[Teszt] Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

VegaNagy-Sz. Ferenc2017.11.09. 08:00

2015-ben nem volt különösebben meglepő, hogy a készülő Battle Chasers: Nightwar majd egymillió dollárt kalapozott össze a Kickstarter-kampányban. A siker okai korántsem az ezredfordulós képregényes előzményben, de még csak nem is a készítők előéletében keresendők (mint sok más hasonló esetben), sokkal inkább abban, hogy a játék valami elképesztően vonzó és letisztult képi világgal rendelkezett már akkor is, ráadásul mindent, de tényleg mindent bele szándékoztak tenni, ami valaha szerepjátékokban működött, erre pedig a szó szoros értelmében vevő volt a megszólított réteg. Azóta eltelt két év, a játék - immár a THQ Nordic asszisztálásával - párhuzamosan több platformra is megjelent és tényleg érdemelne egy teljes fejezetet a szerepjátékok nagykönyvében.

Na nem azért, mintha ez lenne az év rpg-je, sokkal inkább azért, mert a készítők sorra vették az elmúlt évtized szerepjátékos mechanikáit és felhasználtak mindent, amit csak találtak. Teljesen mindegy, hogy japán vagy nyugati, egyjátékos vagy mmo szerepjátékról van szó, akció vagy körökre osztott rpg-ről, metroidvaniáról vagy mobilos free-to-play címről, ami felhasználható volt, az mérnöki precizitással került bele a végső termékbe. Bár a körökre osztott csaták a japán iskolát idézik, van itt craftolás, pecázás, kisebb túlzással procedurálisan generált és több nehézségen is újrajátszható labirintusok, skillek, ability-k és perkök, vadászatok, upgrade-ek és még rengeteg olyan elem, aminek a megnyílása pontosan úgy és olyan ütemben van adagolva, ahogy azt tanítják.

De akárhonnan vizsgáljuk a Battle Chaserst, a fő behúzó erő mégiscsak a képi világa lesz. Habár a kezelőfelülete néha kuszának tűnik, alig van olyan terület, ahol ne világbajnok vizuális megoldásokkal találkoznánk. A festett, bejárható világtérkép pont annyira telitalálat, mint a rendkívül egyedi és hangulatos helyszínek, a szereplők és a stílusos ellenfelek, az ízléses effektek és az élettel teli színek. Hogy ez önmagában csak egy üres keret? Bizony az, de nem akármilyen, az első néhány órában ugyanis folyamatosan az állunkat fogjuk keresgélni és rácsodálkozunk arra, hogy a külcsín mellett mennyire profi az új játékelemek adagolása is.

Aztán idővel szépen lassan kezdenek kiütközni a hiányosságok. A körökre osztott harcrendszer bántóan repetitívvé válik, és ez azért gond, mert feladványok és valódi felfedezés helyett ez tölti ki a játék kilencven százalékát. Kipróbálunk több képességet, csapatösszeállítást, kombókat, de végül mégis találunk egy-két működő módszert, amit már csukott szemmel fogunk minden második ellenfélnek bevinni, mindig ugyanabban a sorrendben. Megjelenésekor az összképet erősen rontotta a rossz játékegyensúly is, nem az volt a probléma, hogy túl nehezek voltak a csaták, hanem az, hogy óriási tüskék rondítottak bele a nehézségbe. Ezek mostanra úgy-ahogy el lettek simítva, de a grindolás természetesen maradt és már középtávon is a kelleténél több monotonitást visz a játékba. Hiába jön még a sokadik órában is be egy-egy új elem, a harminc óra második fele már lejtmenet.

Érdekes, hogy még egy terület van, ahol a Battle Chasers a vártnál sokkal rosszabbul teljesít, ez pedig a történetmesélés. Maga a környezet és a karakterek természetesen már önmagukban "beszédesek", de itt meg is áll a dolog: néhány mondatos párbeszédekből és sok írott feljegyzésből áll össze az alapvetően közepes sztori. Óriási lehetőségek maradnak kiaknázatlanul a vizualitásban, amit nem tud a történet kellően támogatni és ezért hiába minden fantasztikusan kinéző helyszín vagy ellenfél, az egész nem áll össze és nincs, ami a repetitív csatákat kiegyensúlyozza.

via GIPHY

A fentiek ellenére tényleg tankönyvi játék a Battle Chasers, talán túlzottan is az, már-már hihetetlen profizmussal összerakva. Csak pont a spontaneitás hiányzik belőle egy kicsit, az, hogy merjen néha valami váratlant húzni és ne szintlépésről szintlépésre, helyszínről helyszínre éljünk benne, hanem legyen valami, ami bent is tart. Mert ritkán találkozni olyan címmel, ami ennyire könnyen beránt bárkit, aki találkozik vele, de az érdeklődés fenntartása már nem mindig sikerül. Ha az év egyik legdekoratívabb, legjobb zenéivel megáldott és legprecízebben összerakott szerepjátékával akarsz játszani, próbáld ki, érdemes. Viszont készülj fel, amikor el kellene kezdenie mélyülni, pont akkor válik egy kissé sekélyessé.

***Battle Chasers: Nightwar | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One

Kiadó: THQ Nordic | Fejlesztő: Airship Syndicate***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

15 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==