csúzlin túl. A méretbeli különbségekből adódóan a harc inkább ritmikus suhintásokból áll, semmint precíz időzítésekről, ellenfeleink többnyire lomhák (de menekülni azért tudnak), így kitérni viszonylag egyszerű lesz előlük. A fegyverek bár kaptak néhány kombót, hogy némileg megfűszerezzék a harcot, az esetek többségében a közelükben állva fogjuk csépelni a szörnyeket. Ez azért némileg csorbít az egyébként néha meglehetősen látványos mozdulatok érdemeiből, amiket ha máshol nem is, az edzőtéren láthattunk teljes pompában.



Látvány tekintetében nem kell szégyenkeznie a Monster Hunter Worldnek, a nyitottabb tereken egészen kellemes képet tud elénk tárni. Már a bétában volt lehetőség különféle beállításokkal finomhangolni, így például választhattunk, hogy felbontást vagy képfirssítést szeretnénk preferálni. Sajnálatos módon mindkét opció esetében be kellett érnie a közönségnek a 30FPS-sel, a teljesítmény esetében mindössze csak ennek stabilan tartása volt a kitűzött cél a Capcom előtt. A hangok terén is elismerésre méltó munkát végeztek, az apró zörejek, állathangok és minden együtt tényleg olyan érzéssel tölthet el, mintha valóban egy veszélyekkel teli vidéket rónánk.

A karakter testre szabhatósága a korlátozott lehetőségek miatt érthető módon kimaradt a bétából, azonban nem is ez a legnagyobb negatívum, ami a próbaverzió során előkerült, de még csak nem is a már taglalt időkorlát. Hanem a multiplayer. És elsősorban nem a kapcsolat stabilitásában kersendő a hiba, hiszen az ilyen béták egyben szervertesztek is, így az átlag 5 esetből négyszer kapott connection errort és csatlakozási gondokat betudom ennek. Az igazán nagy hátrány az volt, hogy nem volt rendes meghívási rendszer, minden egyes küldetés előtt olyan kódsorokat kellett begépelnie mindenkinek, amivel 30 évre előre lehetne titkosítani egy kisebb ország összes államtitkát. Ez kézenfogva a szűkösen rendelkezésre álló idővel viszont már jóval nagyobb problémaként lengte be a béta teljes hosszát.



Nem voltam maradéktalanul elégedett a Monster Hunter World bétájával, annyira azonban mindenképpen érdekes volt, hogy továbbra is kíváncsian várjam a teljes játékot, amiben már remélhetőleg a próba során felvetődött problémák és apróságok is javítva lesznek.

[1] SZUPERhun
dec 19., kedd 0:46 #26
Ugyanúgy viselkedési mintákat kell megtanulnod és a harcrendszer is hasonló. Hibákat is hasonlóan bünteti (de Monster Hunterben a nehézség fokozatosan nő, míg souls játékokban folyton vigyázni kell). MHban a gear és coop fontosabb, míg DSben a folyamatos feszültség és meglepetések, amik jóvá teszik a játékot.
"SUPER POWER WONDERFUL" 3DS Friend Code: 5198-2498-4502
[20] WarAdmir4L
dec 17., vasárnap 11:41 #25
Válasz SZUPERhun (#23) üzenetére
Nem tudom, DS-ekben van osszesen kb 2000oram de ennek semmikoze hozza. En maradok Monster Hunter szuz.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hűtőgép...
[1] SZUPERhun
dec 15., péntek 1:56 #24
A játék egyáltalán nem lesz open world. Ilyen pályákon kell küldetésekben szörnyekre vadászni. Lesz free roam mód ahol időkorlát nélkül bejárhatjuk ezeket a pályákat. Ez a kedvenc grindelős coop játéksorozat amivel valaha játszottam.
"SUPER POWER WONDERFUL" 3DS Friend Code: 5198-2498-4502
[1] SZUPERhun
dec 15., péntek 1:52 #23
Másik a csoport koordináció ami jóvá teszi a játékot. Ütéseiddel fellökheted a csapattársaidat, ezért nem árt ha fegyverednek megfelelő célpontot ütsz. Pl kalapácsnak fej, míg hosszú kardnak farok.
Ja a training mód nagyon jó. Legalapabb kombókat megmutatja. Fegyverek kiismeréséhez elegendő. Szerintem aki kipróbálás nélkül azonnal feladta az nem tudja mit hagy ki. Ha Dark Souls féle játékokat szereted ez is lehet bejön.
"SUPER POWER WONDERFUL" 3DS Friend Code: 5198-2498-4502
dec 14., csütörtök 14:55 #22
Válasz SZUPERhun (#21) üzenetére
Én a három quest után bementem a trainingbe és az összes fegyvert végignéztem, melyik mit tud (kivéve a lőfegyvereket). Meg is találtam a kedvencemet, aminek aztán gyakoroltam a kombóit, majd visszamentem az első questre és megint megöltem a szörnyet, ezúttal a már kiismert fegyvert használva.
I am such a B.A.
[1] SZUPERhun
dec 14., csütörtök 13:49 #21
Kb minden negatív pont, amit ti is és mindenki más Monster Hunter szűz irogat az interneten az a teljes verzióban nem lesznek benne. Általában 50 perces időlimit van és ha nem vagy béna, az mindig bőven elég. A multiplayerben a csatlakozási problémák is csak a bétában vannak. Csak valamit összecsaptak gyorsan, hogy működjön. A harcrendszer meg nem össze-vissza gombnyomás. Kb úgy lehet felfogni, mint a Dark Souls-é, csak vannak egyszerűbb combok. Szvsz Monster Hunternek van az egyik legjobb harcrendszere, csak mivel könnyűek voltak a szörnyek, ezért a random gombnyomogatás is sikeres volt és nem éreztétek a szükségességét, hogy kitanuljátok a fegyvereket.
"SUPER POWER WONDERFUL" 3DS Friend Code: 5198-2498-4502
dec 13., szerda 22:49 #20
Válasz Tommy_Angelo (#19) üzenetére
A PSP-s részek és a Wii-s rész óta nem játszottam MH játékkal és ki vagyok rá éhezve...
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
dec 13., szerda 22:45 #19
Hááát ez nem hangzik túl jól! Remélem mire kijön PC-re, minden rendben lesz. Engem nagyon érdekelne...
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[2] mellov
dec 13., szerda 21:47 #18
Lehet hogy gáz, de csak e miatt a játék miatt irigykedem a ps4 tulajokra. Kétszer vettem monster hunter játék miatt 3ds-t, megvolt az össze psp-s kidás is nagyjából, és amikor egyik konzollal sem rendelkeztem ps2 illetve wii emulátorral próbáltam szórakoztatni magam. Egyedül a pc-s online verzió maradt ki....
Kegyetlen jó játék, és valóban azoknak ajánlott akik szeretnek farmolgatni. Piszkosul bejött mindig is az art design, a sárkányok többsége ötletes, a ruhák+ fegyverek abszolút megérik a sok harcra szánt időt, nekem badass az egész. Egy keményebb sárkányt leverni kb. olyan élvezetet nyújtott nekem mint pl. a Dark Souls-ban..... A lényeg én is úgy nézem megmaradt, szóval számomra tuti jó játék lenne....ha lenne ps4-m .
[1] Nalfar
dec 13., szerda 17:47 #17
Válasz CeXzer (#16) üzenetére
Igen, az auto target lock érdekesen nézne ki egy Gravios vadászatnál, páncél törő skill nélkűl. És az idő limit továbbra is 50 perc lesz.
[23] CeXzer
dec 13., szerda 17:34 #16
Válasz igni (#15) üzenetére
Én az MHFU óta Monster hunterezek. A generations azóta kimaradt, a többit toltam. Ha jön egy nagygépes verzió, akkor attól pont azt várom, amit eddig adott. Farmolást, craftolást, rákészülést a nagyobb monstákra, vadászatot. Ezt pedig úgy néz ki pont úgy hozza, mint az eddigiek.

Biztosan lehetett volna csinálni egy nagyszerűen modernizált portot karakterfejlődéssel, másfajta harcrendszerrel, egyszerű tárgymenedzsmenttel, áramvonalasított craftinggal. Lehet fognak is, de szvsz az nem MH lenne, és valszeg több fikát kapott volna első nagygépes játékként hosszú idő óta, mint anno a DMC, vagy bármelyik másik játék, amelyik megpróbált modernizálni a készítők modernizációról alkotott elképzelései szerint. Azért ezek nagyon sokszor nem estek egybe a játékosok elképzeléseivel, semmi garancia nincs rá, hogy itt egybe estek volna, a bilit viszont simán ki lehet így borítani.

Egyébként milyen harcrendszer kellene? Szerintem ehhez képest minden könnyítés lenne. Itt is vannak célpontok a monsztán, csak el is kell találni. Nem tetszik a camera lock? Miért? Nem olyan, mint a többi játékban, hogy rálockolok, lövök, ütök, és mindig oda megy a találat, ahova lockoltam? Többen írtátok, hogy levegőben csapkodás. Nekem érdekes, nem tűnik annak. Akkor csapkodok a levegőben, ha elqrtam azt a támadást, de ez ilyen. Nekem az ilyen bullet hell shoot 'em upok levegőbe lövöldözősök, mert a legtöbben béna vagyok, és nem találom el, amit akarok. Attól még másnak nem az.

Ettől függetlenül egy switch verziónak még mindig jobban örülnék, de a 3DS-es MH4-hez szokott szememnek ez gyönyörű, és engem pont meggyőzött a demó, hogy szükségem van egy szép Monster Hunterre is, pedig ki akartam hagyni eredetileg, gondolkodtam inkább a generations beszerzésén, esetleg az XX importálásán switchre, van egy csomó guide neten, hogy értsem a lényeges dolgokat benne, hiába nem tudok japánul. Most a béta után inkább tűkön ülve várom, hogy megjelenjen ez, MH ilyen szép még nem volt, és nekem személy szerint nagyon nem hiányozna, hogy áramvonalasítsák. (Némi karakterfejlődést azért elfogadnék, de igazából az se. Generationsben voltak artok, ebből azokat is kiszedték, valszeg nem véletlenül.)
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[15] igni
dec 13., szerda 16:49 #15
Válasz CeXzer (#14) üzenetére
Klón volt a Toukiden, de nem ragaszkodott a már elavult mechanikákhoz annyira mint MHW...
Hiába béta volt ez, de abból is a rosszabbik oldalát mutatta a játék. Lehet, hogy ez a mechanika menő volt ps2-n, de már azóta eltelt nem kevés idő és illet volna fejlődni is. Sokaknak a DR is azért nem tetszett és kihagyták, mert időlimit volt benne, de mondom az időlimit a legutolsó baja az MHW-nek...
[23] CeXzer
dec 13., szerda 16:13 #14
Válasz igni (#11) üzenetére
Ez is jópofa, a Toukiden azért lett anno mérsékelten sikeres, mert Monster Hunter klón volt olyan platformokon, ahol akkor nem jelent meg Monster Hunter. Időlimit is azért van benne, mert a Monster Hunterben is volt. Így se közelítette meg az ősöreget, mivel alapvetően mindenki Monster Huntert akart játszani, és ez a second best dolog azért nem volt az igazi. Nekem tetszett, de én is hamar rájöttem, hogy ez olyan, mint a MH, de azért mégsem az.
Pecázni meg gyűjtögetni meg nem akkor kell, mikor 20 perced van levadászni egy monstát, hanem mikor csak úgy mész pecázni meg gyűjtögetni. Ez egy demó, szerintem elég magától értetődő (kellene legyen), hogy nem cél abban a 20 percben még összefarmolni a következő páncélra valót is.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[23] CeXzer
dec 13., szerda 15:50 #13
Nagyon vicces ám most olvasgatni az ilyen először találkozom MH játékkal és gőzöm nincs mi ez véleményeket
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[15] TCr
dec 13., szerda 15:42 #12
Válasz igni (#11) üzenetére
Nincs benne harcrendszer.
Agyatlan csapkodás.
Ezen még a coop lehetősége sem segít.
A grafikát leszámítva ocsmány az egész.
"...the rain transformed"
[15] igni
dec 13., szerda 12:24 #11
Alig vártam, hogy kipróbálhassam a játék bétáját, mert a videók alapján nagyon tetszett a játék. Aztán jött az orbitális nagy csalódottság. A toukiden kiwaniban is volt időlimit ami minimum 60 perc volt itt a 20 perc ami marhára kevés főleg, hogy itt lehet pecázni, gyűjtögetni stb. Eleve így felépített játékhoz nem is értem hogyan gondolták, hogy jó ötlet az időlimit. Igaz a Toukeiden 2-nél csak a demóval játszottam, de a bejárható nyílt világot sokkal jobban élveztem mint itt azon agyalni, hogy 20 percem van megölni a szörnyet vagy bámészkodok a játék világában. A másik két nagy pofon a kamera kezelés illetve a "harcrendszernek" nevezett valami volt. A kamera kezelése valami rém förtelem utoljára a régi TR-nél találkoztam ilyennel. A target lock az meg egyenesen vicc. A ''harcrendszer'' az valami rém gyenge szinte nincs is illetve olyan lassú, hogy az ember elunja magát. A toukiden harcrendszere 1000x jobb. A béta ott tette fel az i-re a pontot amikor a 2. küldetésnél levágtam a dög farkát majd már sántítva járkált gondolt egyet elkezdet futni majd sérülten átugrott egy gödröt. Töröltem is a fenébe bétát. Grafikában,craftolásban biztos veri a Toukident, de minden más téren elvérzik vele szemben. Hiába mondják az MH veteránok, hogy ez régen is ilyen volt. Eddig a MHW grafikailag mostani generáció a játékmechanika meg megmaradt a PS2 érában ami eléggé gáz főleg egy ilyen nagy nevű sorozattól.
dec 13., szerda 11:46 #10
Válasz Fórumozó (#7) üzenetére
Az a durva, hogy én tök lelkes voltam, letöltöttem a demót, kiválasztottam a karaktert de amikor ezt megláttam, gondolkodás nélkül kiléptem.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
dec 13., szerda 11:30 #9
Válasz Laza (#6) üzenetére
Nem magát a sorozatot elemeztem, csak a bétával töltött tapasztalataimat írtam le. Abban igazad van, hogy a korábbi részekkel nem tudom kontrasztba állítani, de ettől függetlenül nem érzem úgy, hogy kevésbé tudnám méltatni a bétát kizárólag a béta élményei alapján.
I am such a B.A.
[45] Fórumozó
dec 13., szerda 11:20 #8
Válasz Laza (#6) üzenetére
Szerintem jó, ha friss szemmel nézik a játékot, mert hosszú idő után ez az első tényleg mainstream nagygépes rész, ami nem handheld port.
MEDIOCRE
[45] Fórumozó
dec 13., szerda 11:19 #7
Időlimit = nothanx
MEDIOCRE
[33] Laza
dec 13., szerda 11:05 #6
Válasz ne5h (#4) üzenetére
"A korábbi részkehez nem volt szerencsém."

Így nehéz egy sokadik részt megélt sorozatot - főleg egy ilyen demo után - elemezni.

Ez sem fog másból állni, mint a gyűjtögetésből, a monszták egymás utáni hajkurászásából, a belőlük nyert alapanyagokkal pedig a felszerelésünk egyre magasabb szintre emeléséből. Ez így volt minden részben, és láthatóan ebben is így lesz.

De ezzel alapvetően semmi baj nincsen, mert akik a sokadik rész után is szeretik, mind ugyanazt várják el tőle, csak végre normális, nagygépes kiadásban.

A multi hibáit remélem javítják, mert az adná meg az igazán élvezetes részét a dolognak. A 3DS-es MH3-ban pl ez volt a legnagyobb hiányosság, egyedül nagyon unalmas tud lenni a sokadik monszta után ... amikor egy harc már tényleg van min fél óra is.

Szerintem ebből is garantált a több milliós eladás
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[33] Laza
dec 13., szerda 10:57 #5
Válasz Rick Dangerous (#1) üzenetére
Szinte ugyanolyan, mint a többi MH volt korábban, persze némi csiszolással ... értelem szerűen nem minden szörnynek ugyanúgy kell nekiállni, de a lényeg igazából mindig ua: ki kell nyírni.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
dec 13., szerda 10:40 #4
Válasz theSickness (#3) üzenetére
A korábbi részkehez nem volt szerencsém. De még ha lett is volna, azok számára, akik korábban nem ismerték, illetve a bétával ismerkedés során inkább hátrányként jelentkezett az időlimit, min előnyként. Ha lett volna egy tutorial küldetés, ahol van időd kitapasztalni az irányítást, harcot (tényleges ellenfelek ellen, nem a trainingben bábuk ellen), akkor kevésbé lett volna zavaró. Nem vágtam eret miatta, de így például nem álltam le az összes item shortcutot megnézni, a tárgyakat kipróbálni, csak a legszükségesebbeket használtam.
I am such a B.A.
dec 13., szerda 10:25 #3
Emlékeim szerint a korábbi részekben is számos időlimites vadászat szerepelt.

Én tartok tőle, hogy valami a nagygépre átgondolásnál el fog veszni az egészből.
[15] Yeahitsme
dec 13., szerda 9:30 #2
A kódot csak egyszer kell beírni. Ha megöltétek a bosst vagy lejárt az idő és a küldetés sikertelen volt akkor R3 és a party egyben marad.
Connection error az sajnos nálunk is előfordult.
If a key opens lots of locks, then it's a master key. But if a lock is opened by lots of keys, then it's a shitty lock.
dec 13., szerda 9:22 #1
Ajjaj, a harcrendszerrol leirtak nem eppen biztatoak... Egy ilyen jatekban az elvezetes, valtozatos harc kulcskerdes szerintem, anelkul gyorsan unalomba tud fulladni. A Horizonban imadtam vadaszni a robotokra, mert egy csomo lehetosegem volt es az ellenseg tulajdonsagai, valamint a terep adottsagai alapjan mas-mas modszer volt a kifizetodo. De ha itt annyibol all majd az egesz, hogy kozel megyek, aztan nyomkodom a gombot orult modon,akkor ez nem az en jatekom lesz.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.