[Teszt] Hob

Hob

siklaraSimon Klára2017.10.13. 12:00

A Runic Games jóvoltából újabb meseszép akció-kalanddal gazdagodtunk, ráadásul a különös lényeket és gépezeteket felvonultató világú és szavak nélkül mesélő Hob a Legend of Zeldán túl sok más régebbi kedvenc hangulatát is felidézi, ennél sokkal tovább azonban nem merészkedik.

A Torchlight mögött álló Runic Games legújabb játéka egy Legend of Zelda beütésű akció-kaland, amelyben némi könnyed platforminggal egyetemben felfedezhetünk a művészi irányt képviselő Journey, a RiME vagy az Ico jellegzetességei közül is párat. A Hob egy gyönyörű és roppant különös világban játszódik, ahol a természet és a gépek teljes harmóniában léteznek egymás mellett, ám a vidéket mintha valami furcsa lila kór támadta volna meg. Piros hacukájú furcsa kis figuránk dolga feltehetőleg a gépezetek megjavítása, illetve aktiválása, és végső soron a világa megmentése, ezt azonban inkább csak sejtjük, semmint tudjuk, történet vagy bármiféle bevezetés ugyanis nem igazán van. A fejlesztők alighanem a szavak nélkül mesélést kísérelték meg a Journey mintájára, ám ez csak részben működik. Kifejezetten jópofa, hogy a menük és a térkép is főleg szimbólumokkal kommunikálnak a játékossal, kis hősünk és az őt segítő robot pedig gesztikulálás útján értik meg egymást, ugyanakkor többnyire fogalmunk sincs, mit miért csinálunk, és miért oda kell eljutnunk, ahová.

A céltalanságot leszámítva nagyon élvezetes a Hob fokozatosan megnyíló világának bejárása, mert tényleg lélegzetelállítóan szép és elképesztően hangulatos területeket járhatunk be, miközben ugyanazt a pár ellenféltípust pofozzuk le és mindenféle power-upokat gyűjtögetünk, hogy több életünk és nagyobb ütésünk legyen. Legfontosabb eszközünk a robotkar, amelyre a kaland legelején teszünk szert, amikor kékszemű kis lényünk rosszkor van rossz helyen, és a világot megtámadott fertőzés a karjára is átterjed, amelyet így méretes robottársa azonnal amputálni kényszerül, ám rögtön utána önzetlenül a helyére illeszti a sajátját. A méretes robotkarral gépezeteket aktiváló kapcsolókat nyomkodatunk, falakat üthetünk át, rövidítéseket nyithatunk meg, és egyre több továbbjutáshoz szükséges dolgot művelhetünk, ráadásul a harci repertoárba is jól beépíthető, és nem csak pajzsként. Ép karunkban egy kardot markolászunk, amelyet robotkarunkhoz hasonlóan fejleszthetünk, valamint új kombókat vásárolhatunk hozzá, tervrajzok gyűjtésével pedig egyéb megvásárolható képességeket is megnyithatunk.

Barangolásunk során gyakran ügyességi részeket is le kell küzdenünk, ezeket azonban olykor megkeseriti az egyébként irtó látványos kötött kamera. Nem vészes a helyzet, de a legtöbbször nem a bűbájos világhoz mérten meglepően véres összecsapások során haláloztam el, hanem amikor rejtett kincs reményében a szakadékba zuhantam, csak mert nem láttam, hová ugrom (de legalább sok a checkpoint). A fix kamera a tájékozódást is alaposan megneheziti, és többször előfordult velem, hogy egy korábban már bejárt útvonalra alig sikerült visszatalálnom, csak mert az teljesen kiesett a képből, és a térképen sem egyértelmű, merre tudunk akadálytalanul haladni. Párszor kis időre elakadtam, máskor meg úgy haladtam, mint kés a vajban, és bár józan paraszti ésszel azért lehet boldogulni, a környezet nem mindig jelzi egyértelműen, hogy mi a teendő, pedig a „fejtörők” egyébként faék egyszerűségűek. Mégis, amikor ügyködésünk nyomán a táj a szemünk láttára alakul át, az már csak vizuálisan is van annyira lenyűgöző, hogy egyből továbbsuhanjunk az újonnan megnyílt úton.

A túl semmitmondóra sikerült szótlan történetvezetés és a fix kameranézet okozta bosszúságok ellenére is kellemes és határozottan meditatív élmény elveszni (a szó minden értelmében) a Hob gyönyörű és furcsa lényekkel teli egzotikus világában arra a nyolc-tíz órára, amely a végigjátszásához szükséges. Nem reformálja meg a műfajt, de atmoszférikus világa, egyszerű feladványai, harcai és ügyességi részei bőven nyújtanak annyi szórakozást, hogy a kissé önismétlő játékmenet ellenére is látni akarjuk a kis piros kapucnis alak veszélyekkel teli kalandos útjának végét.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

12 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

23 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==