[Teszt] NBA 2K18

NBA 2K18

GhzSzabó Ákos2017.09.30. 22:30

Tényleg mindig azzal kezdem az aktuális NBA cikket, hogy elmesélem, mennyire nehéz minden évben kiemelni a változásokat vagy esetlegesen a hibákat, egy évek óta közel tökéletes sorozatban. Illetve idén érdekes helyzet állt elő, kicsit olyan mintha idén a 2K is belefutott volna ebbe a problémába. Adott ugye egy sportág, aminek a szabályaihoz drasztikusan az 50-es évek óta nem nyúltak, így nem is tud sok újdonsággal szolgálni. Sztárok pedig jönnek-mennek, max annyira számít, hogy idén ki van a "címlapon" és éppen kiért rajong a célközönség.

Hasonlóan fontos volt mindig is a vizuális látvány, amit évről-évre próbáltak a maximumon pörgetni. Viszont most már a 4. játéknál tartunk, és ugyanazokra a platformokra jött ki a friss epizód is. Ezeknek a gépeknek persze alapvetően nem változott a teljesítménye, így itt is vészesen csökken a mozgástér. Valamerre el kellett mozdulni, valamit újítani kellett, ami viszont veszélyekkel jár, hiszen általában olyan terepre viszi a fejlesztőket, ahol még nem jártak. Idén ez nem lett más, mint az oly divatos "nyitott világ", aminek természetesen semmi köze nincs egy GTA szintű élményhez, viszont ad egy új réteget a játékhoz.

Na de ne szaladjunk ennyire előre, fussuk le a kötelező köröket a pályán, bemelegítés gyanánt. A módok közül az összes visszatér, viszont ugyanúgy a myCarrier jelenti a fő csapás vonalat. Idén is van egy adott karakter, DJ (akinek a nevén és személyiségén kívül mindent meg tudunk változtatni) akinek az NBA-be való bejutását követhetjük nyomon, annak minden problematikájával és szépségével együtt. Aki szereti az ilyen sztorizgatós, meccsek előtt hosszabb átvezetőkkel félbeszakított történetvezetést, az idén sem fog csalódni. Ami viszont idén sokkal érdekesebbé teszi ezt a módot az a The Neighborhood bevezetése. Ez a már fentebb is említett „ál-nyitott" világ minősül az úgy nevezett összekötő hub-nak, ahol a story szakaszai között és természetesen utána is elüthetjük az időt. Konkrétan tudunk sétálgatni a környéken, elmehetünk az NBA csapatunk termébe gyakorolni egy kicsit, beülhetünk egy tetoválásra, esetleg beugorhatunk a fodrászhoz egy új menő frizuért. És természetesen, ha már a játék tele van szponzorációs hirdetésekkel, akkor nyílván tudunk a boltban venni egy jó kis NIKE csukát a hozzá passzoló melegítővel együtt. Ide került a The Playground is, ahol bármikor beugorhatunk egy jó kis online streetball meccsbe más játékosok ellen.

Természeten nem kell azért itt a kidolgozás szintjén csodát várni, olyan érzésünk nem lesz, hogy az egész világ él és mozog. Inkább egy jópofa dolognak tűnik ez a terep, ami más, mint a megszokott. Másik játékosok is flangálhatnak amúgy a világunkban, velük lehetőségünk van akár 1v1 akár többjátékos meccseket is nyomni. Visszatérnek a jól megszokott MyGM, MyLeague és MyTeam módok is amik hozzák a szokásos szintet így az NBA világában komolyabban elmerülni kívánóknak is hónapokra elegendő tartalom adatik. Kisebb újdonság, hogy a MyGM mód kapott egy minimális szövegesen jelenlévő történetvezetést is, ahol egy adott exjátékos boldogulását egyengethetjük végig a liga menedzseri világában.

A karakterfejlődés is komolyodott idén, végre a nehezen megkeresett pontjainkat arra a tulajdonságunkra költhetünk, amire csak szeretnénk, nem előre meghatározott kategóriákat tudunk csak növelni. Erre szükség is lesz, mert a játékmenet is változott, lényegesen érezhetőbb az egy-egy játékos közötti különbség, erősebbek és keményebbek lettek a centerek és sokkal nehezebben foghatóak és gyorsabbak az irányítók, és a bedobók. Újra tervezték a dobás mutatót is, ami idén sokkal pontosabban mutatja, hogyan és mikor is kellene elengedni azt a labdát, hogy biztosan bemenjen. Javítottak a mozgásokon is, így most már szinte tényleg ott tartunk, mintha hús-vér játékosokat irányítatnánk. A már tavaly is döbbenetesen kinéző grafikát még tovább csiszolták és a PS4 Pro valamint a majdani Xbox One X tulajok teljes pompájában élvezhetik a 4k és a HDR erejét a megfelelő megjelenítőkön.

Viszont sajnos van a játéknak egy nagyon megosztó, de inkább mondhatjuk, hogy negatív aspektusa, az pedig nem más, mint a már évek óta jelenlévő Virtual Currency (VC) teljes előtérbe helyezése. Ugye arról volt szó az előző játékokban, hogy ezt a VC-t kellett gyűjteni ahhoz, hogy a karakterünk fejlődni tudjon. Idén viszont jóval tovább mentek a 2K-nál. Már a karaktergenerálásnál is feltűnt, hogy rengeteg opciót hiába keresek, nincsenek ott. Pontosabban ott voltak azok, viszont csúnyán le lettek limitálva. Gondolok itt arra például, hogy tetoválásból és frizurákból csak tényleg 1-2 érhető el kezdésnél, ami elég nagy visszalépés tavalyhoz képest. A MyCarrier elkezdése után aztán jön a hidegzuhany. Konkrétan idén a játékban minden VC-be kerül. Akarunk egy új tetkót? Semmi gond, irány a tetováló szalon, ahol 1-2-3 ezer VC ellenében ránk is varrják az áhított mintát. Szeretnénk egy brutkó frizurát? Semmi gond, irány a fodrász, és ha van pénzünk, rögtön meg is kapjuk, amelyiket csak szeretnénk. Mondanom sem kell, hogy a ruhák és cipők esetében ugyanez a helyezet.

Na, most ezzel még nem is lenne akkora gond, ha nem ugyanez a VC kellene a karakterünk fejlesztéséhez is. Egy új frizura mondjuk 1500 VC, és egy jobban sikerült meccsen kapunk mondjuk 500-600 között. Azaz legalább 3 meccset kell tolnunk érte, viszont ilyenkor a játékosunkon semmit sem tudtunk fejleszteni. Ha ehhez hozzá teszem azt, a játékból konkrétan létezik egy 150 dolláros digitális kiadás, ahol 150 ezer VC jár már kezdésnél, könnyen kitalálható, hogy az ezt a csomagot választó játékosok mekkora előnyre tesznek szert. Hiszen egy online meccs esetében mindenki hozza a saját karakterét, ami azt eredményezi, hogy már a legelső meccsek során találkozhatunk 80-90-es értékkel rendelkező kosarasokkal. Tekintettel arra, hogy mi kezdésnél 60-as szinten vagyunk, nem kell atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy kitaláljuk: kvázi esélyünk sem lesz.

És igen, nem kell megnézned, nem lett Free to Play a játék, súlyos pénzeket kell érte leszurkolni, arról már nem is beszélve, hogy az integrált módok miatt, a MyCarrierhez szükséged lesz PSplus vagy Xbox Live előfizetésre… A játék Metacriticen konkrétan 1.9-es user értékelésen áll, ami döbbenetesen alacsony. Nem tudom pontosan, hogy egy ilyen patinás sorozat készítői hogyan is gondolhatták, hogy ennyire előtérbe helyeznek egy főleg mobilokon és f2p játékoknál használt és elfogadott rendszert, de abban biztos vagyok, hogy muszáj lesz reagálniuk egy ekkora népharagra.

És a szomorú dolog tényleg az, hogy a játék egészen elképesztően jó. Talán még sohasem volt ennyire realisztikus és élvezetes benne a kosárlabda, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy végre szinte teljesen élethű lett a dobott pontok száma, azaz nem lehet már ilyen 150-200 pontokat csinálni a rendes 12 perc egy negyedes meccsek alatt. Javult a fizika, a játékosok egymáshoz való viszonyulása, talán még a mesterséges intelligencia is fejlődött egy kicsit, nincsenek már eszetlen rohangálások és buta passzok. Szóval nehéz helyzetben vagyok most, mert ha csak a csapatos játékmódokra és ezáltal magára az NBA-re vagy kíváncsi, akkor megint nem találsz jobbat a piacon. Viszont ha a MyCarrierben való karakter egyengetés volt a mindened, akkor jól gondold meg, hogy belevágsz-e, mivel sajnos jelenleg folyamatos grindelés, vagy súlyos pénzek elköltése nélkül rengeteg időbe telik mire jut valahova az ember.

Kár érte, szívből remélem, hogy ha nem is már ebben a játékban, de a jövő éviben rendeződik a helyzet. Sosem adtam még ennyire kevés pontot NBA-re de ez főleg ennek a vállalhatatlan fizetési modellnek szól, így e szerint tessék kezelni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

13 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==