[DLC] Diablo III: itt a Nekromanta

Diablo III: itt a Nekromanta

Oldern2017.07.04. 18:00

Itt valami nagyon nincs rendben.

Ez volt az érzésem akkor, amikor bejelentették a Nekromanta kasztot a Diablo III-hoz. Ennek oka nem az volt, hogy utálnám a nekrókat - épp ellenkezőleg. Az már annál inkább okot adott a kesergésre, hogy adott egy, lassan 40+ milliós összeladásokat megélt sorozat (ha beleszámítjuk, és hát miért ne számítanánk, a pécés, a konzolos és a remastered változatokat, kiegészítőket, ultimate kiadásokat), és ehhez a sorozathoz a Blizzconon nem egy második kiegészítőt, vagy egy negyedik részt jelentenek be, hanem egy…egy plusz játszható kasztot. Ami csak erős háromnegyed év múlva, tehát június utolsó hetében, 2017-ben jelenik csak meg. Fizetős, 15 eurós tartalomként. Nagyjából ötezer forint.

Lehet, hogy valaki most, a szövegfolyam ezen pontján dönt úgy, hogy billentyűzetet ragad, és megidézi az átkokat. Ne tegye: ebben az egész történetben a Nekromantával van a legkevesebb probléma. Van egy eléggé alaposan kivesézett -anyagi- sikertörténet és egy -játéktörténeti- bukás, egy tökéletes iskolapélda a fejlesztői arroganciára (Jay Wilson és a vanilla D3), sőt: egy remek példa a majdnem teljesen elbukott játékmenet teljes kijavítására (Josh Mosqueira és a Reaper of Souls kiegészítő): ezek a jelzők mind jellemzőek a Diablo III valamely pontjára.

Ebben a kavalkádban a Nekromanta kihozta azt a rendszerből, amit ki lehet hozni.

A Nekromanta ugye visszatért a klasszikus képességekkel: gólemek, csontvázak, méregnovák és átkok minden mennyiségben, felrobbantott ellenfelekkel, csontszellemmel, csontlándzsával - a teljes fiatalkori goth életérzés hatvan-hetven százalékát csak a képességeink nevei tudják hozni gond nélkül. Ehhez a csomaghoz két tükröt tudok állítani: az egyik azt mondja, hogy ez már nem AZ a Nekromanta, nem az a nyers, nem az a (bocs, Ubisoft, de ez most tényleg az:) ikonikus karakter, ami a második részben annyi rajongót szerzett magának. Valahol tulajdonképpen igaza van. De a másik tükör izgalmasabb: a konkrét játékmenetben elég komplex rendszert sikerült összehoznia a fejlesztőknek, ami tényleg belepakol annyi plusz mélységet a kasztba, amivel a többi osztály nem, vagy csak nyomokban rendelkezik. Nézzük: a mana (bocs, essence) menedzsment mellett az elhullott ellenfelek egy szép hullát hagynak maguk mögött, amit bizony fel tudunk használni. Vagy felrobbantjuk őket, vagy lándzsaként lőjük ki őket - vagy megeszi őket a gólemünk. Vegy essencet adunk vissza belőle magunknak.

Hullát azonban nem csak így generálhatunk, egyes képességek is hagynak maguk után ilyet - így a kérdés csak az, hogy mennyire akarunk velük számolni, hiszen vannak buildek, amikbe nem a hullák a fő prioritás. Aztán ott vannak a cooldownos idézéseink (köztük az a Csontszellem(tm), amely akkor jön vissza gyorsabban, ha hullákat fogyasztunk el így, vagy úgy), és ott vannak a menedzselendő idézett lényeink, amelyekből simán felhúzhatunk egy tucatnyit, ideiglenes idézésekkel még többet. És ha mindez nem lenne elég komplex, a legtöbb képességnek van turbós változata is, ami cserébe az életerőnk egy 5-10-20 százalékos szeletét lecsippenti azonnal. Elég komplex? Az.

Hát akkor hol a gond? Ott, hogy a fogaskerekek már csikorognak. A Diablo III-ra ráeresztett globális neurális hálózat (vagyis: a játékosok tízmilliói) szezonról szezonra megemésztette magának az összes létező kombinációt, és automatikusan tömegek álltak át arra a buildre, ami a legnehezebb tartalmat, a legmagasabb szintű Greater Riftet gyorsan tudta teljesíteni. A Nekromantával sem lesz ez, sincs ez másképp: lesz egy optimális kombinációja a fenti rendszereknek, ami épp megoldja, hogy a ranglétrák élére kerülhess, vagy frusztráljon a tudatod hátsó részében egy gondolat, hogy nem Tökéletesen Optimálisan játszol. Mert ilyen játék lett a Diablo III-ból a végtelenbe skálázódó nehzéségével. Ebben a rendszerben a Nekromanta egy komplex, jól összerakott, papíron kifejezetten változatos kaszt lett - de a rendszer keretei rá is épp annyira vonatkoznak. Ennek legjobb példája az, hogy a minionoktól kezdve a bone spearig át sikít a buildekről, hogy addig nem fogod élvezni teljesen őket, amíg nincs meg a 4-6darabos (de inkább a hat) szetbónuszod, vagy a plusz különálló legendaryk - ez pedig kicsit frusztráló tud lenni.

Nem mondom, hogy nem szórakoztató a Nekromanta, mert az - csak kérdés, hogy elég-e ahhoz, hogy újra lelkesen vessük bele magunkat a Diablo III egészen elfáradt rendszerébe. Különös, hogy új szezon nélkül indult el a DLC, mert az sokat dobott volna az összképen, de valószínűleg a játékosok visszajelzésére várnak a plusz tárgyak kitalálása előtt. Egy szebb világban azonban a Reaper of Souls kiegészítővel együtt érkezett a Nekromanta, és most már a negyedik rész vagy a második kiegészítő miatt ülünk tűkön ülve - nos, rossz hírem van, mert mi egy ennél pesszimistább idővonalban ragadtunk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

10 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

18 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==