[Béta] Destiny 2

Destiny 2

ne5hVáradi Dániel2017.07.24. 15:00

Elöljáróban is mindenkitől elnézést, de némiképp formabontóan tervezek értekezni a Destiny 2 bétájáról, ugyanis a játék szempontjából sokkal érdekesebb az, amit a Bungie nem mutatott meg, mint az, ami ténylegesen benne volt a próbaverzióban. A tartalmilag elképesztően sovány (itt jegyezném meg, hogy ennél még az 1 alfája is komolyabb kínálattal készült) bétával eltöltött órák alatt ugyanis könnyen kitűnt, hogy a Bungie biztonsági játékot játszik és főleg azt mutatja, amivel korábban sem voltak égbekiáltó problémák.

De kezdjük az elején. A béta nagyjából azt nyújtotta, amit a májusi nagy leleplező műsorban is láthattunk. Megkaptuk az első missziót a történetből, amiben a Cabal haderő jól leamortizálja a Towert, az új rosszarc, Ghaul pedig a világ legnagyobb Pokélabdájába zárja a Travellert. PvE-fronton emellé végigküzdettük az Inverted Spire strike-ot is, amiben Cabal és Vex egységek között vághattunk rendet. Két dolog pedig már csak ebből a két küldetésből is látszott. Az egyik, hogy egy erős kategóriával nagyobb terekkel operál a folytatás, sokkal nagyobb a látótér, mint korábban, a második pedig az, hogy a kisebb, zártabb tereknél jóval több effektet használ, kevesebb a statikus helyszín. Erre már a betanító misszió is jó példa volt. Itt kell azonban megjegyeznem egy személyes sirámot: hol vannak a karaktereink szinkronhangjai? Mi lett a női awoken csodás orgánumával, amibe már az 1 bétája alatt beleszerettem? Miért a Ghostunknak kell narrálnia mindent, miközben mi bénán bólintgatunk, mint valami degenerált? Komolyan mondom, amikor a sztori küldetés végén egy jelenetnél a Guardian némán próbált meg megoldani egy egyébként kétségbeesett szituációt, azt hittem sírva fakadok. A röhögéstől. Nem hiszem el, hogy a Bungie-nál ne tudnának behívni három takarítónőt, a gondnokot meg a portást, hogy ugyan mondjatok már fel három mondatot és szénné autotune-olni a monológot, ahogy tették Nolan North hangjával is. De térjünk vissza a bétára.

Természetesen nem hiányozhatott a bétából a Crucibe sem, ami rögtön két játékmóddal is képviseltette magát. És ez az a pont, ahol ki kell jelentenem, hogy ez a Destiny már nem az, amit az elmúlt években megismertünk. Ez az e-sportos, kompetitív, Twitch-közvtítéses Destiny, aminél minden a PvP-nek van alárendelve. Még a PvE is. Elsőre talán furcsán hangozhat, de a következő sorokban igyekszem kifejteni, mit is jelent ez a gyakorlatban. Kezdjük is egyből azzal a már ismert ténnyel, hogy a Bungie a fegyverek terén eszközölt néhány változtatást, név szerint másképp kategorizálja a flintákat - a korábbi primary, special, heavy helyett most kinetic, energy és power osztályokat kapunk - és ezek mindegyike fix perkekkel rendelkezik (bár lesz lehetőség némi módosításra, de erről később). Ezek mellé áll be az a tény, hogy a korábbi kétlépcsős beállítás a karakterek képességeiről és védelméről (intellect/discipline/strength - armor/recovery/agility) jelen állás szerint eléggé csonkított formában tér vissza, hiszen a subclass-ek opcióitól kikerültek a passzív módosítások, melyek a mozgásunkat és ellenálló képességünket variálták, ezeket már a ruháknál találjuk meg, ami azt is jelenti, hogy ezeknél pedig eltűntek a különböző képességeink gyorsabb újratöltéséért felelős perkek.

A fenti változtatás mellé "jól" társul az is, hogy alaphelyzetben a képességeink egy reumás csiga gyorsaságával töltődnek, ami a multiplayer meccseknél még talán nem jelent akkora problémát, hiszen a Bungie szemmel láthatóan arra helyezné a hangsúlyt, hogy a meccseken a fegyverek domináljanak és ne a képességek. De sajnos ez a leosztás kihat a PvE részre is, itt pedig jóval szembetűnőbb, meddig is kell várnunk, hogy akár csak egy gránátot elhajíthassunk. Azon játékosok számára, akik a Destiny 1-ben komolyan figyeltek arra, hogy (intellect/discipline/strength szempontjából) milyen buildet építenek, azokhoz milyen fegyvert, exotic páncélt és subclass beállítást használnak, nos, ők joggal érezhetik azt, hogy a játék ezen aspektusát a Bungie elég erősen kiherélte. Újdonságként azonban bejött a képbe egy teljesen új, specifikus képesség mindhárom kasztnál, amik némi extra taktikázási lehetőséget nyújtanak.

Ezt némileg ellensúlyozandó bejöttek a képbe a fegyverek és páncélok terén a különböző alkategóriák, amiket leginkább a páncélok esetében fedezhetünk fel. Nevezetesen arról van szó, hogy az egyes daraboknál fel van tüntetve, hogy az éppen milyen besorolású (például heavy vagy mobile), ezzel is utalva rá, hogy inkább a mozgékonyságunkra vagy az állóképességünkre van nagyobb hatással. Hasonló besorolások a fegyvereknél is tetten érhetőek, így például találunk olyan csoportot, melyek tagjaival gyorsabban mozgunk célzás közben, esetleg stabilabbak maradnak lövés közben és így tovább. És akkor most jött el az a pillanat, hogy rátérjünk a modokra.

Azokra a modokra, amik vélhetőleg a legnagyobb hatással lehetnek karakterünkre, és amikről nagyjából semmit sem tudtunk meg a béta alatt. Annyi bizonyos, hogy a különböző osztályokba tartozó fegyverek eltérő mennyiségű modhellyel rendelkeznek, és hogy a béta tapasztalatai alapján az infuse visszatér ugyan, de modhoz lesz kötve. Azt nem tudni, hogy ez cserélhető funkció lesz vagy előre megszabott (utóbbi esetben a kinetic fegyverek nagyjából modolási lehetőség nélküliek lennének, amit azért némileg öngólnak tartunk), illetve az sem egyértelmű, hogy az energy és power fegyvereknél a különféle elementális sebzések cserélhetőek lesznek-e (helló, Murmur!). Hasonlóan nagy a kérdőjel a páncélokhoz kötött modok kapcsán, hiszen a béta során mindössze annyi részlettel gazdagodtunk, hogy ezek mindegyike is legalább egy ilyen slottal fog rendelkezni (nem lennénk meglepve, ha exotic darabok esetében ez kettő lenne), azonban arról, hogy milyen módosításokat eszközölhetünk, már csak a sötétben tapogatózunk. Elképzelhető, hogy ezekkel lesz variálható a képességek visszatöltési ideje, de azon sem lepődnénk meg, ha csak a fegyverekhez kapnánk további extra beállításokat (például gyorsabb tárazás scout rifle-lel és hasonlók).

Mindezen változtatásokat pedig a PvP foglalja keretbe, az a PvP, ami már a bétában is jól láthatóan erősen elkülönül az alkalmi puttyogtatás és a komoly kompetitív táborára. Azt már egy ideje tudjuk, hogy a Bungie a csapatos összecsapásoknál csökkentette a szembenálló felek számát, így legfeljebb 4 fős fireteamek törhetnek egymás életére. A hivatalos közlemény szerint ennek oka a multiplayer stabilitása, azonban saját tapasztalat alapján inkább mondanám azt, hogy a taktikusabb játékot akarták előtérbe helyezni, ez utóbbi még igaz is lenne. Hiszen míg az ígéretek ellenére már a béta alatt is találkozni lehetett laggal és késéssel a lövések regisztrálása között, addig a 4v4 leosztásnak köszönhetően valóban a csapatmunkára került a hangsúly, és minimális volt azon esetek száma, amikor egy ember két vele szemben állót is likvidálni tudott. Ez, valamint a korábban már említett lassabb képességfeltöltések (ezek gyengítéséről már ne is beszéljünk, viszlát együtéses melee killek és fejre tapasztott instakilles gránátok) mind-mind azt eredményezik, hogy a Crucible-ben a Bungie jelen elképzelése alapján a fegyvereké lesz a főszerep.

A béta alatt sajnos több kérdéssel gazdagodtunk, mint válasszal és jelen állás szerint ezekre csak a szeptemberi premier után kapunk választ. Izgalmasabbnak és látványosabbnak ígérkezik az új kampány, a küldetések is egy fokkal változatosabbak, köszönhetően a korábban taglalt újításoknak, a fegyverek terén eszközölt megoldásokat első körben szokni kell, de ennyi tapasztalat alapján nehéz állást foglalni, hogy jobb vagy rosszabb lett-e a helyzet. A legnagyobb kérdés azonban nem kizárólag a tartalomhoz kapcsolódik (ide értve a lootot és az új modolási metódust is), hanem ahhoz, hogy ebben a szemmel láthatóan PvP-orientált folytatásban hogyan fog megoszlani a multiplayer és nem multiplayer kínálat a megjelenés után. Mert bármennyire is élvezetes a Destiny-ben a Crucible, sokan inkább a PvE lehetőségek miatt játszanak a játékkal, ha pedig ezen a téren látványosan esik a felhozatal, többen is kihátrálhatnak a játék mögül. Akkor pedig maradnak azok, akik főleg a multiplayer kedvéért játszanak a Destiny 2-vel. És értük is tennie kell a Bungie-nak, mert a béta tapasztalatai alapján még ezen a téren is van hova fejlődni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

17 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==