[Teszt] Albion Online
Kapcsold jtk: Albion Online (pc)
Eddig 9 hozzszls
Oldern
2017. augusztus 05.
szombat 17:18
Egy MMO eltt manapsg kt irny ll - kt drasztikusan eltr megkzelts. Vagy elindul a vidmparkos irnyba, egy olyan ton, amelynek legnagyobb ttrje nem ms, mint a World of Warcraft, s amely kiszmthat rendszerekhez, "betanulhat" vgjtkokhoz vezet.



Vagy: a sandbox irnyt tzi ki clknt, ekkor pedig egszen ms clkznsghez szl. A sandbox MMO-k f ismrve az, hogy ltalban nincs meghatrozott vgjtk, a jtkosok legfbb clja pedig a jtkon belli nyersanyagok felhalmozsa, ms guildek legyrse, az igazn komoly trtnetek pedig a jtkosok egyms elleni kalandjaibl szletnek, nem gpi ellenfelek ellen vvott csatkbl.

Az Albion Online a legfrissebb sandbox-stlus MMO, amely az EVE Online fantasy megfeleljeknt ugrott be a kztudatba - s ez az analgia els blikkre maximlisan megllja a helyt. Els blikkre. A jtkban minden a nyersanyagok gyjtsrl szl (egy kis analgia az EVE-es bnyszathoz), a ritkbb rcek, brk s fk pedig hol mshol lennnek elrhetk, mint azokban a znkban, ahol szinte semmilyen szably nincs: ki itt belpsz, hagyj fel minden remnnyel! Vagy legalbbis kszlj fel arra, hogy brki megtmadhat, a hall utn pedig vagy feltmadsz ugyanott (s lehet, hogy megint elkapnak), vagy elveszted az aktulis cuccaidat. Valamit valamirt? Lehet.



s hogy mirt csaptam a lecsba rgtn? Mirt nem jrtam krbe az Albion alapjait jobban? Azrt, mert teljesen felesleges brmirl beszlni, amg ezt a krdst nem tisztztad magadban. n magam pldul simn elkvettem azt a hibt, hogy gy fizettem be a jtkba, hogy nem gondoltam *igazn* t azt, hogy mit jelentene az, hogy n hossz tvon, elszntan nyomom mindezt - egyre nagyobb rizikkat vllalva azrt, hogy a ritkbb trgyakat megszerezzem. Ha a PVP-tl kirz a hideg, ha a trgyaid elvesztstl inkbb az alt-f4 fel nylj, akkor itt llj is meg: az Albion Online-t egsz egyszeren nem neked ksztettk.

Ettl mg persze: ez lehet egy vals, sok jtkos ignyt kielgt szrakozsi md, ugye? Nan: az EVE Online-nak, a Runescape-nek, s kisebb cmek tmkelegnek is sikerlt ugyanez. Az Albion Online azonban jelenlegi formjban azrt elegend problmval is kzd, hogy mg a hardcore pvp-zknek se ajnlhassam felttlenl.



Az els f problma rgtn a harcrendszer. A jtkban a trgyak hatrozzk meg az ltalad hasznlhat skilleket (kicsit gy, mint mondjuk a Diablo III-ban, br annl jval ktttebb mdon) - ezeket pedig nem akarhov lehet pakolni, hanem sszesen 7-8 slot van, ezek kzl pedig kornt sem mind aktv harci skill, hanem lesz szinte mindig ritkbban hasznlhat defenzv/menekl jelleg kpessg is. Akrhogyan is nzem, ez nmagban nem elegend ebben a mfajban. Mivel knnyedn kialakulhat egy csoportos pvp a jtkban, ezrt nyilvn azrt ennyire "kttt" a rendszer, hogy ne legyen teljesen tlthatatlan kosz az egsz. Elvileg. Viszont a gyakorlatban a kosz gy is garantlt - s cserbe a f "rotcid" (a fix sorrendben elltt, jra s jra ismtelgetett nhny skill) kifejezetten unalmass vlik, sokkal hamarabb, mint brmely ms MMO-ban, mint amit az elmlt x vben jtszottam. Ja, lehet mondani erre, hogy akkor vltsak fegyvert - de amint azt a msik oldalon rszletezem, ez ebben a jtkban nem annyira egyszer.

A msik problma technikai jelleg: a szervert induls ta folyamatosan komoly problmk kisrtik - ezeket pedig, ahogy maguk a fejlesztk is bevalljk: nem lesz knny orvosolni. A vrosokban minden jtkos egyszerre ltszik, ez pedig egyrszt brutlis belassulsokhoz vezet, akrmilyen j gped is van - msrszt pedig ltezik rtk, ami fltt mr a helysznre nem enged be jtkost a szerver sehogy sem, mert exponencilisan nvekedik az adatforgalom a jtkosok s a szerver kzt, minl tbben vannak. Ez csnya tervezsi hiba sajnos, amirl rszletesebben pldul itt olvashatsz - alternatvk persze vannak, de krds, hogy mikorra sikerl azt implementlni. Addig itt vannak a szinte rendszeress vlt rollbackek (ie. buktad az elz x perc lootjait!), fagysok, a szoksosnl is hosszabb szerverkarbantartsok. Amikor pedig megy a jtk, a nagyobb vrosokban az lmny elviselhetetlen. Pedig mivel a jtkosok egy csom helyen itt brelhetik ki a placcokat, hogy sajt standjukbl gazdagodjanak meg, elgg kzponti helyet kpviselnek ezek a znk is a jtkmenet szempontjbl. Remljk, sikerl mindezt mielbb orvosolni.



Szval adott egy repetitv, a "farmolj, hogy farmolhass" (vagy a rabolj meg msokat, akik farmolni prblnnak) letstlusnak hdol jtk, ami minden hibja ellenre azrt rendelkezik elg bjjal ahhoz, hogy magval ragadja az embert j nhny tucat rra. Aztn, mint oly sokszor korbban, kicsit szttrik az illzi. Rdbbennk, hogy ugyanazokat a tiereket ugorjuk meg, mint mr annyiszor: hogy a favg-specializlt karakterem jutalma vgs soron nem ms lesz, mint a lehetsg, hogy mg gyorsabban, mg hatkonyabban vgjam a ft. Kt kategrival komplexebb harcrendszerrel, hibk nlkl azt mondanm, hogy ez gy nekem belefr, pont j hipnotikus kaland lesz az res rkra. De gy...gy inkbb azt kell mondjam, hogy van benne potencil, de ez egyelre kevs lesz. Annyi mindenre lehet idt fordtani mg. Sandbox ide vagy oda. Az lmny persze vltozhat, ha tbbedmagaddal, guildben, aktv pvps tervekkel rkezel - de kszlj, csak a pvp akarata nmagban nem adja meg azt az ert, hogy ms jtkosokat legyrj. Ahhoz bizony grindelni kell. Sokat. Nem: mg annl is sokkal, sokkal tbbet.

Technikai problmkkal, repetitv jtkmenettel kszkdik az Albion Online. Pedig az igny, amit ki akar elgteni, vals, s az alapfellls is kompetens - de itt vagy komolyabb bvtsre, vagy mg tbb idre lesz szksg, hogy valban kiforrjon a jtk. Idtltengsben lv, unalomra kptelen jtkosoknak, vagy a theme park mmo-ktl mindenkppen irtz jtkosoknak azonban mg gy is bejhet a dolog.
>>

aug 09., szerda 13:54 #9
Vlasz Karez (#8) zenetre
Semmi kze a Unitynek a caphez. Egyetlen znba akarjk terelni az sszes jtkost. gy minden jtkosnak minden ms jtkos mozgsi adatait ltni kell. Aka: exponencilisan nvekszik az adatforgalom jtkosonknt.

Msik: yep, n is megvettem launchkor 30 dolcsirt, mert gy reztem, hogy ez egy j kaland kezdete lesz. Nos, mondanom sem kell, nem fogok tovbbi prmiumot kicsengetni vletlenl sem
This Cannot Continue
[25] Karez
aug 09., szerda 13:27 #8
Jl hangzik, s mr bele is ugrottam volna...

...ha nem derl ki, hogy az "ingyenes" jtkot jelenleg csak s kizrlag Starter Pack megvsrlsval lehet csak jtszani. A legolcsbb Veteran csomagrt is 30 dollrt (!!!) kell kicsengetni. az 50 s 100 dollros nagyobb csomagokrl mr nem is beszlve.
Majd akkor rnzek ha tnylegesen ingyen lehet r regisztrlni, s a szervereket is gatyba rzzk. (br sanda gyanm az hogy a Unity motor nem brja igazbl, s semmi kze nincs a fellltott krumplival mkd szerverekhez)
The bird hermes is my name, eating my wings to make me tame.
[17] Tomtom
aug 08., kedd 17:50 #7
...b@szki mily rgen vrok egy olyan RPG-re amelyben tnyleg az "let" adta algoritmusok szerepelnek prioritsknt. Bnyssz, tvzz, rabolj, bnzz, vagy lgy Te az rk bajnok, llts el j tvzeteket, majd azokbl fegyvereket, de nem olyan 1-2 flt m...szinte mint egy alkimista, a prosthat elemekbl vgtelen szm j anyag, amely minden esetben msknt reagl...stb...mese volna.
...attl, mert egy majom cilindert hz, mg majom marad, tlen mikor minden fehr, mindegy mi van a h alatt, a szemtdomb szemtdomb marad...
[10] Zargul
aug 06., vasrnap 14:16 #6
Vlasz CeXzer (#5) zenetre
Szerintem azrt mert sokig hittek abban hogy a wow pvpbl esportot csinlhatnak. A Bg-kre vgl felfztk az arnt, olyan nem lehetett volna hogy vanillbl kiindulva egy kipitett de alapveten just for fun wpvp rendszer (technikai akadlyok is felmerlnek, lsd pvp znk ksbb) s mellette fut az ultraprofi arna. Rengeteg krdst vet fel, annyira gykeresen ms a kett hogy az egyik vgl kilte volna a msikat, taln nem is krds melyik. Szval szerintem lttk mi tetszett a jtkosoknak s meg is csinltk, az egy ms krds hogy utlag ltjuk (12 vvel ksbb) hogyan slt el. s kicsit ugy vagyok vele hogy ez a csinld magad mozgalom nem vitte volna ilyen messzire a wowot, kellett az hogy felpitsk a jtk sszes terletn ezt a belogolok, letolok pr bgt/instt/dailyt/stb, 1-2-3 ra jtk a casualnak is rendszert. Mlyen rtegzett tma, lehetne mg csom mindent irni errl de mr sztoffoljuk a cikket.
You must rally the horde and lead your people to their destiny!
[22] CeXzer
aug 06., vasrnap 12:09 #5
Vlasz Zargul (#3) zenetre
rtem, hogy mirt csinltak battlegroundokat, csak azzal el is ment oda mindenki, s a wpvp szpen kihalt. Jobb lett volna, ha a wpvp-re ptenek r. Mindenki nyomta a Tarren Mill csatkat, akkor mirt nem csinltak Tarren Mill csatkat (nem Tarren Mill battlegroundot, hanem mirt nem tettk ezeket elfoglalhatv idszakosan, szervezett PvP eventknt)? Vagy mirt nem csinltak raidet Orgrimmarba. OK, nem PVP szerveren jelentett volna nmi problmt, de alapveten mehetett volna ez PvE-knt, gy is az volt, aztn ha nem akarja a horda megvdeni a vezrt, akkor ne vdje.
Szal ha egy csom ember csinl valamit magtl a jtkban, s az tk jl mkdik, akkor ha gy ltom, hogy ez hossz tvon kevs, mirt nem azt fejlesztem, mirt csinlok valami teljesen mst, ami csak tvolrl kapcsoldik az eredeti tevkenysghez?
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
aug 06., vasrnap 10:31 #4
Az rdekesebb MMO-k kz tartozik, gy sajt szemvegemen keresztl, de a teszt kicsit lelombozott.
"This is our time to medicate..."
[10] Zargul
aug 06., vasrnap 9:27 #3
Vlasz CeXzer (#2) zenetre
A rgi wow sandbox vonala nekem is nagyon hinyzik de ez amgy nem csak a pvpre igaz, elg ha gondolunk az ilyen-olyan heti/napi capekre amik LKval bejttek. Minden merev s betokosodott, indiktor mezk mentn haladunk (mr aki jtszik persze . Mondjuk a rendszerbe szedett pvp nem volt hlyesg, a TarrenMill-Southshore csatk hossztvon nyilvnvalan kevesek lettek volna de amgy teljesen adom amit irsz. A wpvp ilyen formja totl fun dolog volt csak aztn jttek ugye a repl mountok...
You must rally the horde and lead your people to their destiny!
[22] CeXzer
aug 06., vasrnap 7:33 #2
Valaki tvzhetn mr a kt mmo stlust. Nekem ez a szvfjdalmam. Igaz az eredeti wowot anno nem kifejezetten ezzel a cllal ksztettk, de valahol pont ettl lett tkletes mmo, hogy egyrszt megvolt benne az, amit a teszt elejn rsz, msrszt viszont nagyon jl mkdtt a world pvp. Rengetegszer ostromoltam anno orgrimmart teljesen spontn verbuvldott tbbszr 40 fs raidekkel, miutn visszavertnk egy stormwind elleni tmadst. Mr 10-20. szinten is rszt vettem ilyen spontn csatkban, annak ellenre, hogy a sok 60-as kztt meg se ltszott a sebzsem, de j mka volt. Viszont nem is vesztettem vele sokat, nem volt nagy kockzat, de szrakoztat. Vagy hnyszor rkdtnk redridgen pr nagyobb szint hordra vadszva, akik nem hagytk a kicsiket questelni. s ez mind ment spontn, sszejtt a np, segtettk egymst, j volt. Aztn a Blizzard megcsinlta az official pvpt, s ki is nyrta az egszet. Igaz, nem volt sandbox mmo akkor sem, de valami vletlen folytn belekerlt minden, ami nekem egy sandbox mmo-bl kellene. (Ok, nem minden, de a lnyeg).
Nekem egy sandbox mmo ne arrl szljon, hogy aki tbbet tud grindelni, az a fasza gyerek. Ezt tudtk mr a wow eltt a koreai mmo-k is, ettl nem lesz nagyszer egy jtk, csak unalmas, s idrabl.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[16] Insect
aug 06., vasrnap 0:21 #1
Van Androidra (meg Linuxra) is, taln azrt is korltozottabbak benne a lehetsgek. Ha sikerl lekzdeni a szerverproblmkat, mg visszatrek r, mert tnyleg ez a tipikus mit csinljak nap vgn az utols 1 rban jtknak tkletes
There is nothing like final code. Just code you are not willing to maintain anymore.
Albion Online adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens:
Kategria: Online RPG
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
6
Ami tetszett
+Kellemes grafika, stlusos elemek tmkelege
+Jl kialaktott fejldsi rendszer
+Van benne potencil hossz tvon, ha kijavtjk a hibit
Ami nem tetszett
-Frusztrl, makacs szerverproblmk
-Egy kiegsztnyi plusz gameplay rteg mg elfrne az egsz rendszeren
-Nagyon hamar cltalann,repetitvv tud vlni
-Tl egyszer harcrendszer
Olvasi rtkels: 1 (2 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

9 | [Teszt] Albion Online

Az olyan MMO-k, amelyek NEM a World of Warcraftot akarjk letasztani a trnrl, hanem inkbb a sandbox vonalon keresnek babrt maguknak, ritkk, mint a fehr holl. Nem vletlenl vetettk r magunkat a legjabb darabra: teszteltk az Albion Onlinet.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba