[Teszt] Miitopia

Miitopia

Gamer3652017.08.02. 00:47

Az első pillanattól fogva éreztem, hogy a Miitopiával nem leszünk barátok. Imádom a Nintendo-t, de a Mii őrületével soha nem tudtam igazán mit kezdeni. A Miik, azok dizájnja, inkább közömbösen ellenszenvesek voltak, mint vonzóak. A még működő Miiverse-ben sem töltöttem sok időt, csak be-benéztem néha, talán a Wii Sports Resorts volt az egyetlen játék, ahol hosszabban játszottam Mii-kkel. Így aztán a Mii-kre alapozó JRPG gondolatával nehéz volt azonosulnom.

Persze azért mert az alapötlet és a külalak nem éppen szimpatikus, még a játék lehet jó. Sajnos azonban itt nem ez a helyzet. Egy JRPG-vel szemben van néhány olyan elvárásom, amelyek hiányoznak a Miitopiából. Tegyünk is fel gyorsan egy kérdést, amely alapvetően határozta meg a hozzáállásomat programhoz: kinek szánta vajon a Miitopát a Nintendo? A 3DS tele van jobbnál jobb JRPG-vel, igazi gyöngyszemek vannak nálam is backlogban - hogy a DS-es kínálatról már ne is beszéljünk -, mi venné rá az embert akkor, hogy a minőségi kínálatból éppen egy vizezett JRPG lighttal játsszon?

A humor? A játék valóban cuki akar lenni, néha egy-egy vicces dolog becsúszik, és ez édeskevés. Persze az elején mulattató azzal az általános iskolás poénnal szórakozni, hogy a hozzánk csatlakozó Mii-k nevek helyett, különböző trágár szavakat adunk, de 5 perc után erre is ráununk. A történet? Az igazából nincs. Feltűnik egy Dark Lord nevű Mii, elrabolja az emberek arcait, amiket vissza kell szerezni. Hát köszönjük, nekem történet nélkül egy JRPG halott.

A harci rendszer? Ez a része a játéknak még egészen jó lett. Körökre osztott szisztéma vár minket a Miitopiában, ahol a Miiket különböző kasztokba tudjuk sorolni. Kasztokból az elején még elég kevés van, de később megnyitható még jó pár. Csak van itt egy újabb bökkenő. A csatákban kizárólag a főhős Mii-t irányítjuk mi, a többieket a gép kezeli. Azt viszont rettenetesen utálom, amikor kiveszik a csapatom irányítását kezemből. Én teljes kontrollt szeretek gyakorolni a csaták felett. Ebben az esetben az is probléma, ha túl jól, de az is, ha túl bután irányítja a gép az embereket.

A fejlesztés? Mivel a karaktereket nem mi irányítjuk, így kevésbé érezzük a súlyát a haladásnak. Sok lehetőség amúgy sincs, Mii-ink szintet lépnek és így fejlődnek. Fejleszteni lehet viszont a Mii-k egymás közötti kapcsolatát, ami a harcra is visszahat, mert jobban fognak együttműködni, nagyobbakat sebeznek, vagy ügyesebben térnek ki a csapások elől.

A felfedezés öröme? Jópofa, hogy a világban minden pályán minden négyzetmétert be kell járni, de vajon miért nem ad nagyobb szabadságot a játék? Bemegyünk egy szintre, ahol magától végig mennek az embereink, van egy-két csata, néhány elágazás, aztán a végén egy Inn, ahol megpihenhetünk. Néha pedig becsúszik egy boss. A következő szinten pedig kezdődik mindez elölről.

Az aljátékok? Ez a része a játéknak valóban szórakoztató. A szállókban pld. különböző kajákkal etethetjük embereinket, de nyerhetünk jegyet is, ahol helyes kis mini játékokkal nyomhatjuk.

Röviden és velősen: a hardcore JRPG rajongóknak a Miitopia kevés lesz. Akkor mégis kik azok, akiknek jó szívvel ajánlható a program? Pontosan a könnyed JRPG-re vágyó játékosoknak. Akiknek tetszett a demo, szeretnek Mii-ket díszíteni, és nem igényelnek különösebben mély tartalmat és történetet egy JRPG-től. Mert tagadhatatlan, hogy én nem szerettem meg ezt a játékot, azért volt néhány pillanat, amikor egészen jól elszórakoztam vele. Kár, hogy ebből sajnos igen kevés akadt.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 órája
3

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==