Múlt héten, közel két hónapos késéssel (mármint: nem magához, hanem a konzolverziókhoz képest) befutott a Destiny 2 PC változata. Ennek örömére újra leteszteljük a játékot teljes egészében, single, coop, kompetitív multi, az erre szánt tizenvalahányezer karakterbe minden belefér!
Jó, ebből egy szó sem igaz, eszem ágában sincs megírni újra a már létező, és mindenki számára olvasásra ajánlott Destiny 2 tesztünket, pláne úgy, hogy az egy olyan ember tollából származik, akinek velem ellentétben úgy egymilliárd órája van az első részben, és aktívan teszi bele az újabb egymilliárdot a másodikba. Összehasonlításul: egy darab Destiny 1 single player végigjátszást, és pár óra multis bohóckodást tudok felmutatni, így a cikk nem-technikai része szigorúan ebből a perspektívából született.
Ebből a perspektívából pedig annyi látszik, hogy a Destiny 2 jobb (alap)játék, mint az elődje. Már csak azért is, mert a második résznek van koherens történetet elmesélő single player kampánya - ez ugyebár az első epizódra nem igazán volt jellemző, sőt, üvöltött róla, hogy egy (legalább egyszer) újrakezdett projekt különböző elemeit kalapálták benne össze inkább kevesebb, mint több sikerrel a végül boltokba küldött produktummá. A második rész SP szekciójának van íve, világosak benne a tétek, és még az is (magamra nézek) érteni fogja, hogy mi történik, aki 80 százalékban elfelejtette, hogy mit hordott össze sztori címén az előd, a DLC-kbe meg az expanziókba pedig bele se szagolt. A játék (továbbra is nagyon hangsúlyos) coop /multi kínálatáról leginkább annyit tudok elmondani, hogy működik, nem csak most, hanem már premierkor is - az Activision (helyesen) a Blizzard időtlen idők óta működő, és jól kiforrott Battle.net rendszerét használja a pécés Destiny 2-höz.
Jöjjön a lényeg: jó port-e a Destiny 2 PC változata? A rövid válasz, igen, jó, nem tökéletes, de határozottan jó.
Azért jó, mert egyrészt nem áll a be a manapság egyre többször felbukkanó "itt van, nesztek, majd később pecseljük, és ha úgy se jó, akkor így jártatok, bocsi" portok sorába, sőt, kifejezetten arra törekszik, hogy többet / jobbat adjon, mint a konzolos testvérei. Amit ebből elér: jobban néz ki, jobban fut, és (ez már némileg egyéni gusztus kérdése) egérrel hatékonyabban és pontosabban irányítható, mint az (eddig elérhető - nem tudjuk, mi lesz Xbox One X-en) konzolos verziók. A grafikai-minőség csúszkák és persze a felbontás feljebb tornázásán felül a Destiny 2 PC-n két fontos területen ér el eredményeket: első körben nincs framerate korlát, így a konzolos harminchoz képest abszolút elérhetővé válik a sokkal jobban hangzó (és játékélményben is mást adó) hatvan képkocka per másodperc. Második körben ott a FOV (látószög) állítás lehetősége, aminek tulajdonképpen nagyjából minden PC portban ott lenne a helye, ismerek olyan embert, akit fizikai rosszullét fog el, ha az arcától negyven centire lévő monitoron az eredeti szűk konzolos látószögekkel kell hosszabban játszania - itt ez nem gond, (nyilván) némi teljesítménybeáldozással, de feltekerhető a FOV akár 105 fokra is.
Hab a tortán, hogy mindenhez nem kell atomerőmű, a játék gépigénye teljesen barátságos egy kurrens gaming PC gond nélkül hozza a kívánt 1080p/60fps kombót (sőt, annál jó eséllyel többet is) high/highest grafikai beállítások mellett. A játék hardverszempontból lefelé is jól skálázódik, egy ismerősöm i3 + két generációval korábbi két gigás AMD kártya gépén az 35 - 45 fps közti tartományban futott a játék medium/high beállításokkal. Panaszok természetesen most is vannak, külföldi fórumposztok alapján a D2 egészen durva konfigurációkon is képes komolyabb framerate eséseket produkálni bizonyos területeken, mások arra panaszkodnak, hogy valamilyen rejtélyes oknál fogva a klántagságuk (értsd: tagja-e klánnak, vagy nem) függvényében kapnak jó vagy rossz fps értékeket. A megjelenés hetében volt már egy kisebb botrányocska is, többen azzal vádolták meg a Bungie-t, hogy külsős szoftverek (köztük olyan népszerű alkalmazások, mint a FRAPS, vagy az OBC) használata miatt bannolták őket örökre - a Bungie reakciója erre az volt, hogy ilyesmiért nem bannolnak, a ban a csalóknak jár, pont.
Summa summarum: a Destiny 2 PC ha nem is lesz problémamentes mindenki számára, de a többség igényeit jó eséllyel kielégíti - szebb, gyorsabb és hatékonyabb lett úgy, hogy a PC játékosok elég széles spektrumát tudja megszólítani. Ééés most olvasható először a kiadó megváltozott átláthatósági politikája okán a jövőben a hasonló forrásból származó játékoknál kötelezően idekarcolandó mondat: a Destiny 2 tesztpéldányokat az Activision bocsájtotta lapunk rendelkezésére.