[Teszt] Marvel vs Capcom Infinite

Marvel vs Capcom Infinite

Oldern2017.09.29. 19:50

Ejj, Capcom. Drága édes Capcomom, én az egyik legnagyobb rajongód vagyok (voltam?), hát nem dobsz valami cafatot elém néha? És te, Marvel. Te. A te X-Men képregényeiden nőttem fel, a történetek és a mondanivalóik örökre beleégtek a gondolkodásomba, szinte többet tanítva az előitéletekről, mint bármelyik kötelező olvasmány. És persze imádom a Marvel vs Capcom szériát. És akkor ledobjátok elém ezt a játékot? X-Men karakterek nélkül? Olyan grafikával, mintha a képregényes világot dobva egyből, közvetlenül, pofátlanul fejest ugranánk a second-hand Marvel mozifigurák világába?

Schrödinger játéktesztelője vagyok. Nem tudom eldönteni, hogy a Marvel vs Capcom Infinite hibáit a Capcom vagy a Marvel számlájára írjam-e: utólag úgyis kiderülne, hogy tévedtem. Abban azonban biztos vagyok, hogy valaki hibás azért, hogy ennyi büdzsével, ilyen vizualitással, ennyire szerencsétlenül vanília (tehát: nem túl egzotikus, a merészséget és a bátorságot teljesen nélkülöző) karakterfelhozatallal jelentessenek meg verekedős játékot 2017-ben. Nem fogadtam volna abban, hogy én ezt a játékot akár egy picit is kedvelni fogom. Ilyen kezdéssel? Ilyen külcsínnyel? Ezekkel a karakterekkel? És lám.

Lám: a Marvel vs Capcom Infinite - magam is megdöbbenek, ahogy ezeket a karaktereket gépelem - nem egy rossz játék. Sőt: ahogy azt nálam sokkal, sokkal ügyesebb, okosabb, tapasztalatabb streamerek is mondják: játékmenet és online szempontjából talán az idei év lazán legjobb verekedős játéka. Talán még annál is több: akárhogy agyalok, nem tudnék olyan bunyós címet mondani a Capcomtól, aminek jobb netkódja volna, vagy aminek a menürendszerét úgy készítették volna el, hogy azt tényleg használni is lehessen valamire (gondolok itt a pályaválasztó-karakterváltó-meccs utáni visszatérés tranzícióira, töltési időkre, ilyesmikre). És akkor a konkrét gameplayről még nem is beszéltem.

Pedig lehetne beszélni róla, ugyanis suttyomban abszolút forradalmat alkottak: úgy sikerült leszakítani a hardcore Ultimate Marvel vs Capcom 3-vázat, hogy közben a játék őrült mivolta nem szűnt meg létezni. Csak éppen hétköznapi emberek számára is emészthetővé vált. Emészthetőbbé, ha úgy tetszik. A Street Fighter V-el ellentétben ez nem jelenti azt, hogy minden kombót megcsinálhatnak a kezdők is, vagy hogy olyan mértékű input lagot dobunk a játékosokra, hogy bizonyos játékstílusok teljesen életképtelenné váljanak. Nem, itt az elérhető legmagasabb szint valószínűleg továbbra is a legprofibbak exkluzív terepe lesz - de ami alatta van, az is roppant érdekes!

Adott ugyanis a 2v2 játékmenet, amiben egy gombnyomással bármikor (értsd: BÁRMIKOR, ha épp nem zajlik valami kamerát is befordító cinematic hyper támadás) behívhatod a társadat, hogy ő folytassa a kombót - de a karaktered a képernyőn marad még egy ideig. Így tehát, míg régen kiválasztottad az assistot, hogy a társad behívva előkészítse a "főkaraktered" kombóját, addig most a főkaraktereddel előkészíted a terepet a behívott számára - vagy épp oda-vissza hívogatjátok egymást, ha egy sikeres, begyakorolt kombóról van szó. Ez több szempontból is átláthaóbb, mint régen. Miért? Mert nem kell plusz támadások mechanikájával foglalkozni, hiszen a behívott karakter pontosan azt tudja, amit eddig tudott. Ha egy karakterrel megtanulsz játszani, akkor természetes módon építed közben ki magadban a potenciális új támadási módokat, cseleket.

Az ellenfeleknek sem kell külön betanulni a csapdákat: egyszerűen vagy ismered az ellenfeled mozdulatait, vagy nem - nincs különbség a behívott karakterek és az aktív karakterek tárháza között. Az előző rész X-Factor speckója meg ment a levesbe: az eddigi legdurvább "comeback" mechanika volt, helyét az infinity kövek (mit kövek, tojások) vették át - kiszámíthatóbb, kezelhetőbb, kevésbé vad képességek, illeszkednek az Infinite tematikájába.

Ez a rendszer pedig, pont mint az előző rész: maximálisan potens táptalaja a kisérletezésnek, a saját magad által felfedezett kombóknak (tudom, a profik jobban csinálják, előbb kitalálják, és többet is sebeznek. Na és?), és a menet közben kialakított ad-hoc stratégiáknak. Úgy, hogy valahogy mégis emészthetőbb marad az egész, mint eddig bármikor. Szóval minden király!

Vagy mégsem. Nagyon naív, sőt: megtévesztő lenne, ha én most azt mondanám: itt van ez a baromi szórakoztató játék, hajrá, rohanj a boltokba, mielőtt elkapkodják! Ne maradj le róla! De ez nem így megy. Egy verekedős játék több, mint a mechanikáinak az összessége. Főleg akkor, ha elnézek jobbra, és ott a Tekken 7, ahol szintén rendben van a netkód, de a karakterek jól néznek ki, a látvány két kategóriával erősebb, és a karakterfelhozatalban sem kellett kompromisszumokat kötni. Tudom, verekedős játékokat nem hasonlítunk egymáshoz ilyen közvetlenül. De valamihez mégis fogom tudni hasonlítani az MvC Infinite című játékot: mondjuk a jövő tavaszi önmagához. Egyértelmű, hogy a Marvel minden rajongók által követelt karaktert (X-Men karakterek? Hahó....) csak fizetős DLC-ként tud elképzelni, ahogy a Capcom nagy kedvenceinek visszatérését sem kétlem - pénzért. És mivel a játék anyagi bukás az eddigiek alapján, az is biztos, hogy ha a jelenlegi DLC-körök, a "szezon 1" kifut, és közben csinosítgatják tovább a jelenlegi karaktereket, és javítják a hibákat, fél vagy háromnegyed év múlva elő fognak állni egy jobb ajánlattal. Egy olyan ajánlattal, amire már én is azt fogom tudni mondani, hogy igen: "EZ kötelező vétel". A jelenlegi MVC:I azonban nem az. Akkor sem, ha még negyven percnyi sírva röhögős (de inkább sírós) sztorimód-átvezetőt gyártanak hozzá.

Rosszul nem jársz a Marvel Vs Capcom Infinite-el, ez kétségtelen: döbbenetesen szórakoztató és változatos az a valami, ami a felszín alatt van - ha találsz magadnak szimpatikus karaktert, és túlteszed magad a felszínen.De hogy mindezt lehetett volna sokkal jobban, sokkal profibban, sokkal nagylelkűbben tálalni, az is biztos. Na és ezért haragszom a Capcomra és a Marvelre különösen.

A Marvel vs Capcom Infinite két bivalyerős elemmel rendelkezik: makulátlanul működő online kóddal, és hibátlanul összerakott játékmenettel. Mindezt nyakon öntötték azonban felejthető zenével, sok részletében kifejezetten gáz (és low-budget) grafikával, és egyelőre elfelejthetjük az izgalmasabb, érdekesebb karaktereket is. A végeredmény persze nem rossz, de mind a Marvel, mind a Capcom tudna ennél jobbat is kínálni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

13 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==