[DLC] Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

ne5hVáradi Dániel2017.11.07. 08:00

A tesztben látható képek a játék Photo Mode-jával készültek.

Az alapjátékhoz hasonlóan ismét virtuális kalaplengetéssel és tapsviharral kell kezdenem, ugyanis a Guerrilla Games második alkalommal volt képes teljesen lenyűgözni. Túlzás nélkül állítom, hogy a csapat sikeresen ismételte meg a CD Projekt Red bravúrját. Ami 2015-ben a Witcher 3 és egy évvel később a Blood and Wine volt, az idén nem más, mint a Horizon Zero Dawn maga. Természetesen a The Frozen Wilds-zal együtt.

A DLC kissé kényes helyzetben ékelődik be a játékba, ennek oka pedig az alapjáték végéhez köthető. Bármiféle spoiler nélkül, ez annyit tesz, hogy bár a The Frozen Wilds kimondottan a Zero Dawn történetének vége előtt játszódik, kicsit úgy érezhetjük, valójában a főszál után vesszük fel a fonalat. Ez a kettősség annak köszönhető, hogy bár még az alapjáték egyes karaktereiről is tudhatunk meg új érdekességeket, a kihívás szempontjából minden korábbi élményt felülmúl. Az új történeti szál szerint Aloy a rideg Észak felé veszi az irányt, ahol is új fertőzés üti fel fejét, mely még a korábbiaknál is nagyobb fenyegetést jelent.

Tévképzeteink pedig ne legyenek, a The Frozen Wilds valóban igazi veszélyeket tartogat, mind a környezet, mind az új mechanikus fenevadak szerepében. A fagyos tájakon nem ritkák a hóviharok, ilyenkor, illetve az éjszakák során a látótávolság könnyen csökken nagyjából nullára, így ember legyen a talpán, aki ezekben a szituációkban nem botlik bele egy kisebb gépcsordába.

Az új lények pedig még a kristálytiszta időben is kíméletlenül akarnak fagyos sírba tenni minket. Ha eddig azt hittük, a Thunderjaw és a Stormbird jelentik a játék legnagyobb veszélyét, nyugodtan átadhatjuk a koronát, elsősorban a Scorchernek. De nem kell szégyenkeznie a Frostclaw-nak sem, az első ránézésre jegesmedvére emlékeztető bestia minden vágya, hogy első kézből éljük át a hipotermiát.

A megnövekedett veszélyekhez a lehetőségeink is kibővülnek. Ennek köszönhetően Aloy egy negyedik képességfát kap, mely az erőforrás menedzselést mélyíti, ráadásul nem csak az eszköztárunkra korlátozódik. Az új trükköknek köszönhetően már megjavíthatjuk az oldalunkra állított átprogramozott gépeket, akár a legnagyobb monstrumokat is. Ezen felül lehetőségünk lesz a különböző nyersanyagokat és modokat lebontani, így nem kell folyamatosan kereskedők után néznünk, ha megtelnek a készleteink.

Természetesen nem hiányozhatnak az új eszközök sem, így például a korábbi legerősebb páncél, a Shield Weaver mellé a Banuk vezér ruha is becsatlakozik, mint a leghasznosabb öltözet, segítségével ugyanis az életünket tudjuk folyamatosan visszatölteni. Ezeken felül új fegyverekkel is bővül az arzenálunk, valamint először nyílik alkalmunk módosításokkal ellátni a lándzsánkat is. Az új fegyverek és páncélok mellé új modok is dukálnak, a legerősebbek akár három értéket is tudnak növelni.

És ha már a Shield Weavert szóba hoztam. Ezért jár a legnagyobb elismerés a Guerrillának. Elérték ugyanis, hogy a pajzsot úgy gyengítsék, hogy közben nem lesz használhatatlan. Az új fertőzés ugyanis bizonyos területeken olyan tornyokat hoz létre, melyek energiahullámokkal túltöltik a ruhánkat, ezáltal rövidre zárva azt, tehát búcsút mondhatunk a folyamatos védelemnek. Ezzel egy időben pedig a környező robotokat is folyamatosan gyógyítja, így ha nem likvidáljuk (vagy semlegesítjük, ezzel kiütve a környező gépeket), akkor könnyen kerülhetünk végtelen szélmalomharcba a ránk támadó bestiákkal.

Az alapjátékhoz hasonlóan ezúttal is lehetőségünk adott különféle tárgyak gyűjtögetésére, azonban ezek szintén remekül ékelődnek be mind a játék hátterébe, mind az előrehaladásunkba. Külön pozitívum továbbá, hogy az előrehaladáshoz szükséges különböző tevékenységek között már válogathatunk is, így például ha egy banditatábor felszámolása nem a kedvenc időtöltésünk, nem leszünk rákényszerítve, hogy megcsináljuk. Később természetesen minden mellékes elfoglaltságot teljesíthetünk. Szintén örömteli újdonság, hogy ezen tennivalók sokkal jobban kapcsolódnak a DLC történeti szálához, mint korábban, így például az új Hunting Ground bizonyos kihívásait nem is tudjuk addig elvállalni, amíg egy pontig el nem érünk a sztoriban. Sőt, egy második, rejtett vadászkihívást is megnyithatunk, ahol a rendelkezésre álló lőszerünk lesz korlátozott, ezáltal korábban nem tapasztalt taktikázásra leszünk kényszerítve.

Nem mehetek el a Frozen Wilds látványvilága mellett sem, ráadásul itt is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Elképesztően bámulatos és az alapvetően havas táj ellenére kellően változatos helyszíneket sikerült a holland csapatnak elénk tárnia. A pillanatok alatt ránk törő hóviharok, az éjszaka felragyogó sarki fény, a gejzírek és hőforrások, a hamuval keveredő hószitálások, valamint a vakítóan fehér hegycsúcsok egytől-egyig elképesztő részletességről árulkodnak. Természetesen nem hiányozhatnak a letűnt civilizáció romjai sem, ezek egyikénél pedig erős déjà vu foghat el minket, hasonlót ugyanis korábban például az Enslavedben láthattunk.

Említettem már a helyszínt, az eszközöket, a lehetőségeket, az ellenfeleket, azonban mindenképpen szót kell ejtenem az új karakterekről is, ugyanis ezúttal is parádésra sikerültek. Remekbe szabott párbeszédeket, sőt, továbbmegyek, talán az idei év legjobb dialógusait köszönhetjük nekik. Nem egyszer törtem ki hosszú percekig tartó nevetésben, annyira sikerült megteremteniük a hangulatot. Amikor pedig az egyik NPC az RPG-kre jellemző questfelépítést parodizálja ki (ez alól nem kivétel a Horizon sem, ezért külön pacsi az öniróniáért), akkor betonozta be magát a The Frozen Wilds a valaha készült legjobb kiegészítők listáján. Ha pedig ez nem lenne elég, az alapjáték végével szorosan összefüggő DLC további lehetőségeket nyit meg egy esetleges második rész előtt, ugyanakkor nem kíván kizárólag csak hatásvadász cliffhangerekkel dobálózni, rengeteg helyen hozzátesz a már megismert világhoz és eseményekhez.

Kevés DLC esetében mondhatjuk el, a The Frozen Wilds azonban bátran vállalhatja: a kiegészítő sokkal inkább az alapjáték kompakt formába öntött esszenciája, semmint pusztán pár küldetésből álló néhány extra játékóra. Az új területen megtalálható a Horizon Zero Dawn összes lehetősége, azonban itt-ott némileg átalakítva, ráadásul az elődhöz hasonlóan ezek is tökéletesen illeszkednek a játékba, nem lógnak ki, nem ütnek el tőle. Az elhivatott robotvadászok számára pedig közel 20 órányi új kalandot és kihívást tartogat. Vagy akár még ennél is többet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

3 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2024.04.10.
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==