[Teszt] Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

ne5hVáradi Dániel2017.07.10. 10:00

"Activision presents a smashing blast from the past..."

Ezzel a mondattal (és a hozzá tartozó videóval) nyit a Crash Bandicoot N.Sane Trilogy (Minden. Egyes. Alkalommal.) és ennél jobban nem is lehetne jellemezni a játékot. Mai szemmel nézve a játék tényleg egy csapás a múltból, de nem feltétlenül rossz értelemben.

A Vicarious Visions látvány szempontjából valóban mai szintre emelte a Naughty Dog klasszikusát, ugyanakkor az alapokat érintetlenül hagyta, és csak némi extra lehetőséget és tartalmat pakolt bele. És ez az a pont, ahol az ember a mai trendeket és a nosztalgia erejét ütközteti, a végén pedig legalább annyira pofára tud esni, mint Crash egy elhibázott ugrás után. Ugyanis bármennyire is élénken él emlékeinkben az eredeti trilógia által okozott agyérgörcs... akarom mondani örömmámor, a régi rutin megkopik, így első találkozáskor nem marad más, mint a kínos felismerés. A felismerés, hogy az idő során a megváltozott szokásokhoz való igazodás itt bizony semmit sem ér. Legyünk bármennyire is rutinos öreg rókák, az N.Sane Trilogy kíméletlenül repít minket vissza az ezredforduló elé, amikor nem volt minden bokorban checkpoint és a Game Over felirat akár percenként ugorhatott az arcunkba.

És mégis, mindezek ellenére nem tudok huzamosabb ideig anyázni... khm, haragudni a játékra. Mert bár könnyű elveszíteni a nyugalmat, amikor ez a szerencsétlen, farmergatyás, nyomorult erszényes huszadjára is képes ugyanazon a szent helyen elpatkolni, sokadik alkalommal kell rájönnöm, hogy pontosan ugyanazt csinálja, amit 20 éve is tett. Csak én jöttem ki a rutinból. Hagytam, hogy az eltelt idő alatt a nosztalgia pontosan azt tegye, amit szokott, és megszépítse az élményt, enyhítse, kitörölje a fájó, idegőrlő és megalázó pillanatokat.

Pedig az N.Sane Trilogy valóban egy az egyben azt az élményt nyújtja, mint az előd, és ez legalább annyira az előnye, mint a hátránya. Bár az internet népe már lázas nyomozómunkába kezdett, hogy bebizonyítsa, az újrahangszerelt változat nehezebb, ez vajmi keveset számít. Nem számít, mert míg az első Crash Bandicootban "egyszer-egyszer" (értsd: 128473-szor) elronthatjuk emiatt az ugrást, ez nem befolyásolja a menekülős részeknél előkerülő korlátolt látóteret, valamint a két folytatásban szereplő járműves részeket, ahol az irányítás pont annyira nyögvenyelős, mint régen volt. Az igazi trükk pedig az, hogy megtaláljuk, mikor kell váltani az analóg karos és D-pados irányítás között, ez ugyanis gyakran jelenti a pulzusunk egészséges szinten tartását.

Hasonlóan az eredetihez, a kipofozott változat is akkor mutatja meg igazi erejét, ha vesszük a fáradtságot (és a nyugtatót), hogy kihozzuk belőle a maximumot. Hogy az összes titkos zugot, rejtett gyémántot felkutassuk, hogy dacolva az infarktussal megpróbáljuk megdönteni a lehetetlennek tűnő időrekordokat (még ott is, ahol korábban nem volt), egyszóval ne csak pusztán végigszaladjunk rajta, hanem lássuk az elsőre (és sokadjára is) elképesztően gonosznak tűnő pályák mögött a zsenialitást és tervezést, amivel a megfelelő iramot elkapva, karcolás nélkül érhetünk végig rajtuk.

Manapság sokszor hallani, hogy egy-egy játék nem való mindenkinek. Az N.Sane Trilogy-ra ez halmozottan igaz. Sőt, még akkor is igaz lehet az állítás, ha az eredetivel is játszott valaki. Abban az esetben, ha nem kattannak át azok a bizonyos fogaskerekek, hogy újra a régi iskola szabályai szerint játsszon az ember, akkor az "új" Crash trilógia legalább annyira idegen élmény lehet, mint ha csak szimplán kerüli az ember a platformereket. Ha viszont minden szükséges hozzávaló megvan, nincs más hátra, mint ismét órák tucatjait eltölteni egy-egy pályán, folyamatosan gyakorolni és fejlődni, végül pedig megint ugyanazt a sikerélményt átélni, amit már egyszer megízleltünk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

15 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==