[Teszt] Impact Winter

Impact Winter

dragCsető Zsolt2017.06.07. 07:00

A nyár berobbanásával bizonyára sokan kutatnak valamiféle hűsítő szórakozás után: ha videojátékokról van szó, akkor a tél, mint téma abszolút tökéletes erre a célra. Még akkor is, ha minden idők egyik legkeményebb teléről van szó, az Impact Winter ugyanis - ahogyan azt a címe is mutatja - egy poszt-apokaliptikus Földön játszódik, ahol egy aszteroida becsapódását követően új jégkorszak köszöntött be. Ebben a kegyetlen világban kell túlélnie Jacobnak és négy társának.

Az Impact Winter legfőbb mozgatórugója - és egyben azon eleme, ami a komolyságot kissé feloldja, "játékosítja" - a Visszaszámlálás: egy elhagyatott templomban meghúzódó hőseink rejtélyes rádióhívást kapnak, mely szerint harminc nap, és érkezik a segítség. A "trükk" az, hogy ezt a harminc napot gyorsabbá tehetjük, szó szerint: feladatok teljesítésével és felfedezéssel értékes órákkal hozhatjük közelebb a felmentősereget, ahelyett, hogy ücsörögve várnánk, hogy aztán inkább szépen éhen haljunk. És lényegében ez is az Impact Winter lényege: egy túlélő-kalandjátékról van szó, ahol a legfőbb feladat az életben maradás és a rendelkezésünkre álló erőforrások gondos beosztása.

Harminc nap persze hosszú idő, még úgy is, hogy az Impact Winterben gyorsabban telik, mint a valóságban: bőségesen elég arra, hogy különösebb bénázás nélkül is az örök tél martalékává váljunk. A készletek ugyanis végesek: mint említettem, a templomban várakozva lehetetlenség kihúzni, ezért kalandra kell indulnunk a felszínen, hogy ételt, vizet, gyógyszereket és fűtőanyagot találjunk magunknak és a csapatunknak. Az alapokat gondosan megtanítja nekünk a játék, utána azonban elengedi a kezünket: kapásból négyféle küldetésszálon indulhatunk el (kitalálható: minden társunk ad egyet-egyet), melyek között akad vadászat, recept-felderítés és elektronikai kütyük beszerzése is. Meg aztán rengeteg minden egyéb, ahogy haladunk előre - és aztán még több, ahogy a derékig érő hóban bóklászva más bajbajutottakra találunk, akiknek szintén segíthetünk boldogulni, ha szeretnénk.

Az Impact Winter bája éppen ez: a cél állandó és nagyon konkrét (éld túl a harminc napot), ám hogy miként érsz el odáig, az nemcsak személyenként, de végigjátszásonként is változni fog. Könnyed szórakozásra azonban ne számítson senki: mivel minden a túlélés körül forog, ezért számos nehezítő körülmény akad. Nekünk kell menedzselnünk négy társunkat, ügyelve arra, hogy mindig legyen számukra kellő mennyiségű étel és ital, a tűzre is ügyelni kell, na meg az sem árt, ha mindig adunk nekik valamilyen feladatot, az alacsony morál ugyanis szintén rossz hatással van rájuk. Mindeközben persze a felszínt is járnunk kell, alapanyagok és felszerelések után kutatva, itt sem tehetünk zsebre azonban mindent, ami utunkba kerül: a szűkös eszköztár egy-két perc alatt megtelik, ha mindent belepakolunk, így mindig alaposan meg kell válogatnunk, mire van szükségünk éppen. Mindezekből kitalálható, hogy az Impact Winter nem a türelmetlen játékosoknak szól: tudnod kell lemondani dolgokról és tudatosan járni a világot, különben hosszú távon a saját (és csapatod) túlélését teszed nehézzé.

Ez a fajta sokrétűség persze jót tesz az Impact Winternek, hiszen éppen a szabadság nagyítja fel a játékos döntéseit. Nagy kár azonban, hogy az alapvetően teljesen jó koncepció a megvalósítást tekintve bőven hagy kívánnivalót maga után. A játék összességében igen befejezetlen hatást kelt: rengeteg az aprócska bug, melyek kizökkentik a játékost, és bár ezek egy részét már javították a megjelenés óta, még így sem nehéz olyan szituációba keveredni, ahol beleakadunk valamibe, vagy egyszerűen csak sokadik gombnyomásra is képtelenek vagyunk bemenni egy ajtón. Az irányítás külön tortúra: kontroller nélkül neki sem érdemes állni a játéknak, de még azzal is borzasztó következetlen tud lenni. A menürendszerről nem is beszélve, amit hosszú távon is nagyon nehéz megszokni: a szerteágazó rendszer (társak, küldetések, alapanyagok stb.) miatt nyilván igen összetett az egész, a dizájnereknek azonban nem sikerült mindezt olyan formába önteniük, hogy átlátható és könnyen kezelhető legyen, ami azért nagy baj, mert a játékidő egy jelentős részét ennek böngészésével kell töltenünk. Végezetül a töltési idők azok még, melyek aláássák kicsit a játékélményt, a nem ritkán fél percnél is hosszabb várakozások ugyanis szintén kényelmetlenné teszik a felfedezést.

Kissé szomorú ugyan, de számos olyan játékkal találkoztunk már az elmúlt években, melyeket kipróbálva az volt a konklúzió, hogy "most még nem az igazi, de néhány hét vagy hónap múlva érdemes lesz visszanézni rá". Az Impact Winter szintén ebbe a sorba állt be: az alapötlet teljesen rendben van, és akik szeretik a szabadságot, illetve a tipikusan "pepecselős" játékmenetet, azok könnyen meg fogják találni benne a számításukat. Nagy kár azonban, hogy mindez egy kissé kényelmetlen, félkész érzetű játékban manifesztálódott.

Az Impact Winter poszt-apokaliptikus alaphelyzete lerágott csont ugyan, komoly szabadságot nyújtó játékmenete azonban teret nyújt annak, hogy izgalmassá tegyük magunknak. Nagy kár, hogy a sokrétű gameplay mellé erősen csiszolatlan megvalósítás párosul, hiszen hiába az összetett túlélő koncepció, élményként már aligha nevezhető nagy számnak a Mojo Bones alkotása. A később érkező konzolos verziók megjelenésekor azért érdemes lesz rá visszanézni!

***Impact Winter | Platform: PC

Kiadó: Bandai Namco | Fejlesztő: Mojo Bones

Megjelenés: május 23.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

10 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

14 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

22 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==