[Teszt] Accel World vs. Sword Art Online

Accel World vs. Sword Art Online

ne5hVáradi Dániel2017.07.21. 10:00

Vegyél két, egymáshoz alaptémában közel álló sorozatot és keverd össze őket. Nagyjából ennyi áll a nem éppen rövid nevű Accel World vs. Sword Art Online mögött. A Namco valószínűleg különös fétist táplál a virtuális világokra építő játékokkal szemben, hiszen a Digimon után ezúttal is a kibertérbe szánt kalandoké a főszerep.

Adott a névadó két széria, melyben a jövő technológiájának köszönhetően az emberek már-már a virtuális világok rabjai lesznek, ide menekülnek a valóság minden búja és baja előle, ráadásul még előnyöket is kovácsolnak a nullák és egyesek között tett kiruccanásaikból. Na már most ezen alapkoncepciónak a játékhoz semmi köze, itt ugyanis a két világ karakterei kerülnek össze, hogy közösen számoljanak le a mindent fenyegető veszéllyel.

A történet váza nem éppen eredeti vagy meglepő, ez pedig sajnos a játék teljes egészére is könnyűszerrel ráhúzható. Mind a világ, a karakterek, mind a küldetések és a harcok is az átlagosság mocsarában gázolnak derékig. Bár a forrásul szolgáló műveket nem ismerem tüzetesebben, élek a gyanúperrel, hogy a játék szereplői nagyjából megfelelnek TV-s változataiknak. Ez azonban sajnos csak abban az esetben pozitívum, ha valaki valóban rendelkezik néminemű háttérrel az alapok kapcsán. Ennek hiányában a játék ugyanis meglehetősen nagy mértékben önt a nyakunkba száraz tényeket, legyen szó szereplőkről, helyszínekről, képességekről és egyéb, amúgy fontosnak mondható részletről.

De nézzük is, hogy mivel készül nekünk a játék. Alapvetően egy JRPG-t kapunk, tehát az időnk nagy részében statikus párbeszédet nézünk, miközben bábszínházra jellemző módon váltogatják egymást a képernyőn és kommunikálnak egymással. Ezzel még nincs is semmi probléma, ad egyfajta sajátosságot a játéknak. Jó JRPG-hez méltón kapunk egy igen terebélyes csapatot, akik persze annak rendje és módja szerint osztják el egymás között a különböző posztokat (támadó, gyógyító, fedező, távolsági harcos, stb, stb), a menedzselés során azonban két dolgot szem előtt kell tartanunk. Az első, hogy a két univerzum tagjai merőben eltérő módon harcolnak vagy akár közlekednek, a második pedig az, hogy bizonyos sztoriküldetések alatt/előtt/után a játék képes önhatalmúlag átvariálni az éppen aktuális leosztásunk, ezzel jól megzavarva minket. A néhány óra már egy tucatnál is nagyobbra duzzadó bandából ugyanis egyszerre csak hármat tudunk irányítani, a többiek kispadoznak, célszerű tehát a megfelelő kombinációkat szem előtt tartva összeállítani a triónkat. Nyilván a második pont a trükkös, hiszen elég nehéz előre látni, ki is lesz az, aki kikerül a leosztásunkból.

Mindezek vázaként kapunk egy több régióból álló térképet, ami további kisebb lokációkra tagolódik, valamint egy központi várost, ahol a csapatunk fejlesztése és pesztrálása mellett természetesen mellékes küldetéseket is vállalhatunk különböző jutalmak ellenében. Ezeken kívül a barangolásaink során időről-időre belefuthatunk időszakos eseményekbe, amik teljesítéséért további extra zsákmány üti a markunkat. A folyamatosan újratermelődő ellenfelek pedig jó szolgálatot tesznek, hogy folyamatosan fejleszthessük a csapattagjainkat. Azonban itt is felüti a fejét a középszerűség. Ennek egyik oka, hogy az egyébként merőben különböző karakterekkel való harcok során a legtöbb esetben kizárólag egy-egy támadás ritmikus ismételgetése fogja jelenteni a legtöbb időtöltésünket, a másik pedig az, hogy a bizonyos karaktereknél elérhető speciális támadások elővarázsolására nem ad egyértelmű leírást a játék, így az akció közepette rögtönzés helyett célszerűbb egy-két betanult csapást ismételgetni.

És ha már az előbb a fejlesztést érintettem. Azt még csak-csak követni tudjuk, hogy az egyes csapattagok milyen típusú fegyvereket tudnak használni, így viszonylag könnyen oszthatjuk közöttük a különböző szúró-vágó-kaszaboló eszközöket, azonban ember legyen a talpán, aki a harcok során özönlő XP-k következtében lezajló szintlépések után követni tudja, melyik karakter milyen aktív-passzív képességet nyitott meg, esetleg melyik támadása fejlődött. Jóval egyszerűbb lesz az eszköztárunk menedzselése, itt szerencsére a már betonbiztosnak számító kiegészítő tárgyak, főzetek mellett a különböző fegyvereket fejleszthetjük és erősíthetjük. Emellett minden csapattagra aggathatunk különféle tárgyakat, amikkel még inkább kiaknázhatjuk a bennük lévő potenciált.

Ha éppen nem a történet előrelendítésével foglalatoskodunk, szerencsét próbálhatunk a multiplayerben is, a játék ugyanis ezzel is fel van szerelve. Itt választhatunk, hogy másokkal karöltve akarunk boss-vadászatra indulni, esetleg az erőnket mérnénk össze más játékosokkal. Előbbi esetében egy 4 fős csapat tagja leszünk, és attól sem feltétlen kell tartanunk, hogy mekkora szintkülönbség van köztünk és a társaink között, hiszen a megfelelő karaktert választva akkor is tudunk segíteni, ha magát a boss-t nem is tudjuk aktívan támadni. Némiképp problémásabb a kompetitív része a játéknak, ez pedig a harcrendszer sajátosságából és néhol kaotikusságából fakad, valamint itt már jóval nagyobb jelentősége van a szintek közti eltéréseknek.

Szintén nehéz elismerően beszélni a játék vizuális oldaláról, a játék inkább tűnik előző generációs képviselőnek, semmit a kurrens gen oszlopos tagjának. Ennél azonban jóval fájóbb az audio szekció, ahol ugyan a szinkronszínészek hozzák a kötelezőt, a zenei betétek nem különösebben kiemelkedők, valamint az sem éppen piros pontot érdemlő megoldás, hogy a harcok és átvezetők során rendre nélkülöznünk kell a hangeffekteket.

Mindezeket egybevéve jól látszik, hogy az Accel World vs. Sword Art Online a rajongókon kívül nehezen tud megszólítani bárkit is. Aki nem ismeri az ihletül szolgáló műveket, az nem csak a középszerű megoldások miatt, de a rengeteg ismeretlen fogalom és részlet miatt is elveszhet a játékban, ha csak a multiplayernek hála nem segít rajta egy tapasztaltabb játékos.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

11 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

15 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

23 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==