[Gamescom] Indie akció körkép
Eddig 18 hozzászólás
siklara
2017. szeptember 05.
kedd 19:00
A Gamescomon idén sem hanyagoltuk el az indie fejlesztőket, akik készülő játékai közül olyan akciódús címekre vethettünk egy alaposabb pillantást, mint a vízalatti csatákról szóló Aquanox, az űrlövölde Fringe Wars, a Kínában kaszabolós Hidden Dragon Legend, a John Wicket idéző Past Cure, valamint a Dark Soulsra hajazó Sinner.

Aquanox: Deep Descent (PC, PS4, Xbox One, 2017)



A THQ Nordic a bevásárolt IP-k újrakiadása mellett lassan elkezd új játékok készítésére is átállni, ennek egyik példája az Aquanox: Deep Descent. A közel 20 éves franchise legújabb darabja nem folytatása, sokkal inkább a széria rebootjaként tekint rá a Digital Arrow csapata. A közel 10-12 órás kampánnyal rendelkező játék hű marad az elődökhöz és továbbra is a tengeralattjáró szimulátor módon lesz a hangsúly, ugyanakkor új elemeket is bevonnak a képletbe. Ezek egyike, hogy nem pusztán a különböző típusú víz alatti bárkákkal taktikázhatunk, hanem négyfős legénységünkkel is, aminek bármelyik tagja lehet kapitányi rangban, eltérő képességeiknek és tulajdonságaiknak hála pedig valóban más szituációkba keveredhetünk. A kampány mellett kapunk egy tartalmas mélytengeri nyílt világot, ahol természetesen különböző mellékes tevékenységeket is vállalhatunk, a drop in / dro out koopnak köszönhetően pedig a hozzánk folyamatosan alkalmazkodó AI orra alá is borsot törhetünk. És ha már a törés szóba került, ha éppen nem a tengerfenékre süllyedt kincsek után kutatunk, szerencsét próbálhatunk a multiplayer összecsapásokban is, ahol még a környezetünkre is figyelnünk kell majd, nem csupán az ellenfeleinkre.

ne5h

Fringe Wars (PC, PS4, 2018)



A kínai Oasis Games standjánál invitált az egyik fejlesztő széles mosollyal a space action MOBA besorolású Fringe Wars kipróbálására, én pedig a műfaj nem éppen szakavatott ismerőjeként első ránézésre azt találtam reagálni a játékra, hogy „Nahát! Tisztára olyan, mint a Dreadnought!”. Vicces volt utólag szembesülni vele, hogy kőkeményen savazzák őket, amiért teljesen nyilvánvalóan másolják a Grey Box Games játékát. Itt is lehet a dokkban hajót választani, alaposan testreszabni, aztán a pályákon egy egészen hasonló interfész mellett és hajónként szintén négy spéci képességgel felszerelkezve lőni egymásra az űrben, csak az egész jóval primitívebbnek tűnik.
De ne legyünk rosszmájúak, a Fringe Warsnak még csak egy alfa verzióját próbálhattam ki, amelyet ha valóban csak pár hónapja feljesztenek, akkor a kissé kezdetleges irányítással együtt is meglepően egyben volt. Az 5v5 aréna harcokkal kecsegtető űrcsatásdiban minden játékos zsoldosként építgeti a karrierjét és a hadihajóját, akit pedig érdekel a dolog, itt jelentkezhet a zárt bétára.

siklara

Hidden Dragon Legend (PC, PS4, szept. 19.)



Szintén az Oasis Gamesnél lehetett kipróbálni a MegaFun Games 2.5D-s akció-platformerét, a jóval érdekesebbnek tűnő és meglepően sok átvezetőt alkalmazó Hidden Dragon Legendet, amelynek amnéziás főhőse egy Dark Souls intróját idéző börtönben tér magához, onnan kitörve pedig egészen az első bossig fut, akit a szemöldöke miatt echte nőnek néztem. A császárkori Kínában kakaskodás a vele töltött negyed óra alapján kimondottan szórakoztató, mert az irányítás kellemes, a pörgős harcba gyorsan bele lehet jönni, de a részletgazdag pályák és az érdekes környezet okán is játszatja magát a játék. A szokásos staminára figyelésen és health potik nyakalásán túl menő képességeket és kombókat is elsajátíthatunk benne, sok múlik a jó időzítésen, és jelenleg az egyetlen lehetséges buktatójának azt látom, ha a hullámokban érkező ellenfelek kúlos kaszabolása unalomba fullad. A Hidden Dragon Legend szeptember 19-én jelenik meg PC-re és PS4-re.

siklara

Past Cure (PC, PS4, Xbox One, 2017 vége)



Az egyik legszimpatikusabb indie csapat idén a berlini Phantom 8 Studio volt, akik egy külső nézetes lopakodós akciójátékon dolgoznak, az erősen történetközpontú Past Cure azonban tartalmaz thriller és horror elemeket is, és nagyban merít az Inception, Harcosok Klubja és John Wick filmekből. Utóbbi hatása a harci jeleneteknél egészen szembeötlő, az akarata ellenére különleges képességekkel felruházott, és a rajta kísérletező szervezet ellen harcoló Ian ugyanis a lopakodáson és lövöldözésen túl verekedni is tud. A való világban és egy rémálomszerű létsíkon felváltva játszódó lineáris pályákon hol lopakodnunk, hol gyilkolnunk kell majd, de szerephez jut a felfedezés és egy-egy könnyebb fejtörő is, az olyan képességekről nem is beszélve, mint például a kamerákat távolról kiiktató asztro-projekció. Célunk az igazságot hajszolva kideríteni, visszafordítható-e Ian állapota.
A mindössze tízfős csapat tavaly tavasz óta készülő első játéka a gárda méretét meghazudtolóan profi munkának tűnik, mert kivételesen korszerű technikai feltételek állnak rendelkezésükre, a motion capture-rel felvett mozdulatsorokat pedig profi harcművészek adják elő. A csapat vezetőjének elmondása szerint a céljuk egy 6-8 órás, büdzsé alapján a középkategóriába tartozó és baráti áron kínált játék elkészítése, amely a tervek szerint még idén megjelenik.

siklara

Sinner: Sacrifice for Redemption (PC, PS4, Xbox One, 2018)



Sinner, vagy ahogy mindenki ismeri, a kínai Dark Souls. A Dark Star Games indie csapat nem túl innovatívnak tűnő és kicsit idétlen/rajzfilmes stílusú fantasy játéka nélkülözi a szerepjátékos elemeket és kizárólag az akcióra koncentrál, más szóval tényleg egy erősen felvizezett Dark Soulsnak tűnik. A kipróbálható demó mindössze egy arénából állt, ahol egy Demon’s Souls Tower Knight-jára zavarbaejtően hasonlító boss várt, akit a From játékában használtakhoz egészen hasonló módszerekkel sikerült is legyőzni. Az irányítás lehetett volna reszponzívabb, meg ennyi alapján az egész élmény elég semmilyen volt, hiszen ugyanezt átéltem már klasszisokkal jobb megvalósításban 2009 környékén, így az elvárásaim igen alacsonyak. A rossz előérzeten nem segít a bizarr művészeti stílus sem, amely következtében mindenki babaszerű, a nagyfejű töpszlinek tűnő főhőssel pedig nem könnyű azonosulni. Sebaj, az eredetiség hiányát leszámítva egy vállalható, ám középszerű Souls-klón még lehet belőle, ha pedig tévedek és esetleg több rejlik benne, annál jobb!

siklara

[11] AttisHUN
szept 09., szombat 13:24 #18
Past Cure igencsak odabaszós,így a trailer alapján
Ami nem öl meg,az meger?sít.
[44] soliduss
szept 07., csütörtök 8:49 #17
Válasz siklara (#16) üzenetére
ááá úgy még jobb az eredmény.

Szerintem erről a kishitű hozzá állásról a béna kiadók és fejlesztő csapatok tehetnek.

Mert legyünk őszinték, a remedy amit letett az asztalra az mindig elég vegyes, és mindezt úgy ,hogy nem 10 ember foglalkoztatnak.
szept 06., szerda 15:05 #16
Válasz soliduss (#15) üzenetére
Egyébként nagyon földhözragadtak, a managing directorukkal beszélgettünk és amikor Liquid a Remedy játékaihoz hasonlitotta a Past Curet, egészen bepánikolt, hogy te jó ég, ugye nincsenek ilyen elvárásaink?

Elmesélte azt is, hogy csak nemrég lettek tizen, mert eredetileg hatan kezdtek dolgozni rajta, szóval duplán elámultunk.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[44] soliduss
szept 06., szerda 14:44 #15
Válasz keviny (#14) üzenetére
Akkor ubisoft ők a francia EA

Viccet félretéve, ha egy kis csapat ilyen minőséget tud letenni , akkor egy nagy pénzveremmel nem tudom mit lennének képesek megugrani
[61] keviny
szept 06., szerda 14:27 #14
Válasz soliduss (#13) üzenetére
"vagy egy EA..."

Te nem irigy vagy, hanem szimplán rosszindulatú!
all my friends are skeletons
[44] soliduss
szept 06., szerda 14:18 #13
Válasz keviny (#11) üzenetére
amennyire töketlenek már alá is írtak a sony-hoz

De ne legyek ennyire irigy... karolja fel őket a namco vagy egy EA..
[19] Drazse
szept 06., szerda 13:18 #12
Meglehetősen tágan értelmezitek az indie kifejezést.
PSN ID: dragee1984 | Battletag: dragee#2133 | Twitch: facepalmdesign
[61] keviny
szept 06., szerda 12:40 #11
Válasz soliduss (#10) üzenetére
Microsoft Game Studios. Mit szólnál?
all my friends are skeletons
[44] soliduss
szept 06., szerda 12:23 #10
Ha ezt a past cure-t felkarolná valami nagy studió.... úr isten de bejön.
[1] Yorg
szept 06., szerda 11:12 #9
Válasz siklara (#8) üzenetére
Oké.
szept 06., szerda 10:53 #8
Válasz Yorg (#7) üzenetére
Még várható legalább három további indie válogatás cikk, de akiknél én jártam, azok közül senki sem fejlesztett Switchre. Ez persze nem jelent semmit, mert csak a jéghegy csúcsát láttuk, és talán a többiek nagyobb szerencsével jártak.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[1] Yorg
szept 06., szerda 10:48 #7
"A Gamescomon idén sem hanyagoltuk el az indie fejlesztőket"

Csak azokat, akik Switchre is fejlesztenek? Vagy tényleg nem volt semmi Switchre ebben a kategóriára?
[61] keviny
szept 06., szerda 10:25 #6
Válasz siklara (#4) üzenetére
Jól hangzik! Az amúgy nem baj, ha sok ugyanolyan ellenfél jön - nyilván egy indie projektnél az assetgyártás merőben limitált. Legyen a harcok konstellációjában sokféle leosztás, ha ez meglesz, imádni fogom. (a leírtak alapján )
all my friends are skeletons
[43] multishoot
szept 06., szerda 10:17 #5
Past Cure, egyértelműen. Már az elso trailer óta a radaromon van.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
szept 06., szerda 10:11 #4
Válasz keviny (#2) üzenetére
Igen, ez a része majd csak egy hosszabb kipróbálás után derül ki, mert néha a demóban is jött egyszerre jópár tök egyforma lilaruhás csákó, de csak a prológust lehetett végigjátszani.

Az tetszett, hogy vannak olyan támadások, amiket egyszerűen ki kll kerülni, mert amúgy blokkolhatatlanok, illetve jó időzitéssel sokat elég brutálisan lehet counterelni. Kiváncsi leszek a speckó képességekre és a kombókra is.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
szept 06., szerda 9:29 #3
Past cure!
"This is our time to medicate..."
[61] keviny
szept 06., szerda 3:30 #2
Válasz siklara (#1) üzenetére
Nekem is ezek akadtak fent a beszámoló alapján. A Dragonyos játék alapjai jónak tűnnek, már csak az ellenfelek és a leosztások változatosságán bukhat el a dolog.
all my friends are skeletons
szept 05., kedd 21:52 #1
A fenti mixből a Hidden Dragon Legend és a Past Cure komolyan érdekel, de főleg az utóbbi.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."