[Próbakör] Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War

ne5hVáradi Dániel2017.08.31. 21:25

Mielőtt belekezdek a Shadow of War részletesebb elemzésébe, tartozom egy vallomással. Azok közé tartozom, akik minimálisan foglalkoztak az elődjével. A Shadow of Mordort egy rendes iparosmunkának tartom, ami ugyan sok helyről merített, mégis önálló, egyedi alkotás volt, amit egy ponton a saját maga által teremtett open world tevékenységei és szabadsága fojtott meg, kéz a kézben a Nemesis rendszerrel. Ilyen múlttal a hátam mögött masíroztam be a Warnerhez, hogy meggyőzzenek, hogy a folytatás valóban méltó a figyelemre.

A fél órás prezentáció a lehető legnyilvánvalóbb dologgal kezdett. A játék jól néz ki. Sehol sincsenek az E3-as bemutatók után emlékünkbe égett mosott színek, kopottas textúrák és faragott karakterek. Nem tudtam (és nem is akartam) eldönteni, hogy vagy a korábbi demók voltak annyira rossz minőségűek vagy a Monolith volt képes alig két hónap alatt egy erős kategóriával jobb látványt prezentálni. A szabad szemmel is jól látható vizuális fejlődés mellett a csapat nem győzte részletezni a játék védjegyének számító Nemesis rendszer új szintre emelését. Ennek értelmében az ellenfelek már nem csak a velünk való összetűzésekre reagálnak, hanem mindenre, ami körülöttük történik. Ennek értelmében megannyi lehetséges forgatókönyvvel készültek a fejlesztők, nem voltak restek tucatnyi párbeszédet implementálni a játékba, amik csak bizonyos események után kerülnek elő.

Hasonlóan komoly bővítésen esett át a játék harcrendszere is. Nem pusztán a bemutatóban, hanem az utána esedékes próbakör alatt tudatosult bennem, hogy itt bizony igen erős előrelépés történt. Talion mozgástára a tünde szellemnek hála még gazdagabb lett, ráadásul az olyan egyszerű támadások, mint az íjjal lövöldözés is merőben átalakult. Ennek eredményeként képesek leszünk ellenfeleinket magunkhoz idézni vagy magunkat a hátukba teleportálni pusztán az íjunk segítségével. Közelharci lehetőségeink is erősen kibővültek és itt most nem pusztán a brutálisabbnál brutálisabb kivégzésekre kell gondolni. Talion minden megnyitható képessége rögtön három módósításal fog rendelkezni, melyek közül egyszerre csak egy lehet aktív, de így is merőben új felhasználási módokat tesznek lehetővé.

Mindezek mellett lehetőségem adódott Matt Allen lead software engineerrel egy rövid beszélgetést folytatni. Ennek során megtudtam, hogy a Nemesis rendszer fejlesztése mögött az az elképzelés állt, hogy minden egyes találkozás egy-egy saját kis történet legyen, ne pusztán úgy tekintsenek rá a játékosok, mint egy kötelező tevékenység, amit meg kell tenni. Elárulta, hogy olyan mélységekbe merészkedtek, amikor a belső tesztelők hosszas közös csatározások során (mert hogy a seregünk tagjait ezúttal már a harcok során is behívhatjuk, hogy fedezzenek minket) teljesen megkedvelték, majd a hű barát a legváratlanabb pillanatban elárulta őket. Ilyen és ehhez hasonló szituációk lebegtek a csapat szeme előtt.

Többek között az ilyen események miatt is jelentett nagy kihívást a csapat számára a képességek és az egész Nemesis rendszer balanszolása is, hiszen ezúttal jóval több változó szerepelhet az egyenletben, amit csak tovább tetőz, hogy az elődhöz hasonlóan ezúttal is a legváratlanabb pillanatokban futhatunk bele egy újabb ellenfélbe vagy támadhatnak hátba minket.


FORTHOG EMLÉKE

Mike Fogey, a játék executive producere sajnos tragikus körülmények között elhunyt a fejlesztés során - egy betegség gyűrte le a fejlesztőcsapat munkatársát. A készítők egy DLC-t adnak ki a Mike emlékére, ráadásul 2019 év végéig minden vásárlással a családot is támogatja a kiadó!

Végezetül pedig a történetre is volt alkalmunk kitérni. Ezzel kapcsolatban elárulta, hogy nem elsősorban egy sötétebb és komorabb forgatókönyv volt az elsődleges cél, még ha az eddigi trailerek alapján ez látszik. Sokkal inkább egy magával ragadóbb történet, ennek érdekében pedig egy teljes írói gárdát szerződtettek. Ennek köszönhetően a cselekmény nem egyszerűen sötét, hanem teljesebb, sokkal több karakter és nagyobb mélység kapott helyet benne.

Kíváncsian várjuk, hogy a Shadow of War beváltja a hozzá fűzött reményeket és ígéreteket, mert bár a bemutató és a próbakör is meggyőző volt, ahogy fentebb is írtuk, azért maradtak fenntartásaink a játékkal kapcsolatban.

***Middle-earth: Shadow of War | PC, PS4, One

Fejlesztő: Monolith | Megjelenés: október 10.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

16 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==