Kapszulatesztek - 2017 május II. - Éljen az absztrakt!

Kapszulatesztek - 2017 május II. - Éljen az absztrakt!

mcmackoGéczy Attila2017.05.21. 12:50

Májusi második kapszularovatunk kicsit szűkösebb kereteket ölt. Talán nem spoiler, hogy ennek az oka: további sorakozó játékok várják, hogy kapszulateszt formájában bemutassuok őket nektek. Ellenben most egy konkrét téma köré tudtuk felsorakoztatni a játékokat.

Az absztrakt színei és girbegurba vonalai közé fonódva teszteljük a Double Fine Presents kiadó által gondozott GNOG-ot, amely PSVR tulajok számára szinte kötelező darabbá avanzsál. A Loco Roco Remastered-ed habkönnyű (és olykor hajtépő) játékmenete egyenesen 2006-ba repített vissza minket, a PSP és az indie-ébredezés hajnalára! Az Ovivo pedig váratlanul esett be a szerkesztőségbe, mégis befogadtuk és gondját viseltük. Meghálálta!

Nincs más hátra,mint hogy jó szemezgetést kívánjunk a Kedves Olvasóknak!

GNOG - teszt

Ha láttatok már első blikkre NAGYON furcsa játékot, akkor a GNOG-on sem igazán fogtok meglepődni. Én tudtam mire számítsak, az első betöltésnél mégis mély döbbenet, majd gyermeki lelkesedés telepedett rám, az ilyenkor kötelező, levakarhatatlan vigyorral párosulva. A KO_OP/Double Fine Presents kooperációban megszületett játék ugyanis egy csodás, absztrakt játékdoboz, amelyben semmi más dolgunk nincs, csak hogy megfejtsük a „játékot” magát!

Mit is értünk ezalatt? Nos, a GNOG egy nagyon egyszerű, mégis eddig talán kihasználatlan ötlettel indít. Eléd tesz egy kis dobozkát, amely tele van kapcsolókkal, tekerentyűkkel, mozgatható sínekkel, gombokkal… Neked - a játékosnak - pedig fel kell tárni a doboz titkát. Minden egyes „pálya” egy külön történet, legyen szó az éhes békáról, tengeralattjáróról vagy egy zenedobozban lakó pálcika-DJ-ről. Más dolgunk nem is nagyon lesz, minthogy puszta kísérletezgetéssel (bárminemű szóbeli iránymutatás nélkül) jöjjünk rá a történet megfejtésére. Ez az elképzelés pedig csodálatos megvalósítással társul.

Oké, a grafika nem épp úgy "csodás", mint egy CryEngine bemutató esetében - sokkal inkább úgy, ahogy pl. egy WarioWare játék is pusztán a megjelenésével jelentős móka-potenciált rejt. A GNOG szimpla, absztrakt látképei ráadásul VR-kompatibilis módon lettek kitalálva. Így a játékmenet új erőt kap, amikor a PSVR sisakot fejre téve tényleg magunk előtt láthatjuk a feltörésre várakozó mesedobozkát. A program telitalálat hangszerelésű muzsikákkal van felszerelve, ami legalább annyira az élmény szerves részévé válik, mint az egy oldallal odébb tanyázó Loco Roco esetében. (A pályák végén, a mamlasz szörnyfejekre hajazó dobozok öröméneke teszi fel a cseresznyét a torta tetejére.)

Az egyetlen sirámunk, hogy körülbelül kétszer ennyi pályát is el tudtunk volna viselni: az ügyesebbek 1-2 óra alatt végignyomkodják majd a GNOG-dobozok összes rejtelmét.

  • Egy szó, mint száz, a GNOG egy igazi csendes pusztító, amely halkan érkezett, mégis nagyot szólt. A PSVR tulajok számára mondhatni kötelező ujjgyakorlat végigpörgetni a játék pályáit. A program érkezik később iOS-ra és Steamre is; gyanúnk szerint platformfüggetlenül jól jár minden vásárló. (Egyelőre nyilván a PSVR-élmény viszi a prímet!) Simán várunk egy kreatív folytatást, illetve fokozottan figyelünk majd a KO_OP istállójára.

***8/10

mcmacko***

***GNOG | PS4 (PSVR) (tesztelt), PC és iOS (később)

Kiadó: Double Fine Presents | Fejlesztő: KO_OP MODE INC

Megjelenés: május 02. | Ár: 4590 HUF***

Loco Roco Remastered - Teszt

Terápiás kezelés, ötletbomba ügyességi játék, művészeti bravúr és magasfokú indie inspiráció - röviden így lehetne jellemezni a 2006-ban megjelent PSP-s Loco Roco-t.

A játékot amely idővel meglehetősen korrekt sikereket ért el, de valahogy mégsem volt akkora megkerülhetetlen alapvetés (a maga korában legalábbis), ami miatt most különösebb hullámokat generálna egy HD újrakiadás.

Pedig.

És ezt a „pedig”-et tessék nagyon-nagy súllyal értelmezni. A Loco Roco egy zseniális játék, amely észrevehetetlenül ajándékozott friss szemléletet kreatív fejlesztők tengeri sokaságának. Nem mellesleg pedig 2017-ben, méretes HD kijelzőn is (4K-ban akár) pontosan ugyanolyan fain módon működik, mint annak idején a kis Sony kézikonzolon.

Pedig semmi ördöngösség nincs a Loco Roco-ban. Adott egy stilizált környezet, amelyet jobbra balra tudunk döntögetni a ravaszok segítségével. A színes-szagos firkavilágban így döcögtethetjük jobbra-balra a kisgömböc lényünket, aki ha kell darabokra hullva folytatja kalandját, virágokat zabálva nagyobbra nőhet, és dupla ravaszhúzással elrugaszkodva ugrársra is kényszerítheti habtestét. A környezeti fejtörők mellett rengeteg rejtett járat, édes Moja ellenfél és megmentendő Mui Mui lényecske várja a barbacsalád távoli leszármazottját. A játékmenet tehát furcsa platformszerű elemekből felépülő, ügyességi és logikai motívumokkal tarkított mászkálda, izé, „gurulda” - rengeteg jópofa ötlettel, lassú és megfontolt játéktempóval, valamint frenetikus látványvilággal.

Bár a grafika totál szimpla, a stílus óriási ütőkártyaként funkcionál, egyben indikátora az indie-szcéna elmúlt tíz esztendős kölcsönző-hajlamának. A zenék szintén frenetikusak - gyerekkórus mammogja, nyammogja, halandzsázza a háttérben pörgő témákat, ráadásul, ha pacánkkal apró darabokra esünk, ők egyesével (és számosságuk függvényében egyre vaskosabb kórusban) folytatják a dalolászást. A kedves hablatyolást amúgy lehetetlen megunni, ráadásul a kis lényeink hangos felkiáltással kommentálják a közvetlen környezetben található dolgokat. Imádnivaló az egész, és tényleg nem túlzás, hogy egy ideges nap után, esetleg rossz passzunkban a program megaton-szintű boldogságbombaként funkcionál (nem csak a játékosra, hanem a játékot figyelő környezetre is)!

A Loco Roco Remastered ráadásul tartalmas is. Az eredeti pályák összessége sem a szokásos indie-kiméretet jelenti, pláne, ha az ember a titkokra is rá akar menni. Aztán ott van a házikóépítés (játszótér a kis mafláknak), valamint adottak az extra minijátékok, amelyek legfeljebb csak ideig-óráig szórakoztatóak. A lényeg úgyis a kampányba van belegyömöszölve.

A Loco Roco Remastered ma is zseniális szórakozás, amely a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkit megérint. Ha egy bő évtizede nem találkoztál Locóékkal, nyomás a PS Store, és már mehet is a nagy gurulászás! Gyermekes gamer-családoknak pedig egyenesen kötelező a cucc beszerzése!

mcmacko

***Loco Roco Remastered | PS4

Kiadó: SIEE | Fejlesztő: Sony

Megjelenés: május 09. | Ár: 4590 HUF***

Ovivo - Teszt

Az Ovivo érkezésekor azt hittem, hogy ez valami indie relaxációs cucc, ahol a lágy zenére lehet lazán nyomkodni a gombokat és szépen végigmennek a pályák maguktól. Erre az első két pálya egy kicsit rá is erősített, felidéződtek bennem a tíz évvel ezelőtti “egyfícsörös” független játékok, ahol a második és az utolsó perc között annyi különbség volt, hogy ugyanazt a feladatot harmincszor nehezebb verzióban kellett megoldani, de öt perc után nagyjából mindent láttál.

Aztán beindult valami. Ez eleve nem egy lazulós játék, mert bár a zenéje tényleg kimondottan fotelbe süppedve józanodós after party hangulatot idéz, hamar kiderül, hogy egy speciális platformert bújtattak báránybőrbe, ami elsőre a legkevésbé sem harap. Az alaplogika egyszerűnek tűnik. Adott egy fekete-fehér világ, amiben mi egy ugyanilyen színű bogyót irányítunk. Fehér állapotban súlytalanok vagyunk és folyamatosan a képernyő teteje felé törünk. Fekete formában elnehezedik a testünk és elkezdünk süllyedni. De korántsem csak ennek a kettőnek a váltogatása adja a kihívást, hanem az, hogy a környezetben hogyan használjuk ki a határzónákat, ahol a két szín összeér.

Határvonalon színt váltva kilökődünk az addigi pozícióból, illetve beszippantódunk a másikba. Platformerré az teszi az egészet, hogy pontosan számolnunk kell az aktuális lendületünkkel, ami adódhat abból, hogy épp süllyedünk/emelkedünk, de abból is, hogy mikor, melyik ponton váltunk pólust. Talán bonyolultnak és furának hangzik, mégis rendkívül egyszerű az egész.

A kezdeti unalmas pályák után bejönnek a mozgó elemek, az ötletesen rétegzett sávok, az elsőre elérhetetlennek tűnő, fejben már-már fizikai szimulációkat igénylő pontok, és ha nem is válik egyszeriben hardcore mennyországgá a játék, igen tisztességes kihívást nyújt. A minimalista, de nagyon igényes képi világ tökéletes kiegészítője az egyszerű mechanikának, jól látszik, hogy nagyon tiszta volt a készítők víziója. Három órás játékidejével és néha monoton játékmenetével is kellemes szórakozást nyújt.

***7/10

NSzF***

***Ovivo | PC (tesztelt)

Kiadó: IzHard | Fejlesztő: IzHard

Megjelenés: május 12. | Ár: 7.99 EUR***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

10 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

22 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==