[Teszt] Matterfall

Matterfall

Gamer3652017.08.19. 20:00

A finn Housemarque csapatot legtöbben a PS4 nyitócím remekművel, a Resogun-nal azonosítják, annak ellenére, hogy a kilencvenes évek óta aktívak és a bűnlajstromuk (értsd: az általuk elkövetett videojátékok listája) nem kifejezetten rövid. Bővebben: a csapatot korábbi demoscener-ek alapították, az első játékuk pedig még a jó öreg Amiga-ra jelent meg. Mindez csupán azért fontos, mert legutóbbi produktumuk, a fent már említett Matterfall látványosan a legmélyebb gyökerekre alapoz, mind játékmenetben, mind az audio és vizuális stílusirányzat meglovaglásban.

A játék mellé csomagolt körítés meglehetősen puritán, egy rövid intro és outro-t leszámítva „csupán” a nyers játékélmény marad nekünk. A főhősnő neve Avalon és piros páncélt visel… főhősnő… piros páncél… nem-nem, mielőtt még azt hinnéd, hogy Metroid-klónnal van dolgunk, hessegesd el a gondolatát is. Dacára, hogy egy-két cikkben simán lemetroidvániázzák, a Matterfall nem más, mint egy platformerbe ágyazott twin-stick shooter. Érdekes stíluselegy, meg is fordul az ember fejében, hogy eddig miért nem nagyon láttunk ilyet, amikoris marokra fogjuk a kontrollert és a maradék hajunkat elhullajtjuk a szokatlan irányítás okán - ahhha, szóval ezért.

Ugyanis az irányításról sokminden elmondható, leszámítva azt, hogy könnyű vele barátkozni. Sőt, talán addig is elmerészkednék, hogy a kevésbé türelmes/tanulásra hajlandó játékosoknál már az elején válóok lesz a ravaszra map-elt ugrás/dash és a jobb oldali analóggal triggerelt lövés. Ennek ellenére akárhogy gondolkoztam, erre a problémára nem találtam jobb megoldást, szóval marad a megszoksz vagy megszöksz eldöntendő kérdése. A megszokás egyébként nem követel magának relatíve hosszú időt, legfeljebb egy végigjátszásnyit.

Ami egyébként nem túl hosszú, összesen 3x3 pálya és 3 boss várja a lelkes player-t, ami így első ránézésre papíron nem tűnik soknak, ellenben a pályák jó hosszúak és érdemes őket tüzetesen átvizsgálni, ugyanis a harci palettánk bővítéséhez szükséges augmentációkért felelős civilek többnyire egy-egy nem konvencionális ponton rejtőznek. Ezzel szemben a pályatervezés, főleg a játék vége felé itt-ott kissé elkapkodottnak hat, az újrahasznosított elemek és szcenáriók nagyjából az utolsó harmadban jelzik azt, hogy ebben a koncepcióban, ilyen formában itt a limit. Az sem segít, hogy viszonylag kevés ellenféltípus jön szembe és annak ellenére, hogy a játék intenzivitása miatt viszonylag könnyen lecsusszan egy-egy ismerős jelenet, a konstellációk száma véges és ez a játék vége felé már-már zavaróan tud hatni. A bossharcok ezzel szemben baromi jól, igényesen megkomponált küzdelmek, igazán sajnálatos, hogy nem került minden pálya végére egy. (Simán rádobnék még másfél pontot, ha így lenne.)

Nem szóltam még az audio szekcióról, pedig ha valahol, itt igazán tetten érhetőek Housemargiték amigás/demós gyökerei. Ez a fajta elektronikus zene (sajnos ennél lényegre törőbb stílusirányzatot nem tudok megnevezni) számomra simán megidézi a szívemnek oly kedves nyolcvanas/kilencvenes évek chiptune világát, emellett pedig tökéletesen passzol a már említett szuperintenzív játékmenethez.

Eltekintve a kissé furcsa irányítástól, a Matterfall klasszul prezentálja ezt a viszonylag ritka stíluselegyet, intenzív játékmenete és remek bossharcai simán kedvet hoznak akár több végigjátszáshoz is, az audiovizuális körítés pedig csuklóból hozza azt, amit a finn csapattól már megszokhattunk. Egy kicsit több polírral és kreatív inputtal az én mesém is (értsd: pontszám) is tovább tartott volna, de a jelenlegi formában is simán megér egy próbát, ha szereted a shootereket és a platformerektől sem viszolyogsz.

keviny

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

40 perce

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==