[Teszt] Hidden Dragon Legend
Kapcsold jtk: Hidden Dragon Legend (ps4)
Eddig 5 hozzszls
ne5h
2017. oktber 12.
cstrtk 13:00
Lehetett volna j jtk a Hidden Dragon Legend. Tnyleg nem sok kellett volna hozz, hiszen az alapok ersek voltak, a koncepci bizakodsra adott okot, a vgeredmny azonban sok szempontbl is fjan kzpszer alkots, ami csak azrt szomor igazn, mert a potencil vgig ott van benne.



Manapsg egyre divatosabb brmilyen olyan jtkot, ami csak egy kicsit is tbb vagy bonyolultabb ellenfelet az ember el llt mr egybl a From Software munkihoz hasonltani. Nem volt ez mskpp a MegaFun Games alkotsval sem, melyre mr az els ltnivalk utn elkezdtk raggatni a 2D-s Dark Souls jelzt. Pedig a valsgban elg tvol ll tle, sokkal inkbb emlkeztet a Striderre, a klasszikus, szintn ktdimenzis Prince of Persia-ra vagy a Ninja Gaidenre. Ezen hasonltgats alapjn taln kitallhat, hogy a Hidden Dragon Legend egy side scroller akcijtk, ahol a platformer szekvencik s a pergs harcok vltogatjk egymst.

A fenti kplet papron s sokak fejben elg ers elegyet alkot, a kivitelezs sorn azonban sikerlt nmileg mellfogni, gy a vrt hats ersen elmaradt. s hogy minek ksznhet mindez? A jtk majd' minden elemben ott lapul a hatalmas lehetsg, a fejlesztk azonban vagy nem ltek vele, vagy sikeresen olyan mdon implementltk, ami egyttal a visszjra is elsl. Kezdjk mindjrt a trtnettel. Azzal a trtnettel, ami valami elkpeszt mdon fapados, kliss s egygy. n ltalban nem szoktam fennakadni, ha egy jtk nem Oscar-jellt forgatknyvbl dolgozik, a Hidden Dragon Legend azonban sikeresen sti el az sszes olyan unalomig ismert helyzeteket, amiket nagyjbl kismilliszor lttunk az elmlt 30-40 v filmjeiben, klns tekintettel a harcmvszeti stlusra fkuszlakban. Van itt minden a gonosz, termszetfeletti ertl, a titokzatos trsasgon, a mester ellen fordul tantvnyon, a j testvr-rossz testvr felllson t az ellensgbl szvetsgess vlson keresztl minden. Komolyan, egy ponton tl azt vrtam, hogy a jtk nmaga karikatrjba fordul t s legalbb megprblja kicsit kifigurzni ezeket az ezerves ptkockkat, ez azonban (sajnos) nem trtnt meg.



Mindezeket csak megfejeli a llektelen s nemes egyszersggel pocsk szinkron is. Nem emlkszem, az elmlt vekben tallkoztam-e ennl rosszabb sznszi alaktssal videojtkban, az itteni szereplgrda viszont knny szerrel plyzhatna erre a cmre. Az eladott prbeszdek s monolgok nagyjbl a rendszervlts eltti almondsos filmek sznvonalt idzik, rg halottam ennyire ertlen s minden belelst mellz szinkront. Ennek ksznheten csak mg jobban remnykedtem a fentebb emltett pardiban, vgl azonban csak a csaldottsgomat sikerlt fokozni.

Ott van aztn a harcrendszer, ami vzlatszinten teljesen jl mkdik, a megvalsts sorn azonban sikerlt eltaknyolni nhny kpzeletbeli bannhjon, aminek ksznheten a vgeredmny sok esetben frusztrl lesz. Ennek pedig egyszer okai vannak. Az els a 2D-s megjelentsnek ksznhet, emiatt a harcok sorn kisebb, lthatatlan falakkal hatrolt arnkba knyszerlnk, ahol aztn a kt sarok kztt ingzva prblhatjuk gy terelni az ellenfeleket, hogy a lehet legknnyebb dolgunk legyen. Ehhez kt segtsgnk is lesz, az els a kombk sorn elcsalhat lecsaps, mellyel a velnk szemben llkat nhny msodpercig a padlhoz szgezhetjk. A msik pedig a dash, aminek ksznheten villmgyorsan cikzhatunk az ellenfelek kztt. Ez gy lerva jl hangzik, gyakorlatban azonban becsszik nhny gikszer. Az els, hogy a gyakran futszalagon rkez ellenfelek sok esetben a ringen kvlrl ugranak a nyakunkba, gy megneheztve az ellenk val vdekezst. A msodik pedig, hogy a dash idztsnl csak addig vagyunk partiban, amg a tmadsok el nem rnek minket, ha mr betallnak, onnantl csak vrhatjuk, hogy az animcinak vge legyen, esetleg menet kzben gygythatjuk magunkat, ilyenkor kitrni azonban mr nem tudunk.



Semmi baj, gondolhatnnk, hiszen csak j reflexekre van szksg s minden rendben lesz. Igen m, a helyzet azonban nem ilyen egyszer, ezt pedig mr a klnbz tmadssorozatok betanulsra szolgl oktatplyn is szre fogjuk venni. A jtk ugyanis valami hihetetlen nagy input laggal rendelkezik, sok esetben mr a tutorial sorn is hosszas prblkozsok utn fogjuk tudni elcsalni azt a kombt, amit a jtk vr tlnk, s ez csak rosszabb lesz a vgigjtszs sorn. Termszetesen ez a kss a dash-re is hatssal van, gy knnyen kitallhat, hogy ezzel is meg fog gylni a bajunk. Ez pedig csak azrt igazn fj pont, mert ez az egyetlen vdekezsnk a tmadsokkal szemben (ha nem szmoljuk az eszetlen s ssze-vissza ugra-bugrlst), blokkolni ugyanis nem tudjuk a csapsokat.

Persze lesznek neknk klnbz kzelharci s tvolsgi fegyvereink, amik nyilvn eltr rtkekkel s tulajdonsgokkal rendelkeznek, s egyrtelmen nem hinyozhatnak a specilis tmadsok s klnfle fejlesztsek sem. Ezek azonban nem tudjk ellenslyozni a fentebb emltett negatvumokat, radsul ezek gyjtshez legtbbszr a klnbz platfomer szakaszok sorn lesz alkalmunk, azonban a mr emltett lag itt is ellennk fog dolgozni.



A Hidden Dragon Legend br rendelkezik nhny j tlettel s gyes megoldssal, sajnos minden elemben ott lapul a kard msik le is, ami rvid ton ri el, hogy inkbb a rossz megvalstsokra emlkezznk. Dacra az els rnzsre bizalomgerjeszt alaptlenek, a MegaFun jtka sajt maga ssa meg a srt, amibe aztn dlni fog s ironikus mdon se nem hatalmas, se nem mks a produktum.

Hidden Dragon Legend | Platform: PC, PS4 (tesztelt)
Kiad: Oasis Games | Fejleszt: MegaFun Games

[61] keviny
okt 13., pntek 9:42 #5
Vlasz ne5h (#4) zenetre
& Nyrlak,

nemrg futottam ezzel egy krt valamelyik topikban, meg amgy sem szvesen terelnm el nagyon a szt a cikk remek alanyrl (hehe), szval csak rviden: az art design teljesen rendben volt (eddig rt American McGee keze, gondolom), a tbbi meg olyan, mint amikor megveszed valami drga cum olcs knai kopijt: amikor kzbe veszed mr rzed, hogy valami nem ok, majd amikor jobban szemgyre veszed, rjssz, hogy ezrt mg az a kevs pnz is sok volt...
all my friends are skeletons
okt 12., cstrtk 23:59 #4
Vlasz keviny (#2) zenetre
Ezt most kikrem az elz generci egyik mltatlanul elfeledett s meghurcolt remekmvnek a nevben. Na j, komolyra fordtva a szt, n a Madnes Returns majd' minden perct imdtam, de ebben jelents szerepet jtszik az alaphoz val vgtelen rajongsom.
I am such a B.A.
[7] Nyarlako
okt 12., cstrtk 19:54 #3
Vlasz keviny (#2) zenetre
Nem volt rossz szerintem az Alice br a harc egy id utn repentv lett.
Ami ott igazn zavart az a fszerepl kritikn aluli szinkronsznsznje.
Steam id.: Nyarlako
[61] keviny
okt 12., cstrtk 17:52 #2
Sajnos az Alice: Madness Returns ta nem bzok a knai jtkfejlesztsben. Mint a fenti is mutatja: nem ok nlkl.
all my friends are skeletons
okt 12., cstrtk 15:22 #1
Kr rte, nekem tk jk voltak az els benyomsaim rla, br csak az els 20 perct lttam GC-n.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
Hidden Dragon Legend adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2017. szept 19.
Kategria: Akci
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
5
Ami tetszett
+ A harc s a plafromer rszek nha jl mkdnek
Ami nem tetszett
- Sablonos trtnet
- lettelen szinkron
- Irnytsbeli problmk
- Gyenge megvalsts
Olvasi rtkels: Mg nem rtkelte senki!
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

5 | [Teszt] Hidden Dragon Legend

Idutazst tesznk, ticlunk a harcmvszetek aranykora, a csszri Kna, kalauzunk pedig a Hidden Dragon Legend. A Srkny azonban valban elbjhat, legendjra aligha fogunk emlkezni, sokkal inkbb igyekezni fogunk elfelejteni a vele tlttt idt.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba