[Teszt] Call of Duty: WW2

Call of Duty: WW2

mcmackoGéczy Attila2017.11.09. 23:52

Az eredeti Infinity Ward fejlesztőiről kevesen tudják, hogy a Medal of Honor csapatából dobbantottak. A cél az volt, hogy a társaság tető alá hozza az EA háborús FPS játékának ellenpólusát. Aztán idő közben a MOH sorozat szépen csendben elsorvadt, a CoD viszont azóta is töretlen sikernek örvend. A második világháborút már régen elhagytuk, hiszen annak idején kipréseltek mindent a témából, amit csak lehet. Megjártuk az európai hadszíntereket, az orosz telet, de még a szigetországok közötti hentelésben is aktív szerepet vállalhattunk, ha a Modern Warfare előtti epizódokat vesszük számba. A Call of Duty WW2 visszatér az eredeti gyökerekhez, partra száll az európai hadszíntéren, és Minden Idők Legtöbbször Videojátékosított Történelmi Eseményével™ indítja a kampányt.

Hőseinket éppen csak körvonalazza a narratíva, máris kinn is vagyunk a tankcsapdákkal megrakott parton. A befészkelt géppuskaállások tizedelik a szövetséges társakat, a vérfürdőben pedig majdnem hogy szerencse kérdése elevickélni az első torlaszig, ahol egy töltettel vágunk utat a bunker felé. Az egész ismerős, piszkosul ismerős, és nem töltünk el két órát a játékkal, már azon pörgetjük magunkat, hogy mikor látunk már valamit, ami nem a régi emlékek bősz felemlegetésén alapszik. A kérdés jogos: a WW2 kampányának első fele gyakorlatilag egyfajta újraértelmezése, rebootja a korábban látott második világháborús COD élményeknek, természetesen korunk shader trükkjeibe öltöztetve. A látvány meggyőző, a dinamika is hasonlóan pumpál, mint amit 2017-ben várunk, de a többi részlet valahogy nem söpri el az embert, ahogy egy COD felvezetés általában szokta.

Persze itt egy vallomással is tartozom - bő egy éve játszottam újra a Call of Duty 2-t, a legnehezebb fokozaton, mert kíváncsi voltam, mit nyújt korunkban az egykori legenda. Az élmény nyilván kopottas szórakozást kínált, de az ötletek sora és az akkori pályatervezés még mai szemmel nézve is tudott élvezetes pillanatokat nyújtani.

Na, épp ezért volt pofára esés, hogy a WW2 első pár missziójában tényleg ezek az ismerős mozzanatok jönnek elő, mikróban felmelegítve. Megyünk a kerten át, hogy a dombtetőn található nagypolgári villát visszafoglaljuk a németektől, majd utána védekezünk. Szaladunk a lövészárokban, ahol ki kell iktatnunk az ágyúkat, persze náci katonák egyre növekedő halmain csörtetve. Tankokkal fogócskázunk a rommá lőtt városban, ahol aztán a szétlőtt apartmanházak szendvics rétegeit vizslatva puttyogtatjuk le a szürke kabátos gyalogságot.

Az ember vár, vár, és az első két óra után legszívesebben hagyná a francba az egészet, ugrana inkább egy másik forró, friss megjelenésre, vagy inkább a multiba fojtaná a bánatát. Aztán a játék közepén a dolgok sínre kerülnek. (Miután egy már-már komikus jelenetben, lásd a lenti coub videót, egy Párizs felé tartó páncélvonatot kisiklatunk.)

Apróbb spoilerekkel, hogy mi történik ezután: Párizsban álruhában kémkedhetünk, mégpedig a város szívében, női főszereplőt irányítva. Ez talán az első pillanat, amikor az ember arcára fagy a mosoly. Később a német front felé vesszük az irányt, ahol a tűlevelesek árnyékában szórjuk a skulót, menekülünk, majd a téli harcmezőn éljük meg a konzervdoboz-karácsonyt, közvetlenül az ardenneki offenzíva helyszínénél. Itt már mind a hangulat, mind pedig a pályák felépítése átvált érdekesbe, a múlt elmékeit pedig felváltják a földhözragadt miliőben is modern CoD-os tempóváltások.

A kampány persze ettől még nem lesz tökéletes, vagy úgymond, olyan szinten bombasztikusan sodró lendületű, mint néhány korábbi sztori a közelmúltból. Egyik-másik pályán a szkriptek túlhajtják az embert, pedig volna mit nézelődni (és gondosan el-eldugott mementók után kutatni). Olykor a társ-AI kerget őrületbe, miközben beleszvingel a gondosan felállított tűzvonalunkba. A játékmenetbe vitt, változatosnak szánt minijátékok, a medkitek, trükkös szakaszok (mint pl. egy bunker felé tartó gránátosunk fedezése), heroikus pillanatok roppant felszínesek maradnak, és ordítanak némi komolyabb mélység után.

Ugyanígy érezhetünk a drámai vonal iránt. Egész jók a karakterek, sőt, majdnem hogy izgalmasak a felvetett morális kérdések, de sokszor odáig sem jutunk ezek kibontásában, mint ameddig néhány mozifilm a szüleink idejéből. (Pedig aztán azok sem éppen a magas kultúra csimborasszói.) Eme gondok persze csak apró szilánkok a Sherman lánctalpa alatt, mégis csiklandozzák a vasmű utasait.

Cserébe a technikai oldal igencsak kidolgozott lett - a helyszínek modellezői mindent bevetettek, hogy sűrű, nyomasztó világháborús atmoszférát dobjanak az ember nyakába. Bár a CG jelenetek és az ingame részek váltásánál van egy kontraszt, a matt, olykor már-már monokróm színskálával mért összkép súlyosan beleég az ember agyába. Nem a technikai részletekről beszélünk, hiszen ezek a CoD örökségből gyökereznek, így ilyen téren komoly előrelépés most sem történt. Sokkal inkább a művészeti összkép az (legyen szó látványról vagy hangképről), ami megragadja az embert. Persze apróbb hibák itt is belenyomják a sáros surranót az ember képébe. A főtémában felbukkan a Binary Sunset jellemző dallamíve, a fókuszt (és a háttér Bokeh effektjét) pedig mintha nem mindig találná el az operatőr. Ez külön ad egy mosottságot a játék engine-jével készült átvezetőknek, ami PS4 Pro platformon külön bosszantó.

Természetesen multiplayer szekciója is van a játéknak, de (és ilyet még nem csináltunk) ezt a későbbiekben fejtjük ki bővebben. Részben azért, mert ketté szedtük a játék tesztelésének a feladatát, és ezt az aspektust a CoD multiban jártasabb Főszerkesztőnk fogja véghezvinni. Másrészről pedig a multiplayer rengeteget változott, óriási mennyiségű tartalmi vonatkozást kapott (lásd például a Raven által fejlesztett narratív War módot), és ezt nem tudtuk egy hét alatt, mindenre kiterjedően áttekinteni. (Arról nem is beszélve, hogy a mikrotranzakció csak jövő héten bukkan fel, sajnos kérlelhetetlenül, ebben a játékban is.) Stay tuned, a tesztet jövő héten újra előhúzzuk, mégpedig a multi lehetőségek részletes bemutatásával.

Miközben a CoD kampányával játszottam, végig az járt a fejemben, vajon nem elcsépelt-e már ez az egész téma, vagy úgy en bloc, a szűkebb értelemben vett zsáner?! Persze a háború borzalmait (még ha egyoldalúan is, de) muszáj a felszínen tartani. Nem szabad, hogy az emberek ráfelejtsenek az emberiség ellen elkövetett szörnyűségekre. De az efféle emlékezésnek van egy másik oldala is. Sokadjára mentem meg a romos pincében ragadt kislányt, százszor pukkant mellettem apró piros pamacsokra virtuális társam feje, és kérdés nélkül rohanok előre a sortűzben, amikor a szkript és a parancsnok úgy kívánja. Tudom-tudom, ne gondoljak bele mélyebben! De basszus, akkor is ijesztő a jelenség, pláne ha ennyire jól tálalt az atmoszféra, és ennyire „földhözragadt” a tematika.

Gyors zárásként térjünk vissza a Sledgehammer új Call of Duty összefoglalására, amely teljes valójában nem szolgál rá az enyhén negatív hangvételű kritikára. Bár az egyjátékos kampánya nem érne hat-hét pontnál többet, azért bőven van még tartalék a csomagban, és egy Call of Duty játékot ugye nem pusztán az öt órás története miatt vásárol meg az ember. Az önismétlés tükrében a sorozat vonzerejének talán hanyatlani kellene, de az első piaci hírek megerősítik: a játékosoknak bejött a váltás, és sokan vágytak vissza a kifogyhatatlan ihletet adó második világháborús környezetbe. Ezt a díszletrengeteget pedig remekül lovagolja meg a többszereplős játékmód is, melyről hamarosan bővebben is olvashattok lapunk hasábjain. Végső pontszám? Arra még szintén várnotok kell…

A képek a játék PS4 Pro változatával készültek. A játékot az Activisiontől kaptuk tesztelésre.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

19 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==