[Teszt] Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

siklaraSimon Klára2017.07.30. 11:00

A megjegyezhetetlen című Yonder: The Cloud Catcher Chronicles mindössze három ember munkája, és ehhez, valamint a minimalizmusához mérten meglepően szórakoztató, pedig még harc sincs benne, viszont irtó aranyos!

A Prideful Sloth felfedezésközpontú casual sandbox játékának egyes elemei elég sok helyről lehetnek ismerősek, az összhatás ugyanakkor több mint kellemes. Hajótöröttként érkezünk a paradicsomszerű Gemea földjére, amelynek lakói életét megkeseríti egy ilán gomolygó és egyre terjedő köd, ráadásul a királyi családnak is nyoma veszett. Szerencséjükre névtelen hősünk nem csak egy varázsiránytűvel van felszerelkezve, hanem látja a Gemeát apránként ellepő köd ellen egyedül harcolni képes apró manószerű lényeket is. Belőlük a „Szerezd meg hát mind!” elvet alkalmazva minél többet találtunk meg, annál nagyobb ködfoltokat tudunk eltűntettetni velük, és a különös átok fokozatos megtörése mellett ezek helyén gyakran jutalmat is találunk.

A történet nagyjából ennyi, és akár ezt is elfelejthetjük, mert kezdettől fogva azt csinálunk, amit akarunk. Ha úgy tartja kedvünk, gyűjthetünk köveket és botokat vagy horgászhatunk napestig, és a furcsán cuki állatokkal tarkított, sajátos flórával és faunával rendelkező régiókból álló világot felfedezve számos küldetés közül is szemezgethetünk. Ezekből többet találunk a városokban, ahol egyébként az egyes mesterségeket (szakács, építész, ács stb.) is kitanulhatjuk, hiszen a mindenfelé elszórt rengeteg gyűjtögethető nyersanyagot azért szedjük össze, hogy a feladatokhoz szükséges eszközt barkácsoljunk belőlük. Némelyik a felfedezéshez is elengedhetetlen, például hidat építhetünk egy másként nem megközelíthető szomszédos hegycsúcsra, de az egyes területeken kellő számú küldetés végrehajtása után saját farmot is építhetünk. Itt termeszthetünk növényt, tarthatunk állatot, kialakíthatunk virágos kertet, és munkaerőt is felfogadhatunk hozzá, hogy aztán jövedelmezzen a kis gazdaságunk, de ha nem érdekel a mezőgazdaság, akár teljesen figyelmen kívül is hagyhatjuk.

Nagyon sok izgalmas (ám nem különösebben eredeti) ötletet gyúrtak össze a Yonderben, és az egyik legvonzóbb tulajdonsága, hogy egy gyönyörű világba dob, amelyben kedvünkre kolbászolhatunk a saját tempónkban felfedezve a titkait, miközben semmi sincs ránk kényszerítve. Persze vannak fő küldetések, amiket előbb-utóbb muszáj teljesíteni, ezeket pedig kisebb feladatok és rengeteg gyűjtögetés után kezdhetjük el, hogy annyira ne tudjunk hamar végigszaladni a történeten, de akár jó időre teljesen el is veszhetünk Gemeában. Nem nyílt, de kellően méretes a világ, és eltart egy darabig, amíg mindenhová bebocsátást nyerünk, a futkosás közben történő kényszeres gyűjtögetésben pedig van valami megnyugtató. Ehhez különböző eszközöket is kapunk, hisz az ércek bányászásához csákány, a kőtöréshez kalapács, a kaszáláshoz sarló kell, és így tovább. A sok összeszedett vacakkal aztán kereskedhetünk, tudniillik a helyiek pénz helyett a cserekereskedelem hívei, de kellő ismeret birtokában egyre többféle dolgot kraftolhatunk, amire meg nincs szükségünk, azt letehetjük a farmoknál lévő ládákban.

Sajnos a játék egyik legzavaróbb hibája, hogy bár kimondottan buzdít a kényszeres gyűjtögetésre, dugasz hősünk hátizsákja baromi gyorsan megtelik a sok csetresszel, amelyeket aztán gyakran dobhatunk ki, mert ugye eladni se tudjuk őket, csak elcserélni, de sokszor nincs város/láda a közelben. Bár árusoknál lehet különböző hátizsákokat venni, ezeknek csak a külseje változik, több motyó nem fér beléjük, illetve vannak ugyan a gyorsutazásnak bizonyos formái (teleportok, szobrok), de ezek is viszonylag kieső helyeken találhatóak, így a cuccoktól szabadulós kényszer-backtrackinget legtöbbször nem tudjuk elkerülni.

A szűkös tárgymenü mellett a csereberének is vannak idegesítő aspektusai, például bizonyos tárgyak aranyáron vannak vagy nehezen hozzáférhetők,a kraftolható cuccok némelyike meg túl sok összetevőből áll, tehát sok apró, de bosszantó átgondolatlanság rontja az összképet. Van egyébként pénz is, ezt azonban csak ritkán kapjuk vagy találjuk, és kizárólag a karakterünket testreszabó esztétikaiholmikat, tehát ruhákat, frizurákat és mindenféle idétlen kiegészítőt vehetünk belőle. Fegyvert nem, ugyanis a játékban egyáltalán nincs harc és meghalni sem lehet, legfeljebb a vízbe esni, ahonnan rögtön visszakerülünk a legutóbbi száraz pontra, mert úszni nem tudunk.

A Yonder a minimalista képi világ ellenére elképesztően szép, ami miatt már önmagában örömet okoz befutkosni Gemea minden zegét-zugát a virágos réttől a sivatagon át a havas csúcsokig, miközben összeszedjük a macskás őrült öregasszony 55 macskáját (tényleg van ilyen quest). Külön bájosak az olyan megoldások, mint a színes esernyő, amit karakterünk magas helyekről leugorva automatikusan kinyit, hogy Mary Poppinsként szálljon vele alá, éjszaka pedig még a lámpását is ráakasztja. A napszakok egyébként folyamatosan változnak, és néha az időjárás is, előbbi azonban kicsit gyorsabban a kelleténél, ami nem lenne baj, de éjszaka zavaróan rosszul látni, ezért többször türelmetlenül vártam, hogy legyen megint világos. Biztos lesz, aki a csak hümmögő-hummogó képes, fura fejű emberektől és egyéb NPC-ktől is visszariad, és tény, hogy sok a „fölös” NPC, illetve a küldetések java is elég semmilyen, de azért adagolja a játék a humor bonbonokat is.

  • Sok kisebb-nagyobb apróságot tartalmaz még a játék, amelyek örömet vagy bosszúságot okoznak, és az összkép messze nem tökéletes, valamint az sem árt, hogy a készítők folyamatosan adják ki hozzá a frissítéseket, összességében mégis rettentő élvezetes és szinte meditatív élmény. Nem csak kisgyerekes szülőknek, hanem hosszú munkanapok után könnyed kikapcsolódásra vágyóknak is jó szívvel ajánlom, pláne mert van benne valami, amitől abbahagyhatatlan.*

***Yonder: The Cloud Catcher Chronicles | Platform: PC (tesztelt), PS4

Fejlesztő: Prideful Sloth | Kiadó: Prideful Sloth***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 órája
6

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==