[Teszt] XCOM 2: War of the Chosen
Eddig 17 hozzszls
Oldern
2017. szeptember 08.
pntek 05:30
Msfl vvel ezeltt jelent meg a Firaxis ltal elgg profin sszerakott, de a jtkosokat a szoksosnl picit jobban megoszt j XCOM-jtka, az XCOM 2. Nem voltak fundamentlis problmk a jtkkal, de azrt volt mg hely a fejldsre, legyen sz az interfszrl, a kldetsekrl, vagy pp a jtk teljestmnyrl. Folyamatos apr patchelgetsek helyett egy nagy volumen kiegszt mellett dntttek a ksztk: ez lenne az XCOM 2: War of the Chosen.



A War of Chosen tradicionlisabb, a pc-s vilgban mr tbb vtizede bevett szoks szerint kszlt kiegszt, amely nem j kampnyt tartogat a jtkosok szmra, hanem egy nagy llegzetvtel bvtse, javtsa az alapjtknak, ami szervesen kapcsoldik az eredeti XCOM 2-kampnyhoz.
Itt van rgtn kt, korbban egymssal szembenll frakci: az rnykbl operl, a legpiszkosabb taktikktl sem megfutamod Reaperek, illetve az idegenek tkonvertlt Advent gynkeinek felszabadtott, szakadr eri, vgezetl pedig a Templarok. Mind-mind teljesen eltr fejlesztsi fval rendelkeznek a sima XCOM-gynkkhz kpest, s harcok kzben is megtrik az eddig megszokott struktrt. Az j frakcikhoz extra kldetsek is trsulnak, tovbb nvelve az elrhet kldetsek s kihvsok vltozatossgt. De ez egy kemny jtk, gy ha a jtkos trhza bvl, akkor az ellensgnek is ersdnie kell: itt lp be a kpbe a hrom Kivlasztott.

A Chosenek a legaktvabb Advent-gynkk, szinte mr szuperkpessgekkel, akiket nem olyan knny eltenni lb all: mikzben haladunk elre a kampnyban, folyamatos mozgsban ms s ms negatvumokat kapnak azok a terletek, ahol a Chosenek pp aktvak - s persze j trtnet-darabkk is tartoznak hozzjuk. Mindezt persze gy, hogy a kampny tbbi eleme a helyn van, szval tennival akad majd bven!



A harmadik f tartalmi bvtst a katonk lelkillapotnak jobb szimulcija jelenti: egyms kzt ktelkeket alakthatnak ki, leterheldhetnek a sok egyms utni misszitl (hell, Darkest Dungeon!), gy a jtkosnak rdekben ll majd tbb aktv csapatot cserlgetni a komolyabb kigsek elkerlse rdekben. Adjuk ehhez hozz azt, hogy sztori-kldetsekben is tbb random elem jelenik meg, s ntsk r a jtkban felbukkan, rdekes fejlvs-mechanikval rkez zombikat (tudom, technikailag nem zombik, de akkor is...), s nagyjbl le is fedtem a kiegszt fbb ajnlatainak nagyobbik rszt. Mi maradt? h, igen. A technikai jtsok.

A War of The Chosen apropjbl a fejlesztk teljesen rendbe raktk a jtk motorjt. Mit jelent mindez? Sokkal kevesebb bugot, drasztikusan javult tltsi idket (viszlt, hossz vrakozsok a replkn!), s mg a gyengbb pcken is jelentsen javult teljestmnyt. A feketeleves a kvetkez: a javts kizrlag a kiegsztvel rhet el, az alapjtkhoz nem jr.



Alapveten, ha nagyon messzirl akarom szemllni a dolgokat, akkor azt mondhatom: az XCOM 2: War of the Chosen ennek a tipus XCOM-modellnek a vgs formja. Olyan szintre emeltk a jtkmenet sszetettsgt, annyi dologra lehet benne figyelni (s, fleg ha nehezebb fokozatokon akarsz nyerni: kell is figyelni), hogy ember legyen a talpn, aki ezt a rendszert teljesen kiismeri. (s utna jhetnek persze a modok...).

A trtnet mgsem ennyire egyszer. Egyrszt: a kiegsztvel azrt csak sikerlt felersteni az alapjtk kt bizarrsgt. Egyrszt: iszonyat sok a felesleges duma. A bzisban, a menk kzt suhanva, mg rgen a hideg instrumental OST fogadott minket, s gondolkoztunk, hogy milyen dntseket hozzunk, addig itt FOLYAMATOS a duma, egymst szaktjk meg a klnbz karakterek, hogy elmondjk a szinte teljesen felesleges egyperceseiket...nagyon gyorsan nagyon irritlv tud mindez vlni. Msrszt: a konkrt sztori tvezetk az j Chosenekkel, meg a frakcik kzti vitkkal tnyleg lementek arra a szintre, ami a szombat reggeli mesk vilga. Nem sci-fi, hanem inkbb sci-fantasy, tesztoszteron-tltengsben szenved karakterek tmkelegvel, buta pzrkdssel… ebbl sokkal, sokkal kevesebbet krnk egy esetleges XCOM 3-ban.



Mr csak egy negatvumot hadd hozzak fel, s utna mr megyek is tovbb jtszani: ez pedig az razs. Finoman szlva sem fair, hogy a technikai javtsokat nem kapta meg az alapjtk, nem jr azoknak, akik teljes ron megvettk az XCOM2-t msfl vvel ezeltt. Mirt? Tudom a vlaszt, persze: mert akkor cskkenne a kiegszt relatv rtke…de biztosan? Van, amikor egy ilyen, jindulat gesztus tbbet r, mint a fogunkhoz verni a garast. A kiegszt ugyanis nem olcs: Steamen jelenleg 40 eurt kstl, ami ~13 ezer forint. Nehz ilyenkor szemlyes megkzeltsbl beszlni az razsrl, tekinve hogy a forgalmaz biztostotta az alapjtkot s a kiegsztt is, de ettl mg tny marad, hogy vagy a kiegszt lehetett volna picit olcsbb (akrmennyire is j!), vagy az alapjtk megrdemelte volna a komolyabb javtsokat is, jval korbban. Rajongknt az Ultimate Marvel vs Capcom 3-al ltem t hasonlt, ott is hossz tvon vgl csak pozitv lett az lmny - de ettl mg megrtem azokat, akik inkbb haragudnak a kiadra az ilyen hzsok miatt.

Gondold t, emszd meg magadban, hogy mindez mennyit r neked: az biztos azonban, hogy a War of the Chosen j letet lehel az amgy is minsgi alapjtkba, s egy, de inkbb tbb j vgigjtszsra ad ert a franchisenak. Megmutatja, hogy a modern jtkokba is csak bele lehet csempszni azokat a komplex rendszereket, amelyeket a season passok s a leegyszerstett megoldsok korban sokan megvalsthatatlannak tartanak.

[14] Basara
szept 08., pntek 22:24 #17
KATT!
Bastich
[24] nasty
szept 08., pntek 21:55 #16
Vlasz Basara (#15) zenetre
Bna vagy Basara. Azt nem gy kell.
vrjl !!!!!!!!!!!!!!! jl olvasok ? a nintyisek mgjn fognak elgedni
[14] Basara
szept 08., pntek 17:14 #15
Vlasz Basara (#14) zenetre
...pr perccel ksbb.
Bastich
[14] Basara
szept 08., pntek 17:08 #14
Vlasz frg_dnl (#12) zenetre
Avatar plusz tkols az n rszemrl , plusz egy kt fasz lps az n rszemrl ami miatt elvesztettem j egysgeket Alien factoryk meg 2-3 terletel arbb voltak s Alien rullerek vdtk mindet A kieg szt doblja ket bzis vdsre. Igazbl ha nem a timer akor az egyik chosen csapot volna le r per percek.
Bastich
szept 08., pntek 16:45 #13
Ha gy esik az ra majd, mint a sima Xcom2-nek, akkor nem lesz itt semmi gond s nagyon meg fogja rni
[9] frg_dnl
szept 08., pntek 16:38 #12
Vlasz Basara (#11) zenetre
Az Avatar Timer betelt ?
Olyan kontinensekkel Contactolj ahol felfedeznek Alien Factory-t. De ha nem ptesz Radio Relay-t akkor sokkal nehezebb lesz a kvetkez contact mert a mindig duplzdik az Intel rtke amit kr a kvetkez Contact-hoz, a Radio Relay-el viszont felezed.
Nem tudom hol rontottad el pedig volt mr nlam is, hogy belekezdett a timer de felszmoltam egy Alien Factory-t s lellt a szmll s el is tnt vgl.
A story kldetsek sokkal jobban cskkentik az Avatar Project-et pl. Black Site mission.

Nem tudom mi vltozott ennyire a WOTC-ben de szerintem behozhat, st gy tudom a WOTC-vel mg knnyebb is lett mint a standard XCOM 2.


CeXzer :

persze ezzel teljesen egyet is rtek, hogy kr hasonltgatni a hrom jtkot pl. a Commandos-t is az XCOM-ot.
Annyi kzk van legfeljebb egymshoz, hogy a stratgia mindkett, a Shadow Tactics s az XCOM 2 is, mindkett fellnzetes s mindkett rendesen megdolgozza a szrkellomnyt.
[14] Basara
szept 08., pntek 16:15 #11
Eddig van 331 rm Xcom2-ben, most futok neki msodjra a WOTC kiegnek, elsre sikeresen elcsapott az avatar timer. Annyi minden jat pakoltak be a jtkba, hogy nekem abszolt megrte a jtk az rt.
Az egyik kedvenc jtssom , hogy kis propaganda plaktokat lehet gyrtani az embereinkkel kldetsek/ellptetsek/elhallozsok utn amik megjelennek random helyeken a plykon s a bzisodon.
KATT!
KATT!
KATT!
Bastich
[22] CeXzer
szept 08., pntek 15:29 #10
Valaki foglalja mr ssze a hasonlsgokat a shadow tactics s az x-com kztt. n addig megteszem a lollal. Mindkettben a helyezkedstl jelentsen fgg csatt kell vvni kt csapat kztt, sszehangolva a csapattagok kpessgeit, amelyeket a jtk folyamn folyamatosan fejlesztnk, mikzben a karaktereket egyre jobb felszerelssel szereljk fel.

Egybknt szerintem sincs semmi kze a lolnak hozz, de a shadow tacticsnek mg annyi se, nem vletlenl emltettem a gta-t, hogy teljesen egyrtelm legyen a mondanival, de nem vletlen olyanok azok a PISA tesztek, amilyenek.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[30] Djuree
szept 08., pntek 15:22 #9
Vlasz CeXzer (#6) zenetre
a lol az teljesen ms...nem lehet a kettt egymshoz hasonltani.
a lol-ban brtam vagy 2 rt, az x-commal meg vagy 200-at, akkor melyik is a jobb?
PSN: Djuree_HUN
[22] CeXzer
szept 08., pntek 15:21 #8
Vlasz frg_dnl (#7) zenetre
Ja, azt hittem akrmi mehet, szerintem ugyanannyi kze van hozz a lolnak is, mint a commandosnak. (Br igazbl eredetisg miatt akkor mgis inkbb az xcomnak adom a plmt, a lol-shadow tactics-xcom hrmasbl egyedl az nem kln).
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[9] frg_dnl
szept 08., pntek 14:02 #7
Vlasz CeXzer (#6) zenetre
A Leage of Legends ms kategria, az moba, amirl most runk ez a kett pedig stratgiai jtk, az XCOM 2 krkre osztott, a Shadow Tactics pedig real time.
[22] CeXzer
szept 08., pntek 12:31 #6
Vlasz frg_dnl (#4) zenetre
League of legends jobb mindkettnl, s mg olcsbb. De a GTA V is jobb.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
szept 08., pntek 11:07 #5
Jobb s olcsbb
[9] frg_dnl
szept 08., pntek 11:00 #4
Shadow Tactics jobb.
szept 08., pntek 10:46 #3
Vlasz CeXzer (#2) zenetre
+1
"This is our time to medicate..."
[22] CeXzer
szept 08., pntek 9:44 #2
Nekem vegyesek az erzelmeim, mert bar dragacska, ez egy rendes expansion oack, ami meg mindig sokkal szimpibb formatum, mint a sok kicsi sokra megy dlc.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
szept 08., pntek 8:55 #1
Legalbb rgen volt gerinck dobozosan kiadni, de gy........ ennyirt....