>> Ha még többet szeretnél megtudni a játékról, olvasd el korábbi tesztünket a 9 pontosra értékelt PC / PS4 / Xbox One verziókról!
Manapság, amikor már az összes játék minden szeretne lenni egyszerre - open worlddel, fejlesztési rendszerrel, craftolással természetesen - akkor borzasztóan üdítő tud lenni egy annyira letisztult koncepciójú régisulis alkotás, mint a tavaly megjelent Doom. A FPS-klasszikus modernizált felmelegítése remekül hozta a műfaj esszenciáját, igazi nyers szórakozást nyújtva. És bár évekig elképzelhetetlennek tűnt, hogy egy ilyen játék Nintendo platformra is megjelenjen, most mégis itt van: a Doom megérkezett Switch-re is.
Meg kell hagyni, kemény dió lehet a fejlesztőknek átportolni egy PS4-One generációs játékot egy nyilvánvalóan gyengébb platformra, a Doom azonban bizonyítja, hogy az elgondolás abszolút működőképes, még a kompromisszumokkal együtt is. A látvány tekintetében egészen jó az összkép: a Switch verzióról a jobb pillanataiban nem is feltétlenül mondanánk meg, hogy nem valamelyik tavalyi verziót látjuk, ami persze nagyban köszönhető a szó szerint pokoli képi világnak, ami sok mindent el tud takarni. Ha azonban nagyító alá dobjuk a nintendós változatot, akkor már bőven kijönnek a különbségek: leginkább a textúrák felbontásában lehet felfedezni komoly különbségeket, ami időnként kissé "mosott" látványt tud produkálni. De a látótávolságon is érződnek a hardveres korlátok, ami egyes pályákon okozhat kisebb nehézségeket a messzi távolból támadó pokolfajzatokkal. Nem győzöm azonban hangsúlyozni, hogy ezek nem negatívumok, egyszerűen a gyengébb hardverből adódó kompromisszumok. Ami viszont igen, azok az időnként előforduló belassulások: szerencsére általánosságban nem jellemző, ugyanakkor nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy a masszívabb tömegjeleneteknél be tud zuhanni a játék 20-25 fps környékére, ami kissé ki tudja zökkenteni az embert az élményből.
Maga a gameplay szerencsére fikarcnyit sem változott, annyit azonban érdemes hozzátenni, hogy a maximális élvezet kinyeréséért érdemes benevezni egy Pro Controllerre. Hiába kiváló a Switch koncepciója, az aprócska Joy-Con irányítók bizonyos zsánerek esetében nem feltétlenül a legkényelmesebbek és a legalmalmasabbak. Ez igaz a Doom esetében is, az átlagosnál kisebb analóg karok ugyanis képtelenek visszaadni azt a precizitást, amit például egy PS4 vagy egy Xbox One kontroller tud. Aggodalomra persze nincs ok: a Doom harcai így is baromi szórakoztatóak, köszönhető a változatos ellenfél-leosztásoknak, a sokféle fegyvernek és az élvezetes gunplay-nek. Csupán jó tisztában lenni azzal, hogy ki lehet hozni ennél egy kicsivel többet is a játékból, ha az élvezetekről van szó. Különösen igaz ez akkor, ha az ember a multiplayerrel is komolyan foglalkozni szeretne.
Ha már multiplayer: tartalmilag szinte komplett csomagot kaptak a Switch-tulajok. Ami a többjátékos mókát illeti: itt idén nyáron alaposan újragondolták a szisztémát, melynek következtében minden tartalom elérhetővé vált mindenki számára. Ez nincs másképp a nintendós változat esetében sem, vagyis nincsenek DLC-k, se mikrotranzakciók (ez mostanában érzékeny pont...), minden megnyitható a játékban - bőven van is mit. Az online/botos mókán túl az utólag megjelent frissítések közül itt van a kiváló Arcade mód is, amely lényegében a sztori mód elemeiből építkezik, csak éppen a pontgyűjtögetést helyezi előtérbe - ezzel talán még jobban az arcunkba tolva a gameplay-ben rejlő élvezeteket, mint az egyszemélyes kampány. Egyetlen dolog hiányzik csak, ez pedig a SnapMap mód, vagyis a pályaszerkesztő, melyről sajnos le kell mondaniuk azoknak, akik a Switch verzióra gyúrtak.
A nap végén persze fel kell tennünk a kérdést: volt értelme kiadni a Doomot Switch-re? A válasz határozott igen! A hardveres korlátok miatt szerencsére nem kellett annyi kompromisszumot kötni, hogy úgy érezzük, egy másik játékkal állunk szemben, mint a többi platformon: a Doom Switch-en is egy minőségi, pörgős és látványos lövölde, non-stop akcióval, amit csupán a nem kevésbé élvezetes gyűjtögetés-felfedezés, illetve platform szekvenciák szakítanak meg kicsit. A játékkínálatot nézve pedig pláne van létjogosultsága: jókora űrt tölt be a konzol jelenlegi felhozatalában.
A Doom gyengébb platformon is fényesen ragyog: az általa nyújtott nyers és egyszerű FPS-élmény épp olyan élvezetes, mint amikor tavaly játszottunk vele. Technikai értelemben vannak kisebb megbicsaklásai, a tartalom és a gameplay azonban bőven kárpótol: ha anno kimaradt, de most pótolnád, egyáltalán nem baklövés a Switch verzió mellett dönteni.
***Doom | Platform: Switch
Kiadó: Bethesda Softworks | Fejlesztő: id Software, Panic Button
Megjelenés: 2017. november 10.***