[Teszt] Dragon Quest Heroes II

Dragon Quest Heroes II

GhzSzabó Ákos2017.05.23. 09:40

Rögtön egy vallomással kell kezdenem: nem ismertem ezelőtt a Dragon Quest sorozatot. Illetve, hallani hallottam róla, de szerencsém még egyik részéhez sem volt sajnos. Így előre elnézést kell kérnem azoktól a hardcore rajongóktól, akik egy mély, kikacsintásokkal teli DQ-mellékág elemzésre számítanak. Nekik annyit üzennék, hogy olvasás helyett szépen vegyék meg a játékot - tuti, hogy nem fogják megbánni.

Aki pontosan úgy volt ezzel a Heroes-folytatással mint én, hogy hirtelenjében azt sem tudta, hogy eszik-e vagy isszák, azoknak röviden összefoglalnám, hogy miről is van szó. Mész és ütsz. Sokat és rengeteg ellenfél ellen, mint a 100 éves Dynasty Warriors sorozatban, aminek ugye már rengeteg inkarnációját megéltük a különböző franchise-oknak köszönhetően. Az alapvető csavar itt magából az eredeti DQ sorozat stílusából következik, ugyanis a fejlesztők megpróbálták az egészet egy kicsit JRPG keretek közé terelni. Azaz, vannak jó arc hős-karakterek és az egész musou darabolást egy érdekes történet vezeti fel. A koncepció az esetek nagy részében működik, a probléma azzal van, hogy ennek a furcsa fúziónak köszönhetően, azok sem kapják meg amit szeretnének akik egy vérbeli rpg-re áhítoznak és azokat is zavarni fogja a harcot meg-meg törő, mászkálós „töltelék” küldetések, akik mennének már vissza a rétre gyakni. De ettől függetlenül van az egésznek egy magával ragadó bája ami hamar behúzza az embert. Aki ettől bővebben szeretne tájékozódni a játék alapjairól, az olvassa el mackó kollégám tesztjét az első epizódról, abban elég sok minden el lett magyarázva, ami a folytatásra is igaz.

Apropó gyakás. Ebből a szempontból sem fogok tudni újat mondani azoknak, akik ismerték a sorozat bármelyik elődjét. Tudunk ütni, kicsit és nagyot, ezeket lehet atom brutál kombókba fűzni és ha egy adott csatában ez már kevés lenne, akkor el lőhetjük a különböző speciális képességeinket, illetve adott esetben varázslatainkat. Ugyanúgy, mint minden hasonló játékban itt is különböző kasztokba tartoznak a szereplők, akik az adott képességeikhez tartozó szerepet töltik majd be a csapatunkban. Harc közben amúgy szabadon lehet ugrálni közöttük, így nem kell ragaszkodni a két főhőshöz. Akik ugyan alapból a harcosok rendjébe tartoznak de később a történet folyamán elsajátítják majd a kaszt váltás képességét és onnantól lesz igazán változatos a harc velük. Szabadon tudunk majd váltogatni a lehetőségek között és ennek köszönhetően más harcstílusokat és fegyvereket is ki tudunk majd próbálni. Az inventory amúgy teljesen olyan, mint egy japán szerepjátékban, rendesen kapjuk/vesszük a különböző fegyvereket, páncélokat, felszereléseket, amiket szabadon aggathatunk a karaktereinkre, attól függően, hogy milyen irányba szeretnénk őket fejleszteni.

Az egyik legérdekesebb és legviccesebb „képességünk” a levert ellenfelekből kipotyogó medálok felszedegetése, amik igazából arra jók, hogy az elhullott szörnyet vagy egy csapás erejéig, vagy hosszabb időre megidézzük harc közben. Illetve ott a harmadik verzió, ami igazából a legjobb, amikor mi magunk tudunk egy rövidebb időre átváltozni az adott lénnyé és annak minden képességével rendet vágni a csatamezőn. Stratégiai szempontból is számít, hogy mikor mit veszünk fel és használnunk el, mert a keményebb „nevesített” boss-ok ellen minden segítségre szükségünk lesz. A folytatás amúgy próbál a küldetésrendszeren is rétegelni egy picit, valamint nyitottabb tereket kínál.

Muszáj még megemlítenem a látványt is, ami egészen fantasztikus. A nagy terepekhez és a rengeteg ellenfélhez képest is csak igen ritkán találkoztam számottevő framerate leeséssel és mind a vizuális stílus, mind pedig a megvalósítás igazán pazar lett! Engem főleg az új Zeldára emlékeztetett, a hatalmas világgal, a kicsit mesés, rajzfilmes megvalósítással és az élénk színekkel. Teljesen élvezetes csak simán bóklászni a nagy területeken, igaz ugyan, hogy sok mindennel nem fogunk összeakadni. És pontosan ez az, amivel a fejlesztők ügyesen csaltak. Konkrétan, hogy bizony néhány helyszín eléggé üresnek hat. A finomságok mellett sajnos néhány a játék zsáneréből adódó problémán is túl kell magát tennie az embernek; a kamera rengeteg ellenfél között néha hajlamos figyelmen kívül hagyni az igényeinket, valamint a folyamatos gombpürésítő nyomkodást sem mindenkinek veszi be a gyomra.

Az egyszemélyes élmény értékei mellett a második rész nagy újdonsága az online multiplayer, azaz immáron 3 másik dudával is belevághatunk a gyilokba. Lehetőségünk van a story küldetéseket, vagy speciális labirintusokat tolni, ahol alapanyagokat tudunk szerezni. Üdvözlendő újdonság ez a co-op játékmód (a kissé béna lobbiszervezés ellenére is), biztos vagyok benne, hogy sok rajongó örül annak, hogy végre lehet együtt, vállvetve harcolni.

Az biztos, hogy a sorozat rajongóinak nem lesz okuk a panaszra, ha el tudnak vonatkoztatni attól, hogy nem egy lassú folyású JRPG-t kapnak, hanem egy sokkal gyorsabb reflexekre építő akció-kaland vár rájuk. /Természetesen az első "Heroes" epizód rajongói itt is előnyt élveznek./ A laikus kollégáknak és a Warriors sorozat rajongóinak is csak ajánlani tudom a Sárkány Kaland Hősei Kettőt: az első csoportnak ez egy tökéletes stílus-ismerkedős játék, az utóbbi csoportnak meg azért, mert ha eddig nem unták meg az agyatlan csépelést, akkor most sem fogják. A végére egy slusszpoén: a játék PS Vitától kezdve Switchen át PC-re is megjelenik, így csak az XO tulajok maradnak ki a hősies hentelésből.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

10 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

22 órája
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==